ویندوز ۱۰ به صورت رسمی لانچ شد: آموزش نصب ویندوز ۱۰ بر روی سیستم شما

مایکروسافت امروز بالاخره ویندوز 10 را در 190 کشور برای دانلود در دسترس کاربران قرار داد. البته مایکروسافت برای مدیریت تقاضای کاربران، این آپدیت را در چند فاز جداگانه انجام می‌دهد، تا هجوم یک‌باره کاربران به سرورها موجب اختلال در عملکرد آن‌ها نگردد. ویندوز 10 برای کاربرانی که از ویندوز 7 و ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند، به عنوان یک ارتقاء رایگان محسوب می‌گردد، البته برای آن دسته از کاربرانی که از ویندوز اورجینال و نسخه نهایی استفاده می‌کنند، نه ما ایرانیان صرفه‌جو که با 4500 تومان یک ویندوز کرکی روی سیستم‌مان نصب می‌کنیم! گرچه خیلی هم مهم نیست، باز هم منتظر برادران هکر روس و چینی می‌مانیم تا چند هفته دیگر آن را کرک کرده و با قیمتی اندک در اختیارمان قرار دهند!
افرادی که از ویندوز 7 و 8.1 استفاده می‌کنند، ابتدا باید با اعلانی مواجه شوند که به آن‌ها می‌گوید ویندوز 10 برای شما آماده دانلود و نصب است. با کلیک بر روی لوگوی کوچک ویندوز 10 در Taskbar می‌توانید فرایند به‌روزرسانی را آغاز کنید. البته ممکن است بعضی از افراد تا چند هفته قادر به آپدیت نباشند، که علت آن معلوم نیست، شاید بخاطر همان سیاست مدیریت تقاضاست. پس از این مدت، کاربران مذکور نیز می‌توانند این نسخه را دانلود و نصب کنند. صاحبان شرکت‌ها نیز از 1 آگوست قادر به دریافت ویندوز 10 خواهند بود.
larger-14-MS-Windows10-screenshots1کاربرانی که لوگوی کوچک ویندوز 10 را در Taskbar کامپیوتر خود نمی‌بینند، باید طبق راهنمای منتشر شده توسط مایکروسافت، اقدام به عیب یابی کنند. دستگاه‌هایی که دارای بیلدهای مختلف ویندوز 10 هستند، می‌توانند به ویندوز 10 آپدیت شوند. طی هفته‌های آینده، لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های دسکتاپ و تبلت شرکت‌هایی همچون دل، ایسر، لنوو و اچ‌پی نیز به قافله بزرگ دریافت کنندگان آپدیت ویندوز 10 خواهند پیوست. مایکروسافت اعلام کرده که شرکای تولیدی او نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی 2000 دستگاه و پیکربندی جدگانه هستند (برای آماده کردن آن‌ها جهت دریافت ویندوز 10).
این نسخه از ویندوز دارای قابلیت بازگشت از منوی استارت است. همچنین دستیار صوتی هوشمند و خوش‌ سر و زبان مایکروسافت یعنی کورتانا نیز در آن حضور دارد. مرورگر جدیدی به نام مایکروسافت Edge در این سیستم عامل دیده می‌شود. محیط سیستم عامل ویژگی‌های بسیاری را از ویندوز 7 به امانت گرفته است. همچنین شباهت بسیاری بین رابط لمسی ویندوز 8.1 و ویندوز 10 دیده می‌شود. این سیستم عامل به کاربران ایکس باکس اجازه می‌دهد که تلویزیون و بازی‌های خود را به صورت زنده بر روی PC استریم کنند. یعنی شما می‌توانید روی لپ‌تاپ خود بازی کنید، و فردی در اتاقی دیگر، بازی شما را روی صفحه تلویزیون تماشا کند.

5 در مورد “ویندوز ۱۰ به صورت رسمی لانچ شد: آموزش نصب ویندوز ۱۰ بر روی سیستم شما”

    1. بله میاد اما فقط تا یک سال رایگانه. پس از یک سال باید لایسنس بخرید، یا اینکه ویندوز کرکی نصب کنید

    1. توضیح دادم دوست عزیز.
      براتون یک نوتیفیکیشن میاد و با کلیک روی آیکون کوچک ویندوز 10 در تسکبار میتونید راحت ویندوز 10 رو دانلود کرده و ویندوزتون رو آپدیت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH