بازی‌هایی که باید در E3 2015 منتظرشان باشیم!

E3 2015 تنها چندروز از ما دور مانده و به نظر می‌آید که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های چندسال اخیر باشد. احتمالا خبرهای هیجان‌انگیز زیادی اعلام خواهد شد و اطلاعات بازی‌هایی آشکار می‌شود که مدت‌ها منتظرشان بودیم. اما کدامیک از این بازی‌ها هیجان‌انگیزتر از سایرین‌اند؟ ادیتورهای سایت معتبر «گیم‌اسپات» ۱۰ تا از جذاب‌ترین بازی‌های E3 امسال را انتخاب کرده‌اند.

۱. Fallout 4

Fallout 4

دوره علاقه مفرط به گرافیک داخل بازی از زمان روی کار آمدن کنسول‌ها ظهور کرد. در زمانی که طرفدارهای بازی همزمان با دادن پول زیاد برای سخت‌افزارهای جدید این ظهور تکنولوژی را ارزیابی (و گاهی مسخره) می‌کردند. پس اینکه Fallout 4 به این جدول معماگونه پایان می‌دهد را باید به فال نیک گرفت. چون اگر این نسخه حتی کمی شبیه سایر بازی‌های سری Fallout باشد یک فرصت کم‌یاب برای یادآوری این موضوع است که بازی‌های تاثیرگذار یک نسل همگی درباره خاطرات جذاب و داستان‌هایی است که به اشتراک می‌گذارند و نه تراکم تکستچر یا تعداد چندگوشه‌ها. تا حالا تنها یک تریلر کوتاه از پرچمدار RPG جدید شرکت «Bethesda» رونمایی شده و با اینکه طرح‌هایش در حد کلیسای سستاین نیست اما به ما بازگشتی به دنیای خارق‌العاده آخرالزمان بعد از حمله اتمی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که بازی دست‌تان را باز بگذارد تا مسیر داستانی خود را در ناکجا آباد همیشکی Fallout پیدا کنید.

۲. Halo 5: Guardians

Halo 5: Guardians

بعد از چشیدن کمی از طعم بخش مولتی‌پلیر این بازی در نسخه آزمایشی منتشر شده در زمستان امسال، من شخصا نمی‌توانم صبر کنم تا بیشتر درباره فصل بعدی حماسه Master Chief (شخصیت اصلی این سری بازی‌ها) در E3 امسال اطلاعات کسب کنم. هنوز اطلاعات زیادی پوشیده مانده است. اینکه خط اصلی داستان چیست؟ یا اینکه Agent Locke نام برده در نسخه آزمایشی کیست و چرا به دنبال مستر چیف راه افتاده؟ چگونه این بخش مولتی‌پلیر عظیم کار خواهد کرد؟ و اینکه آیا سریال تلوزیونی «استیون اسپیلبرگ» براساس این سری بازی‌ها ساخته خواهد شد یا نه؟ بعد از مشکلات ورژن Master Chief Collection، من دوست دارم از مایکروسافت بشنوم که آیا این کار امسال هم تکرار می‌شود یا نه. با اطلاع از اینکه Halo در اصل یکی از جواهرات تاج مایکروسافت است احتمالا این شرکت برای این بازی در E3 امسال سنگ‌تمام خواهد گذاشت.

۳. Star Wars: Battlefront

Star Wars: Battlefrontچیزی بیشتر از طرفدار دوآتشه جنگ‌ ستارگان بودن من را برای دیدن بازی «Star Wars: Battlefront» در E3 هیجان‌زده می‌کند. اشباع شدن سبک ارتش‌های مدرن حالا یک‌جور حقیقت است و نمی‌توان صبر کرد تا ببینم شرکت «DICE» با این سبک کهنه چه‌کار خواهد کرد تا آن را جذاب‌تر از سوژه دست‌خورده یک فضای شهریِ با جنگ ویران شده کند. این اولین‌بار است که می‌توانیم بازی آیکانیک جنگ ستارگان را در فضاها و نبردهایی ببینیم که با دقت وسواس‌گونه‌ای در جزئیات به سبک رندر گرافیکی DICE در «بتلفیلد» ایجاد شده‌اند. می‌توان تصور کرد که بازی یک ترکیب عجیب از نوستالژی و بیم را به انسان منتقل کند. خیلی کم پیش می‌آید که همچین بازخوردی را در میان هرج و مرجی مانند E3 گرفت. اما این دقیقا همان چیزی است که یک بازی مانند Battlefront را به یاد ماندنی می‌کند.

۴. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

درحالی که مرز نقشه‌های بازی‌های شوتر نسل جدید بیشتر و بیشتر گسترش می‌یابد؛ چیزی برای من جذاب‌تر از یک بازی نیست که بازیکنان را تمام مدت در فاصله استفاده از چاقو به همدیگر نگه می‌دارد. بازی‌هایی مثل بلتلفید و «Call of Duty» شاید شکه‌شدن و هراس تفنگ‌های نسل جدید را داشته باشند اما هرگز نتوانسته‌اند نوری به هیجان نبردهای تن به تن در راهروهای «Counter-Strike» و بخش cs_office آن بتابانند. قطره قطره جمع کردن XPها در مقابل سرخوشی لحظه‌هایی که یک بمب را در de_dust خنثی می‌کنی درحالی که تیرها مثل باران از بالای سرت رد می‌شوند به نظر لذتی زودگذر است و نباید ترس هدایت کردن یک صف از گروگان‌های مضطرب از یک طرف به طرف دیگر نقشه درحالی که دشمن درحال ذره ذره درو کردن آن است را فراموش کرد. بازی «Rainbow Six Siege» ساخت «Ubisoft» شاید دقیقا کانتر نباشد، اما هسته مرکزی طراحی در این اثر ساخت شرکت «Valve» در اصل همان است. با محدود کردن حرکات و ساخت نقشه‌های قابل طراحی و اهمیت دادن به تک‌تک اشیا، Siege تلاش می‌کند که هیجان را به بازی‌های تفنگی برگرداند.

۵. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

زمان زیادی است که «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain» قرار است منتشر شود. نه تنها به این دلیل که این بازی در سال ۲۰۱۲ معرفی شد؛ بلکه باید آخرین جای خالی بزرگ در سری حماسه‌های «Metal Gear» را پر کند. این بازی در نهایت به ما می‌گوید چطور «Big Boss» (همچنین شناخته شده به عنوان «Naked Snake»)، به شخصیتی که ما در اولین بازی Metal Gear در اواخر دهه ۸۰ میلادی می‌شناختیم تبدیل شد. نام «رئیس بزرگ» در آن زمان یک نام رایج در بازی‌ها بود و معنی چندانی نداشت. اما برای افرادی مثل من که برای مدت طولانی هم‌شانه داستان گسترده Metal Gear دوام آورده‌اند؛ این اسم وزن زیادی دارد. بدون اینکه نیاز باشد اشاره کنم Phantom Pain هم در نام این سری عالی به نظر می‌رسد. تنوع لوکیشن‌های بازی که در تریلر چشم‌گیر است و به نظر می‌رسد جهان‌آزاد بازی چالش‌های جدیدی را ایجاد کند. مقدمه این بازی به نام «Metal Gear Solid V: Ground Zeroes» سال پیش منتشر شد که بیشتر شبیه یک پیش‌غذا بود. حالا همگی منتظر غذای اصلی هستیم.

۶. Kingdom Hearts III

2879036-7582705331-20445

وقتی که تیتراژ پایان «Kingdom Hearts II» را می‌دیدیم تقریبا می‌دانستیم که وجود «Kingdom Hearts III» حتمی است. اما از آن زمان تا به امروز انتشار این نسخه هنوز به تاخیر افتاده. با اینکه در دو E3 اخیر تریلرها و بخش‌های کوچکی از بازی را دیدیم؛ اما هیچ چیز قابل مقایسه با همان سیستم قدیمی اعلام تاریخ انتشار خودمان نمی‌شود! حالا که کارگردان این بازی «Tetsuya Nomura» زمان خود را بین این بازی و ساخت بازی RPG عظیم دیگر شرکت «Square Enix» یعنی «Final Fantasy XV» تقسیم نمی‌کند؛ انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری درباره تاریخ انتشار این بازی به دست آوریم.

۷. Guitar Hero Live

Guitar Hero Live

بعد از پنج سال، «Activision» قرار است که گروه خود را برای یک اجرای دیگر دور هم جمع کند. در حالی که شخصا از بازی  «Rock Band» (که این سری هم امسال برخواهد گشت) لذت می‌برم؛ هیچ چیز مانند «Guitar Hero» نیست. لیست ترک‌های موجود تا اینجا تاثیرگذار است. (همه چیز از «اد شیرن» تا «مستودون») و سیستم جدید اول‌شخص با طراحی جمعیت زنده روبروی بازیکن حتما همه چیز را به سمت جذاب شدن پیش می‌برد و بالاتر از تمام این‌ها کنترلر جدید است که شما را از شر کش‌دادن انگشت کوچکه‌تان رها می‌کند و احتمالا به همه‌چیز حس تازه‌ای خواهد داد. شخصا منتظر فهمیدن درباره «Guitar Hero TV» هستم، بخش آنلاینی که قرار است به این سری بازی‌ها اضافه شود.

۸. Uncharted 4: A Thief’s End

Uncharted 4: A Thief's End

با اینکه احتمالا این بازی محصول سال بعد نیست؛ اما غیر قابل تصور است که از «Uncharted 4» در E3 بعدی نشنویم. به نظر می‌رسد Uncharted 4 آخرین قسمت از ورودی‌های داستان «نیتن درک» باشد، همانطور که در عنوانش هم نوشته شده «پایان یک دزد»؛ که پیشنهاد دیدن خداحافظی راه‌زن بی‌باکی را می‌دهد که خداحافظی‌های نیم‌پهلو را دوباره محبوب کرد. این بازی احتمالا یکی از مباحث اصلی غرفه سونی امسال خواهد بود.

۹. Street Fighter V

Street Fighter V

حدود شش سال از زمانی که کمپانی «Capcom»  اولین‌بار «Street Fighter IV» را منتشر کرد می‌گذرد و با اینکه از آن زمان همراه چند ترفند این نسخه از بازی را چندین و چندبار بازنشر داده‌اند؛ شخصا فکر می‌کنم این سری هم دنیای بازی‌های مبارزه‌ای از یک ورودی شماره‌گزاری شده جدید هم نفع خواهد برد. «Street Fighter II» بخش کومبوها را اضافه کرد، «Street Fighter III» بخش «parries» را معرفی کرد و Street Fighter IV امکانی به نام «Focus Attacks» را اضافه کرده است. باید دید که نسخه جدید Street Fighter چه چیز جدیدی را به این بازی اضافه می‌کند. تهیه‌کننده بازی «Yoshinoru Ono» قول داده که «Street Fighter V» چیزی خواهد بود که هیچ‌‌کسی انتظارش را ندارد. درحالی که قول می‌دهد کلیت بازی حفظ شود. من امیدوارم که این به معنی یک مکانیک جدید برای بازی باشد که امکان مسابقه‌های اعتیاد‌آورتر را می‌دهد و تاکید را بر انتخاب درست می‌گذارد. همه هیجان‌زده‌ایم که ببینیم ژانر بازی‌های مبارزه‌ای در مرحله بعد به چه سمتی می‌رود و چه جایی بهتر از همان سری بازی‌هایی که اساسا این ژانر را آغاز کرده است.

۱۰. Persona 5

Persona 5

شرکت «Atlus» سوگند یاد کرده که «Persona 5» بالاخره امسال منتشر خواهد شد. پس دلیلی ندارد که جزئیات آن در E3 مشخص نشود. تا الان به شکل خلاصه‌ای شخصیت اصلی، «پرسونا»، و UI جذابش را دیده‌ایم اما درباره داستان اصلی خیلی کم می‌دانیم. وسوسه برانگیز برای علاقه‌مندان به فضای علمی‌-تخیلی و فانتزی و شبیه‌سازی ارتباطات داخل بازی، Persona 5 احتمالا یکی از بزرگترین سازه‌های ۲۰۱۵ برای هواداران سبک RPG است. همه ما می‌خواهیم بیشتر درباره قهرمان‌ها بدانیم، پرسوناها را ترکیب کنیم و بفهمیم چطور می‌شود به کاراکتر جذاب داستان بیشتر نزدیک شد!

E3 2015 از ۲۶ خرداد شروع خواهد شد و به مدت ۲ روز ادامه می‌یابد.

4 در مورد “بازی‌هایی که باید در E3 2015 منتظرشان باشیم!”

  1. به نظر میرسه E3 امسال خیلی هیجان انگیز نباشه! به هر حال فال اوت4 و رین بو سیکس تونست منو کمی امیدوار کنه.

  2. والا پنج شیش سال دیگه ادم از کار و زندگی جدا میشه
    هی میشینه بازی می کنه
    نه مردونه بگید به نظر شما اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. محمد روزبه

      توی این لیست متاسفانه نبود
      البته این‌ها همه گمانه زنیه و بهتره برای اعلام‌های رسمی در زمان جشنواره اخبار آی‌تی رسان رو چک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH