100 هزار مودم وای‌فای قربانی یک بدافزار خطرناک شدند

بیش از صدهزار مودم وای‌فای در سرتاسر دنیا در حالی قربانی هکرهای سودجو شده‌اند که گفته می‌شود این تعداد از مودم‌های هک شده صرفا مواردی است که نسبت به آن اطلاع رسانی شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که کارشناسان امنیت مدت زیادی است که پیرامون ضعف پروتکل‌های امنیتی مودم وای‌فای می‌گویند و نسبت به آن هشدار داده‌اند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های خبری حوزه امنیت به نظر می‌رسد که بیش از صدهزار مودم در سرتاسر دنیا به دلیل ضعف‌های امنیتی دچار نفوذ شده و عملا منجر به اتفاقات ناگواری شده که از جمله آن سرقت اطلاعاتی است که یقینا برای بسیاری از افراد گران تمام شده است.

این کارشناسان امنیتی مصرانه روی تامین امنیت این دستگاه‌ها هشدار داده و به کاربران خانگی توصیه کرده‌اند که برای جلوگیری از نفوذهای این چنینی از رمز عبورهای قوی و همچنین اقدامات پیشگیری کننده استفاده نمایند.

مودم وای‌فای

به تازگی یک تیم متخصص امنیتی در گزارشی اعلام کردند که یک گروه از هکرهای ناشناس در اقدامی هماهنگ به بیش از 100 هزار مودم حمله کرده‌اند که در اغلب موارد موفق بوده و توانسته‌اند اطلاعات مربوط به دستگاه‌های مختلف متصل به این دیوایس‌ها را به سرقت برده و اخاذی‌هایی را از صاحبان این اطلاعات انجام دهند.

این بد افزار که GhostDNS نام دارد توانسته کنترل ترافیک کاربران را در دست گرفته و عملا با انتقال ترافیک آن‌ها به سمتی که خواسته هکرها بوده به اطلاعات شخصی ایشان دسترسی پیدا کرده و سو استفاده‌های بسیار زیادی از این اطلاعات داشته است.

البته قابل ذکر است که به گفته بسیاری از فعالان حوزه امنیت این نوع از نفوذهای امنیتی برای استخراج ارزهای دیجیتال صورت گرفته و به همین علت بسیاری از هکرها به دلیل جذاب بودن استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر کاربران عملا برای دسترسی به این اطلاعات دست به هر کاری میزنند و طبیعتا با هدف قراردادن تعداد زیادی از کاربران اقدام به هک می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH