اپل آی‌فون Xr با نمایشگر LCD، تشخیص چهره و رنگ‌بندی متنوع رسما معرفی شد

ساعاتی از شروع کنفرانس اپل برای معرفی محصولات جدیدش می‌گذرد و این کمپانی از چند محصول جدید از جمله آی‌فون Xs و Xs Max و هم‌چنین چهارمین نسل از اپل واچ رونمایی کرده است. با این حال اپل محصولی نسبتا ارزان‌ قیمت‌تر را نیز برای این مراسم تدارک دیده بود: آی‌فون Xr با ویژگی‌های جذاب!

آی‌فون Xr از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده می‌کند که میزبان رنگ‌بندی متنوع و جذابی است. طراحی این هندست در بخش جلویی مشابه با آی‌فون X یعنی مجهز به سنسور فیس‌آیدی و نمایشگر بدون حاشیه است اما برخلاف آی‌فون Xs ،X و Xs Max در بخش پشتی آن تنها یک سنسور به عنوان دوربین اصلی قرار گرفته است. هم‌چنین اپل تصمیم گرفته است به جای نمایشگر OLED از یک نمونه LCD در آن استفاده کند.

در ابتدا به سراغ بدنه این اسمارت‌فون می‌رویم. آی‌فون Xr از بدنه‌ای متشکل از آلومینیوم و شیشه استفاده می‌کند. آلومینیوم مورد استفاده در این اسمارت‌فون از نوع آلومینیوم 7000 بوده که در بدنه هواپیماها استفاده می‌شود. این هندست در 6 رنگ سفید، مشکی، آبی، صورتی مرجانی، زرد و قرمز عرضه خواهد شد. آی‌فون Xr توانسته است گواهی IP67 را کسب کند که مقاومت اندکی کمتر از IP68 کسب شده توسط پرچم‌داران خانواده X را نشان می‌دهد.

نمایشگر مورد استفاده در آی‌فون Xr، از نوع ال‌سی‌دی بوده که گویا اپل دوست دارد آن را با نام “Liquid Retina” نام‌گذاری کند. هم‌چنین اپل مدعی است که این نمایشگر پیشرفته‌ترین LCD به کار رفته در یک تلفن همراه است. وضوح این نمایشگر 6.1 اینچی، 1792 در 828 پیکسل است و نکته قابل توجه این است که این نمایشگر از نمونه موجود در آی‌فون 8 پلاس بزرگ‌تر است.

دیگر ویژگی آی‌فون‌های اپل که در این مدل فدای کاهش قیمت شده است، فناوری 3D Touch است. آی‌فون Xr فاقد این ویژگی است با این حال اپل از قابلیت haptic touch در این نمایشگر استفاده کرده است که مشابه آن را قبلا در ترک‌پدهای مک‌بوک مشاهده کرده‌ایم. به این ترتیب کاربر مثلا می‌تواند دوربین را بدون نیاز به بازکردن قفل نمایشگر اجرا کند.

در بخش جلویی این آی‌فون می‌توانیم سنسورهای تشخیص چهره را مشاهده کنیم که از یک سنسور تشخیص عمق نیز استفاده می‌کند. مطمئنا کارایی و عملکرد این بخش مشابه با چیزی است که در پرچم‌داران اپل دیده‌ایم. هم‌چنین هیچ کلید سخت افزاری به عنوان دکمه هوم در بخش جلویی وجود ندارد و شما می‌بایست به واسطه ژست‌های لمسی با این هندست در تعامل باشید.

در قلب آی‌فون Xr می‌توانیم چیپست A12 اپل را مشاهده کنیم که اولین پردازنده توسعه یافته بر پایه معماری 7 نانومتری خواهد بود. این چیپست در آی‌فون Xs و Xs Max نیز استفاده شده است و بدون شک یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در محصولات اپل است.

در بخش پشتی تنها یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرون قرار گرفته است. این دوربین به کمک سیستم هوش مصنوعی قادر به ثبت تصاویر به صورت بوکه است و حتی پس از تصویربرداری از یک صحنه می‌توانید افکت بوکه را اعمال و یا تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

از نظر عمر باتری، مطابق اعلام اپل این هندست می‌تواند تا یک ساعت و نیم بیش‌تر از آی‌فون 8 پلاس شارژدهی داشته باشد. این موضوع بسیار خوب به نظر می‌رسد زیرا آی‌فون 8 پلاس عملکرد قابل قبولی را در بخش باتری ارایه می‌کرد.

ارزان‌ترین نسخه آی‌فون Xr با قیمت 750 دلار روانه بازار خواهد شد. این هندست در نسخه‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود که به ترتیب 750، 800 و 900 دلار قیمت خواهند داشت. پیش فروش آی‌فون Xr از تاریخ 19 اکتبر آغاز می‌شود و عرضه رسمی آن از تاریخ 26 اکتبر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH