5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!

با گسترش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در کشور، این روزها ده‌ها و حتی صدها پایگاه فروش مختلف را می‌بینیم که هر کدام مشغول به فروش اجناس گوناگونی بسته به تخصص و علاقه خود هستند. در این بین، تعداد فروشگاه‌هایی که محصولات بسیار متنوع را در دل خود داشته باشند، به نسبت سایرین کم‌تر بوده و از سمتی کار اداره چنین فروشگاه‌هایی نیز بسیار سخت‌تر است.

دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور در بخش خرده فروشی، تبدیل به یک برند معتبر و قابل اعتماد توسط مشتریان خودش گردیده و از سال ۱۳۸۵ تا به امروز، رشد قابل توجهی را به‌دست آورده است، به نحوی که در حال حاضر پس از وب‌سایت اشتراک ویدئوی آپارات، پربازدیدترین سایت کشور است و روزانه میزبانی صدها هزار بازدید کننده را بر عهده دارد.

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که خرید اینترنتی انجام داده اما اسم این فروشگاه را نشنیده باشد. دیجی کالا به عنوان یک برند تراز اول فروشگاهی، به طور قطع جایگاهی دارد که به این راحتی‌ها هیچ مارکت آنلاین دیگری نمی‌تواند آن را تهدید کند.

پیش از آنکه ادامه مقاله را بخوانید پیشنهاد می‌کنم مقاله مربوط به آمارهای قابل تامل و منفی در گزارش سالانه دیجی کالا را مطالعه کنید.

اما از آنجایی که پربازدید و پرفروش بودن، همیشه نشان از بهترین و کامل‌ترین بودن ندارد، در اینجا می‌خواهیم به شما ۵ دلیل بگوییم تا بدانید دیجی کالا اگر خوب است اما ضعف‌هایی نیز دارد که سبب می‌شود تا سایر فروشگاه‌ها در رقابت با آن همچنان شانس خوبی برای فروش و کسب مشتری داشته باشند.

۱- قیمت‌ها همیشه رقابتی نیست

بارها برایم پیش آمده که قصد خرید محصولی از دیجی کالا را داشتم اما با یک سرچ ساده، به بهای پایین‌تر آن محصول در فروشگاه اینترنتی دیگری برخورد کرده‌ام. محصولی با همان مشخصات و حتی ضمانت نامه که به من ثابت می‌کرد دیجی کالا اگر بیشترین موجودی را هم داشته باشد، اما لزوما بهترین قیمت را به شما نمی‌دهد.

این اختلاف قیمت شاید در خرید محصولات کم‌تر از ۱۰۰ هزار تومان برای بسیاری قابل اغماض بوده و راحتی خرید و اطمینان بالا را فدای چند هزار تومان تفاوت بکنند اما اگر مبالغ خرید میلیونی شود و اختلاف قیمت چند ده و حتی چند صد هزار تومانی، آن‌گاه کاربر به فکر فرو رفته و درمی‌یابد که خرید از دیجی کالا در شرایطی که بایستی برای یک محصول مشابه قیمت بیشتری بپردازد، اصلا منطقی نیست!

حتی در این بین شنیده شده که دیجی کالا خودش به برخی صاحبان محصول پیشنهاد می‌دهد که قیمت آن جنس را بالاتر ببرند! آیا این پیشنهاد واقعا به نفع مشتری و در راستای عرضه کالا با بهای رقابتی است یا سو استفاده از اعتماد وی به فروشگاه و اعتبار برند؟

۲- ارسال طولانی و زمان بندی نامناسب

شاید بتوان این گزینه را بزرگ‌ترین ضعف فروشگاه‌های آنلاین (به‌خصوص بزرگ‌ترها) در برابر بازار سنتی دانست؛ چرا که در خرید از یک مغازه در سطح شهر، شما به محض پرداخت پول، کالای خودتان را تحویل می‌گیرید اما در خرید اینترنتی بدین صورت نیست. البته بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌خصوص کوچک‌ترها که بسیاری تنها نقش یک بازاریاب برای مغازه‌ای را بازی می‌کنند، در عرض چند ساعت کالا را برای شما می‌فرستند اما در دیجی کالا شرایط فرق می‌کند.

اگر شما برای گرفتن کالای خودتان عجله داشته باشید، هیچ راهکاری برای دریافت سریع‌تر آن حتی با پرداخت هزینه بیشتر وجود ندارد. این دیجی‌کالا است که به شما زمان بندی را اعلام می‌کند و به طور معمول این تایم، ۴۸ ساعت بعد از خریدتان است که اگر خوش شانس بوده و در تهران باشید، توسط پیک‌های این شرکت به‌دست‌تان خواهد رسید.

از آنجایی که برخی از محصولات دیجی کالا در انبار این شرکت موجود نبوده و در واقع دیجی کالا نقش واسطه فروش را بازی می‌کند، این زمان تا ۴ و حتی ۵ روز هم می‌تواند افزایش یابد که قاعدتا برای یک خرید فوری و مورد نیاز، یک ضعف بزرگ محسوب خواهد شد.

همچنین در هنگام خرید از دیجی کالا، تنها دو زمان در روز با بازه گسترده در جلوی دیدگان شما قرار می‌گیرد. یکی از ۹ تا ۱۵ بعد از ظهر و دیگری از ۱۵ تا ۲۲ شب که قاعدتا با توجه به فاصله ۶ و ۷ ساعتی، به هیچ عنوان یک زمان بندی مطلوب تلقی نشده و ممکن است مجبور شوید تا ساعات زیادی را برای آمدن محصول و بدون آنکه دقیقا بدانید چه هنگامی می‌رسد، در انتظار به سر ببرید.

جالب اینجاست که حتی همین ساعات طولانی هم تضمینی برای رسیدن کالای‌تان نیست! چه بسا که برای خود من پیش آمده که پیک این شرکت قبل از ساعت ۹ صبح برای تحویل آمده بود و یا با بیش از یک ساعت تاخیر و بعد از ساعت ۱۵! پس در این بخش نه تنها نمی‌توان امیدی به بهبود داشت، بلکه بایستی فقط امیدوار بود همین ساعات را خودشان هم رعایت کنند!

۳- پیشنهادهای ویژه‌ای که گاهی ویژه نیستند!

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های دیجی کالا، قسمت پیشنهادات ویژه است که این شرکت با قرار دادن تخفیف‌های خاص بر روی کالاهای متنوع، تلاش می‌کند تا کاربر را به خاطر قیمت پایین‌تر، به خرید آن‌ها ترغیب کند. اما اگر یک نگاه دقیق به این محصولات بیندازیم، متوجه می‌شویم کالاهایی مثل موبایل و لپ‌تاپ که قیمت مشخص با حاشیه سود پایینی دارند، همیشه کم‌ترین مقدار تخفیف شامل‌شان شده و اجناسی چون عطر، کفش، ابزار ساختمانی و… تخفیف‌های بیشتری دارند. محصولاتی که با یک سرچ ساده در قیمت اولیه آن‌ها (پیش از تخفیف) متوجه می‌شویم بهایی بعضا بالاتر از عرف داشته و به نوعی بخش زیادی از تخفیف، رسیدن مبلغ کالا به همان بهای واقعی‌اش بوده است!

به خاطر دارم یک بار کالایی در بخش شگفت انگیر در حدود ۱ میلیون تومان تخفیف خورده بود، با مدیر مارکتینگ آن شرکت (صاحب کالا) صحبت کردم که چرا چنین تخفیف عجیبی بر روی محصول شما درج شده و آیا واقعا شما تا این حد بر روی کالای خودتان سود می‌کنید؟ وی جواب داد که دیجی کالا خودش قیمت این محصول را افزایش می‌دهد و سپس با درج چنین تخفیفی، این شکلی جلوه می‌دهد که بهای آن را نصف کرده در صورتی‌که قیمت اصلی کالا، نزدیک به همین قیمت تخفیف خورده و به اصطلاح شگفت انگیز است!

۴- محتواهای غیر قابل اعتماد

اگر شما بر فرض بخواهید محصولی مانند گوشی آی‌فون بخرید، در فضای مجازی با ده‌ها مدل مختلف از بررسی‌ها روبه‌رو می‌شوید که شما را قادر می‌سازد تا قبل از انتخاب این کالا، با مزایا و معایبش آشنا باشید.

اما اگر قصد خرید محصولی چون بالش طبی یا کود گیاهی را بگیرید، دیگر بدین راحتی نمی‌توان نقدی بر این محصول در بازار یافت و چاره‌ای جز اعتماد به نوشته‌های درج شده در زیر محصول نیست. از آنجایی که دیجی کالا تلاش کرده تا با کمک تیم تهیه محتوای خود، برای محصولات گوناگون تا حد امکان بررسی و تصویر اختصاصی درج کند، پس شما بایستی به این سخنان اعتماد کرده و محصول‌تان را بگیرید اما غافل از آنکه در بسیاری از موارد، این توضیحات و بررسی‌ها با واقعیت موجود فاصله زیادی دارد.

در واقع دیجی کالا در بخش نقد و بررسی، بیشترین تمرکز را بر روی تعریف و تمجید از کالای مربوطه جهت فروش آن به مشتری دارد و تنها گاهی اوقات به بیان برخی از معایب کم اهمیت پرداخته می‌شود. نگاهی به بخش نظرات درباره بعضی از کالاها به‌خوبی نشان می‌دهد که خریدار تا چه اندازه از تهیه این محصول پشیمان بوده و آن چیزی که درباره‌اش خوانده با چیزی که دریافت کرده، از زمین تا آسمان متفاوت است! پس ای‌کاش دیجی کالا به عنوان فروشگاهی که اولین کلمه در شعار آن «بررسی» است، حداقل نقد منصفانه را درباره کالاهای موجود خود همیشه رعایت می‌کرد!

۵- دسته‌بندی‌های زیاد و عجیب!

دیجی کالا در ابتدای فعالیت خودش، تمرکز اصلی را بر روی کالاهای الکترونیک چون موبایل، لپ تاپ، دوربین و… گذاشته بود و بدین سبب به‌راحتی کاربر می‌توانست با ورود به دسته مدنظر خودش، محصولات مرتبط را پیدا کرده و انتخاب نماید.

با گسترش این فروشگاه، محصولات به‌قدری متنوع شدند که شما از یک سه‌راهی برق ساده تا پودر لباس‌شویی و پوشک بچه را هم می‌توانستید سفارش دهید و بنابراین دسته‌بندی کالاها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

پیدا کردن محصولات مشخصی چون گوشی موبایل یا تلویزیون و یخچال، کار دشواری نیست اما بعضی از کالاها بدین راحتی یافت نمی‌شوند و شاید تنها از روی سرچ کردن آن‌ها را بیابید. به‌طور مثال اگر شما کالایی چون یک ساعت هوشمند را برای خرید مدنظر داشته باشید، قاعدتا در زیر مجموعه کالای دیجیتال به دنبال آن می‌گردید اما زهی خیال باطل چرا که چنین وسایل کاملا دیجیتالی، در زیر مجموعه زیبایی و سلامت قرار گرفته‌اند!

از طرفی با راه اندازی بخش خودرو در دیجی کالا، شاهد حضور زیرمجموعه‌هایی هستیم که شاید ۹۰درصد مردم کشورمان حتی در طول عمر خودشان یکی از آن‌ها را ندیده و نخواهند دید! مثلا با وجود بخشی چون خودروهای لامبورگینی و فراری آیا می‌توان امید داشت که به‌زودی این محصولات در سبد فروش دیجی کالا موجود شده و مردم با پرداخت‌های ناچیز میلیارد تومانی، لامبورگینی آوانتادور و فراری اسپایدر را درب منزل تحویل بگیرند؟

در واقع وجود چنین بخش‌هایی که خود فروشگاه نیز به خوبی مطلع است گزینه ناموجود در جلوی‌شان به‌صورت دایمی درج خواهد شد، صرفا برای مسایلی چون سئوی بهتر و جذب بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو است و برای یک فروشگاه اینترنتی چنین مواردی زیبنده نیست.

709 در مورد “5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!”

  1. خواهش می کنم خرید های سنگین یخچال ، موبایل، ماشین ظرف شویی، لباشویی را از دیجی کالا متوقف
    کنید عنان مال خویش به دست دیجی کالا مده ، که طلبیدن آن کم از گدایی نیست.

  2. من از سایت
    rirabook
    یک تقویم ۱۴۰۲ با قیمت ۲۷۰ هزار تومان خریدم
    و بعد برایم یک تقویم متفاوت ۱۶۰ هزار تومانی فرستاند
    بهشون میگم که چرا تقویم اشتباهی میفرستین میگه با هزینه خودت برش گردان
    چون فروشگاه شون توی مراغه آذربایجان است
    منم ازشون به اینماد شکایت کردم حتی جواب به اینماد هم نداند منم ارجاء اداری اش کردم
    کلا نماد اینماد کشک هیچکسی اعتمادی به نماد های متفاوت در ایران نکند که همه شون دروغ هستند

  3. جدیدا سرچ دیجیکالا خیلی داغون شده
    مثلا در انتخاب رنگ گروه بندی گذاشته اند و اگه رنگ مثلا طلایی بخواهی نمی توانی مثل سابق بری فقط اون رنگ را انتخاب بکنی و ببینی و باید میون هزاران رنگ گروه قهوه ای رنگ طلایی را پیدا بکنی

    و فقط ۱۰۰ عدد کالا را میتونی در سرچ ببینی که قبلا نامحدود بود
    و در قسمت لوازمی مثل اکسسوری محدودیت در دیدن کالا منطقی نیست

    و در جدید ترین اشتباه شون در قسمت لیست خرید بعدی فقط یک کالا را میشه دید
    و بقیه لیست مخفی شده

    و برای دیجی پی هم مهم نیست که تو اعتبار اقساطی ات را چند روز پیش استفاده کردی
    مثلا اگه خرید اعتباری ات را ۲۸ ام ماه انجام داده باشی دو روز بعد ازت پولشون را میخوان نه یک ماه بعد

    و هر روز دیرکرد ۲۵ درصد جریمه دیرکرد داره که حکم ربا را داره این مقدار جریمه

    یعنی اگه خرید اعتباری ات یک میلیون باشه بعد از ۱۰ روز دیرکرد باید دو میلیون بدهی به دیجی پی یعنی روزی ۱۰۰ هزار تومان
    جریمه
    و کلا در دیجی پی مثل یک روبوت مدام فقط یک حرف را تکرار میکنند و اصلا قبول نمیکنند که دو روز بعد از خرید اعتباری نباید کل پول را پس گرفت چون اگه ما پول داشتیم پرداخت در محل را انتخاب میکردیم نه خرید اعتباری و ما اگه خرید اعتباری کردیم بخاطر وعده اینا است که گفتند که یک ماه بعد هزینه را میدهی نه دو روز بعد

  4. از نظر من،دیجیکالا توی ایران داره عالی عمل می کنه.
    دقیقا مثل آمازون ، حتی در بعضی موارد بهتر و بیشتر…
    علاوه بر فروشگاه، یک سایت معتبر و کامل از مشخصات فنی هر محصولی در جهانه. یعنی بدون توجه به فروش، به مقداری کافی برای توضیحات یک محصول ناموجود وقت گذاشته که میشه همیشه در لحظات خاص و فوری ، روش حساب باز کرد‌.
    البته که این عملش، فوایدی هم براش داره و نوش جونش.
    خیلی خوشحالم که چند کسب و کار قابل عرض اندام در ایران داریم که یکی از اونها، دیجیکالاست.

    15
    3
  5. ببینید می خواهم تجربه چند سال خرید از دیجی کالا رو در اختیارتان قرار دهم که بدونید اگر دچار دردسر شوید (البته مطمئن باشید در صورت ادامه دادن در خرید های خود به آن مبتلا می شوید) با سیستمی روبرو می شوید که فقط و فقط قصد نابود کردن شما را دارد!! این نابود کردن بصورت روانی است یعنی آنقدر با اعصاب و روان شما بازی میکنند که به آنها توهین مستقیمی کنید و در نهایت چهره حق به جانب به خود بگیرند و بگویند از شما شکایت می کنند! در جمهوری اسلامی ایران نهادهایی بطور موازی و کاملاً بی خاصیت با یکدیگر در حال فعالیت هستند که بیشتر فکر می کنم تنها به منظور کارآفرینی عده ای از خودی های مربوط بخودشان بوده است! بله این صحبت درست است که دیجی کالا ممکن است هم پول شما رو نزد خود نگه دارد و هم کالای خریداری شده شما رو و چیزی به شما نیز تحویل ندهد! برای مثال خریدی می کنید و بعد مرجوع می کنین و بر سر مرجوعی با دیجی کالا درگیر می شوید این وسط اگر کالای شما رو دیجی کالا بلاک کند پول شما رو هم پس نمی دهد! این تنها یک حالت است و حالتهای دیگه ای هم وجود دارد که اگر اسم تخلف بر روی آن می گذارند برای ان است که دیجی کالا متهم به عمل مجرمانه ای نشود (حال اینکه این افعال عمل مجرمانه است نه تخلف) اما آیا همه این تخلفات را نیز ثبت می کنند؟ جواب منفی است! به نشریات داخلی سری بزنید و ببینید که آیا اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی نیز بر روی تخلفات دیجی کالا سرپوش می گذارد یا خیر! اینماد که دیگر جای خود دارد و در حقیقت تنها گزینه پیش رویتان گرفتن وکیل است که اگر در دادگاه موفق شوید حق الزحمه وکیل و جبران خسارت شما نیز بر عهده دیجی کالا خواهد بود. برخی قضات حتی در این موارد جزای نقدی و حبس نیز در نظر می گیرند که ممکن است برخی قضات نیز اینگونه نباشند.البته بایستی مدارک معتبری نیز داشته باشید!

    3
    10
  6. نه به دیجی کالا

    ببینید دوران طلایی این شرکت به اتمام رسیده است اما می خواهم تجربه ای را در اختیارتان قرار دهم و انهم تطبیق کالایی است که می خرید با مشخصات سایت پر از غلط و اشتباه خودشان است. ممکن است در سایت اصلی اطلاعات درست کالا را ببینید و با این تصور که پس این کالا همان است که می خواستید بگیرید، متعاقبا از اونها خرید کنین اما بعد ببینید یک کالای عوضی و حتی فیک دریافت کرده اید. از اونجایی که در مملکتی زندگی می کنین که حتی قوانین وضع شده خودشون رو هم قبول ندارند (مثل همه پرسی بر سر موضوعاتی مثل تحریم ها و … که حتی در قانون اساسی این حق داده شده) پس با این تصور جلو نرین می تونین روی یک بند یا قانون کار خودتون رو پیش ببرین! من یک گاز از اونها خرید کرده بودم و بعد از تحویل متوجه شدم در سایت اصلی آپشن های دیگری باید برروی ان وجود داشته باشه ولی در مورد گاز خریداری شده اینگونه نبود، زیر بار نمی رفتن ولی خب دلایل رو که گفتم از بخت خوب با فرد فهمیده ای روبرو شدم که پذیرفت و جنس را تحویل گرفت (تعداد افراد فهمیده در اونجا هم بسیار بسیار کم شده) پس از تحویل با فرد دیگه ای روبرو شدم که نپذیرفت و گفت ما به او سایت چیکار داریم ما سایت خودمون (که پر از غلط غلوطه) رو قبول داریم و من گفتم پس کالا فیکه باز قبول نکردن و حتی گاز رو هم پس ندادن! پول من پیش اونها بود و گاز هم همینطور! این داستان آنقدر به درازا کشید که بر سر یک گاز فکسنی نزدیک بود دیوانه بشم. پس مطلع باشید پولتان رو ممکن است مثل آب خوردن دور بریزید و راه بجایی هم نداشته باشید.

  7. نطرات را بصورت صفحه بندی شده (1 و 2 و3و …) بذارید خیلی بهتره چون اینجوری ممکنه نظرات دیده نشه. به نظرات اعتماد کنید چون دیگه مثل سالهای قبلترشون نیستن. توی این مملکت که چند صد و چند هزار میلیارد قراره برای تاسیس یک چنین مجتمعی هزینه بشه مطمئن باشین زیر نظر خودشونه وگرنه تا حالا جلوی این همه قانون شکنی هاشون رو می گرفتند. طرف اونقدر شعور نداره وقتی زنگ می زنی و پولت رو خوردن برنگرده در آخر صحبت بگه لطفاً در نظر سنجی هم شرکت کنین! تشخیص گرگها چقدر سخت می شود در گله ای که حضرت چویان دروغگوست. من که مار گزیده ام اما شما رو نمی دونم! بچه که بودیم می گفتن گاهی ایجور شجاعتها از روی خریته اما در مورد اینها از روی زرنگیه که خریت هم قاطیشه! (خری که قراره شما بهش سواری بدین نه اون)

    1
    6
  8. گفتید سیستم مرجوعی! خیلی خیلی احتیاط کنید! اگر همچنان اصرار به خرید از دیجی کالا دارید از انجام خریدهایی با قیمت بالا مثل موبایل، تلویزیون، مانیتور، کیس های اسمبل شده، پنکه و … خودداری کنید! با هر مشکلی برخورد کنید پولتان را مثل آب خوردن بالا می کشن همونطور که مال خیلی ها رو بالا کشیدن! این سیستم بیسواد حتی ساده ترین موارد حقوقی را نیز نمی داند و با این تصور که مردم وقت آزاد ندارند و دنبال شکایت نمی روند پول همه رو بالا می کشد! چند سال پیش علیه شرکتهای هرمی عده بسیار زیادی از ثبت نام کنندگان با یکدیگر متحد شدند و با گرفتن وکیل همه اونها رو زمین زدنند در حالیکه قبل از اون آزادانه فعالیت می کردند و همه از کارهای اونها نیز مطلع بودند! برای اصلاح رفتار دیکی کالا بهترین کار این است که تجریمشون کنید یا متحد بشید و مثل شرکتهای هرمی سابق بصورت جمعی با گرفتن وکیل مراحل حقوقی را دنبال کنید! هرچند شرکت دیجی کالا بظاهر یک شرکت هرمی نیست اما فعالیتهای شبه هرمی نیز در اون کم و بیش قابل مشاهده است!!!

    0
    11
  9. سیستمی که در هر ثانیه نزدیک به ۱۰۰۰ سفارش در آن ثبت می شود سیستمی نیست که به صحبت فردی توجه کند! در مورد تعداد ثبت سفارش این موضوعی است که خودشان می گویند بطوریکه برای مثال در یک روز که به نحوه ارسال افتضاح آنان مانند موارد دیگری که قبلاً نیز برخورد داشتم تماس گرفته بودم به من گفتند در همین روز برای سفارش های سوپر مارکتی چند ده هزار سفارش در تهران داشته اند و این مسائل طبیعی است در حالیکه سیستم حمل مواد غذایی انان نیز مانند عصر حجر است هر چند معتقدند سیستم های حمل با یخدان جای خود را به یخ خشک داده اند البته بصورت حمل با وانت، تاکسی و پراید و تعداد بسیار زیادی ماشین و موتور که حتی مشخص نیست محل جلب اعتماد انان با هر یک در ارسال سفارش های مشتری چه چیزی بوده است!!!!!!!!! سیستم های مرجوعی و سفارش های دیگر را هم به نحو مشابهی می شود نقد کرد!!! در مجموع با یک سیستم مدیریتی بسیار بسیار ضعیف، بیسواد و افتضاح در این مجموعه روبرو هستید بطوریکه بعضی مواقع فکر می کنم یک بچه کلاس چهارمی (دبستان) نیز کارهایی که انان می کنند را بلد است منتهی بشرطی که به وی پول تو جیبی خیلی خیلی …. بیشتری داده شده باشه!!!!

    1. نگاه کنید دوستان عزیزم در این شرکت بزرگ و قوی سیستم های رباتیک هستند که تصمیم می گیرند
      فرمان می دهند ملاحظه بفرمایید نیروی هایی چون پشتیبانی فقط درخواست های شما را به
      ربات ها انتقال می دهند

      1
      1
  10. موضوع زد وبند میان دیجی کالا و فروشندگان امری اثبات شده است! شاید عده ای بدلیل خریدهای جزیی از آن راضی باشند اما برای آنهایی که خریدهایشان متعدد بوده است اینگونه نبوده است! باور نمی کنید؟!؟! پس ببینید:
    من بعنوان فردی که یکی از فروشندگان این مجموعه بنام ماب دچار مرجوعی های بسیار متعدد بوده ام، می خواهم به لینک زیر سری بزنید و ببنیید درصد بدون مرجوعی برای این فروشنده همچنان ۱۰۰ درصد است! البته من در بخش نظرات اونها نظر نداده ام اما دیگران نیز خرید کرده اند و مرجوع کرده اند!!!
    ***************
    نکته: بقول کاپیتان کرک کسی چه می داند شاید آنجا در سیاره دیجی کالا فردی این نظر را ببیند و خیلی سریع، فوری و انقلابی آن را اصلاح کند!

    11
    1. من یه چیز جالبی کشف کردم و اونم اینه که خیلی از به اصطلاح فروشندگان دیجی کالا خود دیجی کالاست‌. برای مثال گالری کهن در بخش لوازم آرایشی. من به شخصه ده ها کامنت از نارضایتی و مرجوعی کاربران از این فروشنده دیدم و برای خودم هم دو بار مرجوعی از همین فروشنده رخ داده‌ و جالب اینجاست که هنوز تو لیست، جزو فروشندگان برتر هست و مرجوعیش مثلا دو درصده که خیلی تصنعی هست و مشخصه دستش با دیجی کالا تو یه کاسه ست‌.
      و دیگه اینکه یکبار من یه چیزی از دیجی کالا گرفتم که موجودیش یک عدد بود. به دستم رسید و مرجوع کردم و فرداش دیدم به موجودی گالری کهن یک عدد اضافه شد‌!
      دیجی کالا سعی میکنه با تعدد فروشندگان بازی رقابت و تخفیف تصنعی راه بندازه تا مشتری رو ترغیب به خرید کنه.

      12
  11. یکبار در اینجا نظرم را نوشتم و گفتم مقصر اصلی در هر چیز خود مردم هستند که در این نمونه با تزریق پول و عدم ابراز حتی یک اولتیماتوم جدی، در بسط و گسترش چنین مجموعه هایی حامی و کمک کننده بوده اند! عملکرد هر مجموعه نشان دهنده آنچیزی است که در عمل با آن می توانید روبرو باشید نه توجیه! البته اینکه مردم به چنین مجموعه هایی نیازمندند شکی وجود ندارد اما آیا تصور می کنید بسط و گسترش انبارها و … در این مجموعه به منظور تفکر به برقراری رفاه بیشتر برای شما بوده است؟!؟!؟! اگر اینگونه است از خود بپرسید پس به چه دلیل با اشکالات متعددی در انجام خریدهای خود از این مجموعه در سالهای اخیر (بخصوص پس از گسترش خدمات) روبرو هستیم!! اگر به دیجی کالا بعنوان مجموعه ای نگاه کنیم که باید در خدمت مصرف کننده ای که هزینه می کند باشد، پس به چه دلیل بعضا احساس می کنیم این مساله به شکل کاملاً معکوسی در حال انجام است و ما بعنوان افرادی در خدمت این مجموعه می باشیم!!! در ساده ترین مثال ممکن، سفارشی ثبت می کنید که نه تنها احتمال عدم تحویل آن در زمان مورد نظرتان وجود دارد بلکه با احتمال مرجوعی های متعدد (بر فرض مورد قبول قرار گرفتن) و حتی عدم تحویل سفارش خود در ساعتی که تعیین نموده اید مواجه می باشید!!! آیا برایتان پیش آمده است که در منزل نباشید و دیجی کالا ساعتی زودتر برای تحویل سفارشتان بیاید و یا بالعکس ساعتهای متمادی برای کالایی که در تحویل آن با تاخیر روبرو بوده اید مواجه باشید! به شکل بسیار عجیب تری، آیا در عین اینکه در منزل بوده اید، با ثبت عدم حضور در پروفایل خود روبرو بوده اید؟؟؟؟!!!! دلایل مرجوعی در این مجموعه نیز متعدد است!!! از ارسال کالاهای غیر پلمب کارخانه ای در حالیکه بعضا معیار پلمب بودن در این مجموعه چسب و پلاستیکی است که خودشان بر روی کالا قرار می دهند و یا تحویل کالای معیوب و غیر اصل یا تعمیر شده و حتی عدم درج مشخصات صحیح یک کالا در سایت و تحویل کالای مشابه ارزانتر به مشتری و ….از جمله دلایل مرجوعی می تواند باشد که در حالاتی در دفعات متعددی نیز با بی توجهی با تکرار آن می توانید روبرو باشید!!! تصور می کنید ارسال 4 سفارش در ماه بطور رایگان برای اعضا دیجی پلاس برایشان واقعاً هزینه بر می تواند باشد!! در تحویل یک کالا بطور همزمان برای سفارشهایی که در فواصل نزدیک به یکدیگر قرار دارند دیجی کالا ارسال زودتر یا چه بسا دیرتر از ساعت مقرر را پیشه می کند تا هزینه های تبلیغات دروغین خود را بدین طریق تامین کند و ارسال این سفارش برایش رایگان تمام شود!!!! این در حالی است که ممکن است در آن زمان در منزل نباشید و متحمل هزینه های دیگر شوید! اگر عده ای می توانند متروپل ویران شده ای را در آبادان علم کنند و تقدیر نامه دریافت کنند پس به چه دلیل اینان قادر نباشند!! (متروپل یک مثال است در حالیکه می دانیم از چنین مثالهایی بطور متعدد در اطرافمان وجود دارد)

    1
    9
  12. ********** اینارو دیجیکالا نمیزاره فروشنده ها میزارن که اگر شما خودتون مغازه به مغازه بگردید میبینید که قیمتا بالا و پایینه????

    21
    3
  13. شرکت دیجی کالا به ظاهر برای برادران محمدی هست اما چند سالی هست که اینها کاره ای نیستن و تنها نقش پوششی رو بازی میکنن یکی از نفرات اصلی یه سرمایه دار روس هست که در جنگ اوکراین هم تحریم شده . دقبقا زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد تو همون باز زمانی دیجی کالا از فروشنده هاا خواست که از فروش کالاهایی مثل نایک و ادیداس و گوشی ایفون خودداری کنن که این نشون میده چقدر این شرکت مافیایی وابسته و در دست روسها هستش . جالب اینجاست که در طول بدترین تحریمها هیچ وقت نگفتن نایک یا ادیداس تو فروشگاه اینترنتی نباشه . خلاصه اینکه از این بگذریم که قیمت اکثر کالاهاش بیشتر از بازار هست و کالاها اکثرا فیک و بی ارزش هستن جدیدا دزدی از کالاها و وسایل زیاد شده ، بارها شده شما محصولی سفارش میدی اما بجاش فروشنده کالایی با رنگ و مشخصات دلخواه خودش میفرسته . کالا ها راواز عمد ناموجود میکنن یا لحضه ای قیمت ها رو بالا میبرن و کل بازار ایران از موبایل و وسایل برقی و الکترونیکی رو تحت تاثیر میذارن لطفا از این سایتها خرید نکنید این سایت ها باید تحریم بشن .

    2
    15
  14. من زیاد از دیجی کالا خرید نکرده ام و فکر میکنم برای یه سری اجناس کلی خوب باشه اما اگه می‌خواین کالاهای تخصصی بخرید مثل کامپیوتر یا مانیتور و هدفون و چیز هایی از این قبیل از سایت لیون کامپیوتر خرید کنید چون من یه کامپیوتر گیمینگ با قیمت 35میلیون تومان خریدم و خیلی ازش راضی بودم با اینکه کامپیوتر رو خودشون اسمبل کرده بودند ولی فقط دو روز طول کشید تا به دستم برسه و قیمتش هم حداقل ده درصد کمتر از دیجی کالا بود بعلاوه ارسال رایگان و بیمه

    10
    6
  15. سیستم مدیریتی بطور کلی در ایران در بسیاری از موارد بسیار ضعیف است! این روزها از ماموران ارسال معتاد نیز استفاده می کنند و این به این معناست که آنقدر سطح مشتری و تقاضای آنان در لِوِلِ قابل قبولی بوده است که بدلیل کمبود نیرو مجبور به استفاده از هر نیرو ولو معتاد شده اند!! البته در سطح نیروهای بکار گرفته شده در درون خود نیز دارای مشکلات عدیده و گوناگون بوده اند!! ماجرای تجاوز فلان مقام ارشد در آنجا را یادتان نرفته است که تا سالها در آنجا فعال بود و مدیران ارشدتر نیز به اعتراضات کارمندان خود نیز توجهی نمی کردند تا افشا و … وقتی ماموران ارسال را به لحاظ ساعت ارسال مورد مواخذه قرار می دهی می گویند دیجی کالا مقصر بوده است با دیجی کالا صحبت می کنی می گویند با انبارداری صحبت می کنیم. اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است!!! تقریباً کسی در انجا به دیگری جواب پس نمی دهد و با مجموعه هردم بیلی طرف هستیدکه تنها مدعی نظم و … است!!! در بخش مرجوعی ها اوضاع بدتر است!! صحبت خانومی را بیاد می آورم که با خوشحالی می گفت از دیجی کالا زودپز خریدم اما پس از یخت غذا دیدم مطلوبم نیست و دیجی کالا از من آن را پس گرفت!! محصولات بهداشتی و ریش تراش و غیره بمراتب بدتر!!! افراد از آنها استفاده می کنند و مرجوع می کنند و این می شود که این مرجوعی ها برای دیگران ارسال می شود!!! در زمانی که این مرجوعی ها بدست مشتری دیگری اگر برسد و این موضوع را عنوان کند در گردن گرفتن موضوع، مشتری را بسیار اذیت می کنند که یا دلسرد شود و یا با جنگ و دعوا از دیجی کالا موجود انتقام جوی بدتری برای خود بسازد!!! همواره فردی که پرداخت کننده وجه است در معرض آسیب و خطرات بیشتری است و قرعه کشی های ساختگی نیز در یک سطح کلی از جامعه که فقط مختص دیجی کالا نیست، موجب خرید و تزریق پول بیشتر به اینگونه مجموعه ها بوده است!!!

    2
    15
  16. من تاحالا خرید هایی ک از دیجیکالا کردم واقعا راضی بود و نظرات هم خیلی بهم کمک کردن
    اونایی ک میان نظرات بد میگن واقعا یک مشت *****

    33
    12
    1. بله شما از اونهایی هستی که خریدت در سطح یه دم کنی و یا یه خودکار و تیله با توپ بازی هست .مشخصه تازه خرید اینترنتی رو شروع کردی . یکم برو جلو تا بدونی چه خبره

      4
      23
  17. چند وقت پیش لب تاب ایسوز گرفتم ازپایتخت و مهلت ۱۰ روزه تست داشت و بعداز ۳ روز بردم وتعویض کردم وبرام سوال بود که این لب تابی که چندروز دست من بوده چیکارش میکنن از یکی ازفروشنده ها که اشنا بود سوال کردم که اینکه بازشده وکارکرده چیکارش میکنید جالب بود برام گفت دوباره پک میشه میره دی جی کالا باقیمت بالاتری بفروش میرسه ، ازشنیدن این پاسخ متاسف شدم

    2
    20
  18. من کولر خریدم برای نصبش اومدن گفتن پایه و پیچ نذاشتن زنگ زدم اطلاع دادم گفتن مرجوع کنید متعلقاتش موجود نیست. گفتم دویست پول نصب دادم شما باید خسارت ناقصی محموله رو بدید یا ارسال کنید … ندادن که ندادن … دزد شاخ و دم نداره.
    یه بار هم کمد خریدم باز هم متعلقاتش ناقص بود که زیر بار نرفتن و مجبور شدم از بازار خودم خریداری کنم و کلی ضرر کردم.
    حروم خور ها

    1
    19
  19. پدیده ی کیف پول! کلاهبرداری نوین دیجی کالا!

    دیجی کالا به چه حقی بدون کسب اجازه از مشتری پول برگشت کالا رو میریزه تو کیف پول خودش!؟

    چون در واقع کیف خودش هست! فقط از این جیبش میریزه اون یکی جیبش. پول تو حساب خودش باقی میمونه و با پول مردم گردش حسابش رو میبره بالا سود می‌گیره.

    و هر دفعه که بخواید انتقال بدید به کارت خودتون این وسط دیجی پی ۶۰۰ تومن کاسب میشه!

    شاید ۶۰۰ تومن رقمی نباشه اما ضرب در تعداد مشتریان و مرجوعی ها کنید مبلغ هنگفتی میشه در یک روز! اگر هر روز ۱۰۰۰ نفر هم باشن در یک ماه ۱۸ میلیون تومن حداقل کاسب میشه به علاوه سود کلان از پولایی که تو کیف پول خوابونده که در واقع حساب بانکی خودشه!

    3
    28
    1. یکسری چیزها رو هرگز از دیجی کالا نخرید.

      ۱. لوازم آرایش: بیش از پنجاه درصد کالاها تست شده و مرجوعی و دست خورده یا معیوب هستن که پلمپ ندارن و به راحتی هم زیر بار نمیرن و میگن شما تست کردی یا شما پلمپ کالا رو باز کردی!

      ۲. محصولات کمیاب خارجی: نود درصدشون تقلبی یا قاچاق هستن چون تاییدیه کد اصالت کالا رو ندارن و باز دیجی کالا به راحتی زیر بار نمیره و با انواع و اقسام توجیهات نمی‌پذیره که پولتون رو پس بده‌.

      ۳. محصولات خیلی گران: مثل موبایل و تبلت و … چون به هر شکل و بهانه ای شده سعی میکنن مرجوع نکنن و پولتون رو پس ندن.

      اینایی که گفتم خلاصه خریدهای من پس از ۱۴۰ سفارش از دیجی کالاست. لطفا جدی بگیرید. من مدتهاست دیگه ازش خرید نمیکنم چون کلاهبرداریشون طی چندین تجربه تلخی که داشتم برام مسجل شده.

      2
      34
      1. اینکه با یک خرید تلخ و ناموفق , یه دفعه بگیم : من دیگه از دیجی کالا خرید نمیکنم , ال میکنم ! بل میکنم !
        اینا رو بزارید کنار .
        من خودم چندین بار تجربه خرید خوبی نداشتم , اما ….
        دقت کنید :
        اگر نظرات شما بسیار منفی ولی محترمانه باشه , توسط دیجیکالا منتشر میشه , تا دیگران از اون محصول خرید نکنند .
        هزاران نمونه از این نظرات منفی و بسیار منفی که منتشر شده در بخش نظرات سایت موجوده . که میتونه براتون بسیار راهگشا باشه .
        دوم اینکه اقلام گرانبها یا چیزهایی که به اصالت شون تردید دارید رو نخرید .
        مثلا خودم تحت هیچ شرایطی حتی با بالاترین تضمین , یک گوشی 10 میلیونی از هیچ سایت اینترنتی نمیخرم . یک سری اقلام : فقط حضوری .
        سوم اینکه : مغبون شدن در خرید معلول خیلی علتها میتونه باشه و حتی در خریدهای حضوری هم اتفاق میافته , منحصر به اینترنت نیست .
        بهرحال دیجیکالا فروشگاه بسیار نره غولی هست . و نمیتونه تک تک مشتریانش رو راضی نگه داره , این در واقع غیر ممکن و محاله .
        حتی آمازون هم نمیتونه . واقع بین باشی , شما هم نمیتونی .
        بنا بر این قبل از هر خرید , نظرات رو بخوان و بنشین و فکرهات رو بکن .
        دل داشته باش , چون دیگه زندگی همینه .

        14
        7
        1. درود برشما در دوران کرونا افسردگی آمده بود سراغم هر چه نیاز داشتم
          اینترنتی خرید می کردم مخصوصا از این شرکت، اخیرا که بیماریم شدت گرفت
          تنبل و بی حس و حال و چاق شدم اجبارا نزد یک نفر مشاور کار کشته رفتم
          علت یابی کرد اولین قدم خرید اینترنتی را برایم ممنوع اعلام کرد بنا بر تجویز ایشان
          حالا می روم بازار با فروشنده ها صحبت می کنم.
          اجناس را از نزدیک می بینم، تست می کنم ، مقایسه می کنم بهترین را بدون خط و خش انتخاب می کنم تخفیف می گیرم به شرط می خرم حالم دگرگون شده حس و حالم
          نیکوست

    2. مردم خیلی راحت شکایت کنید‌! من موفق شدم!
      برید وب‌سایت enamad.ir اولش باید یه حساب کاربری بسازید‌. شناسه کاربری همون username و یا آیدی شماست. یه اسمی بذارید واسه خودتون دلبخواهی. مرحله ی بعدش دامنه همون وبسایته بزنید digikala.com
      باورتون نمیشه! دیروز شکایت کردم و دیجی کالا که با وقاحت میگفت پولتون رو نمیتونیم پس بدیم و گوشی رو میگذاشت پولمو امروز پس داد!!! وای انقدر خوشحالم که نگووو‌..‌

      1
      23
      1. منم 2میلیون هندزفیری خریدم 1ماه نشده کار نمیکنه میگه 7 روزت گذشته میگم خب شماره فروشنده رو بده برم درست کنم میگه نمیتونم بدم .دزدن دزد

        12
    3. اعتباری خرید کردم ۲۸ ام ماه و بعد دو روز بعد پیام اومد که باید اعتبارت را قسطش را بدی یعنی فقط دو روز بعد نه ماه بعد تهدید که جریمه میشی اگه پرداخت نکنی برای من اومد از من پول اعتبار را پس خواستند و برای همین من خرید اعتباری را لغو کردم ولی بازم بابت کالایی که نخریدم و لغو کردم خواست که اعتباری که نداده را برگردانم و بعد هم که هزینه اعتبار را با کارت بانکیم دادم با این که لغوش کرده بودم هر بار که پول ریختم در کیف پولم و خواستم پول خودم را برای خرید خرج کنم اون پول را به عنوان اعتبار جدید در نظر گرفت یعنی پول را من با کارت بانکیم ریخته بودم در کیف پول ولی دیجی پی اون را به اسم خودش ثبت کرد و خرج اون پول را به عنوان خرید اعتباری در نظر گرفت
      درضمن من شنیده ام برای خرید اقساطی هم بعد از این که کل قسط ها را میدهی چک های شما را بهتون پس نمیدهند و اون چک ها را میزارند اجرا یعنی دو بار ازتون پول میگیرند لطفا اطلاع رسانی کنین که این دیجی پی دزد بسته بشه

  20. با قول قرعه کشی آدم را اغفال می کند گاهی اصلا قرعه کشی در کار نیست
    یا به شکل فرمولیته و دروغین یک کاری می کند که همه فکر کنند عجب بد شناس هستند
    این قرعه کشی ساختگی برنده ایی ندارد

    14
  21. این صحبت درست است چون مسبب اصلی این اوضاع در دیجی کالا کسی جز همین مردم نیستند!!! بعنوان فردی که از دیجی کالا خرید می کرده است باید بگم در بیش از صد ها مورد نقد و شکایت داشته ام!!! در پاسخ به هرگونه نقد و شکایت تنها به این جمله بسنده می کنند که تا زمانی که تعداد اعتراضات در موضوعی به عدد بسیار زیادی نرسد مسئولین آنجا ترتیب اثر نمی دهند و درصد خطای خود را انقدر پایین و قابل قبول می دانند که می گویند مردم رضایت خوبی از آنها دارند!!!! البته در اینکه بسیاری از افراد حتی از زنگ زدن و اعتراض به انها خودداری می کنند شکی نیست اما بارها و بارها کار من با آنها به دلیل بی خیالی و ذکر یک جمله تکراری دروغین در عذر خواهی به دعوا کشیده شد و باید بگم آنقدر خیالشان نیز راحت است که اگر عذرخواهی دروغین انها را نپذیری و خواهان تغییر رویه و عدم تکرار اشتباهاتی که بارها و بارها تکرار و تکرار می کنند باشید، تلفن را قطع می کنند و آب هم از آب تکان نمی خورد!!!!! درآمد هنگفتی این روزها نصیبشان شده است بطوریکه از هرگونه اعتراض نیز بسادگی عبور می کنند و باید بگم سیستم متعادل و درستی در انجا حاکم نیست!! شاید در یک نگاه، فردی بیشتر نظرات اینجا را دروغ بداند اما وقتی عیناً سر خودم هم آمده است باید بگم به این نتیجه رسیده ام که دروغ نبوده است!!!!

    13
  22. دی جی کالا تو خیلی از کالاها گرون فروشه .پس عاقبت *******88 همینه دیگه.خو پاشو برو تو بازار بگرد بخر و غر هم نزنید.

    1
    12
    1. کالاهای دست دوم

      دقیقا من هم از جهت تنبلی و بی حالی از این شرکت خرید می کردم اون هم وارده بود به تنبلی من
      پی برده بود کالاهای دست دوم غیر آک برگشتی دیگران کج و کوله و مرجوعی دیگران را برویم
      ارسال می کرد یک بار بخود آمدم آنوقت دیگر دور این شرکت را برای همیشه خط کشیدم ازش خرید نکردم
      با این حال جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است برایم ناپسند بود شاید نیاز به این شوکت داشتم
      تا چشم هایم را بیشتر باز کنم مواظب حقه ها وترفند های باشم که گول نخورم

  23. سلام
    روی سخنم با دوستانی هست که میگن شکایت کنیم اینکه دیجیکالا یک کسب و کار متخلف با کارهای غیر قانونی هست شکی نیست اما بد نیست بدونید دیجیکالا مثل قدیم یک شرکت خصوصی نیست بلکه چند نفر مفت خور دولتی صاحبش شدن بخاطر همینه که هیچگونه نظارتی نمیشه پس وقتی با دیجیکالا به مشکل بخورید تنها کاری که می تونید بکنید اینه که از خیرش بگذرید چون شکایت کنید به هیچ جایی نمی رسید و فقط هزینه میکنید و وقتتون رو می گیرید دوستان اینقدر مملکت بی صاحب هست که هر کس دلش بخواد هر جور رفتار کنه کسی هم چیزی نگه ممنون که خوندید امیدوارم همیشه موفق و خرسند باشید بدرود

    2
    34
  24. جالبه در بحث تخفیفات الکی که دیجی کالا در شگفت انگیز قرار میدهد و اکثرا بعد از اعمال تخفیف به قیمت اصلی کالا میرسد، نظارتی وجود ندارد؟ مگر کلاهبرداری قیمتی، درج قیمت غیر واقعی کالا کلاهبرداری نیست؟ در متن هم همین موضوع آورده شده است. این م. ضوع و ورود تعزیرات فقط برای کاسبان خرد پا است نکنه؟؟!

    16
  25. همین یک ماه قبل گوشی شیایومی خریدم و دو روز بعد گوشی خاموش شد و روشن نشد و زنگ زدم به گارانتی دیجی کالا بسیار برخورد بدی داشتند نسبت به بخش خرید و خلاصه بعد از دوهفته مامور انتقال کالا برای گارانتی اومده سر کوچه کناری وایساده چون اگر تو کوچه ما می آمد باید کل خیابان اصلی رو دور می زد (دقیقا لیندون کوچه شروع جدول وسط خیابونه) .خلاصه تا رفتم سر کوچه و زنگ زدم که بیاد سر کوچه ما دور زد و رفت و توجه نکرد و مجددا تماس گرفتم بخش گارانتی گفتند هفته بعد میام و مقصر شمایید که مامور ما رو یک ربع هم علاف کردین و هنوز گوشی به گارانتی نرفته و اگر بره هم گفتند تا چهار هفته امکان داره برگشت گوشی طول بکشه .
    ببخشید طولانی شد
    آقایون و خانوم های گرامی نخرید وقتی به مشکل بخورید مثل من عصبی میشین من بعد از چند سال و خرید های بسیار زیاد و حتی بعضاً گران قیمت از دیجی کالا تصمیم گرفتم دیگه نخرم و همه جا هم تبلیغ نخریدن کنم

    1
    24
  26. منم تا حالا مشکل خاصی از دیجیکالا ندیدم. خیلی از اجناس از بیرون مناسب تر هست و خرید رو بسیار راحتتر کرده. مشتری مداریشون هم عالیه.
    من که راضیم و فریب رقبای دیجیکالا که میخان دیجی رو تخریبش کنن رو نمیخورم

    33
    19
    1. تو از اون ****** هستی که جلوت کاه بندازن راضی هستی . اینهمه اینجا انتقاد کردن رقیب دیجی هستن ؟؟ پس تو تعریف کردی طبق حرف خودت حتما سهامدار دیجی هستی . ********

      1
      9
  27. وقتی توسط شما بررسی شود دیگر نظر ما نیست دیجی کالا یک دیکتاتوری فروش کالاست وتمام نظر های منفی رو حذف میکند واین رو نشونه زرنگی خودش میدونه الان شاید با شرایط امروز بتونه بتازونه ولی دراینده نزدیک رفبای قدری پیدا خواهد کرد عده ای فکر میکنند که دیجی کالا یه سیستم بسیار عالی وخردمندی داره این تا وقتی هست که مشکلی بوجود نیاد وقتی مشکلی بوحود اومد انوقت میفهممن دیجی کالا هیچی نیست جز یه شماره تلفن ویه اپلیکیشن وکلی فریب ودروغ وکاهبرداری

    13
    23
  28. میشه ی شماره تماس از دیجی کالا ب من بدید شماره خودشون ک کلا پیغامگیر واقعا نیاز به مرسولم دارم و گیر افتادم
    ممنون میشم اگه کسی میتونه کمکم کنه

    3
    5
  29. متاسفانه دیجی کالا این روزها بخش تولید محتوا را با تولید روشهای متعددی به منظور دور زدن خریدار به اشتباه گرفته است! همزمان با شیوع کرونا به یکباره کلیه دستگاههای کارتخوان را جمع آوری نمود و پرداخت در محل به گزینه کنسل شده ای تبدیل شد حال آنکه اگر کسی نداند تصور می کند دیجی کالا کلیه کالاهای مشتریان را ضد عفونی شده برای مشتری ارسال می کند!!! اما مساله بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که بعید می دانم افراد زیادی از آن مطلع باشند:

    متعاقبِ بروز رسانی های نرم افزاری این مارکتینگ پلیس که صد البته همچنان درگیر اشکالات نرم افزاری موجود در آن می باشیم، دیجی کالا بخشی را در پروفایل کاربری مشتریان پنهان نمود که شامل دو گزینه واریز به حساب بانکی و دیگری واریز به کیف پول بود!! بدین معنا که اگر کاربری سفارشی را لغو یا مرجوع نمود وجه مرجوعی به کدام یک از گزینه های مورد نظر واریز شود!! گزینه دیفالت (پیش فرض) را نیز واریز به کیف پول منظور نمود! بدین ترتیب دیجی کالا توانست بخش زیادی از مشتریان را که چه بسا تمایلی به خرید از آن نداشتند به دلیل قرار گرفتن وجوه مشتری در کیف پول دیجی پی وادار به خرید نماید!!! (دسترسی به مقادیر موجود در کیف پول تنها از طریق خرید از دیجی کالا امکان پذیر است) اما همزمان با آشکار شدن این مساله دست به ابتکار جدیدتر دیگری نیز زد!!! برای مشتریان سقف معینی در پرداخت به حساب بانکی آنان نیز منظور نمود تا مشتریان نتوانند کلیه وجوه مرجوعی خود را علیرغم انجام تنظیمات در پروفایل خود به حساب بانکی منتقل کنند!! برای مثال کاربری که وجه مرجوعی وی 40 هزار تومان بود دیگر نمی توانست این وجه را به حساب بانکی خود عودت داده شده ببیند! این عدد در زمان نگارش این کامنت افزایش یافته است اما علیرغم تماس با پشتیبانی خودشان نیز سردرگم هستند و عده ای ارقامی نزدیک به صد هزار تومان را رقم جدید این مقدار توصیف می کنند!!!!! از این همه دروغ تعجب نمی کنید که حتی خودشان نیز با این اعمال ابایی از تحمیل یک کاربر به خرید از این فروشگاه اینترنتی ندارند!! اوج سوء استفاده این شرکت از مشتریان در دوران کرونا بود آنهم بدون کوچکترین اعمال نظارتی که آنان را وقیح تر از قبل نمود!!

    2
    15
  30. کار دیجی کالا هم شده عین برنامه عصر جدید تلویزیون که برای اینکه کار بعضی از شرکت کننده هاش خوب به نظر برسه، خرابکاری برخی نورچشمی هاش رو کات می کنه و بخشهای خرابکاریهاشون رو حذف میکنه تا رای بیشتری بتونن کسب کنن!!! مقصود از نور چشمی در این برنامه تلویزیونی یا حتی دیجی کالا رو هم بخوتون واگذار می کنم چون فهمیدن اصل مطلب کار سختی نیست!!!!! در دیجی کالا حتی ممکنه یک فروشنده کالای ارزانتری رو بجای گرانتر بارها و بارها برای مشتری ارسال کرده باشه، اما علیرغم مرجوع نمودن کالا مشاهده می کنید درصد عدم ثبت مرجوعی برای یک فروشنده همچنان 100 درصد باقی می مونه!!!!!!!!!!! عدم نظارت بر قیمتهایی که در این مجموعه عرضه می شود نیز مزید بر علت است!!! برای مثال بخشی به منظور ثبت این موضوع که آیا قیمت ارزانتری سراغ دارید منظور نموده است اما کاملاً نمایشی و سا ختگی است بطوریکه اگر در این بخش حتی یکی از فروشندگان موجود در دیجی کالا را که همان کالا را با قیمت ارزانتر ارائه نموده است بعنوان قیمت ارزانتر برایشان ارسال نمایید آب از آب نیز تکان نمی خورد چه رسد به ارائه قیمت از فروشندگانی که جزء مجموعه اونها نیستند (مابه التفاوت قیمتها از یک فروشنده به فروشنده دیگر گاه از چند صد هزار تومان به بالا نیز قابل مشاهده است)…دیجی کالا تا به اینجا تنها بستری برای تخلف و گران فروشی در همکاری با فروشندگانی بوده است که نظارتی برای اعمال آنها نیز نداشته است!!!! در مجموع اگر بعنوان یک مشتری که تنها هرازگاهی از این مجموعه خرید می کند نباشید در خریدهای متعدد متوجه بسیاری از موضوعات می شوید که نشان می دهد هیچگونه نظارت مشخصی بر اعمال این مجموعه وجود نداشته است!!!!! ارسال کالاهای با تاریخ مصرف گذشته یا کم و یا کالاهای فاقد پلمب و باز شده و حتی ارسال کالاهای مرجوعی دیگر مشتریان برای مشتریهای دیگر نیز موضوع بسیار مهمی است که نشان می دهد حتی در زمان ارسال کالا ها نظارت مناسبی بر کالاهای ارسال شده برای مشتری ندارد!!!!! من تعجب می کنم چطور با هزار بار زنگ زدن و ذکر این موضوعات همچنان می گویند درصد این موارد کم بوده است و کارمان بسیار قابل قبول است!!!!!!

    1
    18
  31. من الآن سال هاست دارم از دیجی کالا خرید میکنم و بارها و بارها چیزی که خریدم رو مرجوع کردم و تا حالا هیچ مشکلی برام به وجود نیومده. پول رو سریع میریزن و پیشتیبانیشون هم خوبه.
    من فکر میکنم مردم هنوز درست با کاسنپت خرید آنلاین آشنا نیستن که برچسب دزد میزنن رو یه همچین شرکت بزرگی خب مشخصه که وقتی خریدت لغو میشه یا مرجوع میکنی چند روز کاری زمان میبره تا پولت برگرده به حسابت.

    34
    30
  32. اکثر سفارش های من یا دست دوم‌بود یا چیزی بود،غیر اونی که درخواست داده بودم‌،طبیعتا تعداد مرجوعی بالا شده ،من خودم کارشناس رسمی حوزه بازرسی جایی هستم ،به یقین میتونم‌بگم‌،،چیزی که ادعا کردن نبستن ،تضمین اصالت کالا و برگشت مرجوعی ،دروغی بیش نیست ،بهشون اعتماد داشتم‌،میخواستم همکاری جهت بچه های بلوچستان بکنم ،،اما الان میگم‌ اصلا صلاحیت معامله ندارند ،،متاسفانه خلا قانونی هست و گرنه طومار جمع میکردم‌و به دادگاه میکشوندم،،،،،تنها راه نخریدن‌ ،نه به دیجی کالا#

    1
    27
  33. مارال بازرگان

    یک عدد کفش و یک عطر از دیجی کالا سفارش دادم. ابتدا بازه زمانی که جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ بود به یکشنبه ۲۷ شهریور بازه ۹_۱۲ تغییر یافت! در همان بازه هم کالا به دست من نرسید و بعد از چندبار تماس و پیگیری کالا تحویل داده شد با کارتنی که پلمپ نبود. داخل جعبه را نگاه کردم و جعبه ی کفش و عطر را دیدم و ایرادی نگرفتم . جعبه ی کفش همان بود اما کالای داخل ان کفش دیگری بود بالافاصله درخواست مرجوعی دادم و عکس کفش مغایر را اپلود کردم و دیجی کالا هم بعد بررسی تایید کرده و زمان مرجوعی تعیین کرد اما بعد از دریافت بسته ، به همان علت مغایرتی که خود من هم اعلام کردم و شرکت پذیرفته!! آنها هم ادعا دارند که کالا مغایرت دارد و مرجوعی پذیرفته نیست و هر دو کالا (کفش و عطر) را مغایر می دانند . با وقاحت تمام هم می گویند سابقه مرجوعی تان چک شده و قبلا هم مرجوع کرده اید. الان هم شکایت کنید اگر مدرکی دارید! من بسته را برای آنها فرستاده ام و هیچ چیزی هم در دست ندارم که اثبات کنم دیجی کالا چنین کلاهبرداری بزرگی انجام داده. ابتدا که کفش به دست من رسید و با عکسهای سایت مطابق نبود ، عکس کالای متفاوت را ارسال کردم و دیجی کالا تایید کرد حالا خودشان مدعی مغایرت شده اند . در سایت شان داد از حقوق مشتری و باز پس گیری کالا تا ۷ روز و … میدهند اما در واقعیت جز کلاه برداری و کم فروشی کار دیگری نمی کنند . بعد از این ماجرا با مطالب و شکایت های زیادی از تجارب سایر مشتریان برخوردم که دیجی کالا کالای دیگری فرستاده، گرانفروشی کرده و … اما به عهده نگرفته است. بعد از شکایت در سایت اینماد در تاریخ هفتم مهر دیجی کالا نه تنها قصور و کلاهبرداری واضح خود را نپذیرفت بلکه با فرافکنی و بی حرمتی مقصر را بنده دانست ! و با توجه به سوابق مشتری! این قصور را از سمت شرکت رد کرد !!! سوابق دیجی کالا که در زمینه جنس های تقلبی ، دزدی و دروغ در فروش اجناس کاملا محرز است! مگر طبق قوانین خرید اینترنتی مشتری حق هفت روز ارجاع کالا ندارد؟ مگر طبق ادعای این شرکت و مبلغ اضافه ای که طلب می کنند، مشتریان پلاس حق ۳۰ روزه ارجاع ندارند ؟ یا هر کالای بی کیفیت و بنجلی که دیجی کالا می فرستد را باید پذیرفت ؟ تا سابقه دار محسوب نشد؟!! هفته قبل از این سفارش، من عطر دیگری سفارش دادم و همان گونه هم مرجوع کردم چون تقلبی بود!
    دوستان برای احترام به شخصیت خودمان دیجی کالا را تحریم کنیم
    خوشبختانه عصر فضای مجازی است و با مشهاده و اطلاع رسانی در این زمینه خود من توانستم ۷۳ نفر از دوستان و نزدیکان را با کلاهبرداری های دیجی کالا اشنا کنم و اکانت شان را حذف کردند

    #نه_به_دیجی _کالا

    3
    26
    1. نکته جالب توجه هم اینکه عین خیالشان نیست و چند ین هفته برای بررسی فرد را سر کار میذارن و پول رو هم پس نمی دن و فقط می گویند منتظر باش! در این وسط فقط وفقط مشتری ضرر می کند چون سعی می کنند همان کالا را برای مشتری ارسال کنند و پول را هم پس ندهند!

  34. متاسفانه از دیجی کالا خرید نمودم با ده روز تاخیر هنوز اجناس به دستم نرسیده و با دیجی تماس گرفتم به جای پیگیری درست و تحویل مرسوله امروز و فردا میکنند. واقعا جای تاسف داره نمیدانم پولم را خوردند یا نه. ولی واقعا کارم لنگ مرسوله خرید است. بسیار ناراضی هستم

    2
    13
    1. مارال بازرگان

      میتونید در اینماد و یا سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی شکایت کنید حداقل
      اما برای احترام به شعور خودمون هم که شده باید کلاهبرداری های دیجی رو به گوش همه برسونیم و همه خرید از این فروشگاه که با پول امثال ما اینقدر بزرگ شد و بدبختانه کلاهبردار، تحریم کنند

      1
      16
      1. قربون شکلت این نهادها رو هم که آدم حساب نمی کنن و من نمی دونم چه جوری یه عده تونستن با این شکایتا پولشون رو پس بگیرن!!!!!!! باور کردنی نیست ولی چند میلیون جنس رو نه تنها پس ندادن و گفتن یه بار می خواستیم پس بفرستیم گفتین می خواین شکایت کنین . حالا پولش رو هم هاپولی کردن و آخرش گفتن باید برم قوه قضائیه!!!! یعنی اونا خودشون نمی دونن که اکر می دونستن جلوی این تازه به دوران رسیده ها رو می گرفتن که حساب کار از اول دستشون باشه!!!

    2. صبوری بفرمایید

      این ادا اصوال های پرسنل پشتیبانی این شرکت، لطفاصبوری بفرمایید حالا صبوری بفرمایید
      آخرش ما به نظر سنجی وصل می شویم

  35. با سلام

    در طی پاندمی کرونا بنده چند بار از طریق دیجی کالا خرید کردم و در این دوسال مواردی رو دیدم که جهت آگاهی دوستان ذکر می کنم:
    1- سبک فروش ارسال از طریق فروشنده اصلا واقعیت نداره یا در خصوص اقلام حجیم و سنگین شاید مصداق داره و تمام کالا ها از انبارهای دیجی کالا ارسال میشه , و یک خرید چند قلمی شامل چندین بار کرایه مجدد میشه.
    2- تعدادی از فروشگاه ها اصلا وجود خارجی نداره و ساخته پرداخته خود دیجی هست برای درج قیمتهای متنوع و سرگردانی خریدار تا بین بد و بدتر و بدترین و … یکی رو انتخاب کنه ( در مورد لوازم خودرو مثل فروشگاه های فرهامیس و دانیال کار و آراکس یدک و گالریا ووو)
    3- جستجو در سایت نرمال و اختیاری نیست و دائما به سمت کلی گردی سوق داده میشید و بطور خاص مثلا نمی تونید یک کالای مشخص رو سرچ کنین.
    4- تفاوت شدید قیمت در رنگهای کالا که گاها بسیار عجیب و احمقانه است.

    5- به صورت غیر واقعی تعداد موجودی اندک اعلام میشه تا تب خرید رو بالا ببرن.
    6- هر فروشگاه ساختگی دیجی کالا دارای چند کالای کم بها با قیمت بسیار پایینتر از بازار هست که با انتخاب اون و دیدن هزینه ارسال مجبور به انتخاب تعداد دیگری کالای غیر ضروری بشید تا کرایه پرداختیتون سر شکن بشه که در نهایت باز هم کلاه سرتون رفته.
    7- حجم بالای کالاهای غیر آکبند و خراب و دست دوم حاکی از این هست که در خصوص تعویض و مرجوع به تولید کننده دیجی کالا عملکردی بسیار بد و غیر مشتری مدار دارد.

    8- در نهایت اینکه مشخصات کالاها بسیار ناقص و مختصر و گاها اشتباه قید شده که حجم بالای نارضایتی ها مربوط به این نقیصه بسیار مهم می باشد.
    موارد فوق به جهت دلسوزی و اصلاح آن از طرف دوستان دیجی کالا و احترام بیشتر به مشتریان قید شد و هیچگونه قصد تخریب نبوده . با تشکر

    5
    31
    1. وحید سناتور

      سلام.دوستان چرا الکی حرف میزنید من خودم تحت عنوان فروشنده در دیجی کالا فعالیت دارم.برای فروش یه کالا حداقل ۱۰۰ بند قرارداد امضا کردیم.کرایه کلا یه بار میخوره چون تا تحویل کالا به انبار دیجی کالا به عهده فروشنده کالا هست باید به هر طریقی که شده کالارو به انبار برسونه.چون کالا باید بسته بندی بشه و لیبل بخوره.در خصوص ارسال فروشنده اون هم واقعیت داره.فروشنده گانی که در هر ماه بالای ۳۰ میلیون تومان یا بالای ۳۰ عدد کالا بتونن بفروشن میتونن خودشون ارسال کنن.کمترین تخلف ممکن مشمول جریمه دو برابر است یعنی هر کسی کالا رو مغایر با عکس بفرسته به اندازه ۲برابر پول اون کالا باید جریمه پرداخت کنه.پس این حرفها همه دروغه و فقط قصد این سایت تخریب دیجی کالا بوده و همچین حرفایی کلا نیست.شما حداقل ۷ روز تضمین برگشت کالا رو دارید.پس نگین فلان شد بهمان شد.با خیال راحت میتونین خرید کنین و با قیمت خیلی مناسب تری از بازار

      13
      16
  36. من ازشون خرید کردم کرم صورت تقلبی فرستادن و کتابی ک خریده بودم انگار تو دهن سگ بوده مرجوع کردم مامور اومده برده جنسارو ب من یه رسید داد الان سه روز میگذره تا الان ۲ بار بهشون زنگ زدم و هنوز پول منو واریز نکردن و میگن مشخص نکردی چطوری وجه رو برگردونیم و به کدوم حساب منم هر چی شماره کارت میزنم دیجی کالا هیچ کد تاییدی به شماره همراه من نمیفرسته یه مشت دزد کثیف من ازشون تاحالا خیلی خرید میکردم تو این اوضاع کرونامجبور بودم ولی کلابردار هستند به هیچ وجه خرید نکنید

    10
    20
  37. پیکشون دقیقه نود ساعت ۹ شب آمد گفتم بده نگهبان .داد رفت.اومدم از نگهبان بگیرم ۱۰ دقیقه بعد گفت پس گرفته!زنگ میزنم ج نمیده.زنگ زدم دیجی گفتم پیکتون دزده.فردا بسته رو یک پیک دیگه آورد بعد گرفتن کد تحویل فحش خواهر مادر داد و رفت .زنگ زدم به دیجی وصل کردن ریس کلشون گفتم یه مشت دزد و فحاش کرین مسوول پیکتون دزی های خودتونم به کناد دوماه قبل پول سفارش میگیرین .سفارشتونم مرجوع کنیم دوماه بعد پول یا کالا میاد اگر زنده باشیم.سود این ۴ ماه از ضرر ما هم نوش جان می فرمایید. معذرت نخواست که هیچ گفت پیگیری میکنیم قطع کرد.پلیس آورم صورت جلسه کنه ۴ شاهد مرد داشتم زنگ زدم اسم فامیل پیک طرف از دیجی بپرسم ریسش پشت خط گفت نگو قطع کرد.بله دیجی کالا باند دزد ها شده

    7
    27
  38. مرجوعی بی قید و شرط نداره ، واسه مرجوعی صد تا بند و تبصره میذارن که هیج جای سایتشون ذکر نکردن ، بادی آستین بلند بچگونه رو واسه من تو دسته لباس زیر گذاشتن و مرجوعش نکردن ….در صورتی که تو سایتشون گفتن لباس زیر مرجوعی نداره بدون ذکر زیرمجموعه ای واسه اون….

    3
    13
  39. من یه پلوپز میگل مدل 830 خریدم 1.258.000 در صورتیکه تو دیوار و سایت های دیگر حدود 200 تومن بالاتر بود.البته هنوز ازش استفاده نکردم ولی اکثر نظرات مثبت بود

    16
    5
  40. داریوش بهرامی

    اقا خانوم برادر خواهر خرید نکنید اینا کلاه بردارن.من چند روز پیش لباس کودک خریدم پول هم واریز کردم ..الان بعد از چند روز پیامک زدن درخواست شما به دلیل نبود موجودی لغو گردید ..حالا اشکال نداره لغو گردیده فقط مشکل اینجاس که پولی که واریز کردیم هم هاپولی شده این وسط ..دیگه برگشت پول هم ندارن یه طرفه دارن تو روز روشن دزدی میکنن

    21
    24
  41. من یبار چمدون خرید کردم ، واقعا داغون بود ، از دست دوم هم بدتر ، اصلا باور نمیشد اونو فرستادن ، پس هم نمیگرفتن ، خودم رفتم با پست برگردوندم ، ۴۵ تومن هم پست گرفت

    8
    13
  42. به شخصه لبتاپ و تلفن همراهمو از دیجی کالا گرفتم و راضیم ، قیمت زیر بازار + پشتیبانی + گارانتی معتبر + مهلت تست

    26
    24
  43. زمانی که شما یک محصول خریداری می کنید و کمتر از نیم ساعت اونو لغو کنید دیجی کالا پول شما رو 3 تا 5 روز تو حسابش نگه داری می کنه و وقتی به پشتیبان دیجی کالا هم می گی می گه 3 تا 5 روز باید صبر کنید.

    12
    20

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH