همه چیز سخت افزار نیست! (مقایسه اکسپریا اس‌پی با لومیا 1020 از گروه B)

ITCCup2
امروز قصد گزارش رقابتی دیگر از دور سوم مسابقات مقدماتی بین بازیکنانی از گروه B ر داریم تا ببینیم که در این مسابقه در مقابل حریف خود تسلیم شده و یا بر آن پیروز خواهند شد.

اکسپریا اس‌پی را کاربران در نگاه اول یک نخودی یا به اصطلاح نخاله در این رقابت می‌بینند! یک گوشی میان‌رده که به دلیل دو هسته‌ای بودن آن را دستِ‌ کم گرفته و می‌گویند که این گوشی جایی در این رقابت ندارد، اما کمی صبر کنید، این گوشی نه تنها یک مدل قدرتمند است، بلکه یکی از خوش قیمت‌ترین و البته قوی‌ترین میان‌ رده‌های بازار محسوب می‌شود و نسبت به قیمت خود مشخصاتی عالی را ارایه داده و قدرت سخت‌افزاری آن حتی در برخی تست‌ها پرچمدارانی مانند گلکسی اس4 را نیز شرمنده خود کرده است!
اما شرکت‌کننده دوم را می‌توان یک پرچمدار به تمام معنا دانست! دوربین خارق‌العاده 808 PureView و ضخامت و باریکی کمتر از لومیا 920 را می‌توان یکی از ویژگی‌های آن دانست. در حقیقت با اینکه این دستگاه را بایستی یک کمرا فون نامید، ولی وزن به نسبت پایین‌تر و ضخامت مناسب و در کل ظاهر آن بیشتر شبیه یک تلفن همراه است تا یک کمرا فون تا بدین خاطر جایی در رقابت ما داشته‌باشد! گرچه نباید آن را نیز دست‌کم بگیریم، دوربین خارق‌العاده، کیفیت بالا و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب این دستگاه را به یک رقیب سرسخت و جدی در کارزار این رقابت تبدیل کرده‌است.

Nokia_Lumia_1020_000.jpg16e68810-1e28-4f61-b70b-0bce1aa5414fLarge

ده دقیقه اول: طراحی
همان‌طور که در مسابقات قبلی هر دو مدل طراحی مختص به خود را معرفی کردند، بازهم می‌گوییم که SP بر مبنای طراحی NXT سونی بوده و طراحی 1020 نیز بیشتر شبیه به نسل قبلی خود یعنی لومیا 920 است که در حالت کلی آن را می‌توان با زبان دیزاین ویندوزفون دانست. لبه‌های SP کمی گردتر و 1020 تیزتر است، همین‌طور به دلیل وجود دوربین غول‌آسای 41 مگاپیکسلی، در پشت 1020 شاهد یک برآمدگی هستیم که کمی از خوش‌دستی آن کاسته است. ابعاد 1020 حدود 130.4×71.4 میلی‌متر و SP نیز 130.6×67.1 میلی‌متر است، از نظر ضخامت نیز هر دو تقریبا 10 میلی‌متر هستند. در حالت کلی SP تقریبا 200 میکرون (!) بلندتر و 1020 هم حدود 4.3 میلی‌متر پهن‌تر است. در کل از نظر طراحی خیلی عملکرد آن‌ها متفاوت نبوده و هر دو عملکرد خوبی را از خود به جای می‌گذارند. اگرچه باید نوار شفاف پایین SP را یک نوآوری خاص برای این گوشی به حساب آورد.

sp-and-ps3

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت
پس از شروع مسابقه به نظر می‌رسد هر دو گوشی قصد دارند در همین ابتدا تکانی به مسابقه بدهند و نتیجه را به نفع خود رقم بزنند.
از نظر وزن هر دو جزو سنگین وزن‌ها قرار می‌گیرند، البته به صورت عددی خیر ولی نسبت به نمایشگرشان بله، وزن 1020 در حدود 158 و SP نیز 155 گرم است، اما چرا؟! چرا این دو باید چنین وزنی داشته‌باشند؟! وزن 1020 را می‌توان به دلیل دوربین غول‌آسای آن دانست و اما SP چطور؟! در حالت عادی دلیل خاصی دیده نمی‌شود ولی شاید بتوان فریم آلومینومی اطراف گوشی، قسمتی از این دلیل باشد اما در حالت کلی دلیل موجهی برای آن موجود نیست! در جنس بدنه و کیفیت ساخت، SP از بدنه پلاستیکی از نوع نرم (soft-touch) مات استفاده می‌کند و همین‌طور در اطراف آن یک نوار تمام آلومینیومی کشیده شده، اما لومیا 1020 پلاستیکی است. نوع پلاستیک آن پلی‌کربنات بوده و کیفیت و مقاومت بالاتری دارد، اما کدام‌یک بهتر است؟! در حقیقت نمی‌توان به این سادگی یکی را انتخاب کرد، قسمتی از SP از آلومینیوم است ولی مقاومت پلی‌کربنات 1020 نسبتاً بالاتر است.

1

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر
به نظر می‌رسد ترفندهای دو بازیکن گرفته و حملات آنان نتایجی را داشته و حالا این حملات را در بخش نمایشگر نیز ادامه می‌دهند تا صاحب موقعیتی دیگر شوند.
SP با یک نمایشگر 4.6 اینچی HD وارد میدان شده که از نوع TFT بوده و تراکم پیکسلی آن 318ppi را دارد. هم‌چنین برای محافظت از نمایشگر یک لایه گوریلاگلس بر روی آن کشیده شده است.
اما در آن سوی میدان این لومیا 1020 است که بسیار بر قدرت بالای خود در این بخش می‌نازد! این گوشی از یک نمایشگر 4.5 اینچی AMOLED اچ‌دی استفاده می‌کند که تراکم 332ppi برای آن حاصل می‌شود. در ضمن محافظ آن نیز نسخه 3 از گوریلاگلس است. اما لومیا 1020 چیزی بیشتر برای ارایه دارد، این گوشی از فناوری سه‌گانه ClearBlack ،PureMotion و SuperSensitiveTouch استفاده کرده که درباره آن‌ها پیش‌تر و در گوشی لومیا 920 توضیح دادیم. خوب حالا در عمل این دو چگونه هستند؟ از نظر اندازه که تفاوت به شدت نامحسوس است اما در قسمت‌های دیگر خیر، در زمینه شفافیت 1020 با اختلاف ناچیزی برنده می‌شود اما دست نگه دارید، پنل این گوشی از چیدمان پیکسلی PenTile استفاده می‌کند و در هر پیکسل بجای 3، دو ساب‌پیکسل دارند و همین مورد باعث افت شفافیت آن نسبت به هم‌رده‌های خود می‌شود اما نه در چنین تراکم بالایی و فقط برای اطلاع رسانی این مورد ذکر شد! در حالت کلی شفافیت هر دو به یک اندازه بوده و تفاوت خیلی زیادی بین این دو مشاهده نمی‌شود. اما به مبحث کنتراست و نمایش رنگ‌ها می‌رسیم، جایی که نبرد بین دو نمونه کاملا متفاوت برقرار است! OLED در برابر LCD، خوب این که بگوییم یکی در برابر دیگری برتر است کاملا در حق دیگری بی‌انصافی کرده‌ایم، در حالت کلی هر کدام در یک مورد برتری دارند، ابتدا در نمایش رنگ مشکی OLEDها بی‌رقیب هستند و هر پنلی را شکست می‌دهند، اما در نمایش رنگ سفید OLEDها بسیار ضعیف‌تر ظاهر می‌شوند، در حقیقت رنگ سفید را می‌توان میزان روشنایی ارزیابی کرد که LCDها بسیار روشن‌تر هستند و به اصطلاح رنگ سفیدرا سفیدتر نمایش می‌دهند. به دلیل نمایش عالی رنگ مشکی نیز نسبت کنتراست OLEDها همیشه بی‌نهایت است. همین طور عملکرد در شرایط نوری قوی و مقاومت نمایشگر نیز در 1020 بهتر ارزیابی می‌گردد. ضمن اینکه زاویه دید ضعیف SP یکی از مشکلات اصلی آن است.

2

دقیقه 30 تا 40: رابط کاربری
حالا کم‌کم در حال رسیدن به پایان نیمه اول هستیم که به بخش رابط کاربری این دو می‌رسیم، اندروید در برابر ویندوزفون یا به نحوی گوگل در برابر مایکروسافت، خوب انتخاب بسیار سخت است، صحبت کردن درباره امکانات آن‌ها بسیار زمان‌بر بوده و هر کدام خوبی‌ها و ویژگی‌ها و البته ضعف‌هایی نیز دارند، اندروید با نرم‌افزارهای بسیار و غنی و امکانات شخصی‌سازی بالا و ویندوزفون با امنیت بالا و عملکرد فوق العاده روان هر کدام بسیار عالی هستند و انتخاب را بر اساس نیازهای شما به عهده خودتان می‌گذاریم.

رابط کاربری اس‌پی:

13

رابط کاربری 1020:

11

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار
پس از استراحتی کوتاه در بین دو نیمه بازیکنان برای شروع دوباره به زمین باز می‌گردند، پس از سوت داور و شروع مسابقه، اس‌پی از همان ابتدا تصمیم به گرفتن توپ و حمله به دروازه حریف را دارد…
چیپست 1020 از نوع Snapdragon S4 Plus ولی اس‌پی S4 Pro است، پردازنده‌ها دوهسته‌ای و از نوع Krait ولی اس‌پی با فرکانس 1.7 و 1020 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است، رم SP یک گیگابایت ولی 1020 دو گیگابایت است، برای انجام پردازش‌های گرافیکی نیز 1020 از پردازشگر Adreno 225 ولی اس‌پی از نسل جدیدتر آن یعنی Adreno 320 استفاده می‌کند. ابتدا از نظر پردازنده که بخواهیم این دو را بسنجیم SP حدود 200 مگاهرتز فرکانس بالاتری داشته و بازده آن نیز بالا می‌رود، رم هر دو از نظر نوع آن‌ها یکسان است اما مقدار رم 1020 بیشتر است، ولی در سمت مقابل پردازشگر گرافیکی SP چیزی حدود 2 برابر قدرتمندتر است. اگر از رم 1020 چشم‌پوشی کنیم، SP قدرت بالاتری دارد اما اگر بهینه بودن و هماهنگی خوب سخت‌افزار و نرم‌افزار ویندوزفون را نیز در نظر بگیریم کمی اوضاع متفاوت می‌شود و از نظر پردازنده نمی‌توان SP را قوی‌تر اعلام کرد، اما در بحث پردازشگر گرافیکی حتی با متفاوت بودن سیستم‌عامل‌ها، SP آن قدری قوی هست که سیستم‌عامل در این قسمت نقش چندان مهمی نداشته باشد. برای ذخیره‌سازی فایل‌ها نیز لومیا 1020، 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما فقدان پشتیبانی از کارت‌حافظه در چنین گوشی دوربین محوری که قطعا از دوربین آن بسیار استفاده خواهید کرد، احساس می‌شود. در سمت مقابل اس‌پی از 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که نسبتا پایین محسوب می‌شود اما در عوض از کارت حافظه جانبی پشتیبانی کرده و قیمت آن نیز کمتر است.

lumia-1020-video-test

دقیقه 50 تا 60: دوربین
پس از اینکه SP تصور می‌کرد در این بخش نیز می‌تواند در برابر 1020 مقاومت کند، 1020 رو به پشت کرده و با دوربین غول‌آسای خود به SP خیره می‌شود تا از ابهت او باخبر شود! اس‌پی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسور Exmore RS استفاده می‌کند که توانایی فیلم‌برداری 1080p را دارد و همینطور از تک فلاش LED سودمند است. اما لومیا 1020، در حقیقت مشخصه اصلی و بزرگ این گوشی را می‌توان دوربین آن دانست، این مدل از یک دوربین بسیار قدرتمند 41 مگاپیکسلی با لنز ساخت کمپانی زایس استفاده می‌کند که به فناوری منحصر به فرد نوکیا یعنی PureView مجهز شده است، پیش‌تر و در مسابقات قبلی لومیا 1020 درباره این فناوری کاملا توضیح دادیم و مشخص شد که این 41 مگاپیکسل به هیچ وجه بیهوده نبوده و بسیار سودمند است. در حقیقت این گوشی را می‌توان یک مخلوط از دوربین کامپکت و یک گوشی ویندوزفونی دانست که به خوبی موفق به کاهش وزن و ضخامت شده‌است. مقایسه نمونه تصاویر کاملا بیهوده است، چرا که تقریبا عکس‌های لومیا 1020 با تمام تلفن‌های هوشمند تفاوت فاحشی داشته و آن‌ها را شکست می‌دهد، ضمن این که نرم‌افزار دوربین آن نیز بسیار پرامکانات‌تر است.
در ضمن دوربین جلو اس‌پی VGA و لومیا 1020 دو مگاپیکسل است که کاملا لومیا 1020 را در این بخش قدرتمند نشان داده و برای او موقعیتی آسان برای یک پیروزی شیرین محیا می‌کند.

دقیقه 60 تا 70: پخش چندرسانه‌ای
پس از قدرت‌نمایی لومیا 1020 در بخش دوربین حالا در یک ضدحمله ناگهانی SP قصد پیش رفتن به سمت دروازه 1020 را دارد تا در این بخش بتواند صاحب موقعیتی برای جبران شود…
برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری اس‌پی با سیستم‌عامل قدرتمند اندروید و پشتیبانی از تمامی فرمت‌های موجود به هیچ مشکلی بر نخورده و تمام فایل‌ها را به راحتی پخش می‌کند اما متأسفانه ویندوزفون از برخی فرمت‌های تصویری مثل MKV پشتیبانی نمی‌کند که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. همینطور بلندگوی SP نسبتا بلندتر و کمی باکیفیت‌تر بوده تا در هنگام تماشای محتوای رسانه با آن لذت بیشتری ببرید. در ضمن یکی از موارد جالب موجود در لومیا 1020 ارتقا دهنده صوتی Dolby است که علاوه بر افزایش کیفیت، تنظیمات مناسبی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

gsmarena_064

دقیقه 70 تا 80: باتری
اکسپریا اس‌پی توانست در بخش چندرسانه‌ای مقداری از فشار حریف را کم کند و سعی دارد با همین روال تا پایان مسابقه پیش برود و با ضدحمله‌های تک و توک ولی خطرناک به لومیا 1020 ضربه وارد کند.
باطری هر دو غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است، اما ظرفیت آن‌ها کمی متفاوت است، لومیا 1020 با 2000 و اس‌پی با 2370 میلی‌آمپر ساعت. شاید 370 میلی‌آمپر به صورت عددی تفاوت چندانی نداشته باشد اما به هر حال در عمل و واقعیت SP مدت بیشتری را در برابر فعالیت‌های کاربر دوام می‌آورد و عملکرد کلی باتری آن نسبتا بهتر است، اما لومیا 1020 نیز ضعیف نبوده و با یک شارژ کامل و استفاده نسبتا متوسط یک روز کامل را شارژدهی خواهد کرد.

7

دقیقه 80 تا 90: سایر ویژگی‌ها
اس‌پی قصد دارد به ضد حمله‌های خود ادامه دهد اما به نظر می‌رسد لومیا 1020 کمی به خود می‌آید و این بار قصد مقاومت دارد؛
ابتدا اکسپریا اس‌پی با نشان دادن نوار شیشه‌ای که از تعدادی LED تشکیل شده بسیار جلب توجه کرده و زیبا ظاهر می‌شود اما در سمت دیگر این لومیا 1020 است که به هر نحوی شده قصد مقاومت دارد، لومیا 1020 دارای یک دوربین خارق‌العاده بوده که در کمال شگفتی باعث نشده که ضخامت و وزن آن بیش از حد بالا برود و همین‌طور فناوری‌های به کار رفته در آن بسیار منحصر به فرد هستند و برخی لوازم جانبی که نوکیا برای آن تدارک دیده نیز مانند گریپ دوربین بسیار کاربردی هستند، این طور بود که 1020 به هر نحوی که شده در برابر اس‌پی مقاومت کرد و نگذاشت او صاحب موقعیتی شود؛ اگر به قسمت‌های دیگر نیز نگاهی بیندازیم، تنها تفاوت‌هایی که در آن‌ها می‌توان دید بلوتوث نسخه 4 در اس‌پی و نسخه 3 در لومیا 1020 است. بالاخره 90 دقیقه به پایان رسیده و حالا باید دید که داور وقت اضافه‌ای اعلام می‌کند یا خیر.

NokiaLumia1020facts3

وقت اضافه: قیمت
پس از پایان 90 دقیقه و گذشت حدود 1 دقیقه دیگر، کمک داور مسابقه در گوشه زمین حدود 2 دقیقه وقت اضافه تعیین می‌کند تا در این 2 دقیقه بازیکنان نهایت تلاش خود را کرده و از وقت خود استفاده کنند.
در بازار جهانی قیمت لومیا 1020 حدود 700 تا 750 دلار بوده و هنوز به بازار کشورمان وارد نشده اما اس‌پی در بازار جهانی حدود 300 تا 350 دلار قیمت داشته و در بازار کشور نیز قیمت آن حدود 1.000.000 تومان است که تقریبا قیمت آن را می‌توان نصف (وحتی بیشتر) لومیا 1020 دانست و از این جهت برتری مطلق با محصول سونی است.

خوب بالاخره داور بسیار سریع و به صورت غیرمنتظره سوت پایان مسابقه را به صدا در آورده و پس از دقایقی بازیکنان هر دو تیم به رختکن‌های خود باز می‌گردند، در این بازی هر دو گوشی نهایت تلاش خود را برای شکست حریف سرسخت‌شان انجام دادند، هر دو موقعیت‌ها و ضدحمله‌هایی را به وجود آورده و نشان دادند به این آسانی‌ها کوتاه نمی‌آیند زیرا این بازی آخر آن‌ها در مرحله مقدماتی جام است و نتیجه این رقابت تاثیر زیادی در صعود و یا عدم صعود آ‌ن‌ها خواهد داشت. نگاهی کوتاه بر موقعیت‌هایی که ایجاد کردند داریم.

Lumia 1020:
موقعیت گل اول: مقاومت نسبتا بالاتر بدنه
موقعیت گل دوم: کیفیت بهتر بدنه
موقعیت گل سوم: زاویه دید بهتر نمایشگر، نمایش عالی رنگ مشکی، فناوری‌های منحصر به فرد و مقاومت بالاتر آن و همین‌طور عملکرد بهتر در شرایط نوری قوی
موقعیت گل چهارم: سیستم‌عامل بسیار روان و امنیت بالاتر
موقعیت گل پنجم: حافظه داخلی و رم بیشتر
موقعیت گل ششم: دوربین شگفت‌انگیز + فلاش زنون (Xenon)
موقعیت گل هفتم: سیستم صوتی Dolby Digital Plus

Xperia SP:
موقعیت گل اول: به نحوی خوش‌دست‌تر
موقعیت گل دوم: نمایش بهتر رنگ سفید و در حالت کلی نمایشگر روشن‌تر
موقعیت گل سوم: پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
موقعیت گل چهارم: پشتیبانی بهتر از فرمت‌های صوتی و تصویری و بلندگوی به نسبت بهتر
موقعیت گل پنجم: عملکرد بهتر باتری
موقعتی گل ششم: نوار شیشه‌ای قسمت پایینی گوشی
موقعیت گل هفتم: قیمتی معادل نصف قیمت حریف

[divide style=”2″]

حال تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده این رقابت شده و ۳ امتیاز بازی را از آن خود می‌کند؟! مطمئن نیستید؟! می‌توانید رای به مساوی شدن مسابقه هم بدهید!

[polldaddy poll=7298777]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل طرفداران اکسپریا اس‌پی با لومیا 1020 شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید!

74 در مورد “همه چیز سخت افزار نیست! (مقایسه اکسپریا اس‌پی با لومیا 1020 از گروه B)”

  1. به نظر من که مقایسه 1020 با sp منصفانه نیست مشخص بود که از اولش قصد داشتین sp برنده بشه.من بیشتر گوشی های آندرویدی میان رده رو تست کردم بعد یه مدت کار کردن هنگ کردن گوشی شروع میشه اما گوشی های ویندوز فونی به هیچ وجه اینطور نیستند و اصلا حتی تحت فشار هنگ نمی کنند و این بخاطر هماهنگی بالای سخت افزار و نرم افزاره.
    تو ایران متاسفانه نسبت به نوکیا کم لطفی میشه.روزی می رسه که مایکروسافت و نوکیا نبض بازار گوشی های هوشمندو تو دستای خودشون می گیرن
    فقط ویندوز فوووووووون

  2. دوستان هر کی یه برندی رو دوست داره من به شخصه از سونی خیلی خوشم مییاد و همه گوشیامو سونی میگیرم و از اس پی خیلی خوشم مییاد ولی واقعا ویندوزفونم خوبه و علاقه مندان خودشو داره بنابراین نتیجه میگیریم که سووووووووووووووووووووووووونی بهترررررررررررررررررررررررههههههههه!!!!!!!!!!

  3. دوستان این دوتا گوشی هر دوشون محشرا
    من خودم جدیدا sp خریدم خیلیم خوبه ویندوز فون هم خوبه وبه اون عزیزانی که به کمپانی نوکیا توهین میکنن باید گفت اگه نوکیا سیستم عاملشو اندروید میکرد هیچ موبایلی نمیتونست ازش جلو بزنه اما من اس پی رو بیشتر دوست دارم

  4. الان درصدهای این دو گوشی رو در رقابت با سایر گوشی های گروه مقایسه کردم. قیل از این مسابقه لومیا در مقایسه با اس پی در برابر رقبا عملکرد بهتری داشت و مجموع درصد های برنده و مساوی بالاتری از اس پی داره.یعنی اگر این مسابقه به فرض برگزار نمیشد به نظر مخاطبان، لومیا از اس پی برتر بود. خوب حالا چطور شد که در این مسابقه اس پی برنده شد؟؟؟؟؟؟
    دلیلش رو میشه بگید؟
    از کامنت ها که یه بوهایی میاد……….ت…ق….ل…..ب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. با سلام!!!
      دوست عزیز سینا!!!
      ما بیخودی از ســـــــــــــــونی و اندروید دفاع نمیکنیم، ما میدونیم چیکار میکنیم.
      هیــــــــــــــــــــــچ تقلبی هم نبوده، طرفدارهای سونی اونقدر زیاد هستند که بتونند این نتیجه رو رغم بزنند!!
      دوستم یادت باشه که قهرمان این جام یا هر برنده ای رو تو این جام “طرفداران گوشی ها” رقم میزنند!!
      پس…….
      هرگوشی که طرفدار بیشتر داشته باشه برنده است!!!!!!!
      داداش من با وین فون8 کارکردم، خیلی با احترام بگم که اصلا و ابدا به پای اندروید نمیرسه!!!!!!!!

      آخرشم….
      ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــونی
      اونم اس پــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی SSSSSSSSSSSSSSSSSSPPPPPPPPPP
      SP only!!

    2. واقعا متاسفم برات یک ذره فکر کن هرگوشی طرفدار خودشو داره همه طرفدار پرچم دارا نیستن که بعضیا اس پی دوست دارن و چون لومیا یه خرده بهتر از اس پی ولی قیمتش دوبرابر اس پی پس عقل حکم میکنه که اس پی به صرفه تره

  5. الان که نظرسنجی تموم شده ولی اونایی که متعصبانه از سونی و آندروید و …. دفاع می کنن، امیدوارم یک روزی بتونن کار با ویندوززفون رو تجربه کنن که فهمیدن سیستم عامل یعنی چی. بعد بیان نظر بدن

  6. بچه ها تبریک بالاخره sp به حقش رسید و لومیا رو له کرد …………اینم از پرچمدارتون نوکیا و لومیا رو بزار در کوزه ابشو بخور ……………..فقط sp…………….فقط سونی

  7. چیه هی لومیا لومیا میکنید واقعا متاسفم برای شما و اون کمپانی نوکیا . چرا تعصب بی جا نشون میدید به چیه این پرچمدارتون مینازید به جز دوربینش که اونم 41 واقعی نیست………پرچمدارتون اینه که یه میا رده ای سونی داره شکستش میده …..اخه به چیه این گوشی و کمپانی تعصب نشون میدید …….الان اصلا کسی سمت نوکیا و گوشی لومیا نمیره

    1. این مقایسه چندان درست نبود اس پی یک گوشی میان ردس در حالی که لومیا ١٠٢٠یک کمرافون پیشرفتس این گوشی صرفا دوربین محوره و باید با مثل خودش مقایسه بشه بله درسته اس پی قیمت بهتر و طرفدارای بیشتری داره چون قیمت کمتری داره اگه این طوره پس لومیا ۵٢٠ از اس پی بهتره چون قیمت کمتری داره تازه شما تا حاا فیلم های مقایسه ی دوربینارو با لومیا ١٠٢٠ دیدید بله لومیا با دوربینی که دو برابر طول لومیا عرضش بود و قیمتش چهار برابر از نظر کیفیت برابر شد در ضمن به این توجه کنید که اندروید با اینکه ١٠ بیرون داده هنوز بتاس برو یه اس پی بگیر با یه لومیا ببین بعد دو سال کدوم بیشتر هنگ و لگ سکته و خاموش روشنی داره راستی این اس پی در مقابل لومیا ٨٢٠ که هم قیمتشه این قدرتو حفظ می کنه یا نه خودت بگو با وجود سبکی ویندوزفون سی پی یوش اختلاف چندانی با اس پی نداره

  8. اس پی حمله کن لومیا سوراخه.اس پی برندس. اس پی با این طرفدارایی که داره اس 4 و پدفون و وان و نوت 2 هم می تونه ببره

  9. بچه ها سلام..من میخام به اس پی رای بدم، چون موقع خرید گوشی بعد از یک ماه تحقیقات مداوم به این نتیجه رسیدم که گوشی اس پی بهترین قوی ترین سریعترین ومناسبترین گوشی میان رده در دنیاست که با گوشی های 4 هسته ای رقابت میکنه و همچنین جالبه که بدونین این گوشی که یه میلیون قیمت داره رو درکنار گوشی های دومیلیونی مورد مقایسه قرار میدن و جالتر اینکه حتی توی بعضی از موارد عملکرد خیلی بهتری نسبت به سایر رقبای دومیلیونی داره مثل همین لومیا که به گرد پای اس پی هم نمیرسه…

    فقط و فقط اس پی

    دوستان لطفا لینک رای گیری رو همینجا بزارین تا اونهایی که میخان رای بدن، مشکلی نداشته باشن
    مرسی اس پی

  10. یه چیزه دیگه اگه واقعا اندرود یا ایفون واسه خودشون غول هستند که نیستن بیان اقا سیستم عاملی بسازن واسه خودشون که بعدش نیان پز بدن ما اینقدر اپ ساختیم خوب اگه بنده خدا مایکروسافت نبود.اصلا اندروید وiosبا برنامه زبان برنامه نویسی تحت ویندوز ساخته میشدن ایا شما میتونستین گوشیتونو جیلبریک یا روت بکنین.همه این اپ ها که پوزشو میدید مدیون مایکرسافت هستید. یه چیزی اگه نمیدونید بدونید 90 درصد مردم دنیا از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنن.حیف نوکیا که داره با چه گوشیهای مقایسه میشه.نوکیا یعنی مایکرو سافت مایکرو سافت یعنی نوکیا

  11. افرین بچه ها همینطوری ادامه بدید تا اختلاف رو زیاد کنیم و لومیا رو حذف کنیم.فقط sp ……….قویترین گوشی دو هسته ای دنیا.

    1. تنها گوشی ای که تونسته s4 رو شکست بده z u بوده … بعدشم ۲ کجا و ۴+۴ کجا
      فکر نکنم ۱۰۲۰ در حد z بیشتر باشه …
      آرومتر برو … تند نرو

      رای بدهید!
      1 4

  12. با سلام!!!!!!!!!
    هوراآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآااااااااااا!!!!!!
    بگو چرا؟؟؟؟؟
    چون که

    سونی اکسپریا اس‌پی 50.55%

    نوکیا لومیا 1020 47.24%
    دیدی گفتم آخرشSP برنده است!!!!!!!!!
    ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــونی!!

  13. با سلام!!!!!!!!!
    زودی بگم:
    “”””””””””تـــــــــــــــــــــــوجه””””””””””””””””””
    اکسپریایی هااااااااااااااااااااااااااااااااااا:
    زود باشین دیگه
    الان:
    50.61 به 46.94 به نفع این لومیای هست!!!
    زود باشین دیگه چیکارمیکنند، به بقیه هم بگید بیاین رابدید!!!!!!!!
    فقط 4درصد مونه ها!!!!!!

  14. آقای JOOF
    من رفتم کلکل رو همون اول خوندم..ولی به جوابم نرسیدم..
    کسی نتونست منو قانع کنه که چرا باید برای لومیا یک میلیون تومن بیشتر بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    روی چه حسابی شما میگین که ارزش داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    قیمت اس پی از 300 تا 350 دلار
    لومیل 700 تا 750 دلار

    یعنی اینکه لومیا کم کمش دوبرابر اس پی قیمت داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    آخه آدم واس چی بیاد یک میلیون اضافه تر بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فقط بخاطر اینکه مثلا لومیا دوربین 40 داره؟؟؟؟بابابیخیال

    خودت هم میدونی سونی درگوشی اس پی همه چیز رو مدنظر داشته..کیفیت قدرت قدرت قدرت سرعت بالا ودرکنار همه اینها قیمت بسیار مناسب نسبت به سایر رقبا

    ببین همین قدر بس که اس پی داره با گوشی هایی که دوبرابر خودش قیمت دارن مقایسه میشه وکم نمیاره
    این یعنی برتری مطلق اس پی بر سایر رقبا

    JUST SPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

  15. آقا دانیال واسه 1000 بار برو کلکل رو بخون بعد بیا اینجا صحبت کن
    اونجا جواب این حرفا 10 بار گفته شده
    و بله میرزه شما بری 800 تومن بیشتر بدی واسه این گوشی

  16. سلام به همه عزیزان

    من فقط یه نکته رو میخام بگم..دوس دارم درجواب این نظرم ، طرفداران لومیا به این سوالم جواب بدن..

    یعنی خداوکیلی خودتون قبول ندارین که اس پی با نصف قیمت
    بانصف قیمت
    بانصف قیمت
    بانصف قیمت
    تاکیید میکنم با نصف قیمت لومیا ، داره با لومیا رقابت میکنه

    واقعا برای طرفداران سونی افتخاره که این گوشی قدرتمند( همون اس پی) داره با گوشی هایی که حتی بیشتر از یک میلیون باهاش اختلاف قیمت دارن مقایسه میشه وکم نمیاره و حتی توی خیلی از موارد جلو زده

    میخام به طرفداران لومیا بگم واقعا ارزش داره یک میلیون اضافه تر بدین برای لومیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بابا اون دوربینش در حد یه دوربین 12 مگاپیکسلی دورین حرفه ای…گول اون 40 بودنش رو نخورین..خودتون هم که خوب میدونین..

    فقط وفقط وفقط اس پیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    سلطان میان رده ها
    قدرت سرعت عظمت قیمت همه چیز بهترینش خلاصه شده در یک گوشی به نام SP

  17. دوست عزیز CNACPU
    در مورد سخت افزار در نگاه اول حق با شماست sp قوی تر هست اما حرف شما مثل این می مونه که بگی کامیون از سواری بهتر هست چون حجم موتورش بیشتر هست باشه حجم موتور بیشتر هست اما وزن کامیون کجا سواری کجا
    cpu دو هسته ای واسه اندروید به لعنت خدا هم نمی ارزه
    به شما دوست عزیز پشنهاد می کنم 1 روز با wp8 کار کنی حتی با یک گوشی ارزون مثل 520 تا متوجه بشی وقتی سیستم عامل درست طراحی شده باشه نیازی به افزایش هسته و افزایش رم نیست با یک سخت افزار حتی ضعیف م می تونه خیلی رون کار کنی اما اندروید…
    در مورد دوربین لطفا عکس های گرفته شده با 1020 رو با کیفیت اصلی برو download کن و نگاه کن بعد بگو دوربین 12 مگاپیکسل از این بهتر
    درمورد وزن 1020 معلوم هست چرا یه مقدار سنگین هست (دوربین عالی) اما sp در برار این وزن بالا به ما چی می ده، هیچی
    کیفیت ساخت فقط یک کلمه پلی کربنات رو با پلاستیک مقایسه می کنی، حق داری چون تا حالا پلی کربنات از نزدیک ندیدی چون تا حالا گوشی با کیفیت ندیدی
    امکانات اضافه 1020
    ClearBlack
    Super sensitive touch
    PureView
    Xenon Flash
    گریپ انحصاری
    امکان شارژ وایرلس
    در مورد سیستم عامل گفتی ویندوز پکیده که هیچی رو ساپورت نمی کنه
    یه سوال می پرسم مردونه جواب بده تا حالا چند دقیقه با WP8 کار کردی که در موردش نظر می دی ؟؟

    1. با سلام به دوست عزیزم Reza!!!
      بله داداش sp سنگین وزن هست، که یکی از عیوبشه داداش!!قبول داریم!! ولی جون خودت ماشینو (همون کامیونو) با گوشی مقایسه میکنی!! اینم بدون که سنگینی گوشی رو فقط وقتی اولین بار دستت میگیری حس میکنی بده!! بعد یه مدت خیلی هم برات جالب میشه و عادت میکنی!!!

      تازشم خودتون دارید جواب خودتونو میدید!!! چون اندروید یه سیستم عامل سنگین و پیچیده است، sp اینطوری عمل میکنه!!!
      درمورد کیفیت ساخت بهتون بگم که تو ایران (حداقل) اغلب(نمیگم همه) کسایی که گوشی میگیرند، بلافاصله یه کاور محافظ هم میگیرند که تا حد زیادی از گوشی محافظت میکنه!!

      دوربینم قبول دارم خیلی بهتر از sp هست، ولی خدایی تو یه مقاله خوندم که دوربین 41 مگاپیکسلی یه اسمارت فون مثل 1020 به پای یه دوربین حرفه ای 12 مگاپیکسلی کانن نمیرسه!! حالا اگه اون مقاله اشتباه میکنه من بی گناهم!!

      در مورد سیستم عامل، درست من تا حالا باWP8 کار نکردم!! ولی اونطر که بقیه میگند که با اندروید مقایسش میکنند، اینطوریه که خدایی نرم افزار هاش خیلی کمه( حداقل تو ایران، یه سایت ایرنی میتونین نام ببرید که اغلب نرم افزار وین فون بده؟) که اونم به خاطر عدم محبوبیتش هست، که ایشالله حل میشه!! تازشم از خیلی از فرمت های مالتی مدیا ساپورت نمیکنه!!
      وهمونطور که گفتم، یه اسمارت فون نیازی به داشتن یه دوربین 41 مگاپیکسلی نداره!! اگه اونطوری میخاین یه دوربین حرفه ای بگیرید!!
      در مورد اون امکانات دیگش هم که نام بردید واقعا عالیند!!!
      ولی………..
      یه نگاه به قیمتش بندازید!!! دوروبر یه میلیون بیشتر اس پی هست!!!
      به خاطر اون حرفم که(وین فون پکیده…) ازتون عذر خواهی میکنم، داشتم سریع تایپ میکردم هرچی به ذهنم رسید تایپیدم!!
      با تشکراز نظر شما دوست عزیز (حداقل منطقی تر از بقیه بودید)

      1. دوست من شما خودت داری میگی دوربین حرفه ای. اول برو ببین قیمت اون دوربین حرفه ای چقدره؟ قرار نیست لومیا با دوربینای حرفه ای رقابت کنه. من 808 داشتم و یکی از دوستام که عکاسی می کنه میگفت کیفیتش از دوربینای کامپکت بالاتره. حالا این 1020 که دیگه جای خود داره. در مورد واقعی بودن مگاپیکسل هم شما اول برو فرق سایز و کیفیت تصویر رو یاد بگیر بعد بیا نظر بده. این گوشی در نسبت 4.3 میتونه عکس 38 مگاپیکسلی و در نسبت 16.9 عکس 34 مگاپیکسلی بندازه. تازه همزمان هم عکس 38 میندازه هم 5 مگاپیکسلی که شما میتونی انتخاب کنی. به نظر منم ارزش داره یه میلیون بیشتر براش بدم. چون همین دوربینش رو بخوام بخرم باید حداقل یه میلیون پول بدم و همیشه یه گوشکوب هم همرام باشه، ولی اینجوری همیشه دوربینم آماده تو جیبمه. با قاب مخصوصش هم میتونم 1020 میلی آمپر شارژ اضافه تر داشته باشم.
        سونی و سامسونگ بهتره برن تلویزیونشون رو تولید کنن. نوکیا و مایکروسافت با هم رقبا رو نابود خواهند کرد. غول نرم افزار و غول سخت افزار… چه شود؟ فقط یه کم دیگه صبر کنید. اینا میدونن دارن چکار میکنن.
        اینجا طرف یه چیزی یاد گرفته دوربینش واقعی نیست یا هست یا اینکه گوشی من چهار هسته ایه و هشت هسته ایه. حالا ازش بخواه همینا رو برات توضیح بده، میگه ها؟!؟!؟

  18. شما برو کلکلو بخون
    این سخت افزاری که میگی دوبرابره (اشتباه میگی)
    لومیا 1020 یا همین سخت افزار پرچمدارای اصلی اندرویدو (ONE و Z و S4) قورت میده
    اصلا قابل مقایسه نیستن
    درضمن الان پایتخت مغازه ی شماره 165 ، 1020 رو میفروشه 1850 تومن

    1. تنها گوشی ای که تونسته s4 رو شکست بده z u بوده … بعدشم 2 کجا و 4+4 کجا
      فکر نکنم 1020 در حد z بیشتر باشه …
      آرومتر برو … تند نرو

    2. آقای joof جان،،،شما واقعا یه تعصبی از نوع فجیعشی!!!
      کلکل رو هم خوندم همش خزئولات(یعنی چرت و پرت ) های خودته!!!
      حالا خوبه خودتم تو کلکل گفتی تا حالا این گوشی رو باهاش کار نکردم!!!!
      با احترام!!!

      هرچی باشه ســـــــــــــــــــونی باشه!!!

  19. من موندم تو همه نظر ها همه طرفدار اس پی و کلا طرفدار سونی هستن بعد لومیا از اس پی جلو تره!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ولی خدا وکیلی بیاین با انصاف باشین شما دارین نصف قیمت لومیا پول می دین اونوقت امکنات و سخت افزار دو برابر به جزء تنها و تنها یک دوربین دریافت می کنین بعد میاین به لومیا رای می دین خوب ادم سکته نمی زنه هنگ نمیکنه ؟!!!!

    1. آقای Joof(نمیدونم خانمی یا آقا در کل گفتم یعنی آهااااااااااااای)
      کجا اطلاعات من غلطه؟
      نکنه دوباره تو این snapdragon s4 plus با این یکی PRO گند زدم!!!!
      ای خداااااااااااااااااااا!
      آخرش بازم SPPPPPPPPPPPPPPP

    2. باشه جووووووف جان اطلاعاتمونو بزور میکنیم.اخه مگه ادم دیونه بره یکو هشتصد بده لوبیا بگیره. sp is the King

    1. باسلام!!!!
      چشم آقا من اصلا گوشی تاحالا نداشتم!!!
      قربون شما که داشتی!!!!
      نظرات من کجاش خنده داره؟ لطفا بهم بگید!!!!

  20. بازم و بازم با سلام!!!!!!!!!!
    بازهم cnacpu همون طرفدار سرسخت ســــــــــــــونی!!
    بجای این بچه بازی ها بیاین واقعیت ها رو بسنجید!!
    1. سیستم عامل: جون هر کی دوست داری اصلا میتونی اندروید بسیار قدرتمند رو با این ویندوز فون پکیده که از هیچی ساپورت نمیکنه مقایسه کرد؟؟؟؟همیین صفحه برید بخش “رابط کاربری” رو دوباره یه نگاه بندازید، میفهمید من چی میگم!!

    2.دوربین: درسته دوربین sp یکم فقط یکم اونم تو شرایط نوری بد ضعیفه که اونم یه مقداریشو تو اندروید 4.3 حل کردند، دیگه از یه گوشی نباید انتظار یه پروفشنال کمرا (فارسی رو پاس بداریم: دوربین حرفه ای) نداشت که!!! این 1020 هم بی خودی اومده 41 مگاپیکسل گذاشته بالا!! خداوکیلی به جز اونایی که کارشون با عکسو عکاسیه(که همشون میرین همون دوربین حر فه ای کانن رو میگیرند) دیگه بقیه افراد تو سال بیشتر فوق فوقش40 عکس میگیرند؟؟؟؟اینم بدونید که این 41 مگاپیکسلیه 1020 به پا یه 12 مگاپیکسلی کانن نمیرسه ها!!گفته باشم! گوشی باید گوشی باشه نه دوربین عکاسی تخصصی!!

    3.a)سخت افزار: آقایووووووووووون، اندروید یه سیستم عامل حرفه ای قوی ولی”سنگینه”!!چیکار کنیم ها؟ اگه sp هم ویندوز فون داشت رو دست این گلکسیs4 رو هم میزد این قدرتمند چه برسی به این 1020!!
    CPUوش هم که 200 مگاهرتز بیشتره که دو تا هسته داره میشه خیلی بیشتر از 1020 تازشم Snapdragon s4 “PRO” هستش یه نسل جدیدتره1020 هست!!!!!اینم بدونید که رم وقتی درست کار میکنه که با سی پی یو هماهنگ باشه!!(پیشکسوتا میدونند)پس لازم نیست یه 2گیگابایتی با یه دوهسته ای که تازه 1.5 گیگاهرتزیه بندازیم!!اینو ســـــونی میدونه!!
    b) حالا نوبت به GPU میرسه: SP یه Adreno 320 استفاده میکنه که از “4” چهارتا هسته استفاده میکنه(قابل توجه همگان) تازشم یه نسل جلوتره از 225!!هاهاها!!
    4.باتری: sp از یه باتریه2370 میلی آمپری استفاده میکنه!!تفاوت فاحش هست!!!!!!!!
    1020 باید یه دوربین 41 مگاپیکسلی رو تغذیه کنه داداش!! ولی SP والا خیلی باتریش قویه!!!

    5.”””توجــــــــــــــــــــــــــــــه””” قـــــــــــــــیمـــــــــــــــــــــــــت!!!!!
    بابا یه نگاه بندازین به جیب مردم!! 750 دلار کجا واسه یه دوهسته ای 350 دلار خودمون که میشه دورو بر 1 میلیون کجا!!
    خداییش این فاکتورو ندیده نگیرید جون هر کی دوست دارید بابا!!!!!!!!!!

    آخرش که چی؟؟
    میگما یکم یکم فقط واقع بینانه تصمیم بگیرید!! این همه رو الکی که نگفتم(یعنی تایپ نکردم)که!!!!
    آخرش SSSSSSSSSSSSSSSSSSPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
    آخرآخرش ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــونی!!!
    همینجا میگم که اگه SP شکستم بخوره تو این مسابقه چیزی ازش کم نمیشه که هیچ خیلیم اتفاقای دیگه ای میفته!!!
    یه کاری نکنید که داداشش HONAMIهــــــــــــــــــــــــــونامی رو خبر کنما!!!!

    با تشکر از همه فقط دوتا نکته:
    تراکم پیکسلی SP 319ppi هستش نه 318، درسته” یه دونه” کاری نمیکنه ولی اطلاعاتتون باد درست باشه!!!
    این صفحه نمایش SP هم چون TFT هست اینطوریه ها، خودمم نمیدونم این سونیمون چرا کاری واسش نمیکنه !!!

    حالام هی بگید 1020 بهتره!!!(خوب معلومه که نیست، “خودم “خودتو اذیت نکن)
    آخر آخر آخرش چی؟؟؟؟؟
    هرچی باشه سونی باشه!!
    با تشکر از همه!!

    1. شما یه جا میگی دوربین sp پایینه مهم نیست چون گوشی که نباید دوربین حرفه ای داشته باشه، یه جا تو محکوم کردن نوکیا میگی دوربینش از 12 حرفه ای کم میاره، و این یعنی اینکه توقع داری گوشی دوربین حرفه ای داشته باشه. برو تکلیفت رو با خودت معلوم کن.
      رم بالاتر 1020 برای عملکرد بهتر دوربینشه چون حجم عکسای بالاش رو بتونه ساپورت کنه. بعد شما میگی اشتباه کرده رم بالاتر انداخته. چرا نمیگی ویندوزفون با cpu کمتر راحت کار میکنه و اندروید مجبوره cpu بالتر بندازه؟
      چطور ویندوزفون هیچی رو ساپورت نمیکنه؟ من خودم لومیا 920 دارم و خیلی هم ازش راضی ام. همه جور نرم افزارم داره. تنها چیزی که نداره یه ویدیو پلیر کامله که اونم vlc داره می نویسه. به عللی یه کم طولانی شد ولی تا آخر سال میلادی گفتن میاد.
      همون گوریلا گلس 3 خودش کلیه. در اصل 1020 با قاب جانبیش 3000 میلی آمپر میشه و شما با اون میتونی به عکاسی و فیلمبرداری راحت تر و طولانی تر بپردازی. خوش دستم میشه مثل دوربین.
      گوشی فقط نوکیا که همه ی پیشرفت های این زمینه رو مدیونشیم.
      کی اول رو گوشی gps گذاشت؟ کی نقشه گذاشت؟ کی دوربین گذاشت؟ کی usb on the go گذاشت؟ و…

  21. آقا محمد من برای شما متاسفم
    جون بدون هیج اطلاعاتی از لومیا1020 میاین و این حرفارو میزنین( من برای … متاسفم)

  22. واقع من برای کسایی که به لومیا رای میدن متاسفم اگه آدم یکه فکر کنه می‌بینه که با نصف قیمت لومیا sp رو میشه گرفت که هم سخت افزار قوی تری داره و هم از سیستم عامل اندروید استفاده میکنه(دیگه همه میدونن که توی میان رده ها و دوهسته ای ها قوی تر از sp نیست) پس اگر کمی فکر کنید و تعصبی رای ندید میبینید که حق برنده شدن با sp است

  23. فقط و فقط یک دلیل قانع کننده بگید که من به جای SP دوبرابر بیشتر پول بدم و S4 یا one رو رها کنم و 1020 رو بخرم !!!
    البته به غیر از دوربین، چون اگه بخوام دوربین حرفه ای میخرم، کسی که دوربین بخواد کیفیت براش مهمتره و قطعا کیفیت دوربین حرفه ای به مراتب بهتره !
    تازه کیفیت دوربین s4 هم عالیه !!!

  24. شما که 1020 دستتون نگرفتین نمیتونین بگین SP خوشدست تره
    در ضمن 1020 سنگین ترین بازیارو بدون هیچ مشکلی (هیچ مشکلی) اجرا میکنه

  25. اس پی نصف قیمت لومیا رو داره ولی 2 برابر امکانات داره! خوب عاقل هم هستیم دیگه..! پس به اس پی رای میدیم… 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH