بررسی سامسونگ گلکسی A5 2016: استایلیش

سامسونگ a5 2016

سامسونگ زمانی‌که تصمیم گرفت تا پس از سال‌ها شنیدن القابی مختلف چون پلاستیک ساز به سمت ساخت محصولات فلزی برود، از گلکسی آلفا رونمایی نمود. محصولی که ساختاری شکیل و باریک داشت اما از نظر مشخصات در رده پرچم‌داران قرار نمی‌گرفت. استقبال از این تلفن همراه سامسونگ را به فکر انداخت تا این دست از کالاهایش را گسترش دهد و از آنجایی که تولید گوشی‌هایی با عنوان آلفا ۲ و آلفا ۳ نمی‌توانست تنوع زیادی به محصولات این رده سامسونگ اعطا کند، سری A متولد شد؛ جایی که بسته به اندازه و توان گوشی‌ها، عدد پشت این حرف انگلیسی تغییر می‌یافت، ساده‌ترین گوشی گلکسی A3 بود و بهترین آن‌ها در ابتدا گلکسی A7‌ و سپس A8 و A9 نام گرفت. اما برای ارتقای این رده سامسونگ چه بایست می‌کرد؟ ایجاد یک سری تازه و یا عوض کردن نام همان مدل‌های قبلی؟ شاید سامسونگ راه سومی را در پیش گرفت و همچون بسیاری از خودروسازان که برای یک محصول فیس لیفت شده خودشان تنها به افزودن سال میلادی در کنار آن اکتفا می‌کنند، لقب ۲۰۱۶ را در کنار اسم گوشی جدیدش گذاشت و با چهره‌ای فیس لیفت شده وارد بازار کرد.

حال ما در این مقاله قصد داریم تا گلکسی A5 نسخه ۲۰۱۶ که یک گوشی میانی در این سری میان رده محسوب می‌شود را برای شما بررسی کنیم، پس با ما و بررسی تخصصی آن همراه باشید.

چرا به من می‌گویند A5؟

اگر نگاهی به قدر و قواره گلکسی A5 (نسخه ۲۰۱۶) بیندازیم، متوجه می‌شویم نسبت به نسل اول خود یعنی گلکسی A5 خالی دچار تغییرات نسبتا زیادی شده است! البته این تغییرات در جنس بدنه نیست بلکه در دیزاین دستگاه است و این محصول بیشتر از آنکه شبیه به A5 باشد، به S6 مدعی شباهت دارد. پس در اینجا نتیجه می‌گیریم که با یک گوشی میان رده اما با ظاهر پرچم‌دار رو‌به‌رو هستیم. حال چرا به آن A5 می‌گویند؟ برای آنکه از A3 بزرگ‌تر است و از A7 سایز کوچک‌تری دارد، هنوز هم که A4 و A6 معرفی نشده و برای همین استفاده از عدد ۵ برای این اسمارت فون تا حد زیادی منطقی به‌نظر می‌رسد.

galaxy A5 2016 5

طراحی‌ام چگونه است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، این گوشی تا حد زیادی شبیه به S6 سامسونگ (و قاعدتا S7) طراحی شده و البته انحنای آن در لبه‌ها کم‌تر است. به شخصه وقتی برای نخستین بار سامسونگ A5 2016 را در دست گرفتم، طراحی‌اش را پسندیدم، به‌خصوص آنکه رنگ کاملا مشکی در پنل جلویی با طلایی روشن در کناره‌ها و پشت، ظاهر شکیلی را به آن اعطا کرده است. در واقع سامسونگ تلاش کرده در محصولات ۲۰۱۶ خود به سمت تولید یک کالا با ظاهر لوکس نیز حرکت کند و به این ترتیب طرفداران بیشتری را به سمت رده A محصولات خودش جذب نماید.

گوشی داستان ما در دو طرف دارای همان شیار باریک که در رده S وجود دارد نیز بوده و ساختار اسپیکر، هدفون و پورت اتصال هم در پایین و مشابه با S6 قرار دارد، اگرچه بسیاری اعتقاد دارند ابتدا اپل در آی‌فون این مدل از طراحی را انجام داد و سپس سامسونگ به سمت آن رفت، اما چه فرقی می‌کند، شبیه به آی‌فون یا گلکسی S6، در هر صورت A5 زیباست!

galaxy A5 2016 8

کلیدهای صدا در سمت چپ تعبیه شده و دکمه پاور در راست قرار دارد، اگرچه کلید فیزیکی خانه هم به خوبی می‌تواند از پس این کار بربیاید و با قرار گرفتن سنسور اثر انگشت بر روی این کلید مستطیلی که به نوعی امضای سامسونگ بر روی محصولاتش نیز است، کارایی A5 کامل‌تر شده است.

galaxy A5 2016 10 galaxy A5 2016 9

سامسونگ در طراحی این گوشی یک کار عجیب و غریب هم کرده است. نسخه‌ای که ما داشتیم، مدل دو سیم‌کارته بود و بر روی گوشی دو ورودی یکی در بالا و دیگری سمت راست تعبیه شده بود. با توجه به آنکه سمت راستی اندازه بزرگ‌تری داشت، حدس زدم که هر دو سیم‌کارت از اینجا وارد می‌شود اما وقتی آن را باز کردم متوجه شدم ورودی یک سیم‌کارت و کارت حافظه در این محل بوده و اسلات بالایی مربوط به سیم‌کارت دوم است. در واقع سامسونگ برخلاف اکثر سازندگان که جایگاه سیم‌کارت‌ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند، آن‌ها را دور از هم گذاشته تا در صورت متفاوت بودن اپراتورها، درگیری‌ای بین‌شان ایجاد نشود!

galaxy A5 2016 11

با برگرداندن گوشی به پشت متوجه می‌شویم لنز دوربین کمی برآمده است اما میزان آن اصلا قابل مقایسه با گلکسی S6 نبود و آزار دهنده نیست. البته این امر به واسطه ضخامت بیشتر A5 نیز محقق شده چرا که ۷.۳ میلی‌متر در مقایسه با نسخه قبلی دستگاه که ۶.۷ بود و همچنین S6 که ۶.۸ میلی‌متر است، رقم بیشتری بوده و قاعدتا فضای مناسب‌تری را جهت جای‌گذاری لنز دوربین باقی می‌گذارد. تک فلاش LED هم در سمت راست دوربین به شما چشمک می‌زند و به جز لوگوی سامسونگ و سطح شیشه‌ای پشت که مستعد جذب اثر انگشت و کثیفی است، چیز دیگری برای خودنمایی وجود ندارد. البته همین سطح شیشه‌ای، زیبایی دستگاه را دو چندان می‌کند و در مقایسه با گوشی S6 Edge که رنگ مشابهی با آن داشت، متوجه شدم میزان جذب کثیفی آن نیز تا حد زیادی بهبود یافته، اما همچنان بالاست!

galaxy A5 2016 7

اندازه نمایشگرم تغییر کرده؟

مشخص نیست چرا سامسونگ تصمیم گرفته که سایز نمایشگر را در A5 افزایش دهد، بدون آنکه نام گوشی عوض شود. در واقع اگر به این محصول A6 می‌گفتیم، به‌نظرم منطقی‌تر بود که سایز نمایشگر از ۵ اینچ به ۵.۲ اینچ افزایش یابد، البته خبر خوشحال کننده این است که با بزرگ شدن این اندازه، وضوح تصویر نیز از اچ‌دی به فول اچ‌دی افزایش یافته و بدین خاطر چگالی پیکسلی ۴۲۴ در هر اینچ به ارمغان آمده و به لطف فناوری Super AMOLED شاهد یک نمایشگر بسیار با کیفیت در چهره این محصول خوش قامت سامسونگ هستیم.

نور نمایشگر هم در حد مطلوبی قرار دارد، اگر هم از افرادی هستید که شب‌ها قبل از خواب عادت دارید مطالب مفید علمی مطالعه کنید (یعنی سراغ تلگرام و اینستاگرام که اصلا نمی‌رید!)، حداقل روشنایی گوشی به شکلی است که چشمان‌تان آزاری نمی‌بیند. در زیر نور آفتاب هم خوشبختانه عملکرد این نمایشگر بسیار خوب است و در کل اگر بخواهیم یکی از نقاط اصلی قوت در A5 را نام ببریم، بی‌تردید نمایشگر یکی از برترین‌هاست. در ادامه تصاویری از این نمایشگر در کنار گلکسی S6 را مشاهده می‌کنید (گوشی سمت راست A5‌ است).

galaxy A5 2016 2 galaxy A5 2016 3 galaxy A5 2016 1 galaxy A5 2016 4

قدرتم چقدر است؟

از آنجایی که سامسونگ تلاش کرده تا رده A را مختص به محصولات میان رده خودش اختصاص دهد، پس نبایستی انتظار سخت‌افزار بالایی را از A5 که یک گوشی میانی هم محسوب می‌شود، از سامسونگ کشید. نسخه اولیه A5 از اسنپدراگون ۴۱۰ استفاده می‌کرد که چیپست چندان قدرتمندی محسوب نشده و حتی بیشتر به سمت پایین رده‌ها طی مسیر می‌کرد! اما در اینجا اسنپدراگون ۶۱۵ که از هشت هسته کورتکس A53 استفاده می‌کند،‌ جایگزین سخت‌افزار قبلی شده است که در کنارش ۲ گیگابایت رم را هم می‌بیند. البته چیپست اختصاصی سازنده کره‌ای با نام اگزینوس ۷۵۸۰ که شباهت زیادی هم به اسنپدراگون ۶۱۵ دارد، در برخی مناطق یار و یاور A5 نسخه ۲۰۱۶ است و چون ایران هم شامل همین برخی مناطق است، پس گوشی ما به اگزینوس مجهز شده است. اگر با مشخصات پرچم‌دار قبلی سامسونگ یعنی گلکسی S6 آشنایی داشته باشید، بایستی بدانید که به اگزینوس ۷۴۲۰ مجهز بود و شاید با شنیدن نام اگزینوس ۷۵۸۰ چشمان‌تان برقی بزند که چقدر این چیپست قوی است و بایستی آن را با S7 مقایسه کرد؛ اما از آنجایی که سامسونگ شماره گذاری این چیپست‌هایش چندان منطقی نیست، پس انتظار قدرت بالایی را هم نکشید چون ۸ هسته کورتکس A53 در کنار واحد گرافیکی Mali T720 چیز دندان گیری را نصیب کاربرش نکرده و در حد همان میان رده می‌ایستد.

برای بررسی بهتر این موضوع، از A5 جدیدمان درخواست کردیم که افتخار داده و وارد آزمایشگاه آی‌تی‌رسان بشود تا بتوانیم نگاه بهتری بر توانایی‌های آن بیندازیم. گوشی هم با آنکه خیلی از این پیشنهاد ما خوشش نیامده بود اما در رودربایستی گیر کرد و مجبور شد تا وارد آزمایشگاه شود.

در گام نخست از بنچمارک پی بهره گرفتیم، کسب عدد ۱۹۲ میلی‌ثانیه با آنکه چندان درخشان نیست اما بالاتر از یک حد متوسط قرار می‌گیرد تا نشان دهد که می‌توان بر روی توانایی چیپست A5 حساب کرد.

galaxy A5 2016 20

پس از آن به سراغ آخرین نسخه از برنامه Vellamo رفتیم که ۳ آزمون ترکیبی از دستگاه می‌گیرد و در پایان، نتایج به‌دست آمده را با سایر گوشی‌ها به مقایسه می‌گذارد. در ۳ تصویر زیر، امتیاز گوشی و مقایسه آن با سایر محصولات را مشاهده می‌کنید.

galaxy A5 2016 18
امتیاز به‌دست آمده توسط گوشی در تست متال
galaxy A5 2016 17
امتیاز به‌دست آمده توسط گوشی در تست چند هسته‌ای
galaxy A5 2016 16
امتیاز به‌دست آمده توسط گوشی در تست چند مرحله‌ای Browser

در آخر نیز از bonsai استفاده کردیم تا توانایی واحد گرافیکی را به چالش بکشد.

galaxy A5 2016 19

دوربینم چه کیفیتی دارد؟

ظاهرا گلکسی A5 نسخه ۲۰۱۶ سعی کرده همچنان موازنه قوایش بین گلکسی S6 و A5 اولیه را حفظ کند، به همین خاطر از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی (مانند A5) اما با f/1.9 و لرزش‌گیر اپتیکال (مانند S6) استفاده کرده است. در کل کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین در حد مطلوبی قرار دارد و با آنکه کمی از S6 عقب‌تر است اما می‌توان از آن به عنوان یک نمونه قابل اطمینان استفاده کرد. در ادامه برخی از تصاویر شکار شده توسط این گوشی را مشاهده می‌کنید.

galaxy A5 2016 22 galaxy A5 2016 23 galaxy A5 2016 24 galaxy A5 2016 25

از آنجایی که دوربین سلفی این روزها به یکی از ارکان مهم در گوشی‌های موبایل بدل شده است، پس سازندگان توجه ویژه‌ای را به آن معطوف کرده و سری A هم از ابتدا تلاش کرد تا با به‌کارگیری لنزهای واید، کیفیت بهتری را نسبت به رقبا عرضه کند اما هرچه گذشت و سایر سازندگان مگاپیکسل بیشتر در کنار لنزهای قوی‌تر و حتی فلاش را برای این بخش عرضه کردند، سامسونگ نیز فهمید که بایستی همچنان در این بخش فعالیت بیشتری به خرج دهد و برای همین از لنز ۵ مگاپیکسلی با f/1.9‌ بهره گرفت تا بتواند کیفیت خوبی را حتی در نور کم برای کاربرش عرضه کند. البته زمانی که نور محیط در حد متوسطی قرار دارد، تصاویر به سمت تاری می‌روند و شاید مجبور شوید چندین بار عکس بگیرید تا یکی از آن‌ها خوب در بیاید.

galaxy A5 2016 26

در بخش فیلم‌برداری ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته که فاصله زیادی را با پرچم‌دارانش ایجاد کند و فقط به حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی آن هم با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اکتفا کند، درست مانند همان چیزی که در A5 اولیه دیده بودیم، همین امر درباره دوربین سلفی نیز مصداق دارد و خلاصه از تصویربرداری با سرعت بیشتر و یا وضوح تصویر QHD خبری نیست. با گوشی یک دقیقه در حالت فول اچ‌دی فیلم‌برداری کردیم که حجم آن در حدود ۱۲۸ گیگابایت شد و کیفیت مناسبی در کل داشت.

galaxy A5 2016 21

مناسب فیلم دیدن هستم؟

اصلی‌ترین فاکتور در بخش مالتی مدیا را اگر نمایشگر در نظر بگیریم، به‌طور حتم این گوشی نمره بالایی را کسب می‌کند. وجود تک اسپیکر با آنکه دل ما را خون می‌کند که چرا سامسونگ هیچ علاقه‌ای به استفاده از بلندگوهای استریو ندارد اما حجم صدای مطلوبی داشته و می‌تواند تا حدی شما را راضی نگاه دارد. پلیر هم خوشبختانه تنها بخشی است که شما حتی اگر دوستش نداشته باشید، نیازی به تحمل کردنش نیست و به‌راحتی با ده‌ها و شاید صدها برنامه دیگر بتوان آن را جایگزین کرد. اگرچه عملکرد پلیر پیش‌فرض هم خوب است و فقط کمی سر ناسازگاری با زیرنویس فارسی داشته و البته با برخی از کدک‌های صدا هم قهر است!

galaxy A5 2016 15

باتری‌ام چگونه است؟

وقتی ضخامت A5 2016 نسبت به پیشینیان خود بیشتر شده، تنها می‌توان یک حدس مثبت زد و آن حجیم‌تر شدن باتری است. خوشبختانه سامسونگ به‌جای آنکه تلاش کند برای یک ظاهر کمی بهتر از ظرفیت باتری بکاهد، این بار تصمیم گرفت تا در یک حرکت شجاعانه، میزان آن را به ۲۹۰۰ میلی‌آمپر برساند تا از همین‌جا بارقه‌های امید برای داشتن یک گوشی پر توان برای‌مان زنده شود. این یک حقیقت است، در روزهایی که مصرف کاربران روز به روز از گوشی‌شان بیشتر می‌شود، باتری تبدیل به یک عنصر حیاتی برای افرادی شده که دیگر همیشه آنلاین هستند و در شبکه‌های اجتماعی مختلف و یا اپلیکیشن‌های ارتباطی گوناگون دائما در حال سرک کشیدن بوده و تنها چیزی که قلب‌شان را به تپش می‌اندازد، اخطار کم بودن باتری دستگاه است. پس یک باتری پرتوان می‌تواند نقش یک ناجی را برای آن‌ها داشته باشد و خوشبختانه A5 جدید به خوبی نقش این قهرمان را بازی می‌کند.

galaxy A5 2016 6

این باتری غیر قابل دسترس قادر است تا بیش از ۲۰ ساعت مکالمه را برای کاربرش به ارمغان بیاورد، امری که البته این روزها دیگر از اولویت‌های بسیاری خارج شده است. میزان پخش ویدئو به صورات متوالی، بالای ۱۲ ساعت است که بسیار مطلوب بوده و در بخش مرورگری اینترنت، این عدد به کم‌تر از ۱۰ ساعت می‌رسد، درست بخشی که برای بسیاری حیاتی‌تر است و علی‌رغم عملکرد بسیار خوب باتری، این قسمت را بایستی تا حدی پاشنه آشیل آن به حساب آورد.

دیگر چه خبر؟

گلکسی A5‌ نسخه ۲۰۱۶ با اندروید ۵.۱ به بازار عرضه شده و شاید سامسونگ اگر کمی حوصله به خرج می‌داد، حتی می‌توانست آن را با مارشمالو نیز عرضه کند، اما تصمیم گرفت آن را با یک آپدیت در بطن گوشی قرار دهد. گوشی در یک نسخه با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که باز ای‌کاش حداقل ۳۲ گیگابایت می‌شد! البته امکان ارتقا توسط کارت حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر هم وجود دارد. عملکرد سنسور اثر انگشت گوشی هم در کل مطلوب است،‌ اگرچه باز باید بگوییم ای‌کاش جای بهتری (همچون پشت دستگاه) به آن تعلق می‌گرفت.

galaxy A5 2016 12

سخن پایانی

بایستی گلکسی A5 نسخه ۲۰۱۶ را یک گوشی با ظاهر پرچم‌دار و سخت‌افزار میان رده دانست که به‌طور حتم قادر است تا نظر افرادی که به دنبال یک گوشی با طراحی لوکس هستند و در مقابل نمی‌خواهند هزینه زیادی بکنند، به سمت خودش جلب کند. این گوشی در حال حاضر در حدود یک میلیون و صد هزار تومان قیمت دارد که همین امر سبب می‌شود تا رقبای ریز و درشتی را در کنار خودش ببیند. شاید در این بین برگ برنده این گوشی همان دیزاینش باشد که سبب می‌شود رقبا کمی به تپش قلب افتاده و از فاکتوری که روزگاری نقطه ضعف سامسونگ بود، این بار بهراسند.

galaxy A5 2016 13

103 در مورد “بررسی سامسونگ گلکسی A5 2016: استایلیش”

  1. سلام و درود خدمت شما عزیز .من اول از A3 2016 خوشم اومد ولی بعد دیدم این از اون بهتره الان میخوام A5 2016 بخرم نظرتون چیه ؟من قبلل گرند۲ داشتم ازش رازی بودم خدایش گوشی خوبی بود کم نمیاورد حالا میخ ام بدونم اینم مثل همون گوشی خوبی یا نه من بازی زیاد میکنم فیلمم میبینم لطفا راهنماییم بکنید یکی بهم گفت سریA کیفیت بالاتری نسبت به سری j داره بودجمم در همین حدا?j5 pro در مقایسه با این چطوره؟

  2. با سلام و خسته نباشید ی سوال داشتم/می خواستم ببرسم که من این گوشیرو ی مشکلی بیش اومد براش مجبور شدم بدم بیرون برام اندروید رو ۷ کنن و دیدم که رام اصلی هم ریخت اما ی مشکلی هست که دیگه به من ابدیت های کوچیک رو نمیده در حالیکه همیشه میداد مشکل کجاس؟؟؟ممنون میشم کمک کنید

  3. از زحماتتون ممنونم
    مهمترین ویژگی که این گوشی داره نوقا ۷ / nougat 7 هست که خیلی از گوشیها ندارن و امتیاز خیلی عالیه اییه اندرویدش آپدیت میشه گوشی من ۲۰۱۶ a5 هست که اخیرا اندرویدش ۷ شد یعنی مثل اندروید s7و s8 که هنوز رسمی وارد نشده

  4. سلام خسته نباشی اقای کل کار واقعا برسیتون عالی بود اقای کل کار کیفیت دوربین این گوشی خوبه یا هواوایp8ممنون میشیم جوابمو برین درضمن منظورم p8لایت نیست خودp8رو میگم

  5. سلام خسته نباشید .این گوشی از کابل otg پشتیبانی میکنه من برای مدتی ازش استفاده کردم ولی از دیشب وصل که میکنم بالا نمیاره کابل سالمه چرا که رو گوشی دیگه میزنم بالا میاره میشه بگید مشکل از کجاست…واسه من که کامپیوتر ندارم خیلی واسم مهمه لطفا کمکم کنید ممنون☺

  6. مدل a5 ۲۰۱۶ سامسونگ حدود دو ماه خریدم. موقع فیلم برداری لرزش خیلی شدید با وجود ثابت بودن دستگاه، دارد. و عکس هم وضوح نداره بخاطر لرزش. علتش چی میتونه باشه؟

  7. گوشیهای سخت جون و خوبین ولی من یه مدت مشکل پیدا کردم باهاش اول اینکه باتریش دیگه مثل قبل نیست زودتر خالی میشه،باتریشو باسیم شارژرشو عوض کردم ولی فرقی نکرد بدتر ازاون وقتی میزنی به برق همون دفعه اول شارژ نمیکنه باید سه چهار دفعه دربیاری بزنی تابگیره ودر آخر این گوشیها که شارژ سریع بود یعنی نهایت یک ساعت ونیم سه چهار ساعت شایدم بیشتر طول میکشه شارژ کنه،نمیدونم چیکارش کنم آیا بفروشمش یابدم تعمیر یا چی نمیدونم واقعا؟

  8. آقا دمت گرم واقعا مطالبت عالین.از وقتی که میزاری ممنون.
    الان من این گووشی رو دارم.قبلا جی ۷ داشتم ۲۰۱۶ ولی سری j دربرابر سری A حرفی برا گفتن مداره.
    کیفیت و لوکس بودن این گوشی بیننظیره تو این قیمت
    بازم ممنون

  9. سلام آقای گل کار خواهشا تمنا میکنم جواب بدهید گوشی a5 سری ۲۰۱۷ حدودا کی به بازار میاد و قیمتش تقریبی چقدر خواهد بود؟

  10. سلام چرا تو قسمت به روز آوری نرم افزار مینویسه جدید ترین بروز رسانی ها قبلا نصب شده اند اندرو یدشو چ جوری ببرم ۶

  11. سلام زود جواب بدین امروز گوشیمو گذاشتم تو حالت اولترا پاور سیوینگ بعد یکی ازدوستام چند بار انگشتشو گذاشت روی اسکنر الان میگه باید رمز پشتیبانشو بزنم ولی تو حالت اولترا پاور سیوینگ کیبرد بالا نمیاد لطفا جواب بدین راستی خاموش روشنشم کردم ولی باز رمز پشتیبان می خواد

    1. سلام دوستان خودم فهمیدم اینم راه حلش برای کسانی که این مشکلو دارن به سادگی یک کیبرد دو با کابل otg به گوشی وسل کنین بعد رمزتونو بزنین به همین سادگی??

  12. سلام من A52016 دارم خیلی هنگ میکنه روانمو بهم ریخته به نظرتون مشکلش چیه از چند نفر پرسیدم اوناهم همین مشکلو دارن به نظرتون مشکل کجاس؟

  13. پروانه ساعدی

    سلام ممنونم از وقتی که برای توضیح دادن میزارین بسیار جامع و کامل من یه گوشی a5 2016 گرفتم و یه ساعت gear live اول از همه نمیدونم ان اف سی دستگاه کجاس و نتونستم به هم درست وصلشون کنم الان با بلوتوث وصله ولی خیلی امکاناتش نیست اگر امکانش هست راهنماییم کنید چندتا مغازه هم بردم بلد نبودن ممنونم ازتون

  14. تازه فهمیدم کنترل(ریموت)نداره و این خیلی بده درحالی که s5دارهه.A5گرفتم پشیمونم کاش Sمیگرفتم

  15. خسته نباشید من ۲ ماه پیش گوشی گالکسی a5 خریدم الان ۳ روزه که با مشکل مواجه شدماینترنت آفلاین است و wi-fi روشن نمیشه یا روشن خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH