4 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن تلگرام دی‌ آر Telegram DR استفاده نکنیم!

Telegram DR پیام رسانی از جنس تلگرام بوده و با ظاهری کاملا مشابه در اختیار کاربران قرار گرفته تا بتوانند با استفاده از این پیام رسان به ارتباطات روزمره خود بپردازند و با دوستان و آشنایان خود گفتگو کنند.

این پیام رسان که به تازگی منتشر شده و صرفا از طریق گوگل‌پلی قابل دسترس است، دارای تفاوت‌ها و البته معایبی نسبت به نسخه اصلی تلگرام است که ما در این مقاله به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

این پیام رسان که به تازگی از طریق گوگل پلی منتشر شده، به دلایل مختلفی توسط کاربران استفاده می‌شود که جای بحثی در آن نیست ولی آیا این اپلیکیشن هیچ عیبی نداشته و خطری برای کاربران ندارد؟

به طور کلی در مورد Telegram DR می‌توان گفت که تقریبا هیچ تفاوتی با تلگرام نداشته و صرفا بعضی از امکانات خاص را به آن افزوده که البته ریسک استفاده از یک اپلیکیشن را می‌تواند بالا ببرد! راه حل‌هایی که معمولا ارایه می‌شود دارای ایراداتی است که گاهی اوقات صدمات جبران ناپذیری را به کاربران وارد می‌کند و معمولا کاربران تازه وارد به این مباحث، صرفا با وجود یک مزیت ساده، رو به استفاده از یک اپلیکیشن می‌آوردند که شاید معایب آن‌ها چندین برابر مزایا باشد.
در ادامه قصد داریم به چند دلیل از دلایلی که برای استفاده نکردن از تلگرام دی آر وجود دارد بپردازیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

تلگرام Telegram DR

1- سازندگان Telegram DR معتبر نیستند

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای عدم استفاده از تلگرام دی آر می‌توان بیان کرد، موضوع سازندگان و منتشرکنندگان این پیام رسان هستند که صرفا از خلا موجود در بین کاربران ایرانی استفاده کرده و توانسته‌اند با انتشار یک نسخه غیررسمی از تلگرام که در حال حاضر در ایران فیلتر شده است، دسترسی‌های زیادی به موبایل آن‌ها پیدا کنند. ظاهرا برخی مقاصد سیاسی در ساخت این اپلیکیشن دخیل بوده که جنبه بی‌طرفی آن را پر رنگ می‌کند.

2- دسترسی‌های تلگرام دی آر غیر طبیعی است!

یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از تلگرام دی آر دسترسی‌های بسیار زیادی است که از گوشی تلفن همراه کاربران می‌گیرد. شما کافی‌ست این نسخه را نصب کنید و به چندین و چند دسترسی که از شما اجازه آن‌ها را می‌گیرد، توجه نمایید و به صحت صحبت‌های ما پی ببرید. به نظر می‌رسد بیش از آنکه این اپلیکیشن به خدمات دهی کاربران تمرکز کند، به “احتمالا” بعضی از دسترسی‌های موردنیاز در آینده فکر کرده است!

3- تماس صوتی در این نسخه قطع است!

یکی از دلایلی که معمولا در مورد این نسخه از تلگرام گفته می‌شود، این است که بدون محدودیت‌های معمول در نسخه اصلی می‌توان از همه امکانات تلگرام استفاده کرد ولی من به عنوان نگارنده این متن، با تلاش‌های مکرری که برای تست تماس صوتی این پیام رسان انجام دادم، موفق به ارتباطی نشدم و عملا این امکان در نسخه‌ای که با یک سری از کارها ظاهرا بدون محدودیت شده است، همانند نسخه با محدودیت کار می‌کند!

4-قطع و وصلی‌های تلگرام دی آر زیاد است!

آخرین دلیل برای استفاده نکردن از تلگرام دی آر قطع و وصلی‌هایی است که در آن وجود دارد. یکی از موارد در این بخش، عدم پایداری اپلیکیشن است که در ارتباط با سرور اصلی آن وجود دارد و باعث اختلالاتی در عملکرد اپلیکیشن می‌گردد. نکته بعدی در این امر، بسته شدن گه‌گاه پیام رسان در هنگام کار با آن است که به کلی هر کاری که در حال انجام بودید، از بین رفته و عملا باید از ابتدا شروع به نوشتن یا ارسال فایل و… نمایید.

بخوانید: بررسی پیام رسان تله پادو (telepado)؛ اپلیکیشنی برای روزهای سخت!

به طور کلی توصیه می‌شود برای استفاده از هر نرم افزار و اپلیکیشنی به نسخه‌های اصل آن مراجعه شود چرا که طبق ضرب المثل معروف هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد، در مورد این اپلیکیشن هم می‌تواند صادق باشد.

دانلود Telegram DR

برای دانلود این نسخه غیر رسمی از پیام رسان تلگرام (در صورتی‌که هنوز قانع به عدم استفاده نشدید) می‌توانید به گوگل پلی مراجعه کنید.

20 در مورد “4 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن تلگرام دی‌ آر Telegram DR استفاده نکنیم!”

  1. من بکسال دی ار نصب کردم عالیه …. نه گوشیم فرمت شد نه چیزی … یمدت قطع بود که خیلی راحت تلگرام اصلی و یا ایکس رو نصب کردم . بنظرم برنامه عالیه … برا تمام برنامه ها دسترسی میخان نه تنها برا نصب دی ار

  2. دوستان یکی راهنمایی کنه اگه تلگرام دی آر رو حذف کردیم بعد از اون دیگه اطلاعاتمون ایمن هستند یا باز هم ب گوشی ما دسترسی دارن

    1
    1
  3. خب من ۴تا گزینه ها رو خوندم و متوجه شدم که نباید از تلگرام دی آر استفاده کرد اما من قبلا نصبش کرده بودم اگه الان تو گوشیم لغو نصبو بزنم امکان این هست که دوباره اطلاعاتم ایمن نباشن؟؟؟؟؟ضمنا بعد از حذفش چی تلگرامی رو نصب کنم؟؟؟

    1
    2
  4. این حرفهای پوچ و بچگانه نشانه کوتاه‌فکری شماست . شما حتی نمیدانید که چرا تلگرام فیلتر شد . فیلترینگ تلگرام کاملا شکست خورد ولی چرا هنوز ادامه دارد . تلگرام را به بهانه ناامن بودن فیلتر کردند در صورتی که هیچیک از فیلترشکنها و تلگرامهای متفرقه قابل اعتماد نیستند و آنان که تلگرام را فیلتر کردند به این مطلب کاملا واقف بودند… تا زمانی که ملت ایران به کوری ، کری و لالی عشق میورزند باید منتظر عواقبی ناگوارتر بود . والسلام

    12
  5. متن باز بودن اپلیکیشن و دردسترس بودن کدهای تلگرام دی آر برای بررسی و بازبینی همه نشان از امنیت این نرم افزار میده
    سویس گوگل تایید کرده امنیتش رو اونوقت شما میگی نیست شعر نگین خواهشا

    1
    7
  6. 4 دلیلتون به درد خودت میخوره؟ ما رو چی فرض کردی؟ دسترسیهاش مشکوکه؟ خوب میگفتی چیش مشکوکه؟ صوتیش قطعه خوب معلومه نمیتونه تقاضای این همه کاربر رو پاسخگو باشه حتما باید بدون صوتی باشه! نا پایداره؟ خب که چی؟ فیلتر شکن داره و مستقیم وصل نمیشه! خودت برای چی نصب کردی؟

    11
  7. نصبش نکنین
    من نصب کردم وقتی این گزارش شنیدم سریع پاکش کردم بعدش هرکاری کردم تلگرام قبلی رو نصب کنم نشد آخر سر مجبور شدم گوشیم فرمت کنم
    فرمت که کردم تلگرام قبلیم نصب شد

    5
    1
  8. ما ایرانی هارو هیچوقت نمیتونن فیلتر کنن

    دلم به حال ایفونی ها میسوزه
    چقدر گفتیم نخرید محدودیت داره

  9. سلام
    من نصب کردم خیلی خوب بود اما الان دیگه وصل نمیشه چراش رو نمیدونم!!
    البته الان دیگه وی پی ان هم کار نمی کنه !!

    2
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH