اولین اسمارت فونی که از پردازنده 10 هسته‌‌ای استفاده می‌کند!

پردازنده‌های دو هسته‌ای آمدند و بعد از آن‌ها پردازنده‌های چهار هسته‌ای سر و صدای بسیاری به راه انداختند و اکنون نیز نوبت به پردازنده‌های شش و هشت هسته‌ای رسیده است که طوفانی از پردازش را به پا کرده‌اند اما صدای پای سری جدیدی می‌آید که گویا ده هسته‌ای خواهد بود. این پردازنده که از آن حرف می‌زنیم ساخته دست مدیاتک خواهد بود که Helio X20 نامیده می‌شود و از معماری 20nm بهره خواهد بود که در واقع توسط دو هسته Cortex-A72 در مواقع سنگین وارد عمل شده و در حالت معمولی چهار هسته Cortex-A53 وارد میدان می‌شود و در حالت کم مصرف نیز چهار هسته Cortex-A53s برای انجام دستورات کاربر به مغر خود فشار خواهد آورد! البته این نسل از پردازنده‌ها بدین نوع ساخته شده است که انرژی مناسب و کمی را مصرف کنند و شاید در ابتدا قدرت پردازش آن‌ها کمی خنده‌دار باشد.

Elephone-P9000

این نوع پردازنده‌ها به احتمال زیاد در سه ماهه چهارم سال جاری عرضه خواهند شد و گفته می‌شود یک اسمارت فون چینی اولین محصولی خواهد بود که از پردازنده ده هسته‌ای استفاده می‌کند. این محصول که Elephone P9000 نام دارد به احتمال زیاد در ماه اکتبر معرفی خواهد شد و در واقع پرچم‌دار کمپانی چینی Elephone است و از همان پردازنده‌ای که در بالا حرفش را به میان آوردیم استفاده خواهد کرد که مدیاتک Helio X20 MT6797 نام دارد و پردازش‌های گرافیکی آن نیز توسط ARM Mail-T800 انجام خواهد شد که بر روی فرکانس 800 مگاهرتز قفل شده است. گفتنی‌ست که این پردازنده گرافیکی قادر است تا از وضوح 4K نیز پشتیبانی کند و به احتمال زیاد این نوع پردازنده‌ها به همراه 4 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد و البته پردازنده MT6797 تنها از رم‌های LPDDR3 پشتیبانی می‌کند.

Elephone-P9000-(1)

انتظار می‌رود که Elephone P9000 از 32 گیگابایت حافظه رم استفاده کند و دوربین آن نیز 20.7 مگاپیکسلی باشد که به احتمال زیاد از سنسور ساخت سونی استفاده خواهد کرد. در بخش جلویی این محصول نیز شاهد یک دوربین 8 مگاپیکسلی خواهیم بود که در بخش زیرین نیز یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 1080p قرار گرفته و باتری آن نیز 3100 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده احتمال می‌رود که این محصول قیمتی در حدود 500 دلار (حدود 1 میلیون 700 هزار تومان) داشته باشد که نسبت به چینی بودنش چندان هم خوش قیمت نیست.

2 در مورد “اولین اسمارت فونی که از پردازنده 10 هسته‌‌ای استفاده می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH