احتمالا اپل از به‌کارگیری گسترده پنل‌های اولد به دلیل قیمت بسیاربالای آن‌ها صرف‌نظر خواهد کرد

وجود شواهد محکم مبنی بر حضور پر رنگ اپل در نمایشگاه اتحادیه نمایش اطلاعات 2018 (SID) با 300 کارمند، احتمالا صحت گزارشات اخیر زنجیره تامین کمپانی را به اثبات می‌رساند. براساس این گزارشات، اپل می‌تواند از صفحات OLED در کلیه گوشی‌های آینده خود رونمایی کند. تحلیل‌گران مشهور، منبع این شایعه را به نمونه‌های آزمایشی محصولات نسبت می‌دهند. اپل در نمایشگاه سال گذشته تنها با 200 کارمند شرکت کرد. اما کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی در کنار صفحات اولد از پنل‌های انعطاف‌پذیر و شفاف، نمایشگرهای مخصوص خودرو و کلیه اشکال دیگر پنل‌ها شامل دستگاه‌های پخش صوتی که احتمالا توجه اپل را به خود جلب خواهند کرد نیز رونمایی می‌کنند.

علی‌رغم این مسئله، دیروز انتشار یک گزارش، قیمت سهام کمپانی‌های سامسونگ و Japan Display که به ترتیب تولیدکننده پنل‌های اولد آی‌فون X و صفحات LCD آی‌فون 6.1 اینچی آینده اپل هستند را تحت تاثیر قرار داد. امروز بلومبرگ نظر چندین تحلیل‌گر را گردآوری کرد که اساسا معتقدند حرکت به سمت بهره‌گیری همه‌جانبه از پنل‌های اولد چندان سریع نخواهد بود و احتمالا چنین امری تا پیش از سال 2020 رخ نخواهد داد؛ چرا که تولید سری آی‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه از هزینه مورد انتظار اپل گران‌تر تمام می‌شود. علاوه بر این، حداقل تا سال 2020 و خروج آی‌فون از محوریت چرخه مصرف، ظرفیت کافی برای تولید ده‌ها میلیون پنل اولد موردنیاز اپل وجود نخواهد داشت.

در انتها تحلیل‌گر موسسه گلدمن ساکس می‌گوید: کمپانی Japan Display احتمالا تولید صفحات LCD برش‌خورده  آی‌فون 9 را برعهده خواهد داشت و براساس برخی علائم مالی ظریف، بعید است این کمپانی تا 2 سال آینده اقدام به تولید پنل‌های اولد نماید. با این‌حال فناوری میکرو LED می‌تواند این معادله را تغییر دهد. اکنون اپل در آزمایشگاه‌های خود صاحب این تکنولوژی است. تا 2 سال آینده میکرو LEDها می‌توانند به حد کافی بالغ شوند؛ لذا اپل حداقل در یکی از دستگاه‌های آینده خود از این پنل‌ها بهره خواهد برد و این گجت حتی ممکن است یک گوشی آی‌فون باشد. تحقق این امر در آن مقطع زمانی موجب سقوط واقعی سهام کمپانی‌های تولیدکننده پنل‌های اولد خواهد شد.

3 در مورد “احتمالا اپل از به‌کارگیری گسترده پنل‌های اولد به دلیل قیمت بسیاربالای آن‌ها صرف‌نظر خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH