سامسونگ توانست با تایزن جایگاه بلک بری را در میان سیستم عامل‌ها تصاحب کند!

در دنیای سیستم عامل‌های موبایل، گوگل و اپل توانسته‌‌اند به خوبی جایگاه خود را در میان کاربران تثبیت کنند. با این اوضاع تنها درصد کمی برای سایر رقبا باقی می‌ماند، مایکروسافت با تلاش فراوان توانست سهم کوچکی از این بازار (حدود ۳ درصد) را به خود اختصاص دهد و در مقام سوم بایستد. بلک بری هم با سابقه درخشان و ویژگی‌های خاص سیستم عامل خود توانست جایگاه چهارم را با هر زحمتی شده به دست آورد. اما با توجه به آمار و تحلیل‌های جدید کارشناسان، سامسونگ توانسته سیستم عامل بلک بری را از میدان به در کند.

تایزن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ است که در برخی از محصولات این شرکت مانند تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۱۵، ساعت Gear S2 و تعدادی از گوشی‌های میان‌رده از آن استفاده می‌شود. اکثر این گوشی‌ها مشابه محصولات اندرویدی هستند یا بهتر است بگوییم سامسونگ از عوامل موفقیت اندروید پیروی می‌کند.Samsung-Unveils-the-Samsung-Z1-the-First-Tizen-Powered-Smartphone-for-Indian-Consumers

آمار ثابت کرده تایزن از توانایی و معیار‌های بیشتری برای جذب کاربران و فروش بیشتر نسبت به سیستم عامل بلک بری برخوردار است. این گزارشات نشان از افت سهم سه شرکت مایکروسافت، بلک بری و موزیلا در بازار تلفن‌های هوشمند دارد، این در حالی است که گوشی‌های اندرویدی و آی‌فون فروش خوبی دارند. با این تفاسیر، این پرسش مطرح می‌شود که آیا شرایط بلک بری تا این حد بد بوده که برای باقی ماندن در دنیای تلفن‌های همراه به تغییر سیستم عامل خود راضی شده است؟

Blackberry-Venice-7-630x443گوشی Priv اولین حاصل این تغییر است و بسیاری به موفقیت آن امید دارند. با این وجود، اگر بلک بری بتواند پس از مدت‌ها باز هم جایگاه خود را به عنوان تولید کننده حفظ کند، باید قبول کرد که سیستم عامل این شرکت به پایان خط رسیده و به هیچ عنوان محبوبیت سابق را ندارد. با وجود تمام تلاش‌‌های این تولید کننده کانادایی، در حال حاضر پذیرفتن اندروید تنها راه نجات است، در غیر این‌صورت بلک بری هم به سرنوشت نوکیا دچار خواهد شد!

1 در مورد “سامسونگ توانست با تایزن جایگاه بلک بری را در میان سیستم عامل‌ها تصاحب کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH