لنوو از لپ‌تاپ گیمینگ Y720 با برند جدید Legion پرده برداشت

تقریبا یکسال پیش لنوو با Razer قرارداد همکاری بست تا لپ‌تاپ‌های گیمینگ با برند لنوو روانه بازار کنند. اما بنظر می‌رسد که این قرارداد نتیجه‌ای نداده است. به همین دلیل، لنوو از برند جدیدی با نام Legion رونمایی کرد که لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو را شامل می‌شود. برند Legion بر تمام سخت‌افزارهای مرتبط با بازی لنوو خواهد نشست. در ادامه با دو لپ‌تاپ گیمینگ Y720 و Y520 آشنا می‌شوید.

اولین اعضای خانواده Legion دو لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی با نام‌های Y720 و Y520 هستند که در نمایشگاه CES 2017 معرفی شدند. هر دو از پردازنده‌های کیبی لیک اینتل استفاده می‌کنند. مدل Y720 دارای نمایشگر ۴K و مدل Y520 نمایشگر ۱۰۸۰p دارد. لپ‌تاپ گیمینگ Y720 همچنین باتری بهتر، اسپیکر بهتر، کارت گرافیکی بهتر (انویدیا GeForce GTX 1060 در برابر انویدیا GTX 1050 مدل Y520) داشته و از پورت تاندربولت ۳ بهره می‌برد.

لنوو امید دارد که فروش Y720 به دلیل اینکه اولین لپ‌تاپی است که از Dolby Atmos استفاده می‌کند، زیاد باشد. Dolby Atmos یک فناوری بوده که صدا را در هدفون‌ها بسیار بهبود می‌بخشد، اما مشکل آنجاست که فایل صوتی باید از این فناوری پشتیبانی کند. بازی Overwatch تنها بازی است که از این فرمت پشتیبانی می‌کند. بنابراین گرچه استفاده از این فناوری خوب است، اما بعید است که کسی فقط برای یک بازی، لپ‌تاپی را بخرد.

اما چیز خاصی در طراحی این دو مدل نمی‌بینیم. لنوو ادعا می‌کند که تحقیقات بازار زیادی برای این دو لپ‌تاپ انجام داده است، اما بنظر می‌رسد که این تحقیقات نتیجه‌ای نداشته،‌ چون لپ‌تاپ‌های لنوو رگه‌هایی از طراحی لپ‌تاپ‌های ایسوس را دارند! طوق قرمز بالای کیبورد تنها جنبه تزییناتی دارد و نور پشتی کیبورد نیز چندان مزیت مهمی محسوب نمی‌شود. بعلاوه بغیر از فناوری Dolby Atmos، شاهد هیچ نوآوری خاصی در لپ‌تاپ‌های Legion نیستیم. ویژگی‌های هر دو عادی بوده و باتری برای مدل Y720، پنج ساعت و برای مدل Y520، چهار ساعت ظرفیت دارند که در دنیای واقعی کمتر نیز می‌شوند.

لایه پلاستیک براق زیر نمایشگر، زشت بوده و لولا نه تنها قوی نیست، بلکه حرکت روانی نیز ندارد. حس کلی که لپ‌تاپ به شما می‌دهد این است که کل لپ‌تاپ از پلاستیک ساخته شده است. در کل، بیشتر لپ‌تاپ‌های بازی محکم و مقاوم هستند، اما لپ‌تاپ‌های جدید لنوو چندان کاربر را به خرید قانع نمی‌کنند.

اما اگر بودجه محدودی دارید، شاید قیمت این لپ‌تاپ‌ها شما را به خرید آنها مجاب کند. Y520 با قیمت ۸۹۹.۹۹ دلار در ماه فرویه و Y720 با قیمت ۱۳۹۹.۹۹ دلار و بالاتر در ماه آوریل روانه بازار می‌شود. بنظر نمی‌رسد که هیچ کدام از این دو لپ‌تاپ بتوانند رهبری بازار در دست بگیرند که برای یک برند جدید، چندان خوشایند نیست.

لپ‌تاپ گیمینگ Y720

لپ‌تاپ گیمینگ Y720

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH