نوا ۳

بررسی اولیه هواوی نوا ۳؛ دل‌بری از چین!

در حال حاضر هوآوی سومین برند پرفروش دنیای موبایل به حساب می‌آید. این شرکت سالانه از محصولات متنوعی پرده برمی‌دارد که بعضی بالارده، برخی میان‌رده و دسته‌ای نیز اقتصادی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نوا ۳ هوآوی بپردازیم.


دیزاین و دیسپلی

نوا ۳ همچون بیش‌تر اسمارت فون‌های جدید طراحی مدرنی دارد. در این دیزاین حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به حداقل میزان خود می‌رسد و تولیدکننده برخلاف سال‌های پیش از نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده نمی‌کند. گذشته از این، جنس بدنه نیز در طراحی مدرن مهم است. نوا ۳ از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده که در هنگام لمس حس مطلوبی را منتقل می‌کند. البته به لطف شیشه گوشی استعداد زیادی در جذب اثر انگشت (مخصوصا در رنگ‌های تیره) خواهد داشت و اگر به این موضوع حساس باشید، باید همیشه دستمالی برای سابیدن گوشی همراه‌تان باشد. فریم فلزی به خوبی بین دو قاب قرار گرفته و تجربه‌ای عالی از لمس دیوایس خواهید داشت. سازنده چینی از نمایشگری عظیم بهره برده که حاشیه‌های کمی در طرفین خود دارد. در واقع هوآوی توانسته با کمک المان‌هایی چون نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و بریدگی در قسمت بالای پنل از ضخامت نوارها بکاهد. پس تماشای فیلم، تجربه بازی‌ها و به‌طور کل محتواها لذت‌بخش خواهد بود. در قاب پشت عناصری تکراری قرار دارند؛ یک ماژول دوربین دوگانه به همراه فلاش و حس‌گر اثر انگشت. این طراحی در کنار ناچ قاب جلو، ناخودآگاه در ذهن کاربر آی‌فون ۱۰ را تداعی می‌کند. همان‌طور که گفتیم هوآوی به صفحه‌ای کوچک و کم‌تر از ۶ اینچ اکتفا نکرده و نوا ۳ به نمایشگری ۶.۳ اینچی مجهز است. این کمپانی مثل رقیب آمریکایی‌اش عقیده دارد که وقتی باید از تکنولوژی‌های بهتر استفاده کرد که نسل‌های پیشین نیازهای کاربر را برآورده نکند. به همین علت شاهد رزولوشن فول اچ‌دی پلاس هستیم. با این‌که حتی در فواصل نزدیک شاهد پیکسل‌ها نخواهید بود، اما اگر دقت صفحه نوا ۳ را با یک گوشی با رزولوشن کوآد اچ‌دی پلاس مقایسه کنید، سریعا متوجه تفاوت‌ها خواهید شد. گذشته از این، نمایشگر اسمارت فون جزئیات قابل قبولی را نشان می‌دهد و برای مثال گوشه‌های تیزی در المان‌ها نمی‌بینید. تکنولوژی ساخت هم کاربر را ناامید می‌کند. هوآوی از ال‌سی‌دی بهره جسته که کم کم در حال منقرض شدن است. این فن‌آوری برخلاف نمونه اولد روشنایی کم‌تری دارد و رنگ‌ها را جذاب به نمایش نمی‌گذارد. هم‌چنین کنتراست و عمق رنگ مشکی آن چند پله پایین‌تر از خانواده اولدهاست.

پلت‌فرم

نوا ۳ با وجود این‌که نوا ۳ در قسمت طراحی و نمایشگر ضعف‌هایی دارد، ولی تمام آن کمبودها در بخش پلت‌فرم جبران شده‌اند. تولیدکننده چینی از آخرین پردازنده ساخت خود به‌نام کایرین ۹۷۰ در این گوشی استفاده کرده است. این چیپست از پس همه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل برمی‌آید و با تکیه بر آن حتی کارهای حرفه‌ای‌ کاربر نیز بدون لگ و کندی انجام می‌شود. اما چیزی که این تراشه را متفاوت کرده، قسمت تثبیت‌کننده هوش مصنوعی آن است. در نوا ۳ اعمال مختلفی برپایه تکنولوژی‌های هوش مصنوعی صورت می‌گیرند و ضروری‌ست شاهد یک تثبیت‌کننده باشیم. این بخش سرعت یادگیری اسمارت فون را تا حد قابل توجهی افزایش داده و کارها را تسریع می‌بخشد. با این حال، مجموعه سخت‌افزاری مخصوص هوآوی قابلیت‌های نهفته بسیاری دارد که به مرور و با کمک توسعه‌دهنگان معرفی می‌شوند. نباید مموری را از یاد برد. در اصل بدون وجود حافظه نمی‌توانیم حتی یک بازی سبک نصب کنیم. سازنده نوا ۳ را در دو نسخه عرضه کرده است. یکی با فضای داخلی ۶۴ گیگابایت و دیگری با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی. خوش‌بختانه فرقی نمی‌کند که کدام ورژن را بخرید، در هر دوی آن‌ها ۶ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود که تجربه مالتی‌تسکینگ را بهبود می‌دهد. در نتیجه می‌توان چند اپ یا گیم را به‌صورت هم‌زمان و بدون لگ اجرا نمود. ضمنا درگاهی برای میکرو اس‌دی تعبیه شده و می‌توان ظرفیت را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. نقش نرم‌افزار را نباید نادیده گرفت. نوا ۳ در عین این‌که به اندروید نسخه ۸.۱ مجهز است، از رابط کاربری اختصاصی هوآوی سود می‌برد. به این ترتیب تجربه جدیدی از اندروید خواهید داشت. بهینه‌سازی‌هایی در سیستم‌عامل گوگل رخ داده که کار کردن با آن را ساده‌تر نموده و عمر باتری افزایش یافته است.

دوربین

نوا ۳ پیش از هر چیزی بگوییم که دوربین نوا ۳ شگفت‌زده‌‌تان می‌کند. طوری‌که سریعا آن را در سبد خریدتان قرار می‌دهید! مثل برخی از مدل‌های سری P20، این گوشی یک لنز سیاه و سفید دارد که عکس‌های نوستالژیکی برای‌ شما می‌گیرد. گفتنی‌ست که کیفیت آن با افکت‌های نرم‌افزاری تفاوت زیادی دارد. رزولوشن لنز هم ۲۴ مگاپیکسل بوده و اطمینان می‌دهیم که تصاویر جزئیات بسیاری داشته باشند. لنز دیگر قاب پشت از نوع رنگی و ۱۶ مگاپیکسلی است. دریچه دیافراگم هر دو دوربین به یک اندازه هست و حتی در شرایط تاریک نیز عکس‌های قابل قبولی ثبت خواهید کرد. قابلیت پرتره هم فراموش نشده و می‌توانید با ماژول دوبین دوگانه نوا ۳ آثار جذاب و حرفه‌ای بگیرید. متاسفانه شاهد لرزش‌گیر اپتیکال در این مدل نیستیم و بنابراین قادر به عکس‌برداری در حین حرکت نخواهید بود. پس یا باید عکس‌های ناخوشایند را تحمل کنید یا این‌که اقدام به خرید یک پایه نمایید. اما تولیدکننده در قسمت فیلم‌برداری از یک لرزش‌گیر برپایه ژیروسکوپ بهره برده و می‌توانید در ماشین یا هر وسیله نقلیه دیگری به ضبط کلیپ بپردازید. صحبت از ضبط فیلم شد. خوب است بدانید این موبایل دل‌ربا می‌تواند با رزولوشن 4K از محیط فیلم بگیرد. در نتیجه می‌توانید لحظه‌های خاص را با تمام ریزه‌کاری‌ها ثبت کنید. فلاش ال‌ای‌دی نیز به کمک‌تان آمده تا در هنگام شب مشکلی در روند عکاسی به وجود نیاید. قابلیت‌هایی برپایه هوش مصنوعی نیز در اپلیکیشن دوربین قرار دارند و سرعت عکاسی را بهبود می‌بخشند. هم‌چنین تصاویر حرفه‌ای‌تری به لطف این تکنولوژی می‌گیرید. هرچه شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر شدند، اهمیت دوربین جلو هم افزایش یافت. چراکه کاربران مایل به گرفتن سلفی بودند و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی یا نهایتا ۵ مگاپیکسلی آن‌ها را راضی نمی‌کرد. برای همین دوربین قاب جلو با تحولات بسیاری مواجه شد. هوآوی نیز اهمیت این موضوع را درک کرده و مثل قاب پشت، از دو دوربین سلفی بهره برده است. این موجب افزایش کیفیت سلفی‌های شما می‌شود و طبیعتا لایک‌های بیش‌تری دریافت می‌کنید. در حقیقت یکی از لنزها وظیفه تشخیص عمق را برعهده دارد. در این صورت پرتره‌های زیبایی با دوربین‌های قاب جلو ثبت می‌کنید که با توجه به رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی یکی از لنزها جزئیات مطلوبی خواهند داشت. امکان فیلم‌برداری فول اچ‌دی به چشم می‌خورد و قرارهای اسکایپی‌تان و تماس‌های تصویری شما در سطح بالایی از کیفیت صورت می‌گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH