سونی از گوشی‌های پرچمدار اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت رسما پرده برداشت

بالاخره امروز یکی‌ دیگر از کمپانی‌های نام‌آشنا در دنیای اسمارت‌فون‌ها از جدیدترین پرچمدارهای خود در نمایشگاه MWC 2018 شهر بارسلونا رونمایی کرد. اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت جدیدترین دستاوردهای سونی هستند که قرار است با دیگر گوشی‌های پرچم‌دار به رقابت بپردازند.

لبه‌های خمیده، پنل پشتی قوسی شکل و استفاده از شیشه‌های محافظ نسل پنجم گوریلا گلس 2.5D از مشخصات دستاوردهای تازه سونی هستند که ژاپنی‌ها طراحی موسوم به اُمنی بالانس را پس از سال‌ها کنار گذاشته و طراحی جدید خود را “Ambient Flow” نامیده‌اند.

اکسپریا XZ2

در این زبان طراحی سونی وجود تقارن هنوز هم به‌عنوان یک بخش اصلی حضور دارد ولی این بار گوشه‌های تیز جای خود را به لبه‌های گردتر و با شیب ملایم داده‌اند که سازنده معتقد است این طراحی بهترین شکل برای جای‌گیری اسمارت‌فون در دست کاربر است. باید افزود که سنسور اثر انگشت نیز برخلاف گوشی‌های قبلی سونی در پنل پشتی گوشی و زیر دوربین قرار گرفته و این شرکت وعده داده که هیچ مشکل قانونی برای فعال‌سازی این سنسور در ایالات متحده وجود نخواهد داشت.

جدای از ظاهر شیشه و فلز، هردو پرچمدار اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت به لطف استاندارد IP65/68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند. پنل پشتی محصول اصلی نیز به‌خاطر بهره‌مندی از جنسی شیشه‌ای بازتاب‌های جالبی را به نمایش می‌گذارد ولی هنوز همانند دیگر نمونه‌های موجود در بازار لغزنده است، اما پنل پشتی مدل کامپکت از جنس پلی‌کربنات خمیده تولید گشته که تمیز نمودن آن برخلاف مدل‌های شیشه‌ای به‌طرز قابل ملاحظه‌ای آسان‌تر است.

هر دو اسمارت‌فون تازه ژاپنی‌ها از وجود نمایشگر‌هایی با نسبت تصویر 18 به 9 با رزولوشن +FullHD بهره می‌برند. مدل بزرگ‌تر دارای صفحه نمایشی5.7 اینچی و مدل کامپکت هم نمایشگری 5 اینچی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که پنل‌های نمایشگر جدید سونی از قابلیت پخش محتوای HDR پشتیبانی کرده و دارای استاندارد BT.2020 هستند که اجازه می‌دهد دوربین این دو گوشی نیز با بهره‌گیری از همین قابلیت، ویدیوهایی باکیفیت را ضبط نماید.

اکسپریا XZ2

دقت سنسور دوربین برای گوشی اکسپریا XZ2 هم‌چنان بدون تغییر و روی عدد 19 مگاپیکسل ثابت مانده که البته دارای گشودگی دیافراگم f/2.0،‌ لرزش‌گیر پنج محوره، دارای فناوری تشخیص خودکار فاز هیبریدی و تکنولوژی Motion Eye، سنسور مادون قرمز برای تعادل میزان سفید بودن تصاویر، یک فلاش LED و کلید شاتر است.

قلب تپنده هردو دستگاه، تراشه اسنپدارگون 845 بهبود یافته در نظر گرفته شده که پیشرفت نرم‌افزاری هر دوی آنها موجب گشته تا نسل جدیدی از الگوریتم‌های پردازش تصویر موسوم به BIONZ را ارایه نمایند. برطبق ادعای سونی، این فناوری جزئیات تصاویر را افزایش و در مقابل، نویز ایجاد شده در محیط‌های کم‌نور و تاریک را کاهش می‌دهد.

اکسپریا XZ2

از دیگر امکانات جدید دوربین پرچمداران سونی نیز می‌توان به بهره‌مندی از قابلیت ضبط ویدیوهای HDR با کیفیت 4K اشاره نمود که برای نخستین بار اسمارت‌فونی به این ویژگی مجهز می‌گردد. گفته می‌شود این سنسور دوربین از فرمت جدید HEVC ده بیتی و امکان ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با کیفیت 1080p و 960 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. البته کاربر تنها قادر است به اندازه نصف زمان وضوح 720p به ثبت ویدیو با کیفیت یاد شده،‌ بپردازد.

در بخش صدای این دو دستگاه نیز تغییراتی جدی صورت گرفته که یکی از آنها متاسفانه حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا بوده و وجود اسپیکرهای استریو خبر خوشحال کننده‌ایی است که صدایی تا 20 درصد بلندتر را نسبت به نسل پیشین برای کاربر پخش می‌کند. مدل اصلی دارای ابعاد 153 در 72 در 11.1 میلی‌متر و مدل کامپکت ابعادی معادل 135 در 65 در 12.1 میلی‌متر دارد.

اکسپریا XZ2

تغییر ویژه اکسپریا XZ2 را می‌توان استفاده از سیستم بازخورد لرزش دینامیک دانست که با بهره‌گیری از اهرم‌های پیشرفته یک موتور ویبره با فرکانس وسیع ساخته شده که قادر است لحظات مختلفی از موزیک‌ یا فیلم‌ها را برای کاربر شبیه‌سازی کند که شدت و فعال‌سازی این ویژگی در بخش تنظیمات و به‌صورت جداگانه برای هر اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار دارد.

نسخه اصلی پرچم‌دار نیز از یک مودم ارتباطی LTE با Cat.18 استفاده می‌کند ولی در نسخه کوچک‌تر سرعت ارتباطات به Cat.15 کاهش می‌یابد. از نظر مشخصات سخت‌افزاری علاوه‌بر پردازنده اسنپدراگون 845 باید به وجود 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS اشاره نمود که از طریق کارت حافظه میکرو اس‌‌دی قابلیت افزایش دارد.

اکسپریا XZ2

هرچند درگاه کارت حافظه با سیم‌کارت دوم مشترک بوده و برای استفاده مجبور به انتخاب یکی از آنها هستید. بقیه موارد نیز بلوتوث نسخه پنجم و درگاه USB 3.1 نوع C درنظر گرفته شده‌اند. انرژی مورد نیاز نسخه کامپکت از طریق یک باتری با ظرفیت 2870 میلی‌آمپری تامین می‌گردد درحالی‌که بردار بزرگ‌تر از یک باتری با ظرفیت 3180 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. هردوی آنها نیز قابلیت استفاده از شارژ بی‌سیم Qi را دارند.

گوشی اکسپریا XZ2 در رنگ‌های متفاوت مشکی تیره، نقره‌ای، سبز و صورتی روانه بازار می‌شود ولی مدل کامپکت در رنگ‌های مشکی، سفید-نقره‌ای، سبز و صورتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد هر دو دستگاه در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل در ویترین فروشگاه‌ها حضور یابند و هنوز جزییاتی از قیمت این دو محصول منتشر نشده است.

4 در مورد “سونی از گوشی‌های پرچمدار اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت رسما پرده برداشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH