بزرگ‌ترین ضعف ما صداقت ماست! (یک مصاحبه خواندنی با مدیر عامل یاس)

mr-saffar

یاس، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین وارد کننده‌های موبایل در کشور ماست که در یک دهه فعالیت خود، تجارب بسیاری را در این زمینه به دست آورده است. هفته گذشته این شرکت به صورت رسمی نمایندگی برند قدیمی و ریشه دار آلکاتل را پذیرفت تا شاهد ورود مدل‌های این کمپانی فرانسوی با گارانتی یاس در کشورمان باشیم. به این بهانه مصاحبه‌ای با محمود سفار، مدیر عامل این شرکت که به تازگی ریاست کمیسیون واردات موبایل را نیز پذیرفته، انجام دادیم تا ببینیم این مرد با تجربه در این عرصه، چه حرف‌هایی برای گرفتن دارد.

چرا نام یاس را برای شرکت خود برگزیدید؟
اکثر شرکت‌هایی که در حوزه موبایل فعالیت داشتند، عنوان‌هایی چون تلکام را برای خود برگزیده بودند و ما خواستیم با انتخاب نام یاس، متفاوت‌تر از شرکت‌های دیگر باشیم. ضمن اینکه شرکت بین‌المللی یاس جهان نام دارد و هدف ما بازار بین‌المللی نیز بود. علاوه بر این احساس می‌کردیم که کلمه یاس یک آرامش را هم به مردم می‌دهد.
کمی از فعالیت‌های شرکت خودتان بگویید.
یاس از حدود سال ۱۳۸۲ پس از بررسی‌های لازمی که در خصوص بازار ایران انجام داد، به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد. از همان ابتدا ما احساس کردیم که خدمات پس از فروش شاخصه بسیار مهمی در رضایتمندی و مشتری مداری است و به همین خاطر تلاش نمودیم تا در ۱۰ سال گذشته بهترین خدمات پس از فروش را به هم وطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور عرضه کنیم.
با چه برندهایی تا کنون همکاری کرده‌اید؟
تا کنون با ۶ برند همکاری داشته‌ایم. در این بین ادامه فعالیت ما با برندهای اِوِرِکس، هواوی و ایسوس به دلیل آنکه حساسیت بسیار زیادی بر روی خدمات پس از فروش داشتیم، امکان پذیر نشد. البته از سال ۲۰۰۶ با برند اچ‌تی‌سی، از ۲۰۱۰ با ال‌جی و از ۲۰۱۳ با آلکاتل همکاری داشتیم که همچنان ادامه دارد.
بازار ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازار کشور ما طبیعتا بسیار بزرگ است و در این بین حوزه موبایل هم به سرعت در آن رشد کرده است. سیستم توزیع موبایل تا کنون به صورت بنکداری یا ایجاد نماینده‌های بزرگ در استان‌های مختلف شکل گرفته و شرکت یاس تلاش کرده با اشخاصی کار کند که به حقوق مردم احترام زیادی بگذارند. شرکت یاس تلاش زیادی را در خصوص نام و برندینگ خود و ارایه خدمات در سراسر ایران انجام داده که این موضوع باعث اقبال خریداران به هولوگرام شرکت یاس شده است. همچنین این موضوع برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است که تمام کالاهای خود را از مبادی قانونی وارد کشور کرده و همگی سالم بوده و برای ایران ساخته شده باشند. همچنین از ابتدای اجرای طرح شبنم، ما از حامیان اصلی آن بودیم.
چالش اصلی پیش روی شما در بازار چیست؟
برزگ‌ترین چالش برای ما بحث قاچاق است که این امر باعث ضرر و زیان برای دولت، شرکت‌های وارد کننده واقعی و درصد بسیار زیادی از مصرف کنندگان می‌شود. من قویا اعتقاد دارم قاچاق یک مسئله اقتصادی است و نه پلیسی! در صورتی‌که دولت حمایت منطقی را از واردات قانونی به شکل ذیل انجام دهد، قطعا حوزه قاچاق کمرنگ و منافع همگان تامین خواهد شد.
۱- تخصیص ارز مبادله‌ای پس از واردات کالا توسط وارد کننده و ارایه برگ سبز واردات به اتاق مبادله و دریافت ارز مبادله‌ای به روز
۲- تخفیف ۵۰ درصدی برای حقوق و عوارض گمرکی
۳- شناساندن هولوگرام شرکت‌های واقعی وارد کننده و الصاق آن بر روی گوشی و سامانه پاسخگویی واقعی و نظارت بر انجام موارد فوق
۴- جلوگیری کردن از عرضه کالاهای قاچاق در مراکز عمده فروشی موبایل
طبیعتا موارد فوق و پاسخگویی سریع وزارت محترم بازرگانی و تنظیم مقررات رادیویی می‌تواند پروسه واردات را سرعت بخشد و صحت آن را تضمین کند.
اثر تحریم‌ها بر روی کار شما چگونه بوده است؟
تحریم‌ها سبب شده تا کمپانی‌های خارجی عمدتا روابط و حمل مستقیم را به ایران نداشته باشند که این امر باعث وقفه در زمان و ایجاد هزینه و مشکل در ارسال وجوه خرید کالا می‌شود. امید است با سیاست‌های اخیر دولت، شاهد کمرنگ شدن تحریم‌ها باشیم و امکان استفاده از تسهیلات بیشتر در بخش واردات را کسب کنیم.
رقبای شما در حوزه موبایل چه شرکت‌هایی هستند؟
در حوزه موبایل رقابت شدیدی بین  شرکت‌های وارد کننده وجود دارد که این امر در صورت تخریب نکردن دیگری، می‌تواند باعث رشد همگان گردد. ولی همان طور که پیش‌تر ذکر کردم، به نظر من رقیب اصلی موبایل در ایران شرکت‌های وارد کننده نیستند، بلکه واردات غیر قانونی است که معضل اصلی موبایل در ایران شده است.
چرا قیمت گوشی‌های با گارانتی یاس به طور معمول نسبت به سایر شرکت‌ها بالاتر است؟
برای شما اچ‌تی‌سی وان را مثال می‌زنم. برای هر گوشی، ما ۱۴۰ هزار تومان حق گمرک می‌دهیم. راهنمای فارسی بر روی همه گوشی‌ها نصب می‌کنیم. برنامه GPS با ۵۰ درصد تخفیف را بر روی پک آن قرار می‌دهیم و شرکت یاس خدمات واقعی را به کاربر عرضه می‌کند، نه اینکه فقط لیبلی بر روی محصول باشد. تمام کالاهایی که هولوگرام یاس را دارند یک دست هستند و همه آن‌ها از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند. کالای یاس در ایران دارای منو و صفحه کلید فارسی است و مختص به کشور ما تولید شده است. ما از شرق آسیا یا شاخ آفریقا گوشی برای مصرف کننده ایرانی نمی‌آوریم. با توجه به هزینه‌هایی که شرکت یاس می‌کند، نسبت به دیگران سود بسیار کمتری را هم مد نظر قرار می‌دهد. ضمنا اگر به آمار واردات از طریق گمرک مراجعه شود، کاملا مشخص است چه شرکت‌هایی به چه میزان کالای قانونی وارد کشور کرده‌اند و سامانه شبنم هم می‌تواند گواه وارادات قانونی باشد.
بزرگ‌ترین نقطه ضعف خود را چه می‌دانید؟
بزرگ‌ترین ضعف ما، صداقت ماست! در مجموعه یاس چیزی به نام دروغ وجود نداشته و تمام تلاشمان بر روی مشتری محوری قرار دارد. من شدیدا اعتقاد دارم که یک مشتری راضی، ۵ نفر را به ما اضافه می‌کند اما یک مشتری ناراضی، ۱۱ نفر را از جمع ما جدا می‌سازد.
نقطه قوت اصلی خود را چه می‌دانید؟
پر کاری، بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست. در اینجا روزانه ما ۱۲ ساعت کار می‌کنیم و هنوز وقت کم می آوریم زیرا اهمیت بسیار زیادی به مصرف کننده خود می‌دهیم.
چرا آلکاتل را به عنوان شریک تجاری جدید خود برگزیدید؟
همان طور که در سمینار معرفی این شرکت که شعار آن “میهمانی اولین همراه شما” بود، این برند که در واقع جزء نخستین تلفن‌های همراه ایرانیان بود دوباره به ایران آمد و مردم خاطرات خوبی را از این برند دارند از جمله اینکه همواره به لحاظ آنتن دهی و کیفیت، مطلوب ایرانیان بوده است. این شرکت پس از یک سری تغییرات، به نام آلکاتل وان تاچ تغییر نام داد و سعی کرد ضمن حفظ کیفیت محصول به زیبایی و به روز بودن اهمیت زیادی بدهد. من اطمینان دارم مصرف کننده ایرانی به سرعت محصولات آلکاتل را با توجه به موارد ذکر شده فوق و قیمت‌های رقابتی، جزء اولین انتخاب‌های خودش قرار خواهد داد. البته باید این نکته را هم یادآور شوم که شرکت آلکاتل پس از یک سال جستجو، یاس را به عنوان شریک تجاری خویش برگزید و در واقع ما انتخاب اول آن‌ها در ایران بودیم.
چه برنامه‌هایی را برای آلکاتل در بازار ایران دارید؟
شرکت یاس چون به صورت مویرگی در بازار ایران حضور دارد، این امکان برایش فراهم است تا در کمتر از یک هفته محصولات آلکاتل را در سراسر ایران عرضه کند. همچنین با به کار گیری شیوه‌های جدید تبلیغاتی، قصد داریم تا این برند را بهتر به همگان بشناسانیم. تولید کاتالوگ‌های متنوع، ایجاد وب‌سایت تخصصی، برگزاری سمینار و احداث یک مرکز بزرگ جهت نمایش محصولات این کمپانی در طبقه دوم بازار موبایل ایران، مرحله نخست از این تبلیغات است. در قدم بعدی به سراغ بیلبوردها و رسانه‌های جمعی خواهیم رفت و کار معرفی این کمپانی را گسترش می‌دهیم.
چه سهمی از بازار را برای این کمپانی پیش‌بینی می‌کنید؟
من امیدوارم تا پایان سال جاری، ۵ درصد از سهم بازار را برای آلکاتل در دست بگیریم. البته این سهم، از میزان واردات قانونی کالا در کشور است.
در پایان چه صحبتی با خوانندگان دارید؟
شرکت یاس دومین وارد کننده گوشی‌های موبایل در کشور است. ما با نیروهای انسانی مجرب، تمام تلاش خودمان را برای ورود بهترین کالاهای موبایل به ایران انجام می‌دهیم. امیدوارم که بتوانیم همچون گذشته، در راستای این امر مهم، موفق و رضایتمندی مردم عزیز را بیش از پیش تامین نماییم.
yaas

20 در مورد “بزرگ‌ترین ضعف ما صداقت ماست! (یک مصاحبه خواندنی با مدیر عامل یاس)”

  1. سید محمدرضا حسینی

    سلام من تا حالا بیش از ده عدد گوشی خریدم از شرکت یاس واقعا از خدمات یاس و مدیریتش کمال تشکر دارم.

  2. سلام
    قابل توجه اون دسته از افرادی که به هر دلیلی میگن خدمات یاس ضعیفه احتمالا پیش نیومده که به خدمات غیر از یاس مراجعه کنند!
    که ببینن چه جوری خدمات میگیرن ایا اصلا خدماتی میگیرن یا نه
    یاس بهترین خدمات دهنده موبایل در ایران

  3. من گوشی اچ تی سی وان با گارانتی یاس خریدم بعد هشت ماه دوربینش بنفش شد بردمش خدمات شرکت یاس خیابان بهشتی بهم گفتن باید بمونه اولش یکم ترسیدم اما دو روز بعد زنگ زدن گفتن نامه ی تعویض گوشیمو صادر شده بهم یه گوشی نو دادن که هنوزم که هنوز داره کار میکنه و چتد وقت یه بارم میبرم همونجا مجانی اپدیتش میکنن. ممنونم ازشون اون صد و خورده ای پولی که گرونتر از متفرقه ها دادم حلالشون باشه.

  4. امین قاسمی

    سلام
    حاجی جان خیلی ارادتمندم
    شما خیلی بزرگواری من که تو این 10 سال بجز بزرگواری ومردانگی و صداقت هیچ چیزی از شما ندیدم و افتخار میکنم به شاگردی شما
    تنت سالم دلت خوش

  5. گوشی آلکاتل که کاملا آشغاله من خریدم یک ماه هم کار نکرد نمیدونم این آقا به چی افتخار میکنه ؟ احتمالا خالی کردن جیب مردم…

  6. یکی نیست بگه شما که دومینوارد کننده اید ضعفتون صداقته چرا یه سایت برای خودتون نزنید بدونیم پی به چیه

  7. سلام. بنده یه آلکاتل گرفتم و در عین مراقبت بسیار زیاد کاملا بدون هیچ دلیلی اسپیکر آن خراب شد. دادم گارانتی یاس درستش کردن اما باز خط 912 روش جواب نمیده دوباره بردم که میگن باید چند روز دیگه باید بمونه. من به این گوشی و خطهام به شدت نیاز دارم و گوشی ای که هنوز به ماه نرسیده و انواع مشکلاتو داره قائدتاً باید تعویض بشه اما ماسفانه … از شرکت یاس تقاضا میکنم رسیدگی کنند.

    1. سلام سعید جان من و برادرم کمتر از یک ماهه که آلکاتل خریدیم، ال سی دی گوشی های هردتامون خراب شده، واقعا شرکت یاس باید خجالت بکشه که اینهمه پول از مشتری میگیره اونوقت چنین گوشی هایی بهشون تحویل میده…

  8. این شرکت یاس گوشی 5 یورویی رو داره 60 هزار تومن میفروشه باید ازشون سوال کرد ارز رو با چه قیمیتی حساب کردند که جیب ملت باید اینظور هدف قرار بگیره!!!

  9. با سلام
    من در شهریور ماه امسال یک وان از همدان با ضمانت یاس خریداری کردم . با قیمت 2150 هزار تومان . متاسفانه مدتی بعد متوجه شدم که دوربین این موبایل بنفشی بسیار شدیدی دارد و نیز speaker های این موبایل صدای هس هس میکند و نیز وقتی که وارد دوربین میشوم یک صدای عجیب تق تق مانندی از عقب موبایل می آید . من با شرکت یأس تماس برقرار کردم ولی در عین ناباوری فرمودند که باید موبایل را برای دوربین به update های 4.2 و 4.3 بکنم ولی من وقتی به 4.2 کردم بدتر شد و به بقیه مشکلات افزوده شد . در اینجا نمیشود همه مطالب را نوشت . ولی. فقط متاسفم که شرکت به ضوابط عمل نمیکند . لطفا همانطور که مشتری اعتماد میکند. شما نیز به او احترام … با تشکر

  10. مصاحبه جالبی بود .زحمت کشیدین

    اینم به خاطر بعضی از منتقدان میگم که : کاش از ایشون میپرسیدین چقدر به خدمات پس از فروش اهمیت میدن و در این راستا چه کاراهایی رو انجام دادن ! مثلا ضمانت نامه

  11. چرا تبلیغ الکی می کنید. اینکه برین موبایل ورژن خاورمیانه بیاری سخته یا اون کیبوردتون که عربیه بهش می نازید.من کلی هزینه کردم وان خریدم همون هفته ی اول می بینم اسپیکراش خش داره صفحشم می لرزه بعد می برم گارانتی به نفعشه نه ببینه نه خشو بشنوه .بعد یه هفته ام نه بلدن گوشیو تعمیر کنن اصلا بلد نیستن چطوری باز می شه نه تعویض می کنن و میگن گوشیت سالمه .اگه یه این میگن خدمات اره تو خدمات اولین.خواهشا بزارین مردم این نظرو ببینو متوجه شن با چی طرفن 200 تومن م اضافه پول ندن.

  12. خسته نباشید، خیلی عالی بود.
    واقعا همچین مطالب “نو” ای دیگه کمتر جایی پیدا میشه.
    .
    ولی بحث و اینا رو بیخیال …! عجب دوربین خطرناکی دارید!
    میشه مدلش رو بگید؟! (عکس آخر)

  13. چه تبلیغی میکید واسه این شرکت!
    شما که اینقد دارین گوشی های آلکاتل رو معرفی میکنید، حداقل قیمتهاش رو هم بگین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH