ناسا سردترین مکان زمین را به فضا ارسال می‌کند

برخی اوقات برای پی بردن به مسائل اساسی کاینات مجبور به اختراع اشیای عجیبی می‌شویم؛ مثلا سردترین مکان زمین! لابراتوار Cold Atom ناسا با انجام این کار سردترین جای زمین را درست می‌کند. به‌زودی این لابراتوار به فضا ارسال خواهد شد تا معلوم شود هنگامی که اتم‌ها واقعا سرد ‌شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا چند سال گذشته را صرف ساخت فضایی برای سرد کردن اتم‌ها تا چند میلیارد درجه زیر صفر کرده است. در این مقیاس، سرد کردن اشیا کمتر به شرایط آب و هوایی ارتباط دارد و بیشتر به عواملی از قبیل بیشترین حرکت ممکن مرتبط می‌شود.

لابراتوار Cold Atom برای ایجاد این مکان از خلا و چند لیزر قدرتمند استفاده می‌کند، اما این موارد به تنهایی کافی نیستند. برای پیشرفت در این موضوع دانشمندان باید جاذبه را نیز حذف کنند. این به معنای ارسال این لابراتوار به فضاست؛ به همین منظور راکتی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی حرکت می‌کند، این وسیله را با خود حمل خواهد کرد.

در آنجا از Cold Atom برای آزمایش بر روی چگالش بوز-انیشتین، که حالتی مرموز از ماده است و تنها در دمای بسیار سرد بوجود می‌آید، استفاده خواهد شد. این مواد بر روی زمین تنها یک ثانیه دوام می‌آورند، اما در فضا این زمان به ده ثانیه و حتی بیشتر می‌رسد. این مورد به دانشمندان فرصت بهتری برای مطالعه آنها و اطلاع از نحوه کارشان می‌دهد.

اطلاعات بیشتر در خصوص چگالش بوز-انیشتین می‌تواند به ما در فهم ذات عجیب مکانیک‌های کوانتومی کمک کند و این آزمایش بهترین شانس دانشمندان برای انجام این کار است.

1 در مورد “ناسا سردترین مکان زمین را به فضا ارسال می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH