8 ترفند که شما را در اینستاگرام به سطح حرفه‌ای می‌رساند!

Untitled-1شاید به جرات می‌توان گفت که اینستاگرام یکی از بهترین و برترین برنامه‌ها برای به اشتراک گذاری تصاویر است. این برنامه تا به‌حال تغییرات بسیاری به خود دیده و یکی از جدیدترین‌های آن، اضافه شدن ویدیو کلیپ‌ به اینستاگرام است. از آن‌جا که روزبه‌روز برتعداد کاربران آن افزوده می‌شود، تطبیق با این تغییرات کمی دشوار و زمان‌بر است. برای همین امروز در آی‌تی‌رسان تصمیم داریم تا شما را با 8 ترفند مهم و کاربردی آن آشنا سازیم تا شما پس از خواندن این مقاله، به یکی از حرفه‌ای ترین‌ها در اینستاگرام تبدیل شوید. همراه ما باشید.

این مقاله را هم بخوانید: چگونه از قابلیت فیلترینگ کامنت در اینستاگرام استفاده کنیم؟

ترفند 1- ارسال تصاویر به افراد خاص

direct1اگر شما مایل نیستید که برخی تصاویر را برروی فید اصلی خود قرار دهید و یا آن را با همه دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، بهتر است که این تصاویر فقط برای برخی از افراد خاص فرستاده شوند. این ویژگی، حداکثر به 15 نفر اجازه می‌دهد تا تصاویر خصوصی شما را مشاهده نمایند و جالب است بدانید نوشتن نظر یا کامنت گذاشتن برروی آن‌ها، مانند دیگر تصاویری است که در صفحه اصلی خود با همه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

مواردی که با این ترفند به اشتراک گذاشته شوند، در جستجو یافت نخواهند شد و می‌توانید هرزمان که مایل باشید آن‌ها را حذف نمایید. برای استفاده از ترفند 1:

  1. باید در صفحه “Share To” به سربرگ «Direct» مراجعه نمایید.
  2. سپس به دو صورت می‌توانید گیرندگان خاصی که می‌خواهید به این تصاویر دسترسی داشته باشند را انتخاب کنید:  الف. لمس دایره‌‌ای که در کنار نام آن‌ها قرار گرفته است  ب. تایپ نام گیرندگان در قسمت «To»
  3. پس از انتخاب گیرندگان، عبارت «Send» را لمس نمایید. در صورت تمایل برای مشاهده پیام‌های خود، به آیکون Tray در بالای سمت راست صفحه اصلی خود مراجعه کنید.

ترفند 2- رد کردن پیام‌های افراد مزاحم

ignore2شاید در اینستاگرام خود، با افرادی سروکار دارید که از هرکار بی‌خود و بی‌جهتی عکس گرفته و آن را با شما به اشتراک می‌گذراند. کار عاقلانه هم بلاک کردن آن‌هاست. البته گاهی شاید نتوانید آن‌ها را بلاک نمایید؛ به‌عنوان مثال، رئیس‌تان هیچ‌ دوست ندارد که وارد لیست مسدودی‌ها یا بلاک لیست شما شود! چاره چیست؟

این مقاله را هم بخوانید: آموزش اضافه کردن اکانت دوم به اینستاگرام

بهتر است که پست‌های این افراد را نادیده بگیرید یا مطالب اشتراکی آن‌ها را رد نمایید؛ برای رد کردن یا نادیده گرفتن پست‌های مستقیم افراد، به آیکون Tray در بالای سمت راست صفحه اصلی خود مراجعه کرده و پس از انتخاب مزاحم، برروی آیکونی که با سه نقطه مشخص شده است، ضربه بزنید. سپس گزینه “Ignore all posts from this user” را لمس نمایید.

 ترفند 3- مخفی کردن تصاویر تگ‌شده

untag3تصاویری که شما در آن تگ می‌شوید، در بخش «Photos of You» صفحه‌ پروفایل‌تان قابل مشاهده‌اند. البته اگر رفتارهای غیراخلاقی یا شرم‌آوری در این تصاویر داشته‌اید و مایل نیستید که کسی آن‌ها را ببینید، باید آن‌ها را مخفی کنید. برای انجام این ترفند، طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. برروی عکس مدنظر خود در بخش «Photos of You» ضربه بزنید.
  2. حال از منوی باز شده، گزینه Hide From My Profile را انتخاب کنید.

البته اگر مایل هستید که علاوه‌برآن، از تصاویر Untag هم شوید بهتر است پس از مراجعه به گزینه More Options، عبارت Remove Me From Photo را لمس نمایید.

ترفند 4- استفاده از فیلتر برروی تصاویر بدون پست آن‌ها

airplane4یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام، اعمال کردن فیلترهای خیره‌کننده به تصاویری است که می‌گیرید؛ اگرچه شاید تمایلی نداشته باشید که حتما آن را برروی فید خود، پست کنید. شما می‌توانید به‌وسیله مود حالت هواپیما پس از ضبط تصویر و بدون نیاز به پست کردن آن، از فیلترهای جذاب اینستاگرام برروی آن بهره بگیرید.

این مقاله را هم بخوانید: چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟!

پس از آن‌که گوشی هوشمند یا تبلت خود را به حالت هواپیما بردید، مراحل عادی را برای به اشتراک گذاشتن تصویر دنبال کرده و سپس برروی عبارت ‘Share’ ضربه بزنید. حال با پیام خطایی روبه‎رو خواهید شد که در آن به شما گفته می‌شود که آپلود تصویر بدون کانکشن فعال، امکان پذیر نیست. خب اشکالی ندارد؛ عبارت delete را لمس کنید تا تصویر حذف شود!

اصلا نگران نباشید؛ اینستاگرام برای آن‌که کار شما را ساده نماید، آن را برروی گالری گوشی یا تبلت‌تان ذخیره می‌کند.

ترفند 5- اضافه کردن هشتگ (#) پس از ارسال  پست

hashtag6گاهی اوقات پیش‌ می‌آید که تصویری را بدون اضافه کردن هشتگ (#) مناسب، پست می‌کنید. اما آیا راهی وجود دارد که پس از ارسال آن، هشتگ (#) مناسب را به آن اضافه نماییم؟ پاسخ ساده است؛ بله، می‌توانید در نظرات پست خود، نظری که شامل هشتگ (#) های دلخواه‌تان باشد را نوشته و ارسال نمایید.

ترفند 6- به اشتراک گذاشتن تصاویر پس از ارسال آن‌

share7اگر تصویری را بروی اینستاگرام خود پست کرده‌اید و احتمالا یادتان رفته که آن را برروی دیگر صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر به اشتراک بگذارید، می‌توانید با طی مراحل زیر این کار را انجام دهید:

  1. پس از پست تصویر مدنظر خود، برروی آیکونی که با سه نقطه مشخص شده است ضربه بزنید.
  2. حال پس از وارد شدن به منو و انتخاب گزینه «Share»، سایت مدنظر خود را برای به اشتراک گذاشتن پست خود در آن انتخاب نمایید.

توجه : حواس‌تان به محدودیت تعداد کارکترها، باشد!

ترفند 7- ذخیره  تصاویر پس از ارسال آن‌ها/ ذخیره تصاویر مربوط به پست‌های دیگران

savepix8در اینستاگرام به‌صورت پیش‌فرض، تصاویری که پست می‌کنید در گالری موبایل و یا تبلت شما ذخیره می‌شود مگر آن‌که، گزینه ‘Save Original Photos’ فعال نشده باشد. برای فعال کردن آن در صفحه پروفایل خود، به تنظیمات مراجعه کرده و گزینه ‘Save Original Photos’  را فعال نمایید. به همین روش، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

این مقاله را هم بخوانید: آموزش بازگرداندن لوگو قدیمی اینستاگرام

حال اگر این مشکل پیش‌ آمد، چگونه آن را رفع نماییم؟ کافی است پس از پست تصویر خود، با لمس آیکونی که با “سه نقطه” مشخص شده است و انتخاب عبارت «Copy Share URL» در منوی باز شده، URL مربوط به تصویر را در مرورگر خود باز نمایید. باقی ماجرا را هم که حتما بلدید!

درباره قسمت دوم ترفند، کافی است مراحل زیر را پس از شکار تصویر مد نظر خود انجام دهید ( البته انجام این قسمت فقط با PC یا لپ‌تاپ، ممکن است):

  1. وارد پست  مورد نظر خود شده و کلیک راست نمایید.
  2. سپس کلید ترکیبی «Ctrl+Shift+I» در گوگل کروم و «Q» را در فایرفاکس، فشار دهید. ( در کل، باید گزینه Inspect Element را انتخاب کنید.)
  3. با حرکت نشان‌گر موس در پنل باز شده، به عبارتی برسید که دور تصویر مدنظر شما، آبی شود. حال به دنبال لینک تصویر مورد نظر خود  به‌وسیله بازکردن محتوای آن عبارت  بگردید.
  4. لینک را کپی کرده و در مروگر خود شبیه به آدرس یک سایت باز نمایید. سپس به‌سادگی، می‌توان تصویر را ذخیره کرد.

ترفند 8- خصوصی نگه‌داشتن اکانت اینستاگرام

شاید اصلا مایل نباشید آنچه را که در اینستاگرام پست می‌کنید برای تمام افرادی که از صفحه شما بازدید می‌نمایند، قابل مشاهده باشد. خوش‌‌بختانه اینستاگرام این مشکل را با گنجاندن یک گزینه در تنظیمات سرویس خود، حل کرده است. کافی است در صفحه پروفایل‌تان، وارد منوی تنظیمات شده و سپس «Private Account» را فعال نمایید.

آنچه که بیان شد، شرح مفصلی بود از اغلب ترفندهایی که در هنگام کار با اینستاگرام به آن نیاز پیدا خواهید کرد. امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

bazar-logo

[better-ads type=’banner’ banner=’224609′ ]

 

456 در مورد “8 ترفند که شما را در اینستاگرام به سطح حرفه‌ای می‌رساند!”

  1. سلام وقت بخیر چند روزیه که پیج بنده خود به خود خارج شده و قابلیت وارد شدن رو نداره ممنون میشم کمک کنید. Farhad.kafechi

    4
    2
  2. سلام خسته نباشید من دو تا اکانت اینستا دارم نمیخوام اونایی که شمارمو دارن پیدام کنن چکار کنم؟همه اونایی که شمارمو دارن اکانت دوم من هم تو کانتکتاشون هست چکار کنم؟

    8
    16
  3. سلام .ببخشید می خواستم بپرسم که اگر پست اینستاگرامم که قبلا ارسال کردم رو edit کنم ومثلا توی caption تغییراتی انجام بدم و ok رو بزنم باعث میشه که پست من دوباره share بشه؟ یعنی دوباره ارسال میشه؟

    2
    2
  4. سلام
    در قسمت رد کردن پیام افراد مزاحم نوشتین دکمه tray هر چی گشتم نبود،اصلا گزینه ignore all posts…رو گشتم هیچ جای اینستا ندیدم،بلاک کردن افراد راحته ولی اینو ندیدم
    ایا ممکنه بستگی به نسخه خاصی داشته باشه،
    خواهشا اگه شما میدونید و این متنو صرفا فقط از جایی دیگه کپی نکردین راهنمایی کنین

    1
    8
  5. سلام من یه ویدئو تو اینستا گزاشتم.پایینش قسمتی که تعداد افرادی که لایک کردن رو نشون میده نوشته 30 نظر . وقتی روش میزنم نظرات و نشون نمیده فقط تعداد نوشته.چطوری میتونم اون نظرات و ببینم چون ویدئوم بیشتر از 30 بار بازدید داشته

    3
    12
    1. ببین برای من هم هست اون ها نظر نیست کسایی که نگاه کردند رو زده اگر نظر باشع مطلب می نویسن

      2
      2
  6. لطفا جواب بدین…تعداد فالوینگ مثلا 50 تا نشون میده اما وقتی میشمرم 48 تا هست…چرا همخونی نداره…مگه میشه فالوینگ رو مخفی کرد؟

    2
    16
    1. منم همین مشکل رو امروز پیدا کردم اگه راه حلی میدونی راهنمایی کن ممنون میشم،منم وقتی فالوینگ رو میشمارم کمتره ولی بالاتر زده مشکل از چیه؟؟!!!

      3
      2
  7. سلام..ببخشید من هر وقت وارد پیج اینستام میشم وقتی پسوردم را وارد میکنم وارد نمیشه تا زمانی ک کد امنیتی برای خطم ارسال شه‌‌‌..میخواستم بپرسم چیکار کنم ک رمز امنیتی هربار به شماره خطم نیاد و با همووون پسورد یهویی وارد پیجم شه؟ممنونم

    1
    8
    1. شما احراز هویت دوعاملی تون و فعال کردین. یعنی علاوه بر پسورد یه کد هم به شماره موبایلی که دادین میاد واستون که البته این خیلی خوبه واگه کسی پسورد اینستاتون و داشته باشه هم نمیتونه بره اکانتت ولی بخای برداری برو تنظیمات اینستا بعد امنیت بعد احراز هویت دوعاملی تیک اون و بردار

  8. سلام،من روی اکانتم یه ارور اومده ک نوشته link not allowed و نمیشه کسیو لایک کنم و کامنت بزارم و فالو هم نمیشه انجام بدم لطفا راهنماییم کنید با تشکر

    3
    15
  9. شایان مهربون

    سلام خسته نباشید

    در استوری اینستاگرام قابلیت اینو داره که بتونیم کاری کنیم بعضی از افراد استوری رو نبینند
    میخوام بدونم این حالت در عکسهای پیج هم وجود داره؟

    یعنی عکسی بذاریم و بتونیم کاری کنیم چندتا از فالوورهامون نبینند

    8
    35
    1. سلام وارد سیتینگ استوری اینستا شو و گزینه ای که مربوط به کسایی که میخوای نگاه کنن هست مثلا همه یا فالوورای خودت یا حتی هیچکسی یه گزینه هم هست که نشون نمیده به افرادی که ایدی شونو میزنی و انتخاب میکنی که استوری هیچوقت براشون باز نمیشه خیلی راحت

      3
      12
        1. من برای یکی استوری گذاشتم که فالورم نیست
          اما استوری گذاشتم و تگ کردم تو استوری ایشون رو ایا براش میره چون تگش کردم؟؟

  10. راهی وجود داره که کامنتی رو که برای پستی گذاشتی و حتی نمیدونی چه پستی بوده رو پاک کرد؟ یا به عبارت دیگه بفهمیم در گذشته برای چه کسانی کامنت گذاشتیم

  11. سلام ببخشید من تو فالوورام یکیو بلاک کردم بعد تو اون سه نقطه زده بود hide your stori
    من اینو زدم الان چیکار کنم برگرده

  12. سلام دوستان
    چطور میشه کاری کرد که درخواست فالوی من رو بقیه دوستانم نبینم. یا وقتی یک نفر رو لایک میکنم بقیه متوجه نشن.

  13. سلام
    نمیدونم چرا یه مدته که تعداد فالویینگا و فالوراهام مشخص نیست و نمیاره و مشکل از اینترنت هم نیست چک کردم
    لطفا کمک کنین

  14. من پیجم قفله (پیروایت) اما تو گوگل که اسممو میزنم سه تا از عکسام میاد چه کار کنم که اونا پاک بشه
    مثلا زیر یکی از عکس ها نوشته thepicta.com لطفا راهنماییم کنین خیلی مهمه

  15. سلام و درود
    دوستان اینستای من یه مشکلی داره ک میخام.توی استوری از عکس های 24 ساعت قبل عکس انتخاب کنم عکسا بالا نمیاد و صفحه سیاه میاد
    مشکل جدی هست خواهش میکنم جواب بدین از طریق آیدی تلگرام لطفا
    ممنون میشم
    T.me/Ebham@

  16. سلام.من یک نفرو فالو داشتم اونم منو فالو کرده بود.اما بعد ی مدت دیدم تو فالورام نیست.هرچی سرچ کردم پیداش نکردم.اما دیدم تو فالورای داداشم هست و من کامنتاشو نمیتونم بخونم.رو ای دیش زدم صفحشو نشون نداد و فقط ی صفحه سفید اومد.سرچشم کردم اصن پیدا نمیشد.ققط با پیج من اینجوریه.بقیه پیجا دارنش.و میبیننش.چیکار کرده؟منم اگه بخوام یک نفر فک کنه کلا پیج من وجود نداره چیکار کنم؟ممنون میشم زود جواب بدین

  17. سلام من ریکوست دادم حالا نمیدونم 10 نفر 20 نفر 30 نفره کسایی که هنوز جواب ندادن میخوام بدونم کیا هستن؟

  18. سلام چطوری میشه کامنت ها رو برای دیگران نشون نداد یعنی کسی کامنتی بزاره فقط خودم بخونم اما فالورای دیگه نتونن

  19. پیامهای ناپدید شونده چطور حذف میشن قبل از اینکه طرف مقاب اونُ ببینه ؟ خیلی مهمه که حذف بشن لطفا جواب بدین

  20. سلام توروخداااااا کمک کنین .بهم بگین چرا وقتی میخوام استوری بزارم نمیره تو گالری .همش میگه بایید عکس بگیری .در صورتی که تو پیج دیگم در استوری گالری باز میشه و مشکلی نداره اما این که برام خیلی مهمه گالری نمیاره .توروخدا کمکم کنین

  21. سلام ببخشید اگه رمزپیجمون روکسی داشته باشه آیا دایرکتای قبل که پاک شدن روهم میتونه ببینه؟!

  22. سلام من یه فیلم گذاشتم تو اینستا بعد لایک خورد و کامنتم اومد زیرش خواستم باز نشد الان 11تا عکس دارم یکیش مخفی شده میزنم روش مینویسهcoudnt refresh لطفا راهنماییم کنید

  23. سلام میخاستم روعکسای اینستاگرامم اسمموبنویسم که بایضربه روعکس دیده بشه لطفن راهنمایی کنیدممنون

  24. سلام ممنون از پاسخگویی و توضیحاتت.
    من پست واستوری میذارم ولی تا کسی تو صفحه ی من نیاد نمیتونه ببینه و تو تایم لاین حتی برای خودم دیدم دیده نمیشه هیچ کدام از تنظیمات را جابه جا نکردم .میتونید کمک کنید بگید مشکل از کجاست.استوری بآلای صفحه فالور ها نمایش داده نمیشه.
    اینستا را حذف و دوباره نصب کردم نشد.

  25. سلام من میخوام کسی نتونه پستایی ک لایک کردمو ببینه یا مثلا چ کامنتی گذاشتم باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین.?

  26. سلام..چطور بفهم چه کسانی ویدیویی که توی پیجم گذاشتن رو دیدن؟؟؟تعداد نه..میخوام بفهمم کی هستن،،امکانش هست؟

  27. سلام و تشکر از اینکه وقت میزارید
    من سفری چندروزه به کشوری دیگه داشتم و بعد از برگشت تقریبا از هر ۴ پست اینستا یک تبلیغ هست. در حالیکه فالو نکردم این پیجهارو. سه نقطه راست انتخاب کردم hide add و بعد میپرسه چرا؟ و گزینه It is irrelevant رو انتخاب میکنم. اما بازم میان. لطفا کمک کنید. خیلی ممنون

  28. سلام
    من پیجم طراحی هست ، از بعضی از تصاویرم بصورت پازلی استفاده کردم ، چطور میتونم تصاویر را تنظیم نگه دارم که با گذاشتن یک تصویر تصاویر دیگر به هم نریزه ؟
    می‌بایست در ابتدا شروع پیج 2 تا تصویر سفید خالی ایجاد می‌کردم که بعداً فهمیدم حال میشه این کار اصلاح کرد؟

  29. سلام. من به مدت دو هفته اکانتم رو دی اکتیو کردم.
    الان که برگشتم تعدادی از پست هام پاک شدن!!!
    مگه نمیگن اگر دی اکتیو کنی پستها دست نخوردی باقی میمونن?علتش چیه?میتونه از اپدیت کردنم باشه?یعنی برمیگردن پست ها?پیج برای شغلم هست و میخوام پست هام توی همون تاریخ قبلی بازگردونده بشن!

    1. علی‌رضا عباسی

      شاید آرشیو شده باشن.
      آخرین نسخه برنامه رو نصب کنید و وارد بخش پست‌های آرشیو شده، بشید.

  30. با سلام و تشکر از پست مفیداتون.
    من سفری چندماهه به اروپا داشتم و پس از برگشت تقریبا از هر 4 پست اینستا یک تبلیغ آلمانی دریافت میکنم. در حالیکه ارسال کننده این تبلیغات رو اد نکردم. البته بیشتر این تبلیغات مفیدند و در زمینه کارهای هنری ولی تعدادی هم تبلیغ فروش کالا و پوشاک هست که من نمیخواهم این تبلیغات ناخواسته رو ببینم. هر راهی که به نظرم میومد انجام دادم از جمله اینکه بعد هر تبلیغ از سه نقطه راست انتخاب میکنم hide add و بعد میپرسه چرا؟ و گزینه It is irrelevant رو انتخاب میکنم. آیا راه دیگری شما پیشنهاد میکنید؟
    سپاسگزارم

  31. سلام.من یه مشکل فوری دارم لطفا کمکم کنید حلش کنم.
    قسمتی که مخاطبین گوشی رو نشون میده که کیا اینستاگرام دارن،خود اینستام خودبخود چندتاشونو فالو میکنه.
    من آنفالو میزنم ولی بازم میبینم بعد چند دقیقه فالو کردتشون.
    چکار کنم؟

  32. سلام من رمز اینستاگراممو به یکی از دوستام دادم وارد پیجم شد الان باید چیکار کنم دیگه دسترسی نداشته باشه به صفحه من

    1. آیا میشه فهمید فالویینگ هام چه ویدیو هایی رو دیدن حتی اگر لایک نکرده باشن؟کلا نرم افزاری وجود نداره براش؟حتی این که ببینم ویدیو های خودم رو کی دیده؟

  33. سلام خسته نباشید ایا برنامه ای هست که متوجه بشیم به چه کسانی ریکوئست دادیم ولی هنوز در حالت ریکوسته؟یعنی نه رد کردن نه اکسپت؟

    میشه خواهش کنم لطفا لطفا لطفا جوابم بدین خیلی ممنون

  34. سلام خسته نباشید.من امروز تو قسمت ادیت پروفایل اسم اینستامو خواستم عوض کنم که گفت این نام کاربری قابل قبول نمیباشد بعد بیخیال شدم؛ بعد چند دقیقه بازم خواستم امتحان کنم الان این ارور رو میده
    You can’t have more than one period in a row یعنی چی این؟

  35. سلام خسته نباشید ایا برنامه ای هست که متوجه بشیم به چه کسانی ریکوئست دادیم ولی هنوز در حالت ریکوسته؟یعنی نه رد کردن نه اکسپت؟

  36. سلام
    من میخوام پیجم عمومی باشه ولی اگه کسی خواست منو فالو کنه حتما ریکویست بده و تا من اجازه ندادم جز فالورام نیاد ، میشه ؟

  37. تو قسمت دایرکت واسه من suggestions میاره که تعدادی از فالورامو نشون میده که انگار باهشون چت کردم ولی پیامی نشون نمیده .دلیلش چیه؟

  38. اینستاگرام بر چه اساسی در کنار تعداد لایک دو نفر اختصاصی به الویت های خاص جدا میکنه؟ ایا این ها همون کسانی هستند که بیشتر بازدید از پیج ما داشتند؟

  39. سلام اگر زیر یک پست کامنت بگذاریم بعد یک نفر دیگر بیاید و جواب بدهد(@) این جواب در قسمتی با علامت قلب ? ذخیره می‌شود آنرا چگونه پاک کنیم تا هر روز آنرا نبینیم با تشکر

  40. سلام .
    پروفایل من خصوصی هستش و کسی رو فالو نکردم ولی بعضیا در خواست دادن .
    حالا چیزهایی رو که لایک کردم رو کسی میتونه ببینه یا نه ؟؟؟؟؟

  41. سلام . چجوری میشه با کامپیوتر یا لب تاپ وارد دایرکت شد و پست گذاشت بدون داشتن برنامه اینستاگرام…ممنون میشم جواب بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH