آموزش برقراری تماس تصویری در پیام‌رسان WhatsApp

سال گذشته هنگامی که WhatsApp سرانجام قابلیت تماس صوتی را در نرم‌افزار پیام‌رسان خود اضافه کرد، یک پرسش دیگر در ذهن کاربران این برنامه شکل گرفت: پس چه زمانی می‌توان تماس تصویری گرفت؟

بنابر اعلام وبلاگ WhatsApp، این ویژگی به زودی به برنامه اضافه شده و بر روی همه نسخه‌های این برنامه برای تمامی کاربران قابل استفاده خواهد بود. با ما همراه باشید تا چگونگی برقراری یک تماس تصویری را توسط WhatsApp با هم مرور کنیم.

۲

 

برقراری یک تماس تصویری به سادگی تماس صوتی است. صفحه مربوط به چت با فردی که قصد ایجاد تماس با وی را دارید باز کنید، سپس گزینه تماس تصویری (Video Call) را انتخاب نمایید. در این زمان طرف مقابل نیز باید تماس تصویری ایجاد شده توسط شما را پاسخ دهد، در غیر این صورت شما پیام خطا در برقراری ارتباط را دریافت می‌کنید.

 

۳

 

به محض اینکه تماس بصورت موفیت‌آمیز برقرار شود، شما صدا و تصویر طرف مقابل را خواهید دید. کیفیت تصویر در تماس ایجاد شده به مواردی مانند کیفیت دوربین‌های هر دو طرف، سرعت اینترنت و عواملی از این دست بستگی دارد.

در هر زمان از این تماس با یک بار ضربه زدن روی صفحه گوشی می‌توانید به صفحه پیام‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید به منوی اصلی گوشی بازگشته و در حین صحبت با مخاطب خود، هر برنامه دیگری را نیز اجرا نمایید. فقط توجه داشته باشید که در این صورت دیگر تصویر طرف مقابل را نخواهید داشت و فقط صدای وی را خواهید شنید. برای دیدن تصویر کافی است مجددا پنجره مربوط به برنامه را باز کنید.

 

۶

 

می‌توانید جدید‌ترین نسخه WhatsApp (نسخه ۲.۱۶.۳۱۸) را از اینجا دانلود کنید تا همین الان از ویژگی تماس تصویری این برنامه استفاده کنید. ولی بهتر است کمی صبور باشید، همانطور که گفته شد این قابلیت به زودی برای تمامی نسخه‌های این برنامه (به جز نسخه بتا) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به هر حال پاک کردن و دوباره نصب کردن برنامه خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. فقط باید کمی صبر کنید!

برنامه‌های جایگزین برای WhatsApp با قابلیت تماس تصویری

اگر دوست ندارید از تماس تصویری WhatsApp استفاده کنید (یا نمی‌خواهید منتظر بمانید!)، می‌توانید از برنامه‌های دیگری برای این منظور استفاده کنید. Viber یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که پیش رو دارید. در واقع بهتر است بگوییم وایبر بهترین برنامه پیام‌رسان فوری برای اندروید است.

 

۴

 

برقراری تماس تصویری در وایبر کمی با WhatsApp تفاوت دارد. برای این منظور ابتدا باید با مخاطب مورد نظر تماس صوتی بگیرید و منتظر بمانید تا او تماس شما را پاسخ دهد. هنگامی که ارتباط برقرار شد، بر روی دکمه Video Call کلیک کنید، در این حالت نیز باید شخصی که در طرف مقابل قرار دارد با ایجاد تماس تصویری موافقت نماید، در غیر اینصورت شما موفق به دیدن او نخواهید شد.

انتخاب دیگری که برای ایجاد تماس تصویری در اندروید وجود دارد، استفاده از Skype است. در این برنامه دکمه‌ای برای روشن یا خاموش کردن تماس تصویری در حین مکالمه وجود دارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که بر خلاف وایبر، نیازی نیست که ابتدا تماس صوتی برقرار گردد سپس بتوان تماس تصویری را فعال نمود. برای ایجاد تماس تصویری در Skype فقط کافی است با حساب کاربری که از قبل ایجاد کرده‌اید وارد برنامه شوید، مخاطب مورد نظر خود را از لیست انتخاب کرده و بر روی گزینه تماس تصویری کلیک کنید.

 

۵

 

شما در مورد ویژگی تماس تصویری WhatsApp چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

1 در مورد “آموزش برقراری تماس تصویری در پیام‌رسان WhatsApp”

  1. بهترین برنامه برای ارتباط تصویری وحتی صوتی برنامه somaهست که با پایین ترین سرعت هم براحتی ارتباط صوتی وتصویری باکیفیت خمناسب برقرار میکنه حتی با نت زغالی ایران .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH