حسگر اثر انگشت جدید Synaptics با قابلیت پشتیبانی از دکمه‌های نرم‌ افزاری

کمپانی‌های معروف و بزرگ بازار مانند سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و سونی با معرفی یک محصول و یا سرویس جدید به سرعت در تمامی بخش‌های خبری قرار می‌گیرند و سر و صدای زیادی به پا می‌کنند. اما این موضوع برای کمپانی‌هایی که به اندازه بقیه بزرگ و معروف نیستند اصلا به این شکل نیست.

به عنوان مثال همین کمپانی Synaptics را در نظر بگیرید. این کمپانی سازنده تمامی بخش‌های مربوط به نمایشگر و حسگرهای اثر انگشت بوده که مسولیت فراهم کردن و ساختن قطعات مربوط به این قسمت‌ها برای اکثر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار را دارد.

اما امروز Synaptics از یک حسگر اثر انگشت جدید رونمایی کرد که قرار است به زودی برای استفاده در محصولات مختلف روانه بازار شود. این کمپانی اعلام کرده که تا پایان سه ماه دوم امسال این حسگر اثر انگشت را برای عرضه آماده می‌کند. بنابراین در همین چند روز اخیر باید منتظر ورودش به بازار باشیم.

مدل سنسور استفاده شده در این حسگر FS4600 بوده که تعدادی قابلیت‌ نوآورانه و جدید، که تا به امروز در هیچ اسمارت‌فونی دیده نشده، در آن قرار گرفته است. جدیدترین قابلیت‌هایی که در این سنسور دیده می‌شود، حساس بودنش نسبت به نیروی فشاری انگشت، پشتیبانی از حرکات سوایپی و مهم‌ترین آن‌ها پشتیبانی از دکمه‌های نرم افزاری ناوبری اندروید است.

حساس بودن این سنسور در برابر میزان فشار وارد شده می‌تواند فواید زیادی برای کاربر داشته باشد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند تعیین کند تا با فشار کم قفل دستگاه باز شود و با کمی فشار بیشتر اپ مورد علاقه‌اش مانند دوربین اجرا گردد. به اجرا گذاشتن همه این توانایی‌ها نیاز به باز کردن سیستم قفل سنسور که توسط SecureLink™ 256-bit AES همراه با سیستم رمزگذاری TLS 1.2 تعبیه شده است، خواهد داشت.

پشتیبانی از حرکات مختلف انگشت توسط سنسور چیز جدیدی نیست؛ چرا که پیش‌تر از این‌ها چنین قابلیت‌هایی را بر روی گوشی‌های هواوی، گوگل و موتورولا دیده بودیم.

اما هیجانی‌ترین قابلیت موجود در این محصول، استفاده از سنسور حسگر اثر انگشت همراه با کلیدهای نرم افزاری است؛ قابلیتی که اگر زودتر معرفی می‌شد می‌توانست بر روی گلکسی S8 سامسونگ قرار بگیرد و آن را در این زمینه کامل‌تر کند. این سنسور اثر انگشت در محل قرار گیری کلید‌های نرم افزاری ناوبری اندروید حضور پیدا می‌کند و از این طریق می‌تواند دو وظیفه را در یک زمان بر عهده داشته باشد. در این صورت دیگر شاهد ترکیب بد قرارگیری این سنسور‌های اثر انگشت در بخش‌های مختلفی از گوشی‌ها نخواهیم بود.

احتمال این که سامسونگ بخواهد از این حسگر حرفه‌ای با قابلیت پشتیبانی از دکمه‌های نرم افزاری، در گلکسی نوت 8 استفاده کند هم وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH