5 دلیل برای آنکه به کنسول ایکس باکس وان مهاجرت کنید!

نوامبر سال 2013 بود که رقیبان قدری با نام‌های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 آخرین نفس‌های خود را برای رقابت کشیدند و آرام صحنه را برای ورود محصولات تازه نفس خالی کردند. در این بین کمپانی صاحب نام مایکروسافت کنسول جدید خود را با نام ایکس باکس وان معرفی کرد و در مقابل نیز سونی، پلی استیشن 4 را معرفی نمود که هر دو محصول، دوست داشتنی بودند. اما شاید ایکس باکس وان چندان که باید در بدو ورود نتوانست توجه گیمر‌ها را به خود جلب کند. زیرا آن‌ها فضایی بیشتر از 500 گیگابایت نیاز داشتند و نمی‌خواستند که همیشه به اینترنت برای بازی کردن متصل باشند (مشکلی که البته حل شد). آن‌ها از این که به سراغ کنسول بروند و درایو نوری آن را تغییر دهند متنفر بودند.

Xbox-One-Black-Friday-2014-Deals-Bundles1-620x291

البته در مقابل نیز مایکروسافت با درس گرفتن از گفته‌های کاربرانش محصول خود را بهبود داد و توانست حضور بهتری در این صحنه رقابت داشته باشد و در این موقع بود که نیاز به مهاجرت از ایکس باکس 360 به ایکس باکس وان احساس می‌شد. اگر شما نیز در حال حاضر یکی از کاربران کنسول محبوب ایکس باکس 360 هستید و نمی‌دانید که آیا نیاز است که به نسخه جدید مهاجرت کنید یا خیر؛ این مقاله شما را یاری خواهد کرد. در این مطلب تصمیم داریم تا با 5 دلیل مهاجرت به این کنسول آشنا شویم.

ایکس باکس وان سریع‌تر است

در طول کار‌های خود اقداماتی را به صورت همیشگی انجام می‌دهیم و از کار‌هایی که زمان زیادی طول بکشد، چندان خوشمان نمی‌آید. یکی از این کار‌ها لود شدن یک صفحه یا دستگاه است که اگر کمی طولانی شود، ممکن است ناراحتمان کند و شاید ایکس باکس 360 یک مثال خوب برای این موضوع باشد. این کنسول سرعت لود پایینی داشت ولی مایکروسافت در نسخه جدید این مشکل را برطرف کرده است.

how-to-setup-the-xbox-one-hardware-2-e1427312139214-720x540

کاربران برای شروع به کار ایکس باکس 360 مجبور بودند که حدود یک دقیقه صبر کنند و برای اتصال به اینترنت و سرویس مورد نظر نیز نیاز به دقایق بیشتری انتظار بود. البته به این مدت بهتر است که تغییر بین اپلیکیشن‌ها و… را نیز اضافه کنید. اکنون در ایکس باکس وان شما با کمک حالت Instant-On می‌توانید لود بسیار سریعی را تجربه کنید و برای حرکت بین اپلیکیشن‌ها نیز دیگر نیازی نیست تا منتظر ری‌لود (reload) برنامه باشید. گفتنی است که اطلاعات کاربر نیز در سرور‌های مایکروسافت ذخیره می‌شود و دیگر برای استفاده از نت‌فلیکس و… نیازی نیست که مراحل حوصله سر بر را سپری کنید.

سخت افزار ایکس باکس وان بهتر است

عملکرد سخت افزاری چیزی است که می‌تواند مشخص کند ایکس باکس وان چقدر بهتر از ایکس باکس 360 است. ایکس باکس وان‌ها با حافظه داخلی 500 گیگابایتی عرضه شدنده‌اند که در واقع بیشتر از حافظه ایکس باکس 360 است. اگرچه مایکروسافت به کاربران خود این امکان را می‌دهد که از طریق فروشگاه نرم افزاری ایکس باکس بازی‌های جدید را خریداری کنند که در این صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می‌شود اما همچنان کاربران قادر هستند تا با افزوده USB به دستگاه، حافظه آن را افزایش دهند.

go-invisible-on-xbox-live-with-xbox-one-2-720x405

گفتنی است که تمام ایکس باکس وان‌ها با پخش کننده بلوری عرضه شده‌اند و این بدین معناست که کاربران می‌توانند از طریق کنسول خود فیلم‌های بلوری را نیز تماشا کنند. این محصول دو پورت USB دارد که یکی از آن‌ها برای افزایش حافظه دستگاه در نظر گرفته شده است.

اپلیکیشن‌های بهتر

How-to-Update-the-Xbox-One-5-720x405

کاربران ایکس باکس 360 انتخاب بیشتری برای دانلود اپلیکیشن داشتند اما شاید این اپلیکیشن‌ها چندان که باید در ایکس باکس وان به خوبی اجرا نشوند. اما در ایکس باکس وان شرایط بهتری از لحاظ اپلیکیشن اعمال شده است. بدین صورت که کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های بهتری را استفاده کنند و حتی از کینکت برای مدیریت آن استفاده نمایند (البته اگر برنامه قابلیت استفاده از دستورات حرکتی را داشته باشد).

Xbox Live بهتر شده است!

افکار عمومی بر این باور است که Xbox Live تبدیل به یک مکان دوست داشتنی برای بازی دوستان شده و البته این سرویس در ایکس باکس وان نیز بسیار بهتر شده است و دیگر اکنون یک سرویس مالتی پلی برای رقابت نیست و در حال حاضر یک شبکه دوست داشتنی برای گیمر‌ها محسوب می‌شود.

Xbox Live در ایکس باکس 360 به کاربران این امکان را می‌داد که به صورت آنلاین و مالتی پلی بازی و تفریح کنند اما در ایکس باکس وان شرایط تغییر کرده است و کاربران علاوه بر آن می‌توانند پیامی را منتشر کنند و یا ویدئو و تصاویر را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

دوستی در سرویس جدید Xbox Live نیز برقرار است و افراد از طریق آن می‌توانند کاربران ایکس باکس را در سرتاسر جهان دنبال کنند و برای این کار نیز دو راه دوست بودن و دنبال کردن (Follow) وجود دارد. گفتنی است که برای بازی توسط دو کنسول در یک خانه نیز شرایط در ایکس باکس وان بهتر شده است و کاربران ساده‌تر از ایکس باکس 360 می‌توانند از طریق دو کنسولی که در یک خانه و نزدیکی هم قرار دارند، بازی کنند و به رقابت بپردازند.

انتقالات آغاز شده است!

بعد از زمانی که ایکس باکس وان در سال 2013 معرفی شد، توسعه دهندگان دست به کار شدند تا بازی‌های خود را برای این کنسول جدید نیز طراحی و توسعه دهند و این بدین معنا نیست که فقط مایکروسافت بازی‌های جدید را می‌سازد و در این میان استودیو‌های سوم شخص بزرگی نیز ایفای نقش می‌کنند.

برای مثال بعضی بازی‌های جدید نظیر بتمن Arkham Knight و Call of Duty: Black Ops 3 برای ایکس باکس وان عرضه شده‌اند و در واقع کاربران ایکس باکس 360 از این بازی‌ها بی‌بهره هستند. بیشتر بازی‌های جدید نیز با وجود اینکه برای هر دو کنسول عرضه شده‌اند اما قابلیت‌های اصلی آن‌ها تنها در ایکس باکس وان قابل استفاده است.

حال انتخاب با شماست. در این مقاله با 5 دلیل بهتر بودن ایکس باکس وان نسبت به ایکس باکس 360 آشنا شدیم و می‌دانیم که هرچه باشد این کنسول یک نسل جدید‌تر است و به‌طور حتم قابلیت‌های جدیدتری را نیز دارد اما این کاربر است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. آیا شما آماده مهاجرت به ایکس باکس وان هستید؟

7 در مورد “5 دلیل برای آنکه به کنسول ایکس باکس وان مهاجرت کنید!”

  1. شما چند چیز را کاملا اشتباه گفتید.۱.سخت افزار پی اس۴ ۵۰ درصد از ایکس باکس قوی تراست.۲.پی اس۴ رم جی دیدی ار۵وایکس باکس رم جی دیدی ار۳ است یعنی پی اس۴ سرعت خیلی بیشتری دارد.۳.اپلیکیشن های پی اس۴ مانند ایکس باکس عالی است.حتی بهتر .فقط سونی وپلی استیشن ۴.تازه پلی استیشن از ایکس باکس قدیمی تر وجاافتاده تر است.فففففففففففففففففقققققققققققققققققققققققققققققططططططططططططططططططططططط پپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی اسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴

  2. فقط ایکس باکس

    all in One Xbox One

    ایکس باکس اوایل عرضه واقعا بد کار کرد ولی از وقتی که مدیر عاملش عوض شد جز پیشرفت چیزی ازش ندیدیم . و حالا ایکس باکس وان 100 % ارزش خرید داره درسته که پی اس 4 چیزایی داره که ایکس باکس نداره ولی ایکس هم همینطوره . الان دیگه موضوع سلیقه ایه نمیشه گفت که حتما ایکس بهتره یا حتما پی اس بهتره!

    1
    3
  3. سلام .. ممنون از راهنمییتون .. ولی کی گفته سخت افزاری بهتره ؟ همه بازیهاش که پایین تر از 1080 اجرا میشن که … اطلاعات غلط ندین به مردم خواهشا .. ممنون
    فقط PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH