به‌زودی تمامی کاربران قادر به دانلود فایل‌ها از اینستاگرام خواهند بود

کاربران اینستاگرام به زودی قادر خواهند بود داده‌ها را دانلود کنند. در پی رسوایی اخیر فیس‌بوک به خاطر اشتراک بدون اجازه داده‌های کاربران خود، امروز این خبر به شدت حاشیه ساز شد.

سخنگوی اینستاگرام در مصاحبه با TechCrunch، با تائید این خبر، اعلام کرد که با معرفی یک ابزار جدید، به کاربران اجازه داده خواهد شد تا مانند فیس‌بوک به دانلود داده‌ها و فایل‌ها از بستر شبکه اشتراک عکس اینستاگرام بپردازند. در مورد نوع فایل‌ها نیز گفته می‌شود که بخش مهمی از آن شامل فایل‌های عکس و ویدیو‌هایی است که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و همچنین تمامی پست‌ها و استوری‌هایی که کاربران قرار می‌دهند در آرشیو کاربر ذخیره خواهند شد.

به علاوه تمام سوابق چت‌های دایرکت، چه پیام‌های خصوصی و چه چت‌های گروهی، تماما در دسترس خواهند بود. البته اینستاگرام هنوز زمان آغاز این طرح را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد این قابلیت پر حاشیه از ماه آینده راه‌اندازی گردد. دلیل اجرای این برنامه به احتمال زیاد، قانون حفظ حریم خصوصی GDPR اتحادیه اروپاست که از روز 25 مه به اجرا درخواهد آمد و تمامی شبکه‌های اجتماعی به ابزار مشابهی برای این منظور نیاز خواهند داشت.

باید یادآور شد که تا به امروز امکان دانلود مستقیم فایل‌ها از اینستاگرام فراهم نبود حتی اینستاگرام کاربران را از دانلود تصاویر خودشان که در این سایت آپلود کرده بودند، منع می‌کرد. البته با استفاده برخی از افزونه‌های مرورگر‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌ها به صورت محدود امکان این کار وجود دارد اما در هر صورت دردسر‌های خاص خود را به همراه داشت. با این حال، این ابزار جدید تحول بزرگی در نحوه اشتراک‌گذاری تصاویر در این سایت ایجاد خواهد کرد.

انتشار خبر عرضه این ابزار در اینستاگرام تنها چند هفته بعد از اعلام نتایج نظرسنجی که در آن عنوان شده بود بیش از 60 درصد کاربران فیس‌بوک معتقدند که داده‌ها و اطلاعاتی که در بستر فیس‌بوک قرار دارد در وضعیت ناامنی هستند و به شرکت‌های دیگر فروخته می‌شوند، جای تعجب و سوال دارد. به علاوه تعداد زیادی از وکلای آمریکایی و انگلیسی در پی رسوایی اخیر انتشار بدون مجوز اطلاعات شخصی کاربران، به جمع مخالفان و شاکیان این غول اجتماعی و شرکت‌های مرتبط، پیوسته‌اند.

2 در مورد “به‌زودی تمامی کاربران قادر به دانلود فایل‌ها از اینستاگرام خواهند بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH