۱۲ حقیقت در رابطه با سفرهای هوایی که تا پیش از این نمی‌دانستید!

در گفت‌وگو میان یک مسافر و برخی از کارکنان خطوط هوایی، اطلاعاتی از سفر هوایی به مسافر داده شد که بیشتر ما آن‌ها را نمی‌دانیم و شاید یک راز بین ایرلاین‌ها باشد. با آی‌تی‌ رسان همراه شوید تا با این موارد آشنا شویم:

۱. سگ‌ها اجازه پرواز ندارند11.21.15-Delta-Will-No-Longer-Make-Pets-Fly-as-Cargo3

اگر بخواهید در سفر هوایی خود سگ‌تان را هم همراه داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که احتمال این که سگ‌ها پیش از ورود به هواپیما دچار ترس شوند، ۳۰ درصد است و اگر او را به داخل هواپیما ببرید میزان ترسش به شدت بیشتر خواهد شد. در این شرایط تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که با او صحبت کنید، یا اسم او را یادداشت کرده و همراهش قرار دهید تا خدمه بتوانند در این کار به شما کمک کنند. اما اوضاع برای گربه‌ها متفاوت است، آن‌ها هیچ ترسی از قرار گرفتن در قفس مخصوص و سفر هوایی ندارند.

۲. نحوه هدایت خطوط هوایی مختلف، متفاوت است!

یک ناظر حمل و نقل هوایی اعلام کرده ایرلاین‌های مختلف به طرق متفاوتی هواپیماهای خود را هدایت می‌کنند. برای مثال کشورهای جنوب غربی مانند خفاش در یک  چشم بر هم زدن هواپیما را بلند می‌کنند و سپس از برج مراقبت می‌خواهند آن‌ها را به امن‌ترین و کوتاه‌ترین مسیرها راهنمایی کند. با این کار زمان کمتری صرف می‌شود. ایرلاین‌های آمریکایی به خاطر راحتی مسافر و رونق کار خود، پرواز را به آرامی شروع می‌کنند و در حالی که سایر کشورها خطرات را به آرامی اعلام می‌کنند، خطوط هوایی آمریکا خیلی صریح و با آشفتگی این کار را می‌کند.

۳. صندلی‌های هواپیما هم منو مخفی دارند!seat_2533146b

آیا می‌دانستید دسته تمامی صندلی‌ها قابلیت بالا آمدن را دارند به غیر از صندلی فردی که در کنار راهرو قرار دارد؟ برای این کار لازم است دکمه کوچکی که در زیر دسته صندلی قرار دارد را فشار دهید. این کار به شما کمک می‌کند کمی راحت‌تر بنشینید اما همیشه به شما تذکر داده می‌شود که دسته صندلی را به حالت اولیه برگردانید.

۴.  در کابین دست‌شویی قفل نخواهد شد!

یک ضامن کوچک در درون علامت دستشویی نصب شده روی در قرار دارد که با فشار دادن آن حتی اگر در قفل شده باشد هم می‌توانید آن را باز کنید.

۵. چرا گاهی اوقات وسایل شما گم می‌شوند؟!timthumb.php

فردی که در قسمت بار کار می‌کند این دلایل را بیان می‌کند:

  • ده دقیقه پس از این که هواپیما از زمین برخواست، چمدان‌های شما برای بررسی بیشتر جابجا می‌شوند و این کار زمان‌ زیادی را می‌گیرد.
  • ممکن است فردی که مسئول حمل بار به داخل هواپیماست، بار شما را اشتباهی به هواپیما دیگری بسپرد که پس از پرواز شما از زمین بلند می‌شود. در این‌صورت تا نشستن کامل آن هواپیما و خروج مسافران و تخلیه بار، نمی‌توانید به وسایل خود دسترسی داشته باشد.
  • ممکن است بار شما در قسمت اشتباه قرار داده شود.
  • احتمال دیگر این است که چمدان‌های شما از محفظه دیگری وارد شوند که هم بزرگ‌تر است و هم اگر کامپیوتری که بار شما را بررسی می‌کند به هر دلیلی نتوانست تگ چمدان‌های شما را اسکن کند، آن‌ها را به قسمت گردان مخصوص بفرستند.
  • اگر شما بار خود را خیلی نزدیک به زمان پرواز برای کنترل فرستاده باشید، حدود ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید تا این کار را انجام دهند.
  • بر خلاف مورد قبل، اگر شما خیلی زود بار خود را برای چک فرستاده باشید (مثلا ۵ ساعت قبل یا بیشتر)، چون هنوز اتاق بار پرواز آماده نشده، بار شما را در گوشه‌ای قرار می‌دهند که ممکن است فراموش شده و دیر در بار قرار داده شود.
  • ممکن است هنگام حمل از سایر بارها جدا شود و کسی به آن توجهی نکند که این کمترین احتمال است.

۹۵ درصد گم شدن بارها به همین دلایل است.

۶. پرواز شما و خانواده‌تان رایگان یا بسیار ارزان خواهد بود!

کارمندان و خانواده‌شان تخفیف صنعتی دریافت می‌کنند، به این معنی که فقط مالیات یا حق الزحمه را بپردازند اما قیمت اصلی را نمی‌پردازند. کارمندان ایرلاین‌ها نه تنها این امتیاز را برای کارمندان خود قائل می‌شوند، بلکه کارمندان سایر ایرلاین‌ها هم می‌توانند شامل این تخفیف شوند. ضمانتی وجود ندارد که شما همیشه بتوانید جایی برای خود دست‌ و پا کنید، اما اکثر مواقع مشکلی پیش نخواهد آمد. همچنین نیازی نیست حتما کارمند همراه خانواده خود باشد.

۷. غذای خلبان و کمک خلبان با هم فرق دارد!0820_deadliest-jobs-pilot_540x380

به خلبان و کمک خلبان غذای جداگانه‌ای داده می‌شود و اجازه تقسیم کردن غذای‌شان با هم را ندارند. این کار برای احتمال سمی بودن غذاست، تا اگر برای هر یک مشکلی پیش آمد، دیگری بتواند هواپیما را کنترل کند. البته بر اساس مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شده، در آیین نامه فدراسیون هواپیمایی نیامده است اما ایرلاین‌ها به میل خود این کار را انجام می‌دهد.

۸. خدمه پرواز اطلاعات همه مسافران را دارند!

خدمه پرواز می‌دانند مسافران چه کسی هستند و محل نسشتن‌شان کجاست. همین‌طور جایگاه اجتماعی فرد و این که شامل تخفیف کارکنان خطوط هوایی شده‌اند یا خیر نیز در فهرست آن‌ها ثبت شده است. برخورد متفاوت آن‌ها با مسافران هم به همین دلیل است.

پرواز‌ها معمولا تکمیل هستند چون همیشه درصد مسافران یک مسیر که پرواز خود را از دست می‌دهند محاسبه می‌شود. پس اگر نتوانستید از قبل بلیت رزرو کنید، ممکن است نتوانید به موقع پروازی پیدا کنید. به همین دلیل است که ایرلاین‌ها برای داوطلبین فراخوان می‌دهند. اگر زیاد از طریق هواپیما سفر می‌کنید و زمان اوج شلوغی را می‌دانید می‌توانید با داوطلب شدن مقدار کمتری بپردازید.

۹. از محبت خارها گل می‌شود!happy_airline_staff_

“هرچه خدمت‌ کاران با مسافران مهربان‌تر باشند، مسافران هم به پاس این مهربانی بیشتر سعی دارند به آن‌ها کمک کنند، حتی پس از پرواز!”این بر اساس یک نظرسنجی و ارزیابی است!

۱۰. اوضاع همیشه به کام خلبان نیست!

گاهی اوقات خلبان‌ها ناراضی هستند، زیرا در بهترین حالت هم بیش از ۱۹ هزار دلار در سال درآمد نخواهند داشت. این را Sully Sullenberger، خلبان شجاعی که توانست یک هواپیما را بدون مشکل در Hudson فرود آورد،‌ می‌گوید. او بی‌وقفه برای افزایش حقوق خلبانان و اعتراض به میزان درآمد آن‌ها تلاش می‌کند.

۱۱. دقیقا چه میزان اکسیژن در ماسک‌ها وجود دارد؟!what_happens_when_planes_depressurize

اگر فشار هوای داخل هواپیما بهم بخورد، ماسک‌های اکسیژن فقط ۱۲ دقیقه اکسیژن در اختیار ما قرار می‌دهند. این حالت معمولا در ارتفاع زیر ۴۰ هزار فوت رخ می‌دهد. این میزان به نظر تا زمان کاهش ارتفاع به ۱۰ هزار فوت (که حالت امن است) و تنظیم فشار داخل کابین کافی به نظر می‌رسد.

همین طور، دلیل این که به شما توصیه می‌کنند اول خودتان ماسک را به صورت بزنید و بعد به بچه‌ها در این کار کمک کنید این است که در ارتفاع ۴۰ هزار پایی شما تنها حدود ۱۲ تا ۲۰ ثانیه برای تنفس طبیعی وقت دارید و پس از حالت بی‌هوشی به شما دست می‌دهد. اگر کودکان برای چند ثانیه بی‌هوش شوند مشکلی نخواهد بود و پس از گذاشتن ماسک روی صورت‌شان به هوش می‌آیند.

۱۲. بهترین زمان پرواز چه موقعی است؟!IMG_20160202_211257

طبق اطلاعاتی که از پرواز‌های ایالات متحده به دست آمده، بهترین زمان برای خرید بلیت پنج‌شنبه بعد از ظهر و ارزان‌ترین زمان پرواز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه است. البته این در شرایط بین‌المللی است که تعطیلی هفتگی روز‌های شنبه و یک‌شنبه است و مطمئنا در پروازهای داخل ایران شرایط متفاوت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH