بررسی بازی Catch Up: اگه میتونی منو بگیر!

استودیوی کچاپ همواره به عنوان یکی از سازندگان مطرح در زمینه بازی‌های اسمارت‌فون‌ها شناخته می‌شود و اغلب توانسته با ارایه عناوین جذاب و متفاوت کاربران را راضی کند و در دستاوردهایی مانند: Stack و 2 Cars ایده‌هایی ساده را در بازی‌هایی متفاوت و با گرافیک مینیمال در اختیار کاربران قرار دهد.

این استودیوی خوش‌نام مدتی می‌شود که بازی Catch Up را عرضه کرده و تصمیم دارد دوباره علاوه‌ بر راضی نگه‌داشتن طرفداران همیشگی، علاقمندان جدیدی را جذب نماید. در این مقاله قصد داریم باهم به بررسی بازی Catch Up بپردازیم، تا پایان با ما همراه شوید…

بازی Catch Up

با شروع بازی نخستین نکته‌ای که توجه‌تان را جلب می‌کند همان سادگی و نبود هرگونه پیچیدگی است که فقط کافیست گزینه شروع را لمس کنید. در سرتاسر بازی مهم‌ترین مسئله کنترل توپ رنگی است که مقابل‌ کاربر قرار می‌گیرد. در حقیقت باید برای جلوگیری از برخورد گوی با موانع موجود، انگشت خود را روی نمایشگر دستگاه قرار داده و به سمت چپ و راست سوایپ کنید و هرچه مسافت بیشتری را پشت سر بگذارید، امتیاز بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت.

حضور موانع متحرک و افزایش سرعت توپ در حال حرکت باعث می‌گردد تا هر لحظه دقت و سرعت عمل بیشتری برای عبور از موانع اتخاذ کرده و همین موارد به چالش‌های اصلی بازی تبدیل شوند. هرچند در بازی توپ‌های متنوع و مختلفی قرار گرفته اما همه آنها تنها از لحاظ شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند و همین موضوع یکی از نکات منفی بازی است.

بازی Catch Up

البته عیب اصلی بازی را باید در سیستم کنترل آن دانست. جایی‌که کاربر برای پرش از روی موانع حتما باید توپ را در محل از پیش تعیین گشته قرار دهد و همین موضوع فقط موجب لطمه به تجربه گیمر و سخت شدن بی‌مفهوم نحوه کنترل بازی می‌گردد. بعید است که استودیوی کچاپ توانایی تعریف یک ژست حرکتی برای پرش را نداشته باشد اما استفاده نکردن از همین مورد به ظاهر پیش پا افتاده، گیمر را وادار می‌کند اندکی پس از اجرای بازی Catch Up با اعصابی نه چندان سالم سریعا از بازی خارج شود!!

درست است که چالش‌ها و هیجان‌های درون بازی تقریبا سرگرم‌ کننده هستند اما دستاورد مورد بحث استودیوی کچاپ واقعا در حد و اندازه‌های دیگر عناوین این سازنده جالب نیست. چنین معضلی را می‌توان نتیجه چند تصمیم اشتباه از سوی توسعه‌دهندگان دانست که یکی از آنها کپی بی‌مفهوم و نامناسب از روی بازی‌های سبک رانر است. تغییر چند المان نسبت به بازی‌های اصلی و استفاده از یک سیستم کنترل واقعا پر از مشکل تجربه دلنشینی را که سازندگان مد نظر دارند به بدترین حالت ممکن خراب می‌کند.

بازی Catch Up

از موارد مذکور که بگذریم، بد نیست اشاره‌ای هم به جم‌های موجود در بازی کنیم که با جمع‌آوری آنها قادر هستید توپ‌های جدید را خریداری نمایید. علاوه‌ بر این، هدایای روزانه، دیگر نکته‌ای است که تعداد جم‌های گیمر را افزایش می‌دهد. سیستم بازی نیز برای ایجاد انگیزه بیشتر ماموریت‌هایی را برای گیمر معرفی می‌کند که با انجام آنها جایزه هر مرحله را تصاحب خواهید کرد. راه‌حل دیگری که بکارگیری آن موجب افزایش جم‌های شما می‌شود، مشاهده ویدیوهای تبلیغاتی است.

یکی از نکات جالب وجود حالت شب یا همان Dark Mode بوده که در محیط‌های کم نور بسیار کاربردی است و اگر به بازی علاقه داشته باشید حتما به کارتان خواهد آمد. موضوع دیگری که گفتن آن خالی از لطف نیست وجود سیستم رتبه‌بندی بوده که به کاربر اجازه می‌دهد امتیاز خود را با دیگر همتایانش در سرتاسر دنیا مقایسه نموده و با آنها به رقابت بپردازد. امکان به اشتراک‌ گذاشتن اسکرین‌شات‌های بازی، امکان حذف تبلیغات با خرید نسخه غیررایگان از دیگر امکانات بازی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

به‌طور کلی باید گفت که بازی Catch Up برای کاربرانی که به چنین سبک بازی‌هایی علاقمند هستند، می‌تواند بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشد اما وجود برخی نکات ریز منفی و کرش‌های ناگهانی موجب از دست رفتن طرفداران تازه استودیوی کچاپ خواهد شد.

2 در مورد “بررسی بازی Catch Up: اگه میتونی منو بگیر!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH