مودم سلولار جدید اینتل می‌تواند موجب کاهش وابستگی کمپانی اپل به کوالکام شود

آیا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا برخی مواقع گوشی‌های مشابه از قطعاتی با تفاوت‌های جزئی استفاده می‌کنند؟ یکی از دلایل این پدیده به تکنولوژی‌های متفاوت مورداستفاده از سوی سرویس‌دهنده‌های مخابراتی مربوط می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به فناوری‌های GSM در برابر CDMA اشاره کرد که تولیدکنندگان گوشی به منظور اطمینان از کارکرد دستگاه در هریک از شبکه‌های مخابراتی مذکور بایستی نسخه‌های متفاوتی از هندست را تولید و روانه بازار نمایند.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که شرکت اینتل قادر است به این محدودیت پاسخ دهد. گزارشی از وبسایت AppleInsider، آغاز فرآیند تولید مودم XMM7560 توسط اینتل را تائید نموده است. به‌علاوه این موضوع در گزارشی از سوی وب‌سایت Nikkei Asian Review نیز به تائید رسیده است؛ جایی که آشا کدی، معاون ارشد واحد فناوری، معماری سیستم‌ها و گروه مشتریان اینتل به این نشریه گفته است: “اکنون تراشه‌های مودم XMM 7560 در فرآیند استقرار و به‌کارگیری قرار دارند. این محصول در وضعیت ارزیابی و تولید انبوه به سر می‌برد.”

این مودم در هر 2 شبکه مخابراتی GSM و CDMA به صورت موثر و کارآمد عمل می‌کند؛ بدان معنا که کمپانی‌هایی نظیر اپل دیگر ناچار به تامین مودم‌های مورد نیاز خود از شرکت‌های مختلف نخواهند بود و به دنبال آن وابستگی غول کوپرتینویی به فناوری کوالکام کاهش پیدا می‌کند؛ چرا که در حال حاضر هر 2 کمپانی درگیر یک نزاع حقوقی با یکدیگر هستند.

همان‌طور که گفته شد، ظاهرا نبایستی انتظار داشته باشیم که اپل در آینده‌ای بسیار نزدیک، ارتباط خود با کوالکام را به کلی قطع نماید. پیش‌بینی می‌شود که کوالکام همچنان به تامین قطعات موردنیاز اپل ادامه دهد؛ اما گزارشات قبلی نشان می‌دادند که نقش فعلی این تولید کننده در مقایسه با گذشته بسیار محدودتر است.

کوالکام 30 درصد از قطعات ضروری را تامین می‌کند؛ در حالی‌که شرکت اینتل به تنهایی تامین‌کننده 70 درصد باقی‌مانده خواهد بود. انتظار داریم که سهم کوالکام طی سال‌های آینده حتی از این رقم هم کوچک‌تر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH