بررسی اپلیکیشن مترو تهران: قطار زیرزمینی در دستان شما!

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهر تهران و به‌طور کلی کلان‌شهرها، ترافیک است! افراد ساکن چنین شهرهای بزرگی، روزانه ساعات زیادی از عمر خودشان را در ترافیک به‌سر می‌برند. یکی از راه‌کارهای جدی برای فرار از این مشکل، استفاده از مترو یا همان قطار زیرزمینی است. مترو تهران روزانه تعدادی میلیونی از افراد را جابه‌جا می‌کند و از این سوی شهر به آن سو می‌برد. با توجه به افزایش خطوط و ایستگاه‌ها، اکنون مترو به شهری زیرزمینی تبدیل شده و شاید کسی نتواند تمام ایستگاه‌های آن را به خاطر بسپارد و یا خطوط را حفظ کند! اما نگران نباشید؛ اگر شما نیز در تهران زندگی می‌کنید و علاقه زیادی هم به استفاده از مترو دارید، تکنولوژی به کمک‌تان آمده و می‌توانید با نصب اپلیکیشن مترو تهران هر آنچه که لازم دارید، در رابطه با این شهر زیرزمینی فرا بگیرید! این اپلیکیشن بیش از ۲۰۰ هزار نصب فعال (طبق آمار کافه‌بازار) داشته و با کسب امتیازی بالا یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌ها برای تهرانی‌هاست. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا ببینیم این اپلیکیشن چه چیزی داشته که توانسته تا این حد به محبوبیت برسد…

بعد از نصب این برنامه کم‌ حجم، در نخستین مرحله شاهد یک رنگین‌کمان (!) هستید که در واقع همان خطوط مترو هستند. سازنده با قرار دادن همان رنگ‌های خطوط در مترو، کاری کرده تا مشکلی با این اپلیکیشن در دنیای واقعی نداشته باشید. به‌عنوان مثال اگر از مترو استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که خط شلوغ تجریش به کهریزک با رنگ قرمز شناخته می‌شود؛ سازنده نیز از همین رنگ در اپلیکیشن برای نشان داده خط بهره گرفته تا از سردرگمی بکاهد.

با لمس هر کدام از خط‌ها، شاهد نام ایستگاه‌ها هستید که به ترتیب پشت سر هم قرار گرفته‌اند. در مقابل برخی ایستگاه‌ها علامتی قرار گرفته که نشان دهنده محل تقاطع خطوط است و حتی از طریق رنگ علامت نیز می‌توانید متوجه شوید که این ایستگاه محل تقاطع با کدام خط است. در صورتی که یکی از ایستگاه‌ها را لمس کنید، آدرس دقیق ایستگاه بر روی نقشه، مراکز مهم اطراف آن، خطوط اتوبوس و تاکسی، زمان‌بندی حرکت قطارها و برخی امکانات رفاهی آن ایستگاه (نظیر مجهز بودن به خودپرداز، مینی سوپر، کافی‌نت، سرویس بهداشتی، مرکز خرید، پارکینگ و…) را می‌بینید، تا درک درستی از موقعیت و ویژگی‌های مورد نظر داشته باشید و بدانید که در ایستگاه مورد نظر چه چیزی در انتظار شماست.

زمان‌بندی حرکت قطارها با کمی ارفاق به‌صورت دقیق نوشته شده و اپلیکیشن با استفاده از ساعت گوشی‌ شما زمان باقی مانده تا رسیدن قطار بعدی را اطلاع می‌دهد که تا حدودی می‌توان روی دقت آن حساب کرد. یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن امکان یافتن ایستگاه‌ها متناسب با امکانات است! به‌عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید ایستگاهی را بیابید که به کافی‌نت و یا خودپرداز مجهز است؛ به‌راحتی و با یک انتخاب، لیست ایستگاه‌های موجود برای شما به نمایش در می‌آید که مسلما کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.

شاید مهم‌ترین بخش اپلیکیشن امکان مسیریابی آن باشد. با ورود به این بخش که در منو سمت چپ دیده می‌شود، می‌توانید با انتخاب ایستگاه مبدا و مقصد موردنظرتان، نحوه استفاده از خطوط را ببینید و دریابید که مثلا در کدام ایستگاه می‌بایست خط را عوض کرده و سوار قطار دیگری شوید. علاوه بر مسیریابی، اپلیکیشن حتی زمان تقریبی رسیدن شما به مقصد را نیز اعلام می‌کند که جز نقاط قوت آن به‌حساب می‌آید. یک قابلیت نیز در نظر گرفته شده تا با فعال کردن لوکیشن بر اساس موقعیت فعلی‌ خودتان، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو را پیدا کنید.

در منو اپلیکیشن تهران مترو، بخشی با نام ایستگاه‌ها در نقشه شهر دیده می‌شود که توسط آن می‌توانید شاهد نقشه تهرانی باشید که خطوط مترو به وضوح در آن قابل رویت است؛ البته برای دسترسی به این بخش می‌بایست گوشی شما به شبکه جهانی اینترنت متصل باشد. علاوه بر این‌ها خود نقشه مترو نیز با کیفیت بالایی در برنامه درج شده تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

متاسفانه بخش تنظیمات اپلیکیشن شامل گزینه‌های زیادی نیست و تنها می‌توانید اطلاع از نسخه جدید و اخبار مربوط به اپلیکیشن را فعال یا غیرفعال کنید. شاید اگر سازنده بخشی برای دریافت اعلان‌‌ها قرار می‌داد، می‌توانست اپلیکیشن بهتری را ارایه دهد. مثلا زمان باقی مانده تا رسیدن به مقصد توسط نوتیفیکیشن اطلاع داده می‌شد. با این حال امکان اشتراک‌گذاری برنامه در منو گنجانده شده تا به‌راحتی بتوانید دوستان خودتان را از این اپ کاربردی آگاه کنید.

اپلیکیشن مترو تهران

به‌صورت کلی مترو تهران با رابط کاربری ساده خود نیازی به آموزش برای استفاده ندارد و خیلی راحت مسافران مترو در هر سنی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این اپلیکیشن در واقع هم به صورت فارسی و هم انگلیسی قابلیت‌های خودش را ارایه می‌دهد و می‌تواند برای توریست‌ها نیز کاربردی باشد؛ ویژگی که نشان می‌دهد سازنده دقت زیادی در ساخت این برنامه به خرج داده است. اپ مترو تهران کاملا رایگان بوده و حتی شاهد تبلیغات آزاردهنده‌ای هم در آن نیستیم. شما می‌توانید این اپلیکیشن کاربردی را با حجم 5.5 مگابایت از طریق لینک زیر دانلود کنید. لازم به‌ذکر است که اپلیکیشن تهران مترو برای سیستم‌عامل iOS نیز در دسترس است.

مزایا

·         نمایش اطلاعات کامل هر ایستگاه

·         امکان مسیریابی دقیق

·         نمایش زمان سفر از مبدا تا مقصد

·         امکان یافتن ایستگاه‌ها با توجه به موقعیت شما

·         نمایش ایستگاه بر روی نقشه

·         رابط کاربری ساده و سبک

·         رایگان و بدون تبلیغات آزاردهنده

معایب

·         عدم استفاده درست از اعلان‌ها

·         زمان رسیدن قطارها به‌صورت تقریبی نشان داده می‌شود

Cafebazar بررسی اپلیکیشن Home Workout: لاغری و تناسب اندام در خانه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH