بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین برای تلگرام را بشناسید

Replace the telegram

فیلتر و یا کند شدن پیام‌رسان‌ها امری است که تقریبا باید خود را به آن عادت بدهیم و هر چند وقت یک‌بار مهاجرتی را به سمت یک اپلیکیشن دیگر آغاز کنیم، پس از وایبر نوبت به تلگرام رسید که شاهد مهاجرت کاربران ایرانی باشد، تاکنون فیلتر شدن این پیام‌رسان به‌صورت قطعی تایید نشده است اما زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد. به هر حال از آن‌جایی که اسمارت‌فون بدون پیام‌رسان نمی‌شود، لیستی از بهترین جایگزین‌های تلگرام را آماده کرده‌ایم که در صورت فیلتر شدن تلگرام می‌توانیم به آن‌ها مهاجرت کنیم.

در این مقاله به معرفی اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی جایگزین برای تلگرام می‌پردازیم.

بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین ایرانی برای تلگرام

1- سروش

بایستی اپلیکیشن ایرانی سروش را یکی از شبیه‌ترین برنامه‌ها به تلگرام دانست که در آن به شما اجازه ساخت گروه، کانال و مواردی از این دست داده می‌شود. سروش امکانات بسیار زیادی دارد و از نظر تعداد کاربران ایرانی نیز در صدر محصولات ارتباطی قرار می‌گیرد.

البته توانایی اصلی یک برنامه زمانی مشخص می‌شود که حجم کاربران زیادی بر رویش مشغول به فعالیت شده و به نوعی بر روی سرورهایش فشار بیاید که به‌نظر می‌رسد همچون اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی، سروش در این بخش دچار برخی از ضعف‌هاست که بایستی به مرور آن‌ها را برطرف نماید.

2- بیسفون

اپ ارتباطی بیسفون زیبایی و سادگی را در کنار هم دارد و با ظاهری مدرن ممکن است نتوانید تشخیص دهید که از یک اپ ایرانی استفاده می‌کنید. روند ثبت نام در این اپلیکیشن همانند بسیاری از نمونه‌های خارجی به‌وسیله شماره تلفن همراه شما انجام می‌گیرد و پس از دریافت کد فعال‌سازی، می‌توانید به استفاده از این اپ بپردازید و با دوستانی که آن را دارند به گفتگو بپردازید.

همچنین امکان برقراری تماس صوتی نیز در بیسفون وجود دارد. جالب‌تر‌ین بخش بیسفون قسمت عمومی آن است که می‌توانید چند صفحه برگزیده و مهم را انتخاب کنید و پست‌های آن‌ها را مشاهده کنید ولی نمی‌توانید پست گذاشته یا پستی را لایک کنید. امکان ساختن گروه هم در بیسفون وجود دارد و با استفاده از این امکان می‌توانید به راحتی به صورت گروهی با دوستان خود چت کنید. در کل بیسفون در کلاس جهانی تولید شده و با اینکه رایگان است، توانسته ترکیب مناسبی از زیبایی و کارایی را در اختیار شما بگذارد و امکاناتی نظیر استیکرهای متنوع و زیبای فارسی در کنار محیطی جذاب، می‌تواند شما را در جایگزینی اپ‌هایی چون وایبر و واتس‌اپ همراهی کند.

3- اپلیکیشن پیام رسان بله

بله نماینده پیام رسان‌هایی است که با دارا بودن بسیاری از امکانات تلگرام، توانسته اولین پیام رسان بانکی نیز لقب بگیرد. این اپلیکیشن که توسط بانک ملی پشتیبانی شده و شرکتی مانند سداد، امنیت و مسئولیت فنی آن را برعهده دارد، بسیاری از امکانات بروز را به کاربرانش ارائه می‌دهد.

شما در اپلیکیشن پیام رسان بله می‌توانید کانال بسازید و به صورت صورت نامحدود اعضا برای کانال خود اضافه کنید. همانند تلگرام برای کانال خود آدرس اختصاصی داشته باشید و مدیریت کاملی روی کانال خود اعمال نمایید. همچنین گروه‌های چند هزار نفره بله امکان دیگری است که در اختیار کاربران این پیام رسان بوده و شما به عنوان مدیر گروه می‌توانید همانند تلگرام، گفتگوها و اعضا را مدیریت نمایید.

پیام رسان بله علاوه بر امکانات مذکور، امکانات جانبی مانند انتقال پول کارت به کارت، خرید شارژ و پرداخت قبوض به کاربرانش ارایه می‌دهد که در تلگرام این امکان وجود ندارد.

اپلیکیشن بله دارای نسخه ویندوز و نسخه وب است که می‌تواند دسترسی خوبی برای شما در هر پلت‌فرمی را ایجاد نماید.

4- اپلیکیشن پیام رسان ایتا

یکی از شبیه‌ترین و یا شاید بتوانیم بگوییم کپی‌ترین اپلیکیشن موجود داخلی که توانایی بسیار زیادی برای جایگزینی با تلگرام دارد. همه افرادی که از این پیام رسان استفاده کرده‌اند، می‌دانند که ایتا به صورت 100 درصد از تلگرام کپی شده و توسط دو شرکت ایرانی پشتیبانی می‌شود.

کاربرانی که در تلگرام دارای کانال هستند و در سامانه وزارت ارشاد آن را به ثبت رسانده‌اند، می‌توانند با درخواست انتقال اعضا و اطلاعات خود از تلگرام، به صورت کامل کانال موجود در تلگرامشان را توسط ایتا مدیریت نمایند.

داخلی بودن سرورهای ایتا نیز به همراه فضای ابری ارایه شده به کاربران نکته ایست که شاید بتواند جذابیت ایتا را برای جایگزین شدن با تلگرام بیش از پیش نماید.

این پیام رسان نیز دارای نسخه ویندوز بوده و امکان دسترسی از طریق این نسخه وجود دارد.

5- اپلیکیشن پیام رسان ویسپی

دیگر پیام رسانی که ظاهر توسط یک شرکت هنگ کنگی پشتیبانی می‌شود ولی سورس‌های موجود در این پیام رسان و شواهد بسیار زیادی که وجود دارد، از ایرانی بودن این پیام رسان خبر می‌دهند ولی به هر صورت تابحال این موضوع، به صورت رسمی اثبات شده و تایید شده نیست.

اگر از بحث‌های مالکیتی این پیام رسان بگذریم، به دلیل امکانات فراوانی که پیام رسان ویسپی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، به صورت بالقوه می‌تواند یک جایگزین بی نظیر برای تلگرام محسوب شود. کاربران در این اپلیکیشن می‌توانند گروه بسازند، کانال ایجاد کنند و بسیاری از ابزارهای مدیریتی که در تلگرام استفاده می‌کردند، در ویسپی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین خارجی برای تلگرام

1- گوگل الو

گوگل الو از جمله اپلیکیشن‌هایی است که توسط یک شرکت بسیار معتبر ارایه شده و بدین خاطر بحث امنیت را حل کرده است. این اپلیکیشن به دلیل ارایه توسط گوگل دارای کیفیت بسیار زیادی است که بسیاری از ابزارهای مورد نیاز و معمول در پیام رسان‌های دیگر را در اختیار دارد ولی تنها اشکالی که تابحال نیز حل نشده و گوگل نسبت به ارایه آن اقدامی نکرده، مشکل عدم وجود قابلیت ایجاد کانال است.

هوش مصنوعی حاضر در گوگل الو می‌تواند برای دقایقی شما را محو خود کرده و دستیار خوبی برای صحبت‌های روزانه‌تان باشد! پیشنهاد می کنیم از این پیام رسان ویژه برای مکالمات روزانه با دوستان و نزدیکانتان بهره بگیرید.

2- لاین

اگر بخواهیم یکی از بدشانس‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان را نام ببریم، قطعا لاین در این بین بهترین و لایق‌ترین گزینه است که با وجود بسیاری از امکانات مانند تماس صوتی و تصویری، تایم لاین، گروه و … هیچ وقت به اندازه ای که دیگرپیام رسان‌های خارجی مورد استقبال واقع شدند، از این اپلیکیشن استقبال نشد. این پیام رسان نیز به دلیل جامع بودن امکانات و نسخه‌های مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، یکی از پیام رسان‌های مناسب برای جایگزینی تلگرام محسوب می‌شود.

3- واتس اپ

بزرگ‌ترین پیام رسان دنیا که بیشترین رواج در بین کاربران کشورهای مختلف دارد، همین اپلیکیشن است. مالک اصلی واتس اپ در حال حاضر فیس‌بوک بوده که چند سال پیش و با رقم نجومی در حدود ۲۰ میلیارد دلار آن را خریداری کرد و پس از آن رشد چندین برابری یافت.

واتس‌اپ دارای امکانات فراوانی است که به مرور نیز بیشتر شده و در آن قادر به مکالمه با کیفیت بالا، ارسال عکس، ویدیو، صوت و… هستید. این برنامه که تا چند سال پیش نیاز به پرداخت مبلغ اندکی برای عضویت داشت، مدت‌هاست که رایگان بوده و استفاده از سرویس‌های آن نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد.

131 در مورد “بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین برای تلگرام را بشناسید”

  1. خدایی دم مدیر تلگرام گرم که اصالت و انسانیت رو نفروخت بخاطر پول و این پیام رسان رو امن نگه داشت .
    بغیر این فقط واتس اپ
    والا منتظر تلگرام x باشید تا نسخه ازمایشی به انتها برسه و دیگه اونوقت هیچ کسی نمیتونه فیلترش کنه یا یکسال منتظر اینترنت جهانی ازاد اقای ترامپ باشیم

    1. 2015 اعلام کرد ماهی 1 میلیون دلار داره خرجش میکنه
      نتیجه دیتا ماینینگ رو میفروشه
      همون چیزی که میتونه برای نخبه های کشور خودمان درآمد زایی کنه و ما به خارجی ها تقدیمش میکنیم

  2. بچه ها نگران نباشید الان پاول دولف داره روی تلگرام x کار میکنه که قابل فیلتر شدن نیست فعلا نسخه ازمایشی هست بزودی نسخه اصلی بیرون میاد. اونوقت نیاز نیست برید دنبال پیام رسانهایی که حتی با دوربین گوشی تو خونتون و تختخوابتون رو چک میکنه .
    اگر هم نشد همگی میریم سمت لاین و واتس اپ

  3. تا دیروز فقط تلگرام خوب بود حالا که تصمیمشونو گرفتن عقب نشینی کردین میرید سراغ سروش.من تحت هیچ شرایطی پیام رسان ایرانی نصب نمیکنم.مگه قرار نبود دستشون رو دکمه فیلتر نره.واقعا متاسفم

  4. بحث ارتباط جهانی هست وقتی از یک پیام رسان کل دنیا استفاده میکنن چطور میشه رو آورد به یک پیام رسان که محدود به یک کشور هست ؟ یعنی بیای ارتباطت رو با کل دنیا قطع کنی و بشینی داخل کشورت !!!! یه حرف منطقی بزنید .
    اومدن تلگرام و از فیلتر خارج کردن در عوض سرعتش رو پایین آوردن که چی دهن مارو ببندن اخه یکی نیست بگه این با قبل فیلتر چه فرقی کرد ؟

  5. نصف حرفات از لغت های عربی استفاده شده بعد تو خودتو ایرانی میدونی !!!!! تو بهتره بری از برنامه های عربا حمایت کنی نه ایرانی

  6. سلام
    به دور از همه این حرفا خوده شما هم میدونید ک تلگرام جزو امن ترین پیام رساناست ، و دلیل فیلتر شدنشم این بوده که اطلاعات کاربرانشو به ایران نداد !!!
    همین ندادن اطلاعات یعنی که امنه! و هیچ اپلیکیشن ایرانی قطعا به پای تلگرام نمیرسه، چون همه سعی کردن که شبی تلگرام بشن ، نمونش همین سوروش و…

    تلگرام تا چند ماه دیگر طبقه گفته دوروف، طبق این توییت خودشون ، http://twitter.com/durov/status/947420374102413312 ضد فیلتر میشه
    پس هرچقدرم که برنامه های ایرانی تو این یکی دو ماه اعضاشون زیاد شه ، 2 ماه دیگه همه بر میگردن سر تلگرام …

  7. واقعا که فقط تبلیغ پیام رسان ایرانی بود نه برسی، جهت دار بود مطلب
    حریم خصوصی مهمترین عامل تو انتخاب جایگزین تلگرامه اینا همه رد میشن

  8. سلام دوستان فقط میخوام علمی وعادلانه نظربدم
    تمام کسانیکه حاضرن یک خارجی براشون تصمیم بگیره وحتی به نرم افزارهای داخلیشون هم اطمینان ندارن جزافراری که اصلا اعتمادبه نفس ندارن ودرواقع به به عقده حقارت وخودکمتربینی دچارن
    بیماری که حاصل تحقیر ابرقدرتهای غربی علیه مسلمانان هست که همین قربانیان تحقیردشمن الان دارن سنگشوبه سینه میزنن چون چیزی از شخصیت وبزرگی وعزت یک انسان رونمیتونن درک کنن
    ای هموطنی که سنگ خارجی روبه سینه میزنی اگه لحظه ای دست اونا بیوفتی میفهمی که آزادی ودموکراسی اوناچه طعم تلخی داره
    اگه دنبال عزتین ولله العزه جمیعا وایران هم خداروشکر حداقل هاروبرای تحقق خواسته های دین مبین اسلام فراهم کرده پس بهتره خودمون رو قبول کنیم وهموطن روبه دشمن نفروشیم
    خدا تمام هموطنای باعزتم که نمیزارن دشمن حتی نگاه چپی بهش بکنه حفظ کنه.

    1. از خود گذشتگی میکنیم اما یک عده دزدی می کنند و بیت المال را به جیب میزنند و هر روز بدتر از دیروز تعدادشان مثل قارچ بیشتر میشه. بی خیال این شو عزیزم. اصلا هیچ اعتمادی نیست.

  9. خود فروختگیِ مفرط در ایرانیها، حالم رو بهم میزنه. حاضرن خارجی ها جاسوسیشون رو بکنن و بیگ دیتای کل کشورشون دست یه خارجی باشه اما کوچکترین قدمی برای کشورشون بر ندارن.

    همش هم غُر میزنن که خوبشو بسازن تا بخریم! خُب اگه قرار بود محصولات کشورت بهترین باشه و بعدش تو اقدام به خرید کنی کجاش از خود گذشتگی و وطن دوستیه؟

    میسازمت وطن یعنی: از خودم گذشت میکنم و محصولات با کیفیت کمتر اما ساخته دست فرزندان سرزمینم رو به اجنبی ترجیح میدم.

  10. حس میکنم اگه فضای مجازی را کنار بذارم بهتره تا از سروش. که ساخت ایرانه استفاده کنم همه میدونید چرا .این چندسال اینقد که از ساخت وسایل و تجهیزات ایران ضرر خوردم کافیه.
    دانشمندای ایرانم اگه واقعا دنبال خدمت به مردمن تو بقیه رشته ها به مردم کمک کنن نه سروش.

    خداحافظ فضای مجازی

    1. دنیای آینده دنیای آی تیه
      اگه بخوایم حرفی برای زدن داشته باشیم الان وقت استارته
      چهار تا جوک و شعرهای عاشقانه کپی شده شما به کار کسی نمیاد

  11. من الان نزدیک یک سال نرم افزار سروش رو نصب کردم خیلی خیلی نرم افزار خوبی و کاربردی به نظر یک جایگزین خوب و واقعی برای تلگرام میتونه باشه. زمانی که تلگرام قابلیت تماس هم حتی نداشت و مدام ارور میداد من با سروش مجانی به دوستان زنگ میزدم این روزها هم که تلگرام قطع من و دوستام خیلی راحت تو گروه سروشمون درارتباطیم. راستش در عجبم ماها چه طور دلمون میاد از مهندس های خودمون که بچه های خودمونن حمایت نکنیم اگر ما از این برنامه ها حمایت کنیم پولی که قراره بره تو جیب شبکه های اجتماعی مثل تلگرام که همه من و شما خوب میدونیم که زیر نظر صهیونیست ها داره اداره میشه میره تو جیب جوون های با انگیزه ایرانی خودمون و واقعا چی از این بهتر. همه چیز از تصمیم های کوچیک اما مهم من و شما شروع میشه هر یک نفری از ما که این برنامه رو نصب کنه با حمایتش کمک کرده به اشتغال جوون ها. کشوری مثل ژاپن هم فقط از این باور مردن نیروهای داخلی الان تبدیل شده به قطب اقتصادی و علمی.

  12. همه میدونیم که همه پیام رسانا چه ایرانیا چه خارجیا یسری کنترل و جاسوسی ای روش هست پس اگه قراره جاسوسی بشیم چه بهتر به دست خودی باشه(چند بار از اعتماد به بیگانه ها تو تاریخ ضرر خوردیم-نمونش برجام-بازم عبرت نشده!؟).
    با ریختن پبام رسان خارجی دارید عملا کشور خودتون رو خراب میکنید چون مهندس های نرم افزارتون بیکار میمونن و شما هیچ فرصتی برای ازمایش و پیشرفتشون ندادید!

  13. با این نظرات واقعا یه مهندس نرم‌افزار افزار تو ایران چطور میخواد کار کنه ! اونوقت میگیم لیسانسه ها و … بیکارن ، یه کم به عواقب کارایی که میکنید فکر هم بکنید .
    شما که انقدر اطمینان ندارید چطور از تلفن استفاده میکنید که همش داخلیه؟؟؟؟؟
    تا وقتی که تقاضا نباشه عرضه نیست ، شما استفاده کنید و هر نقصی داره بگید تا برطرف کنن تا پیشرفت کنه .چرا سودی که تلگرام میکنه یه نرم افزار داخلی نباید داشته بشه ! بخواید که درست کنن

  14. کاش همین موبوگرام رو یه جوری طراحی کرده بودن که میشد جایگزین تلگرام بشه چون هم محیط نرم افزار قشنگه هم امکاناتش هم تو ایران طرفدارش زیاده. سروش و بقیه به درد نمیخوره .

      1. آیکیو خودتی اولا مودب باش لطفا خودم میدونم اینو که تلگرام یه نرم افزار نسخه باز هست و موبوگرام هم یه نسخه از تلگرامه من گفتم کاش سروش هم عین موبوگرام بود چون ایرانیا با دستکاری تلگرام این برنامه رو نوشتن .از این به بعد هم انقدر اظهار فضل نکن .

        1. داخل سروش:
          تنظیمات > مشخصات ظاهری > زبانه ها :
          گروه و کانال رو تیک بزنین
          گروه و کانال از چت ها تفکیک میشه

          سروش برای تغییر تم رنگ به برنامه third party نیاز نداره ک این مزیته نسبت به تلگرام
          از داخل سروش:
          تنظیمات > مشخصات ظاهری > قالب کاربری > theme
          تم رنگ های مختلف هست و میتونین انتخاب کنین

  15. دوستان اینهمه از نرم افزار های خارجی از جمله همین تلگرام هکایت کردیم عابتش همین فیلتر شد بیایید یکبار هم ب نرم افزار های داخلی اطمینان کنید ارزشه امتحانو داره

  16. دیدگاه:سلام هرکس میخادهمه چیزتلگرام روداشته باشه یعنی تقریبا.ارسال فایل،سرعت،امنیت….نرم افزار. هایک. رونصب کنه دیگه لازم به تعریفش نیست دراصل هایک رومردم میشناختن که تلگرام اومدوافتادروی دور….

  17. اگه نظرم فیلتر نمیشه باید بگم تفکرات افراد با تغییر یک شبکه ی اجتماعی یا حتی از بین بردن کل شبکه های مجازی تغییر نخواهد کرد (;

  18. دوستان سروش درحال ارتقا هست و به زودی جای همه پیام رسان ها رو میگیره. تا الان حدود 3 میلیون عضو داره. و روز به روز داره کاربرانش زیاد میشه. ترویج دهید

  19. بنظر من به اپ های ایرانی نمیشه اعتماد کرد. حالا که تلگرام فیلتر شده به جاش از wispi یا allo google میشه استفاده کرد که البته allo google مطمئنتره

    1. آره والله ان شاءالله به زودی این استارتاپ ایرانی سروش هم مثل دیجی کالا ، اسنپ و … رونق میگیره . آخه میدونید چیه آدم زورش میاد از نظر نرم افزار از روسیه عقب باشه همین چند وقت پیش هم می خواستند یه شرکت بزنن که رقیب اسنپ باشه ، مگه خودمون چمونه که واسه یه پیام رسان ساده از تلگرام روسی ها استفاده کنیم . دوستانی هم که از امنیت حرف میزنن اینو بگم کسی را که حساب پاک است ، از محاسبه چه باک است لابد یه ریگی به کفشتون هست که هی از حریم خصوصی حرف می زنید ، از طرفی هم خدا می دونه روزی چند میلیون پیام رد و بدل میشه که هیچ عقل سلیمی نمیاد این همه پیام رو روزانه آنالیز کنه .
      در کل هر ایرانی هم که فقط سروشو نصب کنه و حتی ازشم استفاده نکنه تیم سروش خود به خود دلگرم میشن و نسبت به بهبود نرم افزار تلاش می کنن.یعنی خدایی حتی ارزش نصب کردن رو هم نداره ، این همه چرت و پرت بیخودی روی گوشی هامون نصب هست حالا بیایم حداقل واسه دلخوشی تیم سروشم که شده نصبش کنیم و ا تولید داخل حمایت کنیم.

      1. غریبه جان مجبور شدم بخاطر چرتو پرت هات جوابتو بدم،
        عزیزم شما یا از پشت کوه اومدی یا خودت یکی از همون هایی هستی که دستی درموضوع دارن،عزیز جان امنیت یعنی یکی بخواد آزادانه بدون ترس عکس خانوادشو ازشون بخواد براش بفرستن بدون اینکه نگران این باشه که…..
        و اینکه نخیر مهتدس جان کار عاقلانه ای نیست که یکی بشینه و چندمیلیون گفتگو رو ببینه و شنود کنه بلکه بجاش خیلی راحت الگوریتم هایی تراحی و نوشته میشن که به سادگی حساس هستن برای کلمات وعبارات خواص که با ردو بدل شدنشون اون مکالمه واون پی ام شروع میشه به زیر ذره بین رفتن،
        مهندس عزیز شما لطف کن وقتی میخوای چرت بگی لااقل از گوگل یه سرچی بکن بعد شروع به منعقد کردن راجب چیزی که هیچی ازش نمیدونی بکن

        1. اهورا جان تو که نابغه ای و مثلا از پشت کوه نیومدی محض اطلاعت در این مورد فرقی نداره که از چه نرم افزاری استفاده کنی حتی تلگرام که برای کسی که بتونه هکش کنه جایزه گذاشتن امکان شنودش توسط رئسای هر کشور وجود داره و خیلی موارد دیگه که عزیزم با سرچ در گوگل نمیتونی پیداش کنی. امثال تو فکر میکنید چون دو سه تا مطلب در گوگل خوندید که اونم مشخصه همش از یک وبلاگ خاص کپی پیست شده تازه به صحت اطلاعات همون وبلاگ اولی هم نمیشه اعتماد کرد، پس به اطلاعات خیلی سرری دست پیدا کردید و بقیه ازشون خبر ندارن و از پشت کوه اومدن. اینجوری فکر نکن عزیزم. ثانیا تا مردم مثل شماها فکر میکنن و از نرم افزارهایی مثل سروش که دانشجوهای نخبه کشورمون سالها روش زحمت کشیدن حمایت نمیکنن و بیگانه پرست هستن ایران مثل کشورهای خاورمیانه باقی خواهد موند در حالی که بر خلاف اونها استقلال داره و این حقش نیست. در ضمن اگر قرار باشه که تلگرام دوباره تو ایران فعال باشه باید با ایران هم مثل سایر کشورها مثل چین و روسیه سورسش رو در اختیار ایران بذاره که ایران بتونه کانال های مستهجن رو خلاف امنیت کشور برخورد اساسی کنه گرچه اگر سورسش هم نباشه در موردی که شما گفتی امکان رصد اطلاعات وجود داره اما نگران نباش کسی به مردم عامی مثل تو کاری نداره که عکس های خونوادگیتو بشینه نظاره کنه

        2. اهورا جان من هم مجبور شدم بر خلاف میلم به شما جواب بدم.اول اینکه این چه عکس خانوادگی هست که شما میخوای بفرستی این قدر میترسی؟دوم اینکه این چه کلمات و عباراتی هست که شما میخوای استفاده کنی و میترسی دیگران ببینن؟اینا رو اول با خودت شفاف بیان کن و ببین خودت میتونی با پاسخت کنار بیای یا نه.سوم اینکه سکولار جماعت کلاً این طور هستن که هر کی ضد نظرشون یه چیزی بگه بهش میگن«عقب مونده»٬«از پشت کوه اومده»٬«ساندیس خور»و از این جور حرف ها.چهارم اینکه کلاً اگر شما هم مثل من از سیستم عامل اندروید استفاده می کنی خوبه که بدونی دسترسی به اطلاعاتت مثل آب خوردنه.همین یه مدت پیش شرکت گوگل از طریق کیبورد گوگل از هزاران نفر از کاربرانش جاسوسی کرد،اینو دیگه حتما باید تو گوگلتون سرچ کرده باشین و دیده باشین.ما با استفاده از تمام این وسایل در واقع خواه ناخواه اطلاعات و حریم شخصیمون رو در اختیار دیگران قرار دادیم.با این حال من ترجیح میدم نرم افزار ایرانی استفاده کنم تا نرم افزار خارجی.

        3. عدم امنیت برای همه نرافزارها هست. در خارجی ها به دلیل عدم امکان پیگیری بدتر!!
          اما از زاویه دیگر ارز بر بودن پیام رسان خارجی( میلیاردی) و اشتغال زا بودن استفاده از پیام رسان داخلی وقابلیت پیگیری حقوقی در امور مالی و شخصی از نکات مهم و دلیل محکمی برای استفاده از پیام رسان های داخلی است.
          البته در کنار آن می توان از خارجی ها نیز در موارد خاص بهره برد.
          به نظر شما اروپا احازه فعالیت پیام رسان ایرانی در کشورهایش را می دهد؟ …. ما چرا باید کوتاه بیاییم؟
          غیرت و تعصب وطن داشتن مانع از پیشکش نمودن سرمایه ها وطن به بیگانه ها خواهد بود.

      2. اینایی که گفتی کاملا صحیحه در صورتی که همه ارق ملی تورو داشتن و تحت تاثیر جو عمومی و تبلیغات بیگانه قرار نمیگرفتن و الا مردم ایران همیشه بیگانه پرستن ترجیح میدن سودشو به جیب رقبای خارجی بریزن تا از جوونای خودمون حمایت کنن که تو کشور بمونن و کشورو بسازن فقط به خاطر اینکه خیلی راحت گول شایعاتو میخورن

    1. سرعتش قراره در روزهای اخیر بهتر بشه چون انتظار اینکه این حجمه افراد به یک باره عضو بشن رو نداشتن

  20. سلام این سروش چه مزخرفه لینکدونی مگه نداره عضو گروه ها بشیم اگ کسی میدونه بگه اگ مسنجر بهتری هم سراغ دارید ک مثل تلگرام دارای اید باشه بگین

  21. من دنبال یه اپلیکشن غیر ایرانیم که امکانات تلگرام را داشته باشه از جمله ارسال فایل با هر پسوند و حجمی و امکان جستوجو با ای دی داشته باشه اگر کسی میشناسه بهم ایمیل بزنه
    irani0001374@gmail.com

  22. پیام رسان ها زندگیتون رو نابود میکنن بیخیالشون بشید برید بیرون از زندگی لذت ببرید کار کنید تفریح کنید عشق بورزید کمک کنید دلی شاد کنید به پدر و مادر سر بزنید با بچه هاتون بازی کنید چه لذتی از اینها بالاتر????

  23. یا خدا حافظ فضای مجازی یا نرم افزار غیر ایرانی
    متاسفانه هیچ کس به نرم افزار داخلی اطمینان نداره.
    به شخصه من هم درسته هیچ چیزی که خصوصی باشه در موبایلم ندارم. اما دوست ندارم همان ها هم به دست آقایان در داخل بیفته. اما خارجی ها اصلا برای من اهمیت نداره

    1. شماها و افکارتون برام خیلی جالبید. آقایون داخل نشستن بیکار که اطلاعات داخل گوشی شمارو رصد کنن. اونوقت به ازای هر ایرانی باید یک نفر بگمارن که 24 ساعته رصدش کنه. خوب میشه ها فکر کن نصف ایران استخدام میشن. جالبه که برداشتتون از امنیت اینگونه موارده

        1. خب دوست عزیز شما که دیتا ماینینگ به گوشت خورده باید بدونی نتیجه پردازشه که اهمیت داره نه اطلاعات خامی که دوستمان میگه دیتای من دست فلان و بیسار میفوته:)))
          نتیجه پردازش ینی اینکه مثلا بفهمن چند درصد مردم بیشتر از چه رنگ تم برای محیط پیام رسان استفاده میکنن
          شرکت ها میان این اطلاعات پردازش شده رو میخرن وقتی تم سبز بیشتر استفاده بشه شرکت های تولیدی میان بیشتر کالاهاشون رو به این رنگ تولید میکنن تا فروش بیشتری داشته باشن
          اینطوری کلی نخبه هوش مصنوعی کشور هم مشغول به کار میشن
          کاش اهمیت تولید ثروتی که ایجاد میشه رو درک کنیم … کاش اهمیت اینکه این برنامه ها پایه تمام تبادلات مالی آینده هستن و داخلی یا خارجی بودن اون ها در تصمیم گیری برای کشور چقدر مهمه رو درک کنیم

    1. به درک که فیلتر میشه. عیبی نداره بذار یه مدت فیلتر شه تا مجبور بشن ایران رو هم مثل چین و روسیه به رسمیت بشناسن و سورسش رو در اختیار ایران قرار بدن

      1. تلگرام اپن سورس هست و همون سایت تلگرام برو و سورس برنامه رو بگیر . خواستی من سورس شو بفرستم مثلا ببینم چیکار باهاش میکنی . فکر میکنی موبوگرام و ایگرام و پلاس و تلگرام فارسی و طلایی ووووو چطور میسازن .از رو همون سورس برنامه . یعنی برنامه نوشته شده بسته یا قفل نیست و مثل اندروید به شما اجازه میده شخصی سازی کنی اما اجازه نمیده شما تو محتوای ارسالی فضولی یا جاسوسی کنی و رمزنگاری شده هست و فقط دست سرور اصلی هست اینقدر این پیام رسان امن هست که داعش و تمام تروریستها حتی اطلاعات تمام کشورها از این پیام رسان استفاده میکنند یکجور پیشرفته مثل گوشی بلکبری یا سیستم ios .
        درضمن نسخه تلگرام x که نسخه بتا ازمایشی هست داره اماده میشه و بعد اون دیگه هیچ کشوری نمیتونه اون رو فیلتر کنه .
        یک سرچ کنید منوجه میشید

  24. حاظرم دنیای مجازی رو بزارم کنار اما سراغ برنامهای مثل سروش نرم!!! دلیلشم خودتون میدونید

    1
    3
  25. در کنار تلگرام، سروش و یا بیسفون پلاس رو هم داشته باشید

    کانال های سروش و بیسفون پلاس، خیلی متنوعه…. مردم هم باید حمایت کنند

    1. سلام قربان
      پیام رسان آی گپ
      اگر بابت امنیت پیام رسان های ایرانی نگران هستید، شاید آی گپ بتواند نظرتان را کمی تغییر دهد. پیام رسان آی گپ یکی از معدود پیام رسان های ایرانی است که به طور کامل رمزنگاری شده و امنیت پر رنگ ترین خصوصیت آن محسوب می شود.

      از آی گپ می توانید در پلتفرم های iOS، اندروید، ویندوز، لینوکس و همچنین در مرورگر استفاده کنید. این پیام رسان ایرانی از نظر ظاهری شباهت زیادی به تلگرام دارد و امکاناتی مثل ساخت گروه های 5000 نفره، کانال، ویرایش پیام ها، ارسال پیام صوتی و ارسال استیکر از جمله امکانات خوب آن محسوب می شوند.

  26. سروش علاوه بر دارابودن امکاناتی برابر با نرم افزارهای مشابه موجود، از قابلیت‌هایی مانند ایجاد کانال یک‌طرفه و دوطرفه، امکان نظرسنجی و برگزاری مسابقه به صورت چندگزینه‌ای(چند مدل)، امکان ایجاد کانال خصوصی و امکان ساخت ربات برای ارائه سرویس از قابلیت‌های این نرم افزار نیز برخوردار است.

    سرعت بالای برنامه این پیام‌رسان ایرانی همراه با عرضه اطلاعات متنوع و موردنیاز مخاطبان در کانال های عمومی، ارسال فایل و متن، شرکت در مسابقات و نظرسنجی ها و …) همچنین امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران از مزیت‌های نرم افزار پیام رسان سروش است.

    3
    2
    1. نرم افزار تولید ایران چطور میشه به امنیتش اعتماد کرد؟؟ خودمون تو خیابون امنیت نداریم تو روز روشن چه برسه تو تپلیکیشن

      2
      2
      1. خودتون تو خیابون امنیت ندارید؟ باید امنیت رو از دست بدید و به لطف اتفاقات اخیر و برخی افراد نادان باهمکاری برخی مسِولین نفوذی که به عمد اتفاقات اخیر رو پی ریزی کردن وضعیتتون مثل سوریه و کشور های خاورمیانه میشد تا قدر امنیتتون رو میدونستید. متاسفانه بدون اطلاع اظهار نظر میکنید. من به خیلی از کشورها سفر کردم و به جد میتونم بهتون بگم هیچ کجای دنیا حتی آمریکا امنیت ایران رو نداره. در ضمن در مورد اپلیکیشن ها باید گفت که فرقی نمیکنه کشور سازندش کجا باشه از بابت همه شون امنیتتون به خطر میفته البته این قضیه برای افراد عادی مثل شما نیست و جای نگرانی نیست)

        6
        6
        1. حرف حق تلخه … کی گفته ایران قراره مثل سوریه بشه الکی مردم رو از این موهومات نترسونین تا نتونن حق خودشون رو مطالبه کنن

        2. معلومه از اون مفد خوراشی
          آخه منظور از امنیت اگه نترکیدن چارتا ترقه بمبه اره امنیت داریم ولی متاسفانه امنیت مفهوم گسترده ای است مثلا باید امنیت سلامتی مالی اقتصادی روانی و …. خیلی چیزای دیگه داشته باشیم که متاسفانه هیچ کدومشون را نداریم حتی همون امنیت که منظورتونه فقط برای مسولین با اسکورتها و خدم هاشون وجود داره بقیه ول معطلن.
          خودتون را قول نزنید اکثر مردم ایران یا روانی ان یا معتادن یا بیکارن یا مفسدن یا بیماری دارن که نمیتونن درمان کنن بالاخره چندتا مشکل دارن
          ولی عوضش خدا را شکر که قراره باهم دیگه بریم بهشت چون شیعه هستیم خدایا شکرت اگه هیچی نداریم مسلمانیم و هزاران بار شکر که شیعه هستیم.

          1
          9
        3. تو اول برو معنای امنیت رو درک کن،بعد اظهارنظر کن،امثال تو هستن که مملکت رو به کثافت کشیدن
          مردم نون ندارن بخورن،بعد دم ازامنیت میزنن،شما که جیرتون میرسه بایدهم دم ازامنیت بزنین،ولی اون بدبختی که به نون شبش محتاجه چی
          همچین حرف ازامنیت میزنی که همه دنیا جنگه الا ایران،
          تامیگی به فکر مردم خودت باش،سریع بحث امنیت رو بالا میکشن
          گند بزنن اون امنیتی که پشت بندش فقروگرسنگی مردم باشه

          10
    2. شما نظر نده تا دلیر مردانی چون شهیدان مدافع حرم و همینطور غیورمردان کورد در مرزها داریم داعش که داعشه گندتر ازونم نمیتونه بیاد ایران
      بعدش نرم افزارهای خارجی از نظر کیفیت هم بهتر هستند

      1
      1
  27. با نصب این برنامه امکان دسترسی به پیامک ها وجود دارد و همینطور ضبط صدا بدون اطلاع ما در هر زمان و قابلیت دسترسی به sd کارت ، اونوقت بنظرتون این برنامه امن هست؟؟؟
    زمان نصب خودش اینا رو نوشته و هر کس قبول کنه و نصبش کنه راحت به موارد بالا دسترسی پیدا میکنه.
    البته اکثر اپلیکیشن ها مخصوصا اپلیکیش های ایرانی اینجوری هستن .

    1. خود تلگرام هم همین جوره. کجای کاری… هیچ ارتباطی به ایرانی بودنش نداره… همه این اپلیکیشن های ارتباطی ابدا امن نیستن…

      1. راست میگه دکتر.همه ی پیام رسان های خارجی مخصوصا توئیتر و فیس بوکاگر دولت آمریکا بگه بهشون اطلاعات کاربران رو در اختیارشون میزارن.

        1
        2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH