5 ویژگی که باعث شده‌اند نگاه ویژه‌ای به گوشی گیمینگ ریزر فون 2 داشته باشیم

همان‌گونه که احتمالا در جریان هستید، گوشی ریزر فون 2 به عنوان دومین نسل از گوشی‌های گیمینگ کمپانی ریزر به تازگی معرفی شد. در حقیقت، این نسلِ اول از گوشی‌های گیمینگ این کمپانی یا همان ریزر فون بود که زمینه‌ساز عرضه گوشی‌های گیمینگ مختلفی از سوی کمپانی‌هایی هم‌چون شیائومی، ایسوس، هواوی و ZTE شد. در این مقاله قصد داریم به 5 ویژگی بارز گوشی ریزر فون 2 اشاره کنیم که موجب شده‌اند توجه ویژه‌ای به این گوشی گیمینگ شود. دعوت می‌کنیم همراه آی‌تی‌رسان باشید.

مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، با استاندارد IP67

گوشی ریزر فون که سال گذشته عرضه شد، از هیچ‌گونه استانداری در این زمینه برخوردار نبود و همین مورد به خودی خود یک عیب بزرگ برای این گوشی پرچمدار به شمار می‌رفت اما خوشبختانه امسال گوشی ریزر فون 2 دارای استاندارد IP67 است. هر چند که از دیگر پرچمدارانِ دارای استاندارد IP68 یک گام عقب‌تر است، اما از نداشتن هیچ استانداری در این زمینه بهتر است! به این ترتیب می‌توانید گوشی‌تان را به مدت نیم ساعت در عمق حداکثر یک متری آب (آن هم از نوع زلال) نگه دارید. بنابراین هنگام شنا کردن درون آب‌هایی مانند آب دریا باید بیش‌تر احتیاط کنید.


نمایشگری با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز

نسل قبلی این گوشی نیز از چنین ویژگی جذابی برخوردار بود. با این حال متاسفانه وجود پنلی با نسبت تصویر 16 به 9 کمی در ذوق‌مان می‌زند. آن هم در دورانی که حتی گوشی‌های رده‌پایین نیز از پنل‌های کم‌حاشیه با نسبت تصویری بیش‌تر از 18 به 9 بهره می‌برند. این نرخ از تازه‌سازی یا همان رفرش ریت را تنها در گوشی‌های خانواده شارپ آکوئوس دیدیم و هنوز هیچ گوشی اندرویدی دیگری تولید نشده که چنین نرخی از تازه‌سازی را داشته باشد. نزدیک‌ترین رقیب ریزر فون‌ها در این زمینه، گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون است که نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را به نام خود ثبت کرده است. بد نیست بدانید هر چه نرخ تازه‌سازی نمایشگر بالاتر باشد، محتواها با سرعت و کیفیت بهتر و بدون لگ و کندی به نمایش در می‌آیند که یکی از ملزومات امور گرافیکی هم‌چون بازی کردن است.


باتری پرحجم با قابلیت شارژ بی‌سیم

این مورد نیز مشابه با آن‌چه است که در نسل قبلی این دستگاه دیده بودیم؛ یک باتری پرحجم 4 هزار میلی آمپر ساعتی که از نسل +4.0 فناوری شارژ سریع کوالکام نیز پشتیبانی می‌کند. با این حجم از باتری که درخور یک گوشی پرچمدار در سال 2018 است، عملا مشکلی بابت شارژدهی این دیوایس نخواهید داشت. تنها دو گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو باتری‌هایی با چنین ظرفیتی دارند. علاوه بر این، کاربران ریزر فون 2 می‌توانند گوشی‌شان را به لطف بهره‌مندی از شارژ بی‌سیم (مطابق با استاندارد Qi)، خیلی سریع شارژ کنند.


ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

آی‌فون‌های سال 2017 اپل (آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون 10) اولین گوشی‌های هوشمند در جهان بودند که قادر به ضبط ویدیوهای 4K، آن‌هم با نرخ 60 فریم بر ثانیه شدند. کمی بعد سامسونگ و ال‌جی نیز پرچمداران جدید خود را به این قابلیت مجهز ساختند. حال می‌توان ریزر فون 2 را نیز به لیست کوتاه گوشی‌های هوشمندی اضافه کرد که توانایی انجام این کار را دارند. بنابراین مجبور نیستید بین ضبط ویدیو 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا فول اچ‌دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه، یکی را انتخاب کنید.


دوربین‌های بهبود یافته در ریزر فون 2

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید نسل قبلی این گوشی به عنوان یک محصول پرچمدار، از دوربینی ضعیف و بی‌کیفیت رنج می‌برد. ریزر فونِ سال گذشته مجهز به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی بود اما فقدان لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) کار دستش داد و کاری کرد که نمره ضعیفی در بخش دوربین نصیبش شود. خوشبختانه امسال اوضاع فرق کرده و علی‌غم آن‌که از سنسورهایی با همان رزولوشن استفاده شده، اما لرزش‌گیر اپتیکال تصویر به دوربین اصلی اضافه شده تا تارشدگی و لرزش تصاویر کاهش یابد.

وجود چنین تثبیت‌کننده‌ای در دوربین‌های موبایل از آن جهت لازم است که موجب ثبت عکس‌های بهتر در محیط‌های کم‌نور و تاریک و البته ضبط ویدیوهایی روان و بدون لرزش می‌شود. کمپانی ریزر اعلام کرده که در ریزر فون 2 از سنسورهای جدید سونی (IMX363 و IMX351) استفاده کرده است. با این حال به زمان بیش‌تری نیاز داریم تا با بررسی دقیق عملکرد دوربین این دستگاه، درباره میزان بهبود کیفیت آن صحبت کنیم.

جدای از موارد فوق، برخی تغییرات دیگر نیز در گوشی ریزر فون 2 اعمال شده (مانند ارتقا پردازنده و …) که جزو موارد معمول و عادی به شمار می‌روند. ضمن آن‌که اکنون لوگوی درخشانی از ریزر در قاب پشتی این گوشی نقش بسته که با ساطع کردن نور جذاب‌تر از یک لوگوی خشک و خالی‌ست. به علاوه، نرم‌افزاری پیش‌فرش با نام game booster به پرچمدار ریزر راه یافته تا عملکرد کلی دستگاه هنگام اجرای بازی‌ها بهبود یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH