اولین بنچمارک رسمی چیپست A11 Bionic اپل؛ تمام اندرویدی‌ها مجبور به تعظیم‌اند

مدتی قبل اولین بنچمارک منتسب به چیپست A11 Bionic اپل در گیک‌بنچ منتشر شد که نشان می‌داد اپل از یک غول پردازش در آی‌فون‌های امسال استفاده کرده است. حالا اولین بنچمارک رسمی این چیپست منتشر شده که به نوعی تمام این گفته‌ها را تایید می‌کند.

مطابق این نتایج باید چیپست A11 Bionic را قدرتمندترین پردازنده موبایلی بدانیم؛ زیرا رقبایی هم‌چون گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 نیز در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارند. چیپست به کار رفته در پرچمداران سامسونگ از دو نوع اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 هستند که مانند چیپست A11 Bionic اپل تحت معماری 10 نانومتری تولید شده‌اند. ضمن این که این چیپ، برخلاف دو چیپ دیگر که دارای هشت هسته پردازشی است، از شش هسته استفاده می‌کند.

چیپست A11 Bionic در بین تمام چیپ‌های دیگری که توسط اپل طراحی شدند بهترین عملکرد را در بخش تک هسته‌ای داشته است و توانسته به امتیاز 4195 دست پیدا کند. در آن طرف هم اگزینوس 8895 که در برخی مدل‌های گلکسی نوت 8 و اس 8 استفاده شده است، توانسته با امتیاز 1965 رتبه اول را در بین اندرویدی‌ها به دست آورد. نکته جالب این که امتیاز بخش تک هسته‌ای چیپست اپل بیش از دو برابر بهترین چیپ اندرویدی است.

در بخش پردازش چند هسته‌ای در بین دستگاه‌های با سیستم عامل آی‌او‌اس، باز هم این چیپست جدید اپل است که فراتر از انتظارها ظاهر شده و توانسته امتیاز فوق‌العاده 10005 را به دست آورد. در بین گوشی‌های اندرویدی نیز این اگزینوس 8895 است که با امتیاز 6494 در رتبه اول جای می‌گیرد. باز هم تفاوت آشکاری در قدرت پردازش چیپ A11 Bionic اپل و رقبای اندرویدی‌اش وجود دارد؛ به‌طوری که قدرت آن حدود 50 درصد بیش‌تر از بهترین چیپ‌های اندرویدی است. با این نتایج بعید است که حتی چیپ‌های 7 و 8 نانومتری که قرار است سال آینده در پرچمداران اندرویدی نظیر گلکسی اس 9 مورد استفاده قرار بگیرند، بتوانند حتی به امتیاز به دست آمده توسط A11 Bionic نزدیک شوند.

چیپست A11 Bionic از واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و ویدئوهایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K ضبط می‌کند. ضمن آن که برخلاف گذشته این بار شاهد استفاده از پردازش‌گر تصویر اختصاصی اپل در این تراشه هستیم که عملکرد و بهینه سازی آن از نمونه‌های قبلی بسیار بهتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH