HTC تکنولوژی واقعیت مجازی با قابلیت حرکت بین چند اتاق را مورد آزمایش قرار داد

در حال حاضر بزرگترین چالش برای تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده آن در اتاق‌های بزرگ است. اما رویای بعدی درباره آینده این فناوری تجربه آن در چندین اتاق است، به‌طوری‌که کاربر می‌تواند از اتاقی به اتاق دیگر بدون هیچ مشکلی رفت‌وآمد کند. این اتفاق شاید سال‌ها طول بکشد اما HTC اخیرا با استفاده از وایو پرو (Vive Pro)، ایستگاه‌های پایه چندگانه و نسخه‌ بتای SteamVR 2.0، نمونه ساده‌ای از نحوه کار این تکنولوژی به‌نمایش گذاشته است.

درباره این تکنولوژی جدید، Alvin Wang Graylin، رییس چینی وایو، در حساب توییتری خود تصاویری از شانزده ایستگاه پایه‌ای که از طریق SteamVR به هم متصل شده و چندین اتاق را پوشش می‌دادند به نمایش گذاشت. او سپس ویدیویی را منتشر کرد که در آن فردی با در سر داشتن هدست وایو پرو بین سه اتاق و هر اتاق با دو ایستگاه پایه‌ای به راحتی حرکت می‌کند.

متاسفانه چنین تجربه‌ای فعلا برای مصرف کنندگان امکان‌پذیر نیست. دلیل این موضوع آن است که اولا   SteamVR در حال حاضر تنها توانایی ردیابی از ۴ ایستگاه پایه را در آنِ واحد دارد و ثانیا امکان خرید همه تجهیزات موردنیاز این تکنولوژی وجود ندارد. خرید باندل Vive Pro تنها راه ممکن برای داشتن دو ایستگاه پایه نسل ۲ والو است و هنوز هیچ خبری درباره فروش جداگانه آن‌ها از طرف HTC یا والو شنیده نشده است.

نسخه‌ بتای SteamVR 2 برای پشتیبانی از ابزار‌های پیکره‌بندی کانال‌های رادیویی طراحی شده و در واقع آن تجربه‌ای را فراهم نمی‌کند که شرکت والو به دنبال آن است.

با این حال تجربه فوق‌الذکر، نمونه‌ جالبی از آینده احتمالی واقعیت مجازی به‌ویژه درباره بازی‌هایی است که امکان حرکت بین چندین اتاق را با استفاده از این تکنولوژی فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH