دولت روسیه روش سلفی گرفتن را به شهروندانش یاد می‌دهد!

سلفی یا خودنگاره در طول دو سال گذشته توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و در این میان برخی نیز شیفته و سینه چاک چنین سبکی شدند که این پیشرفت و رشد حتی در ایران و خیابان‌های آن و مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی به وضوح دیده می‌شود. حال گویا این استقبال در روسیه نیز وجود دارد و به همین دلیل دولت روسیه تصاویری را از خطرات عکاسی سلفی منتشر کرده است.

Russian-Selfie-Guide-One

زندگی و سلامتی شما بسیار با ارزش‌تر از چندین هزار لایک در شبکه‌های اجتماعی است و حال روسیه در یک وب‌سایت، سلفی‌های ایمن و البته سلفی‌هایی که ممکن است جان انسان‌ها را به خطر بیاندازد، منتشر کرده تا شهروندان از انجام چنین کار‌هایی صرف نظر کنند.

این تصاویر محتوای بسیار ساده‌ای دارند اما گویا چنان مهم هستند که یک دولت برای آموزش آن‌ها دست به کار شده و روش‌های عکاسی را ارایه داده است. برای مثال خارج شدن از خودرو و ثبت یک تصویر سلفی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. البته دولت روسیه چندان هم بی‌راه این هشدار‌ها را منتشر نکرده است، زیرا تاکنون چندین نفر به خاطر ثبت یک تصویر سلفی جذاب جان‌شان را از دست داده‌اند. برای مثال فردی بر روی یک پل در حال ثبت سلفی بود که به پایین می‌افتد و…

Russian-Selfie-Guide-Two

اما تمام این اتفاقات قابل پیشگیری هستند و دولت روسیه نیز با این اقدام خود مردم را از خطرات عکاسی نادرست سلفی آگاه می‌سازد. برای مثال عکاسی سلفی در کنار یک پروانه زیبا بسیار جالب است، اگرچه شاید عکاسی سلفی در بالای یک دکل برقی و یا شیر‌ها نیز جالب باشد اما بیشتر از جالب بودن آن جان شما در خطر قرار دارد.

در زمانی که افراد تصاویر سلفی ثبت می‌کنند، به‌دلیل اینکه می‌خواهند زیبا جلوه کنند، تعادل خود را از دست می‌دهند (راستش را بخواهید مردم در حین سلفی ادا در می‌آورند و همین باعث از بین رفتن تعادل می‌شود) و در نتیجه گاها اتفاقات ناخوش آیندی برایشان می‌افتد. پس اگر می‌خواهید که یک تصویر سلفی ثبت کنید، مطمئن باشید که در یک مکان ایمن قرار دارید و خطری شما را تهدید نمی‌کند (حالا ادا هم دربیاورید مشکلی نیست!). در زیر می‌توانید این نکات را در حین عکاسی سلفی مشاهده کنید:

Russia-Selfies

شما چه خاطره‌ای از عکاسی سلفی دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH