سونی موبایل از بازار خاورمیانه، ترکیه و آفریقا خداحافظی می‌کند؟

سونی موبایل در بازار تلفن همراه درجا زده است، هر چند که هنوز به طور کامل از آن خارج نشده اما قصد دارد تا میزان فعالیت خود در این بخش را کمی محدودتر کند. این کمپانی ژاپنی همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند با کیفیت ادامه می‌دهد، اما با توجه به شرایط موجود، آن‌ها در موقعیت دشواری با سایر رقبا و تولیدکنندگان رقابت می‌کنند.

در حال حاضر این کمپانی تصمیم گرفته تا با خروج از چند بازار رسمی میزان ضررهای خود را کاهش داده و از این طریق سوددهی را افزایش دهد.

ایوان بلاس که دارای پیشینه‌ای جامع از افشای اطلاعات گجت‌ها و تلفن‌های همراه است، با انتشار توئیتی ادعا کرد که سونی موبایل در آینده‌ای نزدیک با خاتمه دادن به فعالیت دفاتر خود در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا از بازار این سه منطقه خارج خواهد شد. به نظر می‌رسد این شرکت در ماه اکتبر تصمیم به انجام چنین اقدامی گرفته است.

حتی اگر تلفن‌های هوشمند سونی مانند گلکسی اس 9 سامسونگ در سراسر جهان خواهان زیادی نداشته باشند اما این شرکت ژاپنی همچنان طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد که منتظر ارایه گوشی‌های هوشمند جدیدتر آن هستند تا بلافاصله با محصولات قدیمی خود خداحافظی کرده و مدل‌های جدیدتر این کمپانی را خریداری کنند.

با این حال اگر دوستداران این برند مطرح در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا مستقر باشند، قطعا از این تصمیم سونی خوشحال نخواهند شد. اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان گفت تصمیمی که این شرکت در خصوص کسب و کار خود گرفته، از لحاظ منطقی یک اقدام درست است چراکه هیچ شرکتی در شرایطی که در حال از دست دادن سرمایه خود است، حاضر به ادامه فعالیت نخواهد بود.

با این وجود، اگر سونی موبایل در سایر بازارها در سراسر جهان اقدامات مشابهی را انجام دهد، باید منتظر ماند و دید آینده گوشی‌های هوشمند این کمپانی به کجا ختم خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH