تکلیف پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی شخصی به‌زودی یکسره می‌شود

پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی یکی از معضلات اصلی این روزهای بسیاری از مشترکین سیم کارت‌های اعتباری و دایمی است که مشخص نیست که چه شرکت یا اپراتوری اقدام به فروش شماره‌های مردم به موسسات تبلیغاتی نموده تا آن‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی نمایند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، پس از جنجال‌های اخیر در مورد پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی و همچنین ورود شخص وزیر به این موضوع، بسیاری از نهادهای مربوطه اقداماتی را انجام داده‌اند که از جمله این اقدامات می‌توان به مقررات و نظارت‌های بسیار زیاد رگولاتوری در این زمینه اشاره کرد.

پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی

طبق اعلام مجید حقی؛ معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در 4 ماهه اخیر روند ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کاهش یافته و بسیاری از شماره‌های شخصی که اقدام به ارسال تبلیغات می‌نمودند، مسدود شده است. این نظارت‌ها علاوه بر اینکه مستقیما توسط رگولاتوری انجام می‌گردد، طبق گزارش‌های مردمی به سامانه‌های 800 و 195 دریافت و پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود:

البته در حال حاضر هنوز مشکل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی وجود دارد و از همین‌جا اعلام می‌کنیم که یک به یک شماره‌های گزارش شده مسدود خواهند شد و اغماضی در کار نخواهد بود. یکی از مشکلات ما با اینگونه مشترکین تغییر شماره و تغییر رفتارهای تجاری آن‌هاست که ما را گمراه کرده و از شناسایی سریع آن‌ها باز می‌مانیم ولی آن‌ها بدانند که ما نیز رصد و مانیتور خود را تغییر داده و بیش از پیش کنترل و نظارت می‌نماییم.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان گفت:

ما با اپراتورها هماهنگ کرده‌ایم که برای هر مشترک یک پنل ویژه تدارک ببینند تا مشتریان بتوانند پیامک‌های دریافتی خود را مدیریت کرده و از دریافت پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی جلوگیری نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH