ممکن است آی‌فون بعدی به جای اتصال لایتنینگ درگاه USB-C داشته باشد

همه شما با درگاه‌های ارتباطی تلفن‌های همراه آشنایی دارید و مطلع هستید که در سال‌های اخیر انواع مختلفی از آن روی کار آمده و در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به لایتنینگ و USB-C اشاره کرد.

شرکت اپل سال 2016 در آیفون 7 و 7 پلاس خود جای درگاه 3.5 میلی‌متری را با اتصال لایتنینگ عوض کرد. با این که یک سال از اجرای این طرح گذشته است خبر می‌رسد که عمر این درگاه‌ها هم رو به پایان است. طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرد اپل قصد دارد به عمر درگاه‌های لایتنینگ پایان داده و در آینده از USB-C استفاده کند و احتمالا اولین قدم را با تعویض آن در آیفون‌های بعدی برمی‌دارد.

این اولین بار است که می‌شنویم اپل در نظر دارد که درگاه لایتنینگ را در آیفون‌های سال بعد با درگاه محبوب USB-C تعویض کند. دلیل دیگر برای تایید این ادعا این است که در مک‌ بوک‌های جدید اپل از درگاه USB نوع C استفاده شده است.

اگر اپل هم از این نوع اتصال در دستگاه‌هایش استفاده کند قطعا یو اس بی نوع C به استانداردی در تلفن‌های همراه تبدیل خواهد شد. این خبر تولید کنندگان و بسیاری از طرفداران این کمپانی را خوش حال خواهد کرد اما در طرف دیگر کم نیستند افرادی که با این تصمیم خوشحال نمی‌شوند. زیرا این دسته از افراد لوازم جانبی سازگار با اتصال لایتنینگ را خریداری کرده‌اند و از این به بعد مجبورند برای استفاده از این لوازم دست به دامن مبدل‌های اضافی شوند که هم هزینه‌ای اضافی را به دنبال دارد و هم مشکلاتی در زمینه استفاده از آن وجود خواهد داشت. درست به مانند کسانی که مک بوک‌های جدید را خریده‌اند و با خرید مبدل مشکل خود را رفع کرده اند.

به هر حال باید منتظر خبر‌های بعدی باشیم و ببینیم واکنش‌های کاربران چگونه خواهد بود؟

منبع: PhoneArena

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH