بررسی ال‌جی جی۴ (LG G4): پرچمت را بالا بگیر!

LG G4 24

اگر نگاهی به رقابت بین کمپانی‌های مطرح بازار بیندازیم، هر سازنده تلاش می‌کند تا اوج توانایی خودش را در پرچم‌دار جدیدش به رخ رقبا بکشد. جایی که از نظر طراحی، سخت‌افزار و نرم‌‌افزار تمام قابلیت‌های موجود را در دل یک وسیله کوچک جمع کرده و پرچمش را نیز می‌دهد تا با اهتزاز آن، بتواند تا حد امکان برای خودش طرفدار جمع کند. البته این مدل‌ها نبایستی با ساخته‌های قبلی که یک سال وظیفه حمل این پرچم را داشته‌اند، به طور کل متفاوت بوده و در واقع زبان ساخت و طراحی مدل جدید، با قبلی‌ها تا حد زیادی انطباق داشته باشد. اما خب، همه سازندگان این توانایی را ندارند تا بتوانند این توازن را به خوبی در محصولات خودشان حفظ کنند. به طور مثال اچ‌تی‌سی به قدری سه پرچم‌دار جدیدش را شبیه ساخت که سبب ساز یک شکست برای آخرینش شد؛ سونی دیگر دل‌فریب نیست و در طرف مقابل برخی چون سامسونگ به اندازه‌ای دچار تحول شدند که بعضی از طرفداران پر و پا قرصش انگشت حیرت به دهان گرفتند و از این تغییرات گسترده ابراز نارضایتی کردند.

در این بین شاید بتوان ال‌جی را نمونه بارز یک رشد آهسته و پیوسته دانست، جایی که با معرفی مدل G2 یک انقلاب را در بین پرچم‌داران خودش رقم زد، در G3 آن را بهبود بخشید و حال در G4 آن را به نقطه اوج خودش رسانده، بدون آنکه کاربر احساس کند از اصالت خویش فاصله گرفته و یا مدلی تکراری را در دست دارد. این محصول جدید که چند روزی هم هست که وارد بازار کشورمان شده، حال پای به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان گذاشته است و به همین بهانه قصد داریم تا از این گوشی خاص برایتان بیشتر بگوییم.

طراحی

پس از آنکه انتقادات در ساخت و طراحی گوشی‌های پرچم‌دار از جنس پلاستیک به اوج خودش رسید، بیشتر سازندگان مطرح تلاش کردند تا به سمت فلز یا شیشه بروند؛ بلکه از ازیر آماج این حملات خلاصی یابند. ال‌جی در این میان راه دیگر را برگزید و آن استفاده از ماده‌ای بود که تا پیش از این تنها مدل مصنوعی‌اش (در گلکسی نوت ۳) را در یک پرچم‌دار مشاهده کرده بودیم و با بهره‌گیری از چرم طبیعی در پشت دستگاه، کاری کرد تا G4 تبدیل به مدلی خاص در بین گوشی‌های امروزی شود. البته به خوبی از ریسک این عملش هم آگاه بود و بدین خاطر نوع پلاستیکی دستگاه که در رنگ سفیدش آن را سرامیکی صدا می‌کند، در کنار نسخه‌های چرمی به بازار عرضه نمود تا بتواند طیف گسترده‌تری را پوشش دهد (من که طرفدار چرم هستم!). مدلی که در اختیار ما بود، نسخه چرمی و قهوه‌ای آن است که به شخصه ظاهرش را تحسین می‌کنم. تماس انگشتان دست با سطح چرمی لذت بخش بوده و خط دوخت وسط، بر زیبایی آن افزوده است.

LG G4 1

G4 جزء معدود پرچم‌داران امروزی است که همچنان قاب پشتی‌ باز شونده و باتری دسترس پذیر دارد. البته پس از باز کردن درب پشتی، متوجه می‌شوید که سطح چرمی بر روی یک قاب پلاستیکی قرار گرفته و شاید آن لذت چرم خالص کمی در نگاه‌تان رنگ ببازد.

LG G4 9

کناره‌های دستگاه به رنگ دودی بوده و حالت آینه‌ای دارند که این امر بر شیکی گوشی می‌افزاید، اگرچه جذب اثر انگشت یکی از خاصیت‌های بالقوه آن لقب می‌گیرد که خیلی سریع بالفعل می‌شود! در جلوی دستگاه همچون کناره‌های آن، هیچ کلید فیزیکی وجود ندارد، لوگوی ال‌جی در پایین حک شده و حتی سازنده برای آنکه خیال شما را از عدم خش پذیری شیشه گوریلا گلس ۳ راحت کند، یک برچسب محکم را به صورت پیش فرض بر روی گوشی کشیده تا کمی در کاسبی مغازه‌داران برای انداختن یک برچسب دو هزار تومانی به قیمتی بالاتر از بیست هزار تومان، اختلال ایجاد نماید!

LG G4 6 LG G4 5

کلیدهای معروف پشتی در زیر لنز دوربین قرار گرفته‌اند و این بار کلید پاور برخلاف G3 که گرد بود، حالت مستطیلی به خود گرفته و دو کلید اطراف زبری بیشتری هم نسبت به قبل دارند. در کل اگر بخواهم روند تکامل این سه کلید در پشت دستگاه را از زمان G2 تا G4 بسنجم، بایستی به آن نمره قبولی داد چرا که پیدا کردن این کلیدها در آخرین پرچم‌دار امری ساده‌تر بوده و به قدری این طراحی خوب و دوست داشتنی است که پس از مدتی کار کردن با جی۴، دیگر حاضر به استفاده از گوشی دیگری نخواهید بود (البته در بخش کلیدها!).

LG G4 18

حالت لنز دوربین هم طراحی متفاوتی نسبت به قبل داشته و علاوه بر آنکه بزرگ‌تر شده است، با چند ردیف نوارهای باریک مشکی و نقره‌ای پوشانده شده که یک حس شکیل بودن را به آن القا می‌کند. در واقع با کمی دقت به این قسمت از دستگاه، به خوبی متوجه این امر خواهید شد که طراحان ال‌جی تمام تلاش خودشان را برای لوکس نشان دادن بخش پشتی گوشی به کار گرفته‌اند، امری که به نظر می‌رسد به خوبی در ساخت آن موفق بوده‌اند. در این بین تنها بایستی گزینه زمان را هم مدنظر قرار داد و دید که آیا با گذشت مثلا یک سال از عمر مفید گوشی و مقابله آن با شرایط مختلف جوی (مثل قرار گرفتن در جیب تنگ یا کیف زنانه) چه حال و روزی پیدا خواهد کرد.

LG G4 2

نکته دیگری که بایستی در طراحی جی۴ به آن دقت کرد، یک انحنای بسیار کم در بخش نمایشگر است که به نوعی الهام گرفته از جی‌فلکس همین کمپانی بوده و سبب می‌شود تا گوشی در دستان‌تان بهتر جای بگیرد؛ اگرچه میزان آن خیلی اندک است.

LG G4 7

در کل اگر بخواهیم به ال‌جی جی۴ نمره‌ای بدهیم، بایستی آن را سرافرازانه قبول کنیم و حتی در زمره شاگرد اول‌ها بنشانیم، چرا که این کمپانی توانست با حفظ شخصیت پرچم‌داران قبلی در جی۴، آن را با ظاهری روانه بازار کند که حس داشتن یک گوشی خوب و جدید را به کاربر منتقل نماید.

نمایشگر

ال‌جی را می‌توان عامل اصلی ورود پرچم‌داران به نمایشگرهایی با وضوح تصویر QHD دانست، جایی که تقریبا امروزه همه کمپانی‌ها حداقل یکی دو تا از محصولات خودشان را با این وضوح تصویر روانه بازار کرده‌اند (اپل را فاکتور بگیرید). البته بسیاری بر عدم نیاز بر این سطح از پیکسل در یک نمایشگر کوچک پافشاری می‌کنند (من هم الان پام رو فشردم) اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، رقابت پیکسل نمایشگرها مثل عدد بنچمارک‌ها شده است، شاید لازم نباشد اما برای یک رقابت، حضورش ضروری به نظر می‌رسد.

ال‌جی که با G3 ورود به چنین سطحی از پیکسل را جشن گرفت، این بار دست به اقدام جسورانه دیگری زده و با حفظ تعداد پیکسل‌ها، فناوری کوانتوم را با G4 عرضه کرده است. البته این کار تا حد زیادی نیز ضروری به نظر می‌رسید چرا که جی۳ از مشکلاتی همچون نور کم و کنتراست نسبتا پایین رنج می‌برد و ال‌جی علاوه بر حل این مشکلات در جی۴، سعی نمود تا در فناوری جدیدش، تا حد امکان تصاویر نمایش داده شده را به واقعیت نزدیک کرده و مانیتور 5.5 اینچی، دریچه‌ای زیبا بر روی چشمان شما باشد.

برای آنکه بهتر در چند و چون کیفیت این نمایشگر قرار بگیرید، از یک رقیب و یک برادر دعوت کردیم تا عکسی به یادگار و در حالت بیشتر نور ممکن، در کنار آن بیندازند. پس چهره جی۴ را در کنار جی۳، اچ‌تی‌سی وان ام۹ مشاهده کنید (گوشی سمت چپ جی۴ است).

LG G4 13 LG G4 14 LG G4 15 LG G4 16

سخت‌افزار

شاید بتوان اسنپدراگون 810 را جنجالی‌ترین چیپست تولیدی اسنپدراگون تا به امروز دانست، جایی که سبب ساز یک شکست برای اچ‌تی‌سی وان ام۹ شد و شکایت از داغی آن دلیلی برای آن گشت تا ال‌جی قید استفاده از این چیپست را به طور کامل زده و به سراغ مدل ضعیف‌تر اما خنک‌تر آن به نام اسنپدراگون ۸۰۸ بیاید. جایی که تعداد هسته‌ها از ۸ به ۶ کاهش یافته، فرکانس حداکثری نیز پایین‌تر آمده و واحد گرافیکی از آدرنو 420 به آدرنو 418 تنزل یافته است. اما چاره چیست؟ یا بایستی ال‌جی قدرت بیشتر اسنپدراگون ۸۱۰ را می‌پذیرفت، در کوره داغ این چیپست می‌سوخت و در جهنم رقبا زندگی می‌کرد و یا به سراغ راه حل دومی می‌آمد که چاره‌اش سر کردن با نتایج بنچمارک ضعیف‌تر اما زندگی آسوده‌تر بود؛ حتی اگر منجر به نتایجی پایین‌تر از گوشی قدیمی‌تر این کمپانی یعنی جی فلکس۲ شود.

در مرحله اول از بنچمارک پی کمک گرفتیم که ثبت رقم ۱۸۸ میلی‌ثانیه به خوبی ثابت کرد که این پردازنده حتی در حالت تک هسته‌ای هم در بین پرچم‌داران بازار، حرفی برای گفتن ندارد.

LG G4 19

پس از آن به سراغ آزمون سه مرحله‌ای کوادرنت رفتیم که نتایج را در مقایسه با رقبا در نمودار زیر مشاهده می‌کنید (از تب زبانه بالای نمودار، گزینه‌ها را می‌توانید عوض کنید).

آزمون انتوتو نسخه چهارم، دیگر مرحله این رقابت است (از نسخه قدیمی‌تر برای مقایسه بهتر برای رقبا استفاده شده و اگر از ورژن پنجم استفاده شود، امتیاز بالاتری به‌دست می‌آید). LG G4 20برنامه Vellamo در دو حالت html و metal امتیازاتی را به دستگاه اعطا کرد که همچنان کم‌تر از رقبای پرچم‌دارش است.پس از آن به سراغ Geek Bench3 رفتیم و در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، عملکرد آن را با رقبا سنجیدیم. LG G4 21

آخرین آزمون هم اختصاص به عملکرد واحد گرافیکی داشت که عملکرد آدرنو ۴۱۸ در کل مناسب بود. LG G4 22

دوربین

این قسمت همان بخشی است که ال‌جی بسیار بر توانایی پرچم‌دارش می‌بالد و سایرین را هم برای مبارزه به چالش می‌کشد. در واقع هنگامی‌که در مراسم معرفی جی۴ دیدم که در چند باکس مختلف، این گوشی برای مقایسه عکاسی در کنار گلکسی اس۶ سامسونگ قرار گرفته، متوجه اعتماد به نفس سازنده و از طرفی توانایی بالایش شدم چون محصول سامسونگ یکی از بهترین مدل‌ها در زمینه عکاسی بود که تا به الان کار کردم و وقتی یک کمپانی تا این حد ادعای برتر بودن نسبت به آن را دارد، بایستی یک شاه‌کار خلق کرده باشد.

LG G4 3

البته در این قسمت قصد ما مقایسه نیست (در یک مقاله جداگانه به زودی این کار را خواهیم کرد) و می‌خواهیم تا توانایی‌های این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی که از f/1.8 هم بهره می‌برد را بسنجیم. به خاطر این میزان از f شما ۸۰ درصد نور بیشتری را در مقایسه با G3 دریافت خواهید کرد و یک سنسور بزرگ‌تر 1/2.6″ خواهید داشت. ال‌جی حتی بر روی تثبیت کننده اپتیکال نیز کار کرده و آن را از یک نمونه دو بعدی، به سه‌بعدی ارتقا داده و علاوه بر فوکوس لیزری که سرعت عکاسی را بالا می‌برد، از سنسوری به نام Color Spectrum بهره گرفته تا با تشخیص میزان نور محیط، رنگ‌ها را به صورت طبیعی‌تر به ثبت برساند. برای آنکه بیشتر در چند و چون توانایی این دوربین منحصر به فرد قرار بگیرید، تصاویر زیر را برایتان شکار کرده‌ایم.

LG G4 25 LG G4 26 LG G4 27 LG G4 28 LG G4 29 LG G4 31

همچنین دسترسی بسیار خوبی به گزینه‌های مختلف دوربین وجود دارد و حتی شما می‌توانید با باز نگاه داشتن لنز در تاریکی، به خلق تصاویر زیبایی با نور بپردازید.

از آنجایی که تب گرفتن عکس‌های سلفی این روزها بسیار بالاست، جی۴ از یک نمونه ۸ مگاپیکسلی با امکانات مناسب بهره گرفته است. حتی رکورد ثبت سریع‌ترین و بیشترین عکس سلفی را هم این گوشی چندی پیش در کتاب گینس به نام خودش ثبت کرد!

LG G4 30

در بخش فیلم‌برداری، کیفیت همچون عکاسی همچنان بالاست اما گزینه‌های زیادی برای سرعت فریم وجود ندارد. شما در حالت 4K می‌توانید با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم بگیرید، اما ۶۰ فریم حتی برای وضوح فول اچ‌دی نیز وجود ندارد و سرعت آهسته با توانایی ۱۲۰ فریم بر ثانیه، در حالت اچ‌دی گنجانده شده و خبری از ۲۴۰ فریم بر ثانیه همچون آی‌فون ۶ نیست،‌ حالتی که به شخصه اعتقاد دارم بهترین مود برای مشاهده تصاویر آهسته است، اما اکثر کمپانی‌ها آن را نادیده می‌گیرند.

LG G4 23

پخش چند رسانه‌ای

بی‌تردید یکی از بهترین نمایشگرهای دنیا برای همین گوشی جی۴ ال‌جی است. برای همین یک کاسه تخمه برداشتم و مشغول به تماشای فیلم بر روی گوشی شدم. برای آنکه تفاوت پخش فیلم را با جی۳ بسنجم، بر روی آن نیز دقیقا همین کار را کردم. در مقام مقایسه، جی۴ کنتراست بهتری دارد و صدای اسپیکر هم به وضوح بالاتر است، اما احساس کردم که میزان قرمزی تصویر کمی در جی۴ بالاست و برخی از قسمت‌ها همچون پوست صورت را جی۳ بهتر نشان می‌دهد.

LG G4 12

پلیر که در هر دو گوشی فوق‌العاده هستند (ناسلامتی سازنده یکی است!) و نه تنها از پخش تمام کدک‌های تصویری با سربلندی بیرون می‌آید، بلکه جز معدود پخش کننده‌هایی است که زیرنویس فارسی را هم به صورت پیش‌فرض ساپورت کرده و رابط کاربری بسیار خوب و روانی دارد.

LG G4 4

باتری

اگر باز در مقام مقایسه با قبل بر بیاییم، عددهای میلی‌آمپر هیچ تفاوتی نکرده و بر روی ۳۰۰۰ توقف کرده‌اند، اما جی۴ از اندروید نسخه 5.1 به صورت پیش‌فرض استفاده می‌کند که ادعای زیادی در مصرف بهینه باتری دارد، چیپست آن هم ۶۴ بیتی و از سوی دیگر، نمایشگر با فناوری کوانتوم، مصرف پایین‌تری دارد. اما آیا همه این‌ها دلیلی برای پیشرفت در این بخش مهم خواهد شد؟

LG G4 10

واقعیت اینجاست که جی۴ در این بخش نتوانسته چندان چنگی به دل بزند! در بخشی چون مکالمه، این گوشی با یک سقوط آزاد نسبت به جی ۳، با ۸ ساعت کاهش به رقم ۱۷ ساعت رسیده است. برای گشت و گذار در وب، شما نزدیک به ۸ ساعت زمان دارید که البته رقم مناسبی است و پخش ویدئو عددی بالاتر از ۷ ساعت را همراه‌تان خواهد بود. مقایسه این آمار با مدلی چون جی۳ و به خصوص جی۲ که در بخش باتری، بهترین محصول سری G است، نشان می‌دهد که این کمپانی کره‌ای بر روی بخش مهمی چون باتری بایستی بیشتر کار کند و شاید هم در این بین باید گوش کوالکام را بپیچانیم که کلا در نسل جدید چیپست‌های خود، ظاهرا با مصرف بهینه باتری کمی دچار چالش شده است.

سایر امکانات

ال‌جی گوشی جدیدش را تنها در یک نسخه ۳۲ گیگابایت عرضه کرده و برخلاف مدلی چون جی۲، شاهد دو مدل با رم‌های ۲ و ۳ گیگابایتی نیستیم و تمام آن‌ها از ۳ گیگابایت رم که دیگر این روزها برای همه پرچم‌داران مرسوم است، استفاده می‌کند. گفتنی‌ست نسخه‌هایی که وارد کشور ما شده همگی دو سیم کارت بوده و شاید پس از سونی اکسپریا زد۳، این دومین پرچم‌داری باشد که از ابتدای ورود به بازار از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. جی۳ از کارت حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند و همچون اسلاف خویش، خبری از ضد آب بودنش نیست.

LG G4 11

ال‌جی همچنین تنوع رنگی زیادی برای پرچم‌دار جدید خودش در نظر گرفته که از این بین، سه رنگ قهوه‌ای، زرشکی و مشکی برای مدل چرمی و سفید سرامیکی، طلایی و خاکستری در نسخه پلاستیکی‌اش وارد بازار کشورمان شده است.

سخن پایانی

بی‌تردید به ال‌جی جی۴ بایستی لقب یک پرچم‌دار را داد، پرچمی که در بخش‌هایی چون طراحی، نمایشگر، دوربین، رابط کاربری و… به خوبی بالا نگاه می‌دارد و تنها در قسمت‌هایی چون سخت‌افزار (آن هم بنچمارک) و یا باتری، کمی از ابهتش کاسته می‌شود.

LG G4 8

این محصول ال‌جی هم اینک در بازار نزدیک به ۲ میلیون تومان قیمت دارد و بی‌تردید در رقابت سخت و نفس‌‌گیر با رقبایش، به بهایی بهتر و اقبالی بالاتر از سوی خریداران نیازمند است تا بتواند پرچمش را در بازار پر تکاپوی این روزها به خوبی بالا بگیرد، پرچمی که می‌توان بالا بودنش را لایق این تازه وارد زیبا و شکیل دانست.

96 در مورد “بررسی ال‌جی جی۴ (LG G4): پرچمت را بالا بگیر!”

  1. سلام اقای گل کار من میخوام این گوشی g4 رو بخرم ولی میخواستم بدونم این موضوع داغ کردن زیاد و تاچ ضعیف صحت داره یا نه مرسی

  2. سلام.اقای گل کاروممنون از مطالب خوبتون.
    من میخوام گوشی بگیرم بین ال جی جی ۴ و سامسونگ A5 نمیدونم کدومو انتخاب کنم!
    میشه راهنماییم کنید؟

  3. راستی یه نکته ی دیگه: آقای گلکار
    اگه قراربود خود شمادر این تست – طبق مشاهدات مستقیم گوشیها ودوربینشان،بدون تحت تاثیر گرفتن از نظرات دیگران _ رتبه بندی کنید G4 درچه جایگاهی قرار میگرفت؟

    1. پیمان گل‌کار

      دوربین G4 در حالت عمومی کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی داره و عکس‌ها را تا حد امکان طبیعی می‌گیرد

  4. سلام وخسته نباشید خدمت آقای گلکار.
    مقاله ی خوبی بود ودراین رابطه من چند سوال دارم:
    1-شخصا طراحی ال جی را خیلی جالب وزیبا میبینم واینکه شرکتیه که خلاقانه طراحی میکنه بدون کپی برداری وتقلید اما چرا تقریبا اکثریت غالب بازار سامسونگی هستندحتی فروشنده ها غالبا مشتری رابه سمت سامسونگ سوق میدن علتش چیه؟
    2- چرا دربررسی دوربین گوشیها ی موبایل، بررسی سایتهای مختلف متفاوته ودربعضی سایتها زیباترین عکسهااز یک گوشی هست وحتی رتبه ی ممتازی توی مقایسه های میاره ولی دربعضی سایتهای دیگر،همان گوشی رده های آخر راکسب میکنه؟
    مثلا همین گوشی ال جی بااینکه همه میگن دوربینش فوق العاده است چرا توی مقایسه ی همین سایت هم چهارم شد؟به تنظیمات اتوماتیک ودستی مربوط میشه یا چیز دیگریه؟
    من با بعضی بررسیها بیشتر مردد شدم

    1. پیمان گل‌کار

      عوامل بسیار زیادی در فروش یک گوشی دخیل هستند که تبلیغات یکی از اون‌هاست و سامسونگ در این بخش هزینه بسیار بیشتری متقبل شده و قاعدتا بخش زیادی از اقبال به سمت گوشی‌هایش، به همین مورد بازمی‌گرده
      در قسمتی چون دوربین، از آنجایی که طبق نظر کاربران این رده‌بندی انجام شده، پس امکان داره تا حدی با نظر کارشناسان متفاوت بشه و در حالت کلی بسته به سوژه مورد عکاسی و شرایط مختلف، توانایی دوربین‌ها نیز فرق خواهد کرد و در این بخش همه کمپانی‌ها تلاش بسیاری به خرج می‌دهند

  5. با سلام وخسته نباشید اگه ممکنه نظرتون رو راجع به کیفیت دوربین lg g4 stylus رو هم بگید .ممنون میشم

  6. خسته نباشید اقای گلکار.مثل همیشه عالی بود.فقط یک سوال داشتم. ایا قیمت این گوشی پایین میاید؟

      1. سلام آقای گلکار

        بنده برای خرید گوشی واقعا گیر کردم.

        بین G3, z3, بعضی دوستان acend mate 7 رو پیشنهاد میدن مخصوصا واسه اثر انگشت

        حالا شما غیر اینها تو همین رنج چه نظری دارین؟
        کدومشون ارزش خرید بالایی دارن و خیلی بهتر هستن از بقیه.
        اگر مورد دیگه مد نظرتون هست رو هم بیان کنید.نظرتون در مورد نوت 3 و نوت4 چیه؟
        کلا راهنماییم کنید

        1. پیمان گل‌کار

          شما ابتدا می‌بایست اولویت‌های خودتون در خرید را بیان می‌کردید تا بهتر بشود راهنمایی کرد
          اما با توجه به شرایط قیمتی بازار، محصولی چون ال‌جی G3 (نسخه ۳۲ گیگابایت) از ارزش خرید بالایی برخوردار هست

        2. سلام مجدد خدمت شما.کاملا نظرتون درسته.
          بنده در ابتدا مد نظرم این بود گوشی بگیرم که هم از نظر قیمت خوش قیمت باشه و پول الکی واسش ندم هم کارایی مناسب داشته باشه.از نظر قیمت هم مد نظم بود تا حدودد 800 یا 900 هزینه کنم واسش.
          من کسی نیستم که بشینه 24 ساعت با گوشی بازی کنه ووقت بگذرونه.ولی خب در طول روز از بعضی نرم افزارهای اجتماعی استفاده میکنم و و همچنین کیفیت صفحه نمایش و دوربین هم که در جای خودش استفاده میشه مد نظرم هست و خب گوشی هم هنگ و لگ نداشته باشه.
          در این رنج قیمتی بیشتر بهم آنر 6 هواوی رو پیشنهاد کردن و عده ای هم گوشیهای سامسونگ مثل j7 , a7 رو معرفی کردن که خب من از سامسونگ خوشم نمیاد و نکته اینکه آنر 6 ارزش خرید بالتری نسبت به این دو داشت به نظر خودم عده ای زیاد از دوستان.اما یه بدی داره که نسخه دو سیمش خیلی بد گیر میاد یا بهتره بگم نیست اصلا.
          لذا با اکراه مواجه شدم.
          از طرفی یکی از دوستان پیشنهاد میکنه گوشی کارکرده اما مدل بالاتری بگیر.و روی گوشیهایی که اسم بردم نظر داشت که من بیشتر هزینه کنم و اونها رو بگیرم. یا مثل z2 سونی رو پیشنهاد میکنن.

          حالا این وسط موندم چیکار کنم آیا نو بگیرم و چی بگیرم.یا اینکه دست دوم بگیرم که البته خب شما هم تو همون رنج بالای 1 تومن که اسم بده بودم تو پست قبلی بگید چیکار کنم.و هم اگر باز دست دوم مد نظرتو بود تو رنج همین 900 تومن بگید چی گیرم میاد و خوبه.اگر هم کلا با دست دوم مخالفید نو بفرمایید چی بگیرم
          .ببخشید خیلی طولانی شد

        3. پیمان گل‌کار

          به شخصه خرید کالای دست دوم را پیشنهاد نمی‌کنم، مگر آنکه از یک آشنا معتمد باشه. در ارتباط با انتخاب گوشی، دو مدل G3‌ و Z2 هر دو بسیار خوب هستند. دیزاین دستگاه‌های که سلیقه‌ای هست پس باید خودتون انتخاب کنید که کدام‌یک براتون ارجحیت داره. از نظر کیفیت کالا و قدرت سخت افزاری نیز این دستگاه‌ها در حد ایده‌آلی قرار دارند. اما اگر سلیقه‌ای باشد، به شخصه محصول ال‌جی را کمی بیشتر می‌پسندم.

        4. سلام مجدد خدمت شما.من عرض کردم اگر میشه تو رنج 900 تومن.z2 و g3 قیمتشون خیلی بالاتره

          البته تو نو بودن گوشی قیمتشون بالاست.شما بی زحمت تو این رنج قیمت هم معرفی کنید

        1. پیمان گل‌کار

          بسته به سلیقه‌تون داره. نسبت به P7 از نظر سخت‌افزاری قوی‌تر هست اما در مقابل G2 تقریبا در یک سطحن

  7. سلام دوستان
    شدیدا به کمکتان نیازمندم
    تا دو روز دیگه میخوام گوشی بخرم ولی بین و G3 , G4 موندم البته 100% G4 بهتره ولی تنها مشکل من باهاش در قسمت تاچ هست که اه از نهاد خیلی ها بیرون اورده
    لطفا کمکم کنید منم جای برادر کوچکتون
    و در اخر با تشکر ویژه از مدیر و دستندرکاران خوب و توانای سایت ای تی رسانه

    1. پیمان گل‌کار

      مشکل تاچ این گوشی اصل عمومیت نداره و ظاهرا ال‌جی با ارایه آپدیت‌هایی، در صدد بهبود شرایط دستگاه است

  8. آخی تو همه بنچمارکا داغون شده بیچاره
    البته به شخصه خعلی دوسش دارم و از نظر افت سرعت و هنگ و.. کاااملا راضی کننده هستش و از کیفیت دوربین خیلی عالی بهره میبره درباره سلوموشن هم که فرمودید همین آیفون بیچاره خودش فهمیده چه غلطی کرده با این لنز کوچولوش 240فریم گذاشته(نویز رو به وضوح میتونید بدون کوچکترین مقایسه ای با سلوموشن های استاندارد مشاهده کرد) البته خدا رو شکر گوشی مدیاتک هست که همه رو آسفالت کنه!

  9. سلام ..یه سوال داشتم تفاوت زیادی بین دوربین s6 و g4 داره که آدمو ترغیب کنه از اس 6 به جی 4 کوچ کنه آیا ؟
    از نظر رابطه ی کاربری تفاوت زیادی از نظر روان بودن و لگ نداشتن بین این دو گوشی وجود داره و اگه وجود داره کدوم بهتره ؟

    1. دوست عزیز دوربین اس6 واقعا عالی هستش .ولی جی4 عالی ترین هستش .
      شما باید با توجه به انتظاراتی که داری گوشی رو انتخاب کنی.

  10. درود

    پیمان جان بیزحمت Microsoft Lumia 640XL رو بررسی کنید.
    فکر می کنم یه دستگاه فوق العاده باشه در رنج قیمتی و کلاس خودش !
    gsmarena که خیلی عالی ازش نوشته بود.

    با تشکر

  11. ىعنى اگه ىه p8 بخرم مىتونه همه بازى ها و برنامه ها رو تا 2 سال جواب بده؟؟فرق بىن kirin930 و935 چىه؟؟ممنون

    1. دوست عزیز .تا دو سال دیگه معلوم نیست چه بازی هایی بیاد ..ممکنه اصلا بازی هایی وارد گوگل پلی بشن که حتی اس6 هم نتونه اونارو بکشه ..با این اوصاف این گوشی خیلی قادر هست بکشه.

      بعدش فرق بین 935 و930 خیلی اندک هستش.
      الان میت7 930 هستش و از پس هر نرم افزاری بر میاد.

    1. پیمان گل‌کار

      نمی‌شه خیلی صریح درباره قدرت پردازنده‌ها صحبت کرد و قدرت این سه پردازنده واقعا نزدیک به یکدیگر است. اما در بنچمارک‌ها، kirin کمی ضعیف‌تر نشون داده

  12. اقای شهاب
    منظورت از مهندس چیه؟؟؟
    به هر حال الجی رو با قیمت فعلی خیلی توصیه نمیکنم. اگه به صفحه نمایشگر نسبتا بزرگ کواد اچدی به همراه باتری و دوربین عالی و پردازنده قوی نیازمندید نوت4 پیشنهاد منه!حتی نوت4 رو بیشتر از اس6 قبول دارم و روی خرید شما این گزینه رو تاکید میکنم.

  13. سامیار راد

    بهترین گوشی های تولید شده تا امروز:
    1. SAMSUNG GALAXY S6 EDGE
    2. SAMSUNG GALAXY S6, LG G4
    3. SAMSUNG GALAXY NOTE EDGE , NOTE 4
    4. HTC ONE M9 PLUS , APPLE IPHONE 6 PLUS
    5. SONY XPERIA Z3 PLUS , HTC ONE ME
    6. HTC ONE E9 PLUS , APPLE IPHONE 6
    7. SAMSUNG GALAXY S5 , ZTE NUBIA Z9
    8. OPPO MIRROR 5S , LG G3
    9. HTC ONE M8 EYE , SONY XPERIA Z3
    10. LG G2, SONY XPERIA Z2 , SAMSUNG GALAXY NOTE 3 ,HUAWEI P8

  14. اقای علیرضا
    این بلا ورشکستگی شاید سر سونی و صد البته اچ تی سی بیوفته…
    ولی سامسونگ به همین راحتیا دم به تله نمیده و فروشش بسیار بالاتر از دو شرکت ذکر شده دیگس. لابد سامسونگ گلکسی اس6 یه چیزی داره که با قیمت بیشتر از الجی جی4 پرفروش تر هست.
    یادت نره که سامسونگ، نوکیا رو ورشکست کرد!!

  15. با سلام
    متاسفانه یا خوشبختانه من یکی از طرفداران پر پاقرص برند الجی هستم دلیل اول ابتکار تنوع زیبایی و شیک بودن در کنار قیمت عادلانه میباشد
    ولی دوستان عزیز کسانی که برند های مختلف را نمیشناسند لطفا درخواستن این جدول و رتبه بندی های من در آوردی را اینجا کپی نکنند جون همکنون بالاترین بنچمارک ها را برند های نا معروف چینی به خود اختصاص داده اند که بیشترشان حتی در نمایشگرهایشان از نمایشگر شزکت شارپ و یا خود الجی و بیشتر قطعات برند های معروف را استفاده میکنند (ژیامی . میژیو . اوپو . هواووی . زد تی ای .لنوو .ایسوس .)و خیلی مارک های دیگری که حتی بنچمارکشان خیلی بالاتر از این اعداد میباشد و اولین گوشی ده هسته ای دنیا را با سی پی یو شرکت مدیا تک به بازار عرضه دادند و جالبترین قسمت کار اینجاست که بیشترگوشی های چینی همه فلزی و تاچ اسکنر دار با قیمتی پایینتر از 250 دلار میباشند پس با خودخواهی نظر ندهیم و به آنها نیز احترام بگذاریم چون بلایی که سر شرکت عظیم نوکیا افتاد سر سامسونگ و اچ تی سی هم خواهد افتاد این خط و این هم نشان

  16. ساحل پناهی

    با سلام. آقا گلکار من می خواستم برا همسرم یک گوشی لوکس و مردانه با صفحه نمایش خوب و رم بالا و قابلیت های گرافیکی فراوان می خواستم. اندازه صفحه نمایش آون هم پایین تر از 4.9 اینچ نباش. قیمت هم مهم نیست. البته فلزی باشه. خیلی برام مهمه که فلزی باشه. لطفا و خواهش می کنم یک گوشی هوشمند با این ویژگی ها رو به من پیشنهاد کنید از یک برند خوب. البته 6 پلا رو پیشنهاد نکنید چون ابعاد آون نسبت به سایز اسکرین اش زیاده

    1. پیمان گل‌کار

      اچ‌تی‌سی وان M8 قیمت مناسبی در این روزها داره و کارایی و طراحیش هم مناسبه.
      اگر محصول جدیدتر و خاص‌تری می‌خواهید، گلکسی S6 Edge هم گوشی بسیار خوبی است.
      همچنین سونی اکسپریا Z3 نیز حاشیه فلزی با بدنه شیشه‌ای داره و از نظر قیمت، این روزها به رقم خوبی رسیده است.

  17. بهترین گوشی های هوشمند:
    سال 2015:
    1. samsung GALAXY S6 edge: طراحی خاص و متفاوت – صفحه نمایش بی همتا با بیشترین میزان تراکم پیکسلی (577PPI) – قابلیت های بی بدیل نظیر حسگر اثر انگشت و ضربان قلب و قابلیت شارژ بی سیم و سریع و سیستم پرداخت سامسونگ پی – دوربین عالی – پردازنده تحسین برانگیز با برترین نتایج بنچمارک ها تا این لحظه
    2. samsung GALAXY S6: مقاومت عالی – صفحه نمایش بی همتا با بیشترین میزان تراکم پیکسلی
    (577PPI) – قابلیت های بی بدیل نظیر حسگر اثر انگشت و ضربان قلب و قابلیت شارژ بی سیم و سریع و سیستم پرداخت سامسونگ پی – دوربین عالی – پردازنده تحسین برانگیز و برترین نتایج بنچمارک ها تا این لحظه – بسیار خوش دست و باریک – دوربین سلفی عریض و فوق العاده
    3. LG G4: طراحی چرمی و قوس خفیف – دوربین خارق
    العاده و مثال زدنی با دیافراگم F1.8 و فوکوس لیزری- صفحه نمایش خوب با نمایش طیف رنگ عالی – قابلیت نصب کارت حافظه و باتری قابل تعویض – تعمیر پذیر ترین پرچم دار
    4. SONY Xperia Z3 plus: طراحی شکیل و لوکس – مقاوم در برابر آب و گرد و غبار – دارای گواهینامه ip68 – باتری بی نظیر و شارژدهی بسیار عالی و قبلیت شارژ سریع – رادیو FM – بلندگو های خوب در بالا و پایین
    نمایشگر – قابلیت نصب کارت حافظه
    5. HTC One M9 plus: طراحی بی رقیب تا به این لحظه – دارای اسکنر اثر انگشت – فلز مرغوب پشت بدنه – صفحه نمایش QHD با چگالی 565 پیکسل بر هر اینچ – باتری خوب
    6. HUAWEI P8: طراحی زیبا، ساده اما گیرا – قابلیت های فراوان – رابط کاربری هوآوی (مخلوطی از IOS و اندروید) – صفحه خوب – شارژدهی عالی – درگاه micro SD

  18. اقای behnam
    صفحه نمایش و دوربین عالی:گلکسی اس5
    به صرفه بودن امکانات نسبت به قیمت: الجی جی3
    بدنه و اسپیکر فوق‌العاده :اچ تی سی وان ام8
    بزرگی -صفحه نمایش خوب-قلم اس پن: گلکسی نوت3
    خوشدستی در عین بزرگی و عملکرد اثر انگشت خوب و همچنین باتری عالی: اسند میت7
    بدنه باکیفیت و ظاهر جوان پسند: گلکسی a7
    حالا بستگی به خودت داره کدامش مد نظرته.
    البته پیشنهاد میکنم اکسپریا زد3 هم جزو انتخابات باشه(اگه به هر دلیلی قصد خرید گلکسی اس6 یا نوت4 رو نداری)
    بدنه با کیفیت -ظاهر عالی-صفحه نمایش خوب در کنار باتری مناسب و در عین حال قیمت به صرفه: اکسپریا زد3
    من جای تو بودم بین اکسپریا زد3 و اچ تی سی ام8 یکی رو انتخاب میکردم(اگه روی برندی تعصب نداری و قصد خرید اس6 یا نوت4 رو نداری)

  19. سلام خسته نباشید بچه ها بین این گوشی ها کدوم یکی از همه بهتره(از همه نظر)؟؟؟ galaxy s5-lg g3-htc m8-note 3-ascend mate 7-galaxy a7-

  20. آراد علیخانی

    بهترین گوشی های ساخته شده تا اکنون:
    1. SAMSUNG GALAXY S6 EDGE
    2.SAMSUNG GALAXY S6
    3. LG G4
    4. SAMSUNG GALAXY NOTE EDGE
    5.SAMSUNG GALAXY NOTE 4
    6. APPLE IPHONE 6 PLUS
    7. HTC ONE M9 PLUS
    8. SONY XPERIA Z3 PLUS
    9. HTC ONE M9
    10. APPLE IPHONE 6
    11. HTC ONE ME
    12. HUAWEI P8
    13. HTC ONE E9 PLUS
    14. ZTE NUBIA Z9
    15. MOTOROLLA NEXUS 6
    16. SONY XPERIA Z3 DUAL SIM
    17. SAMSUNG GALAXY S5
    18. LG G3
    19. HTC ONE M8 EYE
    20. SAMSUNG GALAXY NOTE 3 ROSE GOLD
    21. HUAWEI ASCEND MATE 7
    22. SAMSUNG GALAXY S4
    23. LG G2
    24. APPLE IPHONE 5S
    25. HTC ONE M8
    26. SONY XPERIA Z2
    27. SAMSUNG GALAXY A7
    28. SAMSUNG GALAXY ALPHA
    29. SONY XPERIA Z3 COMPACT
    30. SONY XPERIA Z1
    31. HTC DISIRE EYE
    32. SAMSUNG GALAXY A5
    33. SAMSUNG GALAXY NOTE 2
    34. APPLE IPHONE 5
    35. SONY XPERIA Z1 COMPACT
    36. HUAWEI ASCEND P7
    37. SAMSUNG GALAXY NOTE
    38. SAMSUNG GALAXY ROUND
    39. SONY XPERIA Z
    40. SAMSUNG GALAXY NOTE 3 NEO

  21. سلام آقای گلکار من عاشق الجی هستم ولی هرجا میرم واسه خرید شدیدا و متعصبانه بهم درخواست خرید سامسونگ میدن…بازار موبایل رفتم بازم الجی سرتر از سامسونگ بود(حداقل از نظرمن)به نظرتون علت این حرفا چیه؟
    بعدش من مجذوب جی2وجی3شدم…میخاستم ببینم کدومشون ارزش خرید بیشتر دارن؟صفحه نمایش باتری و دوربین واسم مهمه…ممنونم…آی تی رسان رو هم خیلی وقته دنبال میکنم…عالیه!!!

    1. پیمان گل‌کار

      شما در بازار، هیچ‌وقت نمی‌تونید حرف فروشنده رو مبنای دقیقی برای خریدتون انجام بدین چون اکثرا بر اساس سود و منفعتی که یک گوشی داره، مدلی رو به شما پیشنهاد می‌کنن
      الان دو مدل جی2 و جی3، هر دو از ارزش خرید فوق‌العاده بالایی نسبت به قیمت‌شان برخوردار هستند. حتی نسخه دو سیم‌کارته جی3 هم مدتی هست که وارد بازار شده. برتری اصلی جی2 نسبت به جی3، باتری بهتر، نمایشگر روشن‌تر و قیمت پایین‌تر هست و برتری‌های اصلی جی3 نسبت به جی2، سخت‌افزار قوی‌تر (به‌خصوص نسخه 32گیگ)، دوربین برتر، نمایشگر بزرگ‌تر با وضوح بیشتر (که البته وضوح چندان قابل تشخیص نیست) و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی هست.

    2. فروشنده ها الان شدن جیره خوار سامسونگ اصلا به حرفاشون اعتماد نکن. نه تنها الجی بلکه هر برند دیگه ای رو شما بخواید اونا باز سامسونگو بهتون پیشنهاد میدن.

  22. اقای Mr reza
    لومیا 1520 و اکسپریا زد2 دیگه جزو پرچمدارا نیستن.بهتر بود حداقل لومیا 930 و اکسپریا زد3 کامپکت رو ذکر میکردید.
    خانم ساحل پناهی
    چیزی از قلم ننداختید؟؟؟؟همه اسمارت فون ها رو لحاظ کردید که؟؟؟فکر کنم فقط 1100 نوکیا جزوشون نبود.
    ولی خوب اسکی رفتید ها. تا یه کامنت دادم بقیه هم عین من…

  23. ساحل پناهی

    برترین گوشی های رده بالا ساخته شده تا به این تاریخ:
    1. Samsung GALAXY S6 edge
    2. Samsung GALAXY S6
    3. LG G4
    4. Samsung GALAXY Note Edge
    5. SONY Xperia Z3 plus
    6. Samsung GALAXY Note 4
    7. Apple iPhone 6 plus
    8. HTC One M9 plus
    9. HTC One M9
    10. Apple iPhone 6
    11. SONY Xperia Z4v
    12. SONY Xperia Z3
    13. HTC One E9 plus
    14. HTC One M8s
    15. Samsung GALAXY S 5
    16. LG G3
    17. HTC One M8
    18. HUAWEI P8
    16. SONY Xperia Z2
    17. HTC One ME
    18. Motorola Google Nexus 6
    19. Samsung GALAXY Note 3
    20. HUAWEI Acsend Mate 7
    21. Samsung GALAXY S4
    22. Apple iPhone 5s
    23. HTC One M7
    24. HTC One Max
    25. HUAWEI P8 Max
    26. LG G2
    27. Samsung GALAXY A7
    28. Samsung GALAXY Alpha
    29. Samsung GALAXY A5
    30. SONY Xperia Z1
    31. SONY Xperia Z1 compact
    32. SONY Xperia Z
    33. Samsung GALAXY Note 2
    34. LG Gflex
    35. Samsung GALAXY Round
    36. Apple iPhone 5
    37. Samsung GALAXY S3
    اگر موافق و یا نیمه موافقی لایک بزن

    1. آراد علیخانی

      از کی تا حالا G2 از one M7 بد تر شده.؟
      دوربین بهتر
      حاشیه صفحه نمایش کمتر
      پردازنده قدرتمندتر
      نمایشگر بزرگتر
      باتری که جای خود را دارد …

  24. ببخشید اقای گلکار شما بین LG g3 و xperia Z2 و galaxy s5 کدو رو پیشنهاد می کنید.بین این سه تا گیر کردم.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    1. حسین جان هرجور حساب کنی طبق مشخصات z2 خیلی بهتر و پرقدرت تره
      1- صفحه نمایش با کیفیت تر
      2- نمرات بنچمارک بیشتر
      3- دوربین بهتر
      4- صدای استریو
      5-باتری بسیار پرقدرت تر
      6- ضدآب بودن
      6- طراحی شیشه و فلز
      9- ضخامت کمتر

  25. گوشی خودم که z1 هستش پشتش شیشه ایه بعد یه htc desire eye گرفتم دستم که پشتش پلاستیکی بود . با جرئت میتونم بگم خیلی احساس بهتری با desire eye داشتم.
    نمیدوم چرا انقدر پلاستیک رو بد نام میکنند . البته پلاستیک داریم تا پلاستیک

  26. گوشی خوبی هست . عواملی که مانع میشه تا به سمتش برم .
    1- نور صفحه نمایش بسیار کم هست .
    2- افتضاح در رابط کاربریش هست . (از ال جی بعید بود)

    1. درود

      دوست من، توصیه میکنم خودتون به یکی از دفاتر نمایندگی مراجعه کنید و شخصا با گوشی کار کنید و روشنایی صفحه نمایش رو زیاد کنید تا ببینید که نور صفحه نمایش به هیچ وجه کم نیست!
      در حداکثر میزان حدود 500 نیت هست!

      در مورد رابط کاربری هم که، رابط کاربری یکی از نقاط قوت ال‌جی هست، باز هم وقتی که شخصا با گوشی کار کنید، متوجه این موضوع خواهید شد!

  27. خیلی عالی ممنون آقای گلکار
    لطفا بررسی پی 8 رو هم بزارید چون به نظرم اونم ارزش بررسی و مقایسه کنار رقبایی چون جی 4 اس 6 و آیفون 6 رو داره منتظر برسی دوربین پرچمدارای 2015 بررسی زد 3 پلاس و آی تی کاپ جدید هستم

  28. بهترین گوشی های حال حاضر به نظر من اینها هستن.
    1- xperia z3+
    2-galaxy s6
    3-g4
    4- z3
    5- note4
    6-m9
    7-z2
    8-آیفون6 پلاس
    9- لومیا1520
    10-p8

    1. اگه فرق زد 3 و زد 3 ولاس رو توضیح بدید من دیگه چیزی نمیگم شما یک چیز بگم لطفا ناراحت نشید شما بعد ترفدارای اپل بد ترین متعصبایین اخه این پرچمداره چه چیزی ارزش خرید اینو داره شما زد 3 بخرید بهتره تا این تازه هنوز هم عیب های فبلو داره هنوز زیر دو دقیقه میتونه 4k فیلم بگیره که از زد 2 تا الان این عیبو داره اخه خدایی به قیر از زد آب بودن هیچی نیست و بدونید نظر شما ها چیزی رو تغییر نمیده میخواین نظر متعصبانه بدید و میخواین منفی بدید بالا برید پایین بیاید سونی همینه که هست و خراب کرده سونی و اچ تی سی و اپل عال ترین بودن ولی خراب کردن و به تاریخ پیوستن تنها دلیلی که باعث شده اپل پول پارو کنه و فرشش نجومی بشه برندشه ولی این چیزی رو تغییر نمیده شما هم هی بگیدسامی پلاستیک و دلتون رو یه گزشته خوش کنید دیگه بقیش رو خودتون میدونید هر چی میخواین بخرید ولی دیگه نظر عجیب قریب ندید و فکر مردم رو درگیر نکنید الان سه برند خوبه سامسونگ ال جی و هواوی تو ایران کولاکن اگرم قرار باشه از سونی موبایل بخرم حتما پرچمدار نسل قبل رو میخرم جدیدش اصلا ارزش خرید نداره حالا خود دانی

  29. ممنون از بررسی
    ___
    یه سوال بی ربط :
    آقای مسکینی چند وقته نیست . میشه بگید کجا رفتن و آیا دوباره میان ؟

      1. ممنون از پاسختون .
        همیشه به بررسی های شما و آقای مسکینی علاقه داشتم بدون تعصب خاصی همه جوانب رو در نظر میگیرید
        خوشحال میشم آقای مسکینی هم مثل گذشته در این بخش ( بررسی گوشی ) دوباره فعالیت کنن

  30. به نظرم الجی جی4 یکی از بهترین پرچمدار های امساله. من مشکل خاصی توش ندیدم و به نظرم الجی کارش رو خوب انجام داده. تنها موردی که باعث میشه خیلی ها از خیر خریدنش بگذرن قیمتشه که واقعا 1.900 لایقش نیست. با این قیمت ترجیح میدم اس6 یا اس6 اج یا حتی نوت4 یا با مبلغی بسیار کمتر اکسپریا زد3 رو خریداری کنم که بسیار به صرفه تره.
    الجی هم یه کم زیاده روی کرد اومد گفت دوربین جی4 بهتر از اس6 هست چون به نظرم بهترین دوربین رو اس6 داره و فکر هم نمیکنم جی4 بتونه شکستش بده. تازه اگه هم بهتر باشه (یه مقدار)، خوب مسلمه چون جی4 دیرتر از اس6 اومد.
    10 فلگ شیپ برتر :
    1.سامسونگ گلکسی اس6 اج
    2.سامسونگ گلکسی اس6
    3.گلکسی نوت4
    4.اکسپریا زد3پلاس
    5.ایفون6
    6.الجی جی4
    7.هواوی پی8
    8.اکسپریا زد3
    9.نوکیا لومیا 930
    10.اچ تی سی وان ام9
    ممنون بابت بررسی.

  31. امیررضا اقبالدوست

    خیلی عالی بودآقای گلکار!خسته نباشید!

    بسیار گوشی زیباییه به نظر من و خیلی خیلی شیک

    ————————————–

    ببخشید اقای گلکار شما بین lg g2 و گلکسی آلفا(تو رنج حداکثر یک میلیون) کدوم رو پیشنهاد میکنید؟به نظر خودم آلفا بهتره.میتونم نظر شما رو هم بدونم؟

    1. پیمان گل‌کار

      G2 در مدل بدون گارانتی حدود ۹۰۰ هزار تومان قیمت داره و نسبت به قیمتش، ارزش خرید بالاتری در برابر آلفا داره

  32. من عاشق این جی ۴ و بخصوص رنگ قهوه ایش هستم !! خیلی شیک و خاصه. فقط کاش سخت افار بهتری داشت!!

  33. درود بی پایان بر شما،کاش از اس 6 برای مقایسه نمایشگر استفاده میکردید،امکانش هست بعدا انجام دهید؟

      1. لطفا از سه گوشی g4? و s6 و z3+ مقایسه اختصاصی صفحه نمایش انجام بدید چون z3+ ادعای زیادی داره که از این دو بهتره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH