اینستاگرام به کاربران در مورد پست‌هایی که صدمه به حیات‌وحش را نمایش می‌دهند، هشدار خواهد داد

این روزها عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری تصاویر در رسانه‌های اجتماعی، به رویه‌ای معمول در زندگی روزمره، ماجراجویی‌ها و مسافرت‌های ما بدل شده است. با این‌حال، گاهی اوقات ممکن است نسبت به پست‌های خود، کمی بی‌احتیاطی کنیم. زمانی‌که چیزی از نظر ما قابل قبول است، ممکن است برای فرد دیگری این‌طور نباشد. مثلا این‌که در مراسم تشییع‌ جنازه یا موقعیت‌هایی از این دست، تصاویر سلفی بگیرید.

با این‌حال، در حرکتی روبه‌جلو، گزارشی از سوی موسسه نشنال جیوگرافی نشان می‌دهد که اکنون اینستاگرام، در زمان مراجعه کاربران به پست‌های مرتبط با حیات‌‌وحش و با مضامین رفتارهای بالقوه حیوانات یا محیط‌زیست، به آن‌ها هشدار خواهد داد. نشریه در این مورد مثالی را مطرح می‌کند؛ این‌که ممکن است مردم به باغ‌وحش بروند و موارد عجیب و غریبی را در تصاویر خود ثبت نمایند که در ظاهر، بدون اشکال باشند؛ اما به‌صورت بالقوه می‌توانند به تشویق رفتارهای زیان‌آور کمک کنند. مثلا این‌که حیوانات را از زیستگاه طبیعی خود دور کنید تا آن‌ها را به عنوان جاذبه‌های دیدنی در باغ‌وحش قرار دهید.

این موضوعی است که در گذشته به کرات مطرح شده است. به عنوان مثال، نمایش‌های فیل‌سواری در کشور تایلند که اگرچه با نگرشی سطحی ممکن است سرگرم‌کننده به‌نظر برسد، اما در پشت صحنه، برای رام کردن حیوانات، به شکل قابل‌توجهی از آن‌ها سو استفاده می‌شود. همچنین در مورد معابد ببرها در تایلند نیز بحث مشابهی وجود دارد؛ جایی‌که گفته می‌شود به منظور رام کردن ببرهای ظاهرا ترسناک، مقادیر زیادی مواد مخدر به آن‌ها خورانده می‌شود.

امیلی کین، سخنگوی اینستاگرام گفته است که:

ما در مورد جامعه خود، شامل حیوانات و حیات‌وحش که بخش‌های مهمی از این پلتفرم هستند، محتاط هستیم. من فکر می‌کنم که اکنون برای جامعه مهم است که آگاهی بیش‌تری داشته باشد. ما به سهم خود تلاش می‌کنیم تا به آن‌ها آموزش دهیم.

5 در مورد “اینستاگرام به کاربران در مورد پست‌هایی که صدمه به حیات‌وحش را نمایش می‌دهند، هشدار خواهد داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH