میت 20 ایکس به عنوان بزرگ‌ترین فبلت گیمینگ دنیا رسما معرفی شد!

هواوی امروز دست پر به لندن آمد تا در رویدادی اختصاصی، جدیدترین گجت‌های هوشمند خود را به علاقه‌مندان معرفی کند. در مطالبی جداگانه شما را از معرفی گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو، هواوی میت 20 آر اس پورش دیزاین و البته ساعت هوشمند هواوی واچ جی‌تی و مچ‌بند هواوی بند 3 پرو آگاه ساختیم و حالا قصد داریم به رونمایی از گوشی گیمینگ هواوی بپردازیم که میت 20 ایکس نام دارد.

محصول پرقدرت هواوی به یک نمایشگر 7.21 اینچی از نوع اولد مجهز شده که رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل یا همان فول اچ‌دی پلاس دارد. این گوشی در واقع بزرگ‌ترین اسمارت‌فون تولیدی کمپانی هواوی است که قادر به پشتیبانی از قلم هوشمند (ملقب به M Pen) بوده و کاربران می‌توانند آن را در صورت تمایل تهیه کنند. همین ویژگی باعث شده که میت 20 ایکس یک محصول نادر در بین تمام محصولات تولیدکنندگان چینی باشد. مطابق انتظاری که از یک گوشی گیمینگ در سال 2018 می‌رود، قاعدتا باید در آن از چیپست قدرتمندی استفاده شود که میت 20 ایکس نیز از تراشه کایرین 980 به عنوان مغز متفکر پرچمداران سال 2018 هواوی بهره‌مند است.

علاوه بر این موارد، هواوی میت 20 ایکس از دوربین سه‌گانه و اسپیکر دوگانه (استریو) سود برده و اندروید 9 پای را در قالب رابط کاربری EMUI 9.0 اجرا خواهد کرد. برش قطره‌مانند بالای صفحه نمایش این دستگاه امکان بهره‌گیری از فضای بیش‌تری از پنل نمایشگر را فراهم کرده و باعث شده که اندازه نمایشگر آن حتی از پنل 7.12 اینچی موجود در گوشی آنر 8 ایکس نیز بزرگ‌تر باشد تا همین تفاوت کوچک موجب لذت بیش‌تر هنگام بازی کردن و یا تماشای محتواهای رسانه‌ای شود.

علاوه بر این، وجود نمایشگر بزرگ مزیتی است که برای کار کردن با قلم استایلوس این دستگاه مناسب و ایده‌آل خواهد بود. البته همان‌گونه که اشاره شد، این قلم به صورت جداگانه به فروش خواهد رسید. ما بی‌صبرانه منتظریم که ببینیم این قلم چه عملکردهایی خواهد داشت اما با توجه به صحبت‌های کوتاهی که هواوی درباره این قلم داشت، تعجب نخواهیم کرد که عملکرد و قابلیت‌های این قلم در حد و اندازه‌های قلم S Pen سامسونگ نباشد.

انرژی این گوشی گیمینگ را یک باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی تامین خواهد کرد. ضمن آن‌که باید به حضور سیستم خنک‌کننده مبتنی بر گرافن در میت 20 ایکس اشاره کنیم که برای اولین بار در صنعت تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفته است. هواوی ادعا می‌کند که این سیستم خنک‌کننده توانایی بیش‌تری در مقابل دیگر سیستم‌های خنک‌کننده داشته و حتی در زمان بازی کردن‌های طولانی نیز دمای دستگاه را پایین نگه خواهد داشت. البته باید به این مورد نیز اشاره کنیم که هواوی یک پد گیمینگ را در کنار گوشی جدید خود عرضه خواهد کرد. این پد دارای استیک آنالوگ بوده و در سمت چپ میت 20 ایکس قرار خواهد گرفت تا کنترل دستگاه و در دست گرفتن آن راحت‌تر باشد.

ریچارد یو، مدیر اجرایی بخش کسب‌وکار هواوی هنگام معرفی میت 20 ایکس اعلام کرد که این محصول نمایشگری بزرگ‌تر از کنسول نینتندو سوییچ داشته و عمر باتری آن دو برابر بیش‌تر از آن خواهد بود که همین موارد باعث شده که میت 20 ایکس بهترین هندست برای گیمنیگ باشد. در گذشته شاهد بودیم که هواوی در تبلت هواوی مدیاپد M5 از قلم هوشمند استفاده کرد و در گوشی آنر پلی نیز توجه خود به بحث گیمینگ را نشان داد اما این برای اولین بار است که هواوی هر دو نگرش فوق را در یک محصول پیاده‌سازی کرده است.

آغاز عرضه میت 20 ایکس در اروپا، از روز 26 اکتبر (4 آبان) بوده و قیمت آن نیز آن‌گونه که اعلام شده، برابر با 899 یورو (حدودا 1,040 دلار) برای نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. گوشی گیمینگ جدید هواوی قرار است در رنگ‌های آبی نیمه‌شب و نقره‌ای فانتوم عرضه شود. متاسفانه تا به این لحظه هیچ اطلاعاتی درباره وجود پیکربندی‌های دیگر از این دستگاه منتشر نشده و این‌‌ها تمام چیزی است که درباره گوشی گیمینگ میت 20 ایکس می‌دانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH