اپل از چین فرار می‌کند! عجله اپل برای خروج تجهیزات کارخانه‌هایش از چین

در بحبوحه اجرای برنامه‌های قرنطینه مداوم در چین به دلیل شیوع بیماری کووید 19، اپل برنامه‌های خود برای گسترش تولید در خارج از خاک این کشور را تسریع نموده است. اکنون اپل به سوی کشورهای ویتنام و هندوستان بیش‌ترین گرایش را پیدا کرده است. اپل پیش‌تر برخی امکانات تولیدی خود را در این مناطق مستقر نموده و از این منظر مقدمات اجرای فرآیند انتقال تولید را فراهم کرده است. بعلاوه شرکای کلیدی اپل در خاک ویتنام مستقر هستند و شرکت‌های Luxshare و Inventec در زمینه مونتاژ ایرپادز و هوم‌پادز فعالیت دارند.

البته فرآیند تنوع‌بخشی به زنجیره تولید مدت زیادی زمان خواهد برد؛ چرا که اولا شرایط در چین کماکان در بسیاری از جهات منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. ثانیا شبکه بسیار گسترده‌ای از شرکای تولیدی طرف قرارداد اپل در خاک چین قرار دارد. به‌‌عنوان مثال شرکت فاکسکان با تاسیسات و کارخانجات بزرگ خود در چین فعالیت می‌کند. اما مطابق پیش‌بینی‌ها اپل تا 40 درصد ظرفیت تولید خود را به خارج از چین منتقل خواهد کرد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که به‌دنبال تعطیلی‌های اخیر تولید در چین به دلیل شیوع بیماری کووید 19 میزان عرضه آیفون 14 اپل در مقایسه با رقم پیش‌تر برنامه‌ریزی شده بین 15 تا 20 میلیون دستگاه کمتر خواهد بود. این موضوع به معنای افت قابل توجه درآمد اپل از محل فروش آیفون خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH