بازی تام دونده طلایی

بررسی بازی تام دونده طلایی؛ بدو و طلا بگیر!

مطمئنا تام سخنگو را می‌شناسید؛ همان گربه دوست داشتنی که حرف‌های کاربر را تکرار می‌کرد و تعامل با آن برای کودکان و حتی بزرگسالان بسیار دوست داشتنی بود. حالا استودیو Outfit7 این شخصیت دوست داشتنی را به یک بازی بی‌پایان با موضوع دوندگی دعوت کرده است. حاصل این تلاش بازی زیبا و جذاب “تام دونده طلایی” شده است که بدون شک یکی از بهترین بازی‌های دوندگی و حتی بهتر از نمونه‌های معروفی هم‌چون Subway Surfers است.

“تام دونده طلایی” تاکنون بیش از 500 هزار بار در کافه بازار دانلود شده است و کسب امتیاز 4.6 توسط این بازی نشان می‌دهد رضایت کاربران از این عنوان در سطح بالایی است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر این بازی خواهیم داشت.

گیم‌پلی

همان‌طور که از نام بازی “تام دونده طلایی” مشخص است، با یک بازی پلتفرمر و دوندگی بی انتها مواجه هستیم. درست هم‌چون “Subway Surfers” در این بازی شما کنترل شخصیت اصلی را در حالی بر عهده دارید که با سرعت هرچه تمام در میان موانع شهری در حال حرکت است. البته باید توجه داشته باشید که نباید شمش‌ طلاهای موجود در محیط را از دست بدهید. زیرا یک راسوی دزد آن‌ها را از خانه شما دزدیده است، بنابراین هرچه در توان دارید را برای بازپس‌گیری مال دزدیده شده خود به‌کار بگیرید.

در این بازی تام تنها شخصیتی نیست که باید با آن به بازی‌ کردن بپردازید، بلکه دیگر شخصیت‌های تاکینگ (سخنگو) از جمله آنجلا نیز در همسایگی شما زندگی می‌کنند. البته برای بازی کردن با دیگر شخصیت‌ها می‌بایست پس از تکمیل کردن خانه خود و احداث بخش‌های جدید برای آن، خانه‌هایی را برای همسایه‌های خود بسازید. ساخت و یا تکمیل خانه‌ها برای شخصیت‌ها نیازمند استفاده از شمش‌های طلایی است، بنابراین جمع کردن آن‌ها در محیط بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هم‌چنین در صورت برخورد شما به موانع موجود در راه می‌توانید با استفاده از چند دینامیت، مانع را کنار بزنید و به مسیر خود ادامه دهید، شایان ذکر است که هرچه مسیر طولانی‌تری را گذرانده باشید، برای از میان برداشتن موانع به تعداد بیش‌تری دینامیت احتیاج دارید.

در طول مراحل بازی می‌توانید آیتم‌هایی را کسب کنید که علاوه بر افزایش سرعت جمع آوری طلا، می‌توانند به شما کمک کنند تا مسافت بیش‌تری را طی و رکوردی جاودانه‌تر را به نام خود کنید. پس از هر رکوردشکنی، یک گاوصندوق به شما تعلق می‌گیرد که در آن می‌توانید الماس‌ها، سکه طلا و یا دینامیت‌های نجات دهنده جان را پیدا کنید. باز کردن هر گاو صندوق مقداری زمان‌بر خواهد بود، به کمک دینامیت‌ها می‌توانید به سرعت گاو صندوق را باز و از هدایای آن استفاده کنید. البته تنها راه به دست آوردن منابع در این بازی گاوصندوق‌ها نیستند، بلکه با اتمام ماموریت‌های روزانه در نظر گرفت شده می‌توانید مقداری شمش و یا دیگر منابع را به عنوان هدیه دریافت کنید.

حرکت قطارها و اتومبیل‌ها در طول بازی و هم‌چنین موانع طبیعی و غیرطبیعی موجود در سطح شهر، می‌تواند رفته رفته بازی را دشوارتر  و کسب امتیاز تازه را بسیار سخت کند. “تام دونده طلایی” اگر چه در نگاه اول یک بازی کودکانه و آسان به نظر می‌رسد، اما بدون شک می‌تواند هر کاربری را با یک چالش جدی مواجه سازد. در طول بازی کردن هیچ ایرادی به چشم نمی‌خورد و این موضوع نشان دهنده تبحر سازنده در پیاده سازی یک بازی برای پلتفرم موبایل است.

این بازی به صورت پیش‌فرض نیازی به اتصال به اینترنت ندارد، با این حال اگر اتصال خود به شبکه اینترنت را برقرار سازید، علاوه بر امکان ذخیره سازی بازی در حساب کاربری گوگل پلی، می‌توانید از بخش‌هایی نظیر مسابقه دو نیز استفاده و هدایای آن را دریافت کنید.

گرافیک

این را بدون شک می‌گویم که بخش گرافیک در “تام دونده طلایی”، واقعا بی‌نظیر است. در این بازی همه‌چیز دوست داشتنی است، طراحی شخصیت‌های اصلی بسیار زیبا و حرفه‌ای بوده و در محیط بازی می‌توانیم یک نقاشی فانتزی و دوست داشتنی را با استفاده از اشیای سه بعدی شاهد باشیم. کیفیت تکسچرها و مدل‌های طراحی شده بسیار مناسب است و تنوع رنگی بسیار زیاد آن موجب دوچندان شدن این زیبایی می‌شود. تنوع شخصیت‌ها و اشیا در نظر گرفته شده عالی بوده و در طول بازی انیمیشن‌های جالبی را از شخصیت‌های بازی شاهد هستیم.

صداگذاری

همان‌طور که از استودیو حرفه‌ای Outfit7، انتظار می‌رود؛ در بخش صداگذاری نیز عملکرد خوبی را می‌بینیم. موسیقی متن بازی بسیار مناسب و دوست داشتنی است و هم‌چنین افکت‌های صوتی در نظر گرفته شده برای کاراکترها بسیار جذاب است. موزیک مورد استفاده در محیط اصلی بازی هیجان انگیز بوده و می‌تواند بر جذابیت بازی بیفزاید.

جمع بندی

“تام دونده طلایی” یک بازی دوست داشتنی و جذاب است که با داشتن گیم‌پلی متنوع و زیبای خود می‌تواند برای کودکان و حتی افراد بزرگسال لذت بخش باشد. گرافیک خوب و جذاب و صداگذاری بدون نقص از جمله عوامل موفقیت این بازی هستند. “تام دونده طلایی” را می‌توانید با حجم حدودا 74 مگابایت از کافه بازار دریافت کنید. هم‌چنین به واسطه توافق انجام شده میان کافه بازار و Outfit7، امکان پرداخت درون برنامه‌ای به واحد ریال نیز فراهم است.

6 در مورد “بررسی بازی تام دونده طلایی؛ بدو و طلا بگیر!”

  1. ببخشید یه شکل هست که طلاهارو تو یه ردیف ۲ تا میکنه اونو میگیریم طلا دپ برلبر میشه ولی وقتی خونه هارو میسازیماون عدد سبزه دونه دونه میره بالا حالا داخله بازی همون سبزرو ضرب در ۲ میکنه ولی باقی نمیمونه مثل آهن ربا که تا چند ثانیه فقط کار میکنه اما این ضرب در ۲ رو نمیدونم چی مار کنم ثابت شه یعنی وقتی اون سبزه که زیاد میشه بعد چند ثانیه تموم میشه میشه بگین چی کار کنم؟

    5
    7
  2. تو دیلی میشن هاش dont crash رو میاره میشه کاملا واضح و شفاف توضیح بدین که منظورش چیه؟تا انجامش بدیم!

    3
    11
    1. النا سرتیپی

      یعنی تو مدتی که خودش گفته نباید به مانعی برخورد کنیم
      مثلا میگه don’t crash for 120 seconds یعنی به مدت ۱۲۰ ثانیه به موانع برخورد نکنید
      بعد ۱۲۰ ثانیه علامت ساعت بالای صفحه بازی میاد یه تیک میخوره یعنی ماموریت امروز تموم شد

      0
      1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH