یک تبلت جدید با بوت دوگانه ویندوز 10 و اندروید به‌زودی روانه بازار خواهد شد

تبلت‌های ویندوزی از نظر کارایی بسیار عالی هستند، اما کمبود اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر همراه بانک‌ها، برنامه‌های حمل و نقل و … به وضوح در آن‌ها احساس می‌شود. به‌ نظر می‌رسد Chuwi یک راه‌حل خوب را برای رفع این مشکل پیدا کرده است، تبلت جدید تولید شده توسط این شرکت می‌تواند هر دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 10 را اجرا کند.

Chuwi تبلت جدید خود را با نام Hi8 Air معرفی کرده که کاربر می‌تواند به‌ دلخواه خود بین دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 10 جابه‌جا شود. جابه‌جایی بین دو سیستم عامل تنها با فشردن دو کلید انجام می‌پذیرد. Chuwi یکی از تولیدکنندگان معروف تبلت در چین است که تاکنون تولیدات زیادی را روانه بازار کرده است، با این حال شهرت اصلی این شرکت به معرفی تبلت‌هایی با قابلیت بوت دوگانه باز می‌گردد که Hi8 Air  جدیدترین آن‌ها محسوب می‌شود.

Hi8 Air نسخه به‌روز شده Hi8 است که از نمایشگری 8 اینچی با وضوح فول اچ‌دی و نسبت تصویر 16 به 10 استفاده می‌کند. در زیر قاب این تبلت می‌توانیم چیپست 1.44 گیگاهرتزی اینتل Intel X5 Cherry Trail Z8350 را مشاهده کنیم، لازم به ذکر است سرعت این پردازنده تا 1.9 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. این چیپست با 2 گیگابایت رم همراهی می‌شود.

میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این تبلت 32 گیگابایت است که به کمک کارت حافظه تا 128 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تولید نیرو را در Hi8 Air برعهده دارد. از دیگر قابلیت‌های این تبلت می‌توان به به پشتیبانی از بلوتوث نسل 4، پورت 3.5 میلی‌متری هدفون، شاسی فلزی، پورت میکرو USB و میکرو HDMI اشاره کرد. در جعبه این تبلت می‌توانیم یک کابل OTG و هم‌چنین یک کیبورد بلوتوث را مشاهده کنیم. مطمئنا این مشخصات چندان هیجان انگیز محسوب نمی‌شود، با این حال برای برخی مقاصد بسیار مناسب است.

مهم‌ترین مشکل این تبلت در حال حاضر که بسیار وحشتناک است، استفاده از اندروید 5.1 به عنوان سیستم عامل دوم است که حدودا 4 سال از عمر آن می‌گذرد و دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی‌شود. اگرچه استفاده از ویندوز 10 بسیار مناسب است اما بهتر بود Chuwi به‌ جای استفاده از یک نسخه قدیمی اندروید، از اندروید نوقا و یا حتی مارشملو استفاده می‌کرد، همان‌طور که پیش‌تر نیز تبلت‌هایی از این برند را با اندروید مارشملو مشاهده کرده‌ایم.

این تبلت مناسب کسانی است که میان انتخاب ویندوز و اندروید و برتری دادن ویژگی‌های آن‌ها به یکدیگر مردد هستند. با این حال استفاده از اندروید 5 می‌تواند به شدت شما را از نظر امنیتی در خطر قرار دهد و شخصا هیچ‌گاه حاضر به استفاده از چنین دستگاهی نیستم. انتظار می‌رود این تبلت در آینده‌ای نزدیک روانه بازار شود و به احتمال قوی قیمت مناسبی را شاهد خواهیم بود.

3 در مورد “یک تبلت جدید با بوت دوگانه ویندوز 10 و اندروید به‌زودی روانه بازار خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH