گوشی‌های سونی اکسپریا XA1 و XA1 اولترا با دوربین‌های عالی و حاشیه باریک معرفی شد

لحظاتی پیش و در سمینار خبری که سونی موبایل در کنگره موبایل بارسلونا برگزار کرد، گوشی‌های جدید اکسپریا XA1 و XA1 اولترا که نسل جدید سری ایکس محسوب می‌شود، معرفی شدند.

سونی اکسپریا XA1 Ultra

گوشی قبلی اولترای سونی به عنوان دومین گوشی بازار با لرزش‌گیر اپتیکال برای دوربین سلفی شناخته می‌شد (پس از اچ‌تی‌سی 10). مدل اکسپریا XA1 اولترا رویه قبلی را ادامه داده است و با یک دوربین 16 مگاپیکسلی و سنسور 1/2.6 اینچی، با f/2.0، فوکوس خودکار و فلش LED، در واقع باعث می‌شود این گوشی تبدیل به یک سلفی‌گیر حرفه‌ای شود!

دوربین پشتی از یک حسگر 23 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و جالب اینجاست که در این بخش خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست تا نشان دهد تمرکز اصلی این مدل بر همان دوربین سلفی‌اش است.

این گوشی از یک نمایشگر 6 اینچ با وضوح تصویر فول اچ‌دی و حاشیه بسیار باریک در سمت راست و چپ خود بهره می‌گیرد، اگرچه هنوز حاشیه‌های بالا و پایین دستگاه زیاد به‌نظر می‌رسد.

سونی از چیپست مدیا تک هلیو P20 و 4 گیگابایت رم بهره گرفته اما باتری همچون مدل گذشته یک نسخه 2700 میلی‌آمپری است که برای یک گوشی با نمایشگر 6 اینچی چندان زیاد به‌نظر نمی‌رسد. شارژ شدن نیز از طریق پورت یو‌اس‌بی تایپ C انجام می‌شود که این روزها تبدیل به یک استاندارد شده است.

این گوشی در ابتدای تابستان (چه‌قدر دیر!) با اندروید نسخه 7 نوقا عرضه می‌شود. رنگ‌های ارایه شده برای این محصول، سفید، مشکی، طلایی و صورتی خواهد بود.

سونی اکسپریا XA1

گوشی قبلی اکسپریا XA را می‌توان کم عرض‌ترین محصول 5 اینچی بازار دانست که به لطف حاشیه‌های بسیار باریک راست و چپ نمایشگر، به چنین عنوانی دست یافته بود و حال سونی در محصول جدیدش هم این روند را ادامه داده است.

شاید بزرگ‌ترین تغییر را در این محصول به دوربین آن بتوان مرتبط دانست، جایی که دوربین پشتی از یک سنسور 23 مگاپیکسلی 1/2.3 اینچی 24 میلی‌متری با f/2.0 استفاده می‌کند. مشخصات این دوربین تقریبا مشابه با اکسپریا XZ است و به همین خاطر توانایی فیلم‌برداری 4K برایش فراهم نیست اما تصاویر واید بسیار خوبی می‌گیرد. دوربین سلفی تغییر خاصی نکرده و از یک لنز 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که قابلیت فوکوس خودکار را نیز دارد.

همچون نسخه اولترا از چیپست مدیاتک هلیو P20 نیز بر روی این محصول استفاده شده که 3 گیگابایت رم را در کنار خودش می‌بیند. باتری مورد استفاده در XA1 یک نمونه 2300 میلی‌آمپری است و نکته تعجب برانگیز استفاده از پورت میکرو یواس‌بی 2.0 است که برای یک گوشی در سال 2017 چندان منطقی نیست.

این گوشی هم مانند برادر بزرگ جثه‌اش در اوایل تابستان و با همان رنگ‌ها عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH