آموزش رجیستر کردن تلفن همراه از طریق سایت گمرک (روش جدید)

نزدیک به یک سال از راه اندازی رجیستری گوشی‌های موبایل می‌گذرد که توانسته جلوی قاچاق تلفن همراه را گرفته اما از سمتی، برای بسیاری از کاربران و مسافران، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

پیش از این در مقالاتی متفاوت، از رجیستری گوشی‌های سامسونگ، اپل، هواوی و… به‌صورت مجزا مقاله نوشتیم اما با توجه به آنکه روش رجیستر کردن گوشی تلفن همراه دچار تغییراتی از ۱۹ آذر ماه شده است، به همین خاطر قصد داریم تا به بیان آن پرداخته و مشکلات احتمالی را برای‌تان شرح دهیم.

لازم به ذکر است که این طرح رجیستری برای کسانی است که اقدام به وارد کردن یک گوشی به صورت مسافری نموده و یا آنکه قصد دارند یک گوشی رجیستر نشده را از طریق شماره پاسپورت یک مسافر، رجیستر کنند. رجیستر سایر گوشی‌های موبایل از طریق همان وارد کردن کد درون جعبه گوشی و مانند سابق انجام خواهد شد و ارتباطی به موضوع این مقاله ندارد.

پیش نیاز برای ثبت یک گوشی در سامانه گمرک

برای این کار ابتدا نیاز است که شما IMEI گوشی خود را داشته باشید که برای گوشی‌های دو سیم کارته، دو شماره دارد اما نیاز به IMEI سیم‌کارت اول دارید.

شما به شماره گذرنامه، شماره ملی و همچنین مبدا ورودی فرد مسافر به کشور نیاز دارید که البته این مسافر، می‌تواند خود شما و یا شخص دیگری باشد.

بایستی توجه داشته باشید که از زمان ورود وی به کشور، بیشتر از یک ماه نگذشته و از سویی، پیش از این گوشی دیگری در سال جاری از این طریق توسط وی رجیستر نشده باشد.

ثبت مشخصات در سامانه گمرک

مراحل کار نسبتا ساده است، شما ابتدا وارد آدرس https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شده و پس از قبول موافقت‌نامه و وارد کردن IMEI سیم کارت اول، به صفحه دوم هدایت می‌شوید که بایستی در آن مشخصات گوشی را وارد کنید.

پس از آن، نوبت به درج شماره تلفن همراه، کد ملی و گذرنامه می‌رسد. دقت داشته باشید که کد فعال‌سازی گوشی به شماره‌ای ارسال خواهد شد که در اینجا درج می‌کنید.

نیازی به سامانه همتا دیگر وجود ندارد

در قانون جدید دیگر نیازی به ثبت گوشی در سامانه همتا وجود ندارد و در واقع این تفاوت اصلی با روش قبل است. جالب اینجاست در شرایط اولیه،‌ هنوز متن نشان داده شده اصلاح نشده و شما را به درج مشخصات در سایت همتا ارجاع می‌دهد اما در صورتی‌که به آنجا رجوع کنید، با پیغام خطای زیر روبه‌رو خواهید شد.

طبق اعلام گمرک، اطلاعات گوشی‌ها هر سه روز یک‌بار به سامانه همتا ارسال شده و نیازی به مراجعه شخص و یا ثبت چیزی در سامانه همتا وجود ندارد. اگر هم به اپراتور سامانه همتا زنگ بزنید، وی تنها به شما می‌گوید که بایستی منتظر باشید تا از سمت گمرک مشخصات گوشی شما به دست ما برسد و کد فعال‌سازی را برای‌تان ارسال کنیم.

اگر هم این زمان طولانی شود، می‌توانید از طریق گمرک و شماره 02143891 اقدام به پیگری کنید، اگرچه طبق تجربه ما، به طور معمول پاسخی به تماس داده نمی‌شود و این امر، روند پیگیری را بسیار دشوار می‌کند.

در هر صورت با توجه به اینکه قانون فوق به‌تازگی ابلاغ شده است، بایستی امیدوار بود تا نقایص احتمالی آن برطرف شده و با سرعت بالا و دقت کافی، گوشی‌های واجد شرایط رجیستر شوند.

اگر سوال و یا نکته‌ای در ارتباط با رجیستر کردن گوشی خود دارید، در بخش دیدگاه‌ها با سایرین به اشتراک بگذارید.

387 در مورد “آموزش رجیستر کردن تلفن همراه از طریق سایت گمرک (روش جدید)”

  1. سلام من پول گمرکی پرداخت کردم ولی سامانه همتا که میرم میگه سریال گوشی قانونی نیست راهنمایی کنید ممنون

  2. آیا جهت رجیستری در سایت گمرک حتما باید اطلاعات شخصی که گوشی را وارد کرده بدیم؟ مثلا من یک گوشی وارد کنم میتونم با اطلاعات فرد دیگری ثبتش کنم؟

  3. سلام من هزینه ریجستری گوشی روپرداخت کردم ولی دوسال سفرخارج نداشتم،ریجستری میشه اگه نمیشه پولی که دادم چی میشه؟

  4. سلام شماره ای که برای دریافت کد فعال سازی داده میشه باید به اسم مسافر باشه یا فرقی نمیکنه؟

  5. با سلام. یه گوشی از سو‌ید برام آوردن که یک ماه و ده روز شده. سیم یکش کار نمیکنه ولی سیم دومش کار می‌کنه حالا اگه هزینه گمرگ بدم درست میشه؟

  6. مسعود مرادی

    با سلام سوالی داشتم من کد ملی خودمو میخوام ثبت کم با شماره خودم ولی خطا میده که هر مسافر فقط یک گوشی میتونه ثبت کنه در حالی که من اصلا تا حالا گوشی ثبت نکردم میخواستم ببینم امکانش هست که بتونم زمان دقیق اینکه کد ملی من ثبت شده تو سایت گمرک رو دربیارم ؟ زمان ثبت رو . ممنون میشم کسی کمک کنه

  7. معمولا چند روز طول میکشد تا کد چهار رقمی از طرف همتا پیامک شود؟؟؟چون الان ده روز از ثبت گوشی من در سایت گمرک میگذرد ولی کدی از طرف همتا فرستاده نشده…چکار کنم

  8. هاشم بایرام نژاد

    سلام خسته نباشید.من گمرک گوشی سامسونگ A9 رو در تاریخ 19 بهمن در سامانه گمرک واریز کردم الن یک هفته از اون تاریخ میگذره ولی هنوز کد فعال سازی رو دریافت نکردم.باید چیکار کنم؟

    1. اگر بیشتر از ۱۰ روز طول کشید با سامانه همتا تماس بگیرید و اگر از سوی گمرک چیزی به آن‌ها فرستاده نشده بود، بایستی مستقیما به گمرک زنگ زده و پیگیری کنید

  9. سلام، وقت بخیر
    من 21 بهمن ی گوشی سامسونگ j6 از بازار چارسو خریدم و خود مغازه دار اون رو فعال کرد و هزینه ای حدود 60 هزار تومن داد, چون گوشی هدیه بود با سیمکارت خودم فعال کردم و الان سیمکارتی که در گوشی هست اون سیمکارت نیست.. آیا این مسله مهم هست یا نه؟ منتظر کد فعال سازی باشم…
    با تشکر

  10. سلام من یه گوشی دارم مشخصات ثبت کردم تا قسمت کد دادن جلو رفتم سیستم قطع شد الان مجدد وارد میشم میخوام پرداخت رو انجام بدم نمیشه شناسه پرداخت نمیده لطفا راهنمایی کنید ممنون

  11. سلام دوست عزیز من قوانین گمرکی رو نمیدونستم از عراق ی گوشی خریدم اومدم ایران ی هفته موندم بعد دوباره برگشتم عراق 4 ماهه اینجام ی قانون داره میگه اگه بین یک ماه ریجیست نکنی دیگه نمیتونی الان من چیکار کنم ؟

    1. وقتی به ایران بازگشتید از طریق سامانه گمرک اقدام به رجیستری کنید، گوشی پس از ۱ماه آنتن نمی‌گیره اما رجیستری را می‌توانید پس از این مدت هم انجام بدین

      1. مشکل اینه اینجا تلفنم باز بود البته تو 4 ماه ماه یبار هم اومدم ایران چند روز موندم اونوقت هم از سیم کارت 2 استفاده کردم آنتن داد …. اینم عرض کنم سیم کارت ایرانم اینجا روشنه … اگه کار ریجیست انجام بدم پولم نمیره یعنی نوشته بود مبلغ عودت داده نمیشه

  12. سلام، با یکی دو نفر که با گرفتن هزینه رجیستر می کنند تماس گرفتم گفتند نیازی نیست تو پاسپورت مهر خروج خورده باشه. منم با پاسپورت خودم که مسافرت نرفتم تو سامانه گمرک ثبت کردم و هزینه گمرکی را هم پرداخت کردم. آیا ممکن است در سامانه همتا اطلاعات گوشی ارسال نشود؟ با توجه به یک بار ثبت شماره IMEI می توان با شماره پاسپورت دیگر ثبت کرد؟
    ممنون

  13. حسن مهدیان

    سلام الان موبایل فروشها گوشی ریجستر نشده میخرند و ریجستر میکنند مگه چند پاسپورت دارن که یکماه از سفرشان نگذشته باشه پس چجوری این همه گوشی رو ریجستر میکنند

  14. سلام وقت بخیر
    مورد اول من یه گوشی دو سیم کارته دارم که میخوام از طریق سایت گمرگی رو پرداخت کنم ولی توی سایت فقط جای یدونه imei هست برای دومی باید چیکار کنم؟
    مورد دوم من تقریبا دو ساله سفر خارجی نداشتم میتونم با شماره پاسپورت خودم گوشی رو ثبت کنم؟
    ممنون از پاسخگوییتون

  15. سلام من یه گوشی ساده طرح چینی دوسیم دارم از یکی از دوستان گرفتم سیم کارت اولش درسته ومشکلی نداره ولی سیم کارت دوم آنتن نداره و سریالشو تو سامانه همتا وارد می کنم میگه غیر مجازه است باید چیکار کنم

  16. سلام، اگه من یه گوشی با خودم بیارم ولی نخوام توش سیمکارت بزارم چی میشه؟ مثلا من الان یه سامسونگ دارم ریجستر شده بنام خودمم هست، بعد میرم از خارج کشور یه آیفون میخرم میارم ولی توش سیمکارت نمیزارم. یعنی باهاش کار میکنم و هرجا شماره تلفن خواست شماره اون سامسونگمو میزنم ولی توش سیمکارتی نزاشتم. اونوقت آیفون اتفاقی براش میفته؟

  17. سلام، اگه بیشتر از یک ماه از تاریخ ورود به ایران گذشته باشه باید چیکار کنیم ؟؟ من گوشی دارم که ریجستر نشده و الان دو ماه از تاریخ ورودم به کشور گذشته . چجوری باید ریجستر کنم ؟؟ با این قانون یعنی امکانش نیست دیگه ؟؟!!

  18. سلام و درود

    من یه آیفون ۵اس دارم دادم برد گوشی رو عوض کنن
    چند روز طول میکشه ریجستری بشه
    طرف میگه مللوم نیست
    راه دیگه ای ندارا گوشی رو به شدت نیاز دارم
    سپاسگزارم

  19. سلام. بنده یکی از دوستانم مالزی هستن. می‌خوام بگم از اونجا برام دو تا گوشی بفرسته. اگه از طریق پست اقدام کنیم برای رجیستری کردن گوشی مشکلی پیش نمیاد؟
    حالا دو تا نشد یکی چطورپ

  20. با سلام گوشی A7 را خریداری کردم در سامانه گمرگ ثبت شده و با یک شناسه پرداخت ؛ 8 بهمن 97 با من تماس گرفتند گفتند که این هزینه پرداخت میشه و کد رجیستری بعد یک هفته از همتا ارسال میشه . امروز 13 بهمن هستش . حالا سوال این است از کجا بفهمم هزینه گمرک آن توسط فوشنده پرداخت شده است لطفانظرتون رو بفرمایید.

    1. بایستی منتظر دریافت کد باشید، اگرچه منطقا در زمان خرید باید کد را دریافت کنید و نه پس از خرید! به طور معمول تا یک هفته هم امکان دارد طول بکشد اما اگر تا پایان این هفته کدی برای شما ارسال نشد، از طریق فروشنده موضوع را پیگیری کنید زیرا مسئولیت فروش گوشی رجیستر شده با وی است

  21. سلام من یک گوشی سامسونگ از یه سایت اینترنتی خرید کرده ام و اپراتور سایت بعد از خرید ازمن اطلاعت شماره سیم کارت و کد ملی گرفت و پس از پرداخت کردن گمرکی برای من کد چهار رقمی امد که من بهشون گفتم بعد به من گفتن که حق گمرکی پرداخت شد من الان ۹ روز گذشته و هنوز برام کد ریجستری نیامده به همتا هم زنگ زدم اونا گفتن که گوشی با این مشخصات ثبت نشده و گوشی قاچاق هستش من الان نگرانم کد برام ارسال نشه به سابت زنگ زدم دو روز پیش به من گفتن تا سه چهار روز دیگه صد درصد ارسال میشه .حالا من یه سوال دارم اگه ارسال نشه کد ریجستری و انتن گوشیم بعد از یک ماه بره کاریش میشه کرد ؟

    1. تا حد امکان نبایستی یک گوشی بدون کد رجیستری را خریداری کنید، تا زمانی که این کد ارسال نشود، محصول شما قاچاق حساب شده و پس از یک ماه، دیگر از شبکه سرویس نخواهد گرفت

      1. امید کنعانی

        سلام گوشی سامسونگ a7 خریدم اس ام اس خارجی رفته برای هر دو سیم کارتم هزینه ۵۰۰ تومن برای هر کدومشون اومده کسی میدونه مربوط به چه برنامه یا از چیه ؟

  22. سلام منبیش از دو ماه از بازگشتم به ایران گذشته الان اگه بخواهم میتونم با پاسپورتم گوشی را رجیستر کنم یا دیگه امکان نداره

  23. سلام برا من یه گوشی اوردن از کانادا طرف برگشت کانادا و من اینجا با شماره ملی خودم و شماره پاسپورت یکی دیگه عوارض گمرکیش رو دادم و خبر نداشتم باید شماره ملی و پاسپورت برا یک نفر باشه الان باید چیکار کنم به نظرتون فعال میشه یا نشه با مدارک پرداخت عوارض گمرک میشه کاری کرد؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. قاعدتا بایستی شماره پاسپورت و ملی یکی باشد، تنها کاری که می‌توانید بکنید، ارتباط گرفتن مستقیم با گمرک و مطرح کردن این مشکل‌تان است. صادقانه بگویید که اطلاع نداشتید و اگر امکان دارد شماره ملی آن فرد را جایگزین کنند

      1
      1
  24. سعید آزادی

    سلام
    یک گوشی سامسونگ برای بنده آوردن و تمام مراحل ریجستری رو انجام دادیم مبلغ گمرکی رو هم واریز کردیم. بعد از 20 روز این پیغام اومده ( رد شده به دلیل عدم وجود شناسه در اطلاعات ارسالی گمرک) گوشی وقتی اومد کارهای گمرکی رو اینحا انجام دادیم. چندین بار تماس گرفتم با سامانه همتا و گمرک هیچ جوابی ندادن. راهکار دیگه ای هست که انجام بدیم؟ دوستانی که تجربه این کار رو دارند لطفا راهنمایی کنند. ممنون میشم

    1. قاعدتا بایستی سامانه همتا راهنمایی کنه اما در حالت کلی برخی از گوشی‌ها در شبکه ایران رجیستر نمی‌شن و بیشتر برای دستگاه‌هایی است که مخصوص به یک منطقه دیگر طراحی و ساخته شده‌اند

  25. سلام
    من یک گوشی خریداری کردم و فقط یک سیم کارت خارجی روی گوشیمه که قبل از ورود به ایران سیم کارتو غیر فعالش کردم و الان دارم از اینترنت و شبکه های اجتماعی گوشی م استفاده میکنم.آیا سری بعدی که وارد ایران شدم میتوانم گوشی ام را رجیستر کنم؟چون الان نیازی به رجیستر کردن ندارم.
    با تشکر

    1. در حال حاضر قانون به شکلی است که سری بعدی هم می‌توانید این کار را انجام دهید، اما توجه داشته باشید که قانون ممکن است عوض شود و به شخصه توصیه می‌کنم اگر قصد رجیستر کردن گوشی را دارید، در همین بار انجام دهید

  26. سلام
    IMEi سیم کارت اول یعنی همون کد imei موبایل؟
    من گوشیم دو سیم کارته هستش باید چند تا imei وارد کنم
    لطفا نمایی کنید
    ممنون

  27. سلام، من مقیم اروپا هستم دفعه قبل که ایران رفتم از اون مهلت ۳۰ روزه قانونی گذشت و من رجیستر نکردم گوشیمو الانم قطع شده و از ایران خارج شدم، نوروز بازم میرم ایران ولی گوشیم تو ایران کار نمیکنه چه جوری این دفعه رجیسترش کنم؟تشکر از راهنمایی شما

      1. یعنی در هر سال میشه ۳۰ روز بدون رجیستر کردن از گوشی استفاده کرد؟
        من چند روز ‌پیش یک گوشی مسافری رجیستر کردم. یک گوشی دیگه دارم که هنوز بهش سیم کارت نزدم. اگر ‌بهش سیم کارت بزنم و استفاده کنم آیا در سفر بعدی سال آینده می‌تونم رجیستر کنم؟

  28. سلام وقت خوش
    من ی سریال ایفون 5 سی دارم وقتی تو سایت گمرک وارد میکنم و ادامه رو میزنم هیچ اتفاقی نمی افته . فقط یک بار صفحه رفرش میشه و بعد هیچ.
    فقط با این سریال مشکل دارم و سریال های دیگه این مشکل رو ندارن.
    ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند.
    358541055795166
    5c – 16GB

  29. سلام گوشی من دو سیم کارته است ، یک کد imd اومد توی سامانه گمرک عوارض را پرداخت کردم ، ولی توی همتا میگه دو کد imd دارید، اون یکی کد را از کجا بیارم ؟

  30. سلام. من یه گوشی از طریق پست وارد کردم بلافاصله گمرکی را حضوری پرداخت کردم ولی ۲۷ روز هست که کد فعال سازی ارسال نشده است. موقع پرداخت گمرکی شماره ملی با شماره موبایل تناقض داره می تونه مشکل ساز باشه؟ یعنی شماره ملی خودم هست ولی شماره همراه بنام برادرم هست که باید رو گوشی فعال شود لطف می کنید راهنمایی بفرمائید.

    1. بهتر است هرچه سریع‌تر ابتدا با سامانه همتا تماس گرفته و مشکل خودتان را با اپراتور مطرح کنید. در صورتی که وی اعلام نمود دستگاه شما از سمت گمرک وضعیتش مشخص نشده، بایستی از آنجا پیگیری کنید، به طور حتم مشکلی وجود دارد چون ۲۷ روز انتظار بیش از حد استاندارد است

      1. سلام تو همتا هیچ اطلاعاتی نمیاره برای شماره. استعلام میگیرم همون شماره هست . کد فعال سازی میخام تو سایت همتا هیچ اطلاعاتی نیست

    2. سلام ، عزیز منو راهنمایی میکنی که چطور وارد کردی؟ منم میخوام وارد کنم ولی نمیدونم چطور به دستم میرسه

  31. خسته شدم انقد کامنت گذاشتم و فرستاده نشد. من گوشی وان پلاس 5تی 128 گیگ رو توی سایت گمرک پیدا نمی‌کنم.

    1. توصیه می‌کنم مستقیما به گمرک تماس گرفته و این موضوع را مطرح کنید. احتمال دارد که به شما بگویند گوشی با مشخصات مشابهی را تیک بزنید تا مشکل‌تان برطرف شود

      1
      1
  32. الان به یکی بگیم گوشی بیاره برامون
    جای پاسپورت و کد ملی باید مال اون رو بزنیم؟
    و شماره تلفن دلخواهه؟ یا شماره هم همونی که می خواد از این گوشی استفاده کنه؟

    1. جای پاسپورت و شماره ملی که قاعدتا بایستی مشخصات مسافر باشد، شماره موبایل درج شده هم برای ارسال کد فعال‌سازی است و الزاما نبایستی به نام وی باشد اما بهتر است که در صورت امکان، شماره موبایل وی را بدهید که در صورت بروز مشکل، امکان پیگیری بهتری داشته باشد

  33. سلام حتما باید مسافر طی یکماه گذشته اقدام به ورود کرده باشه اگه فقط شماره گذرنامه رو بزنم که از ابتدای شال اصلا مسافرت نرفتم درست میشه ؟

      1. سلام من خدمات کامپیوتری دارم و میخام گوشی های ملت را ریجستری کنم چطوریهاس باو دیونه شدم همش میان اینجا

  34. سلام من چند ماه پیش از طریق پست از چین یک گوشی خریداری کردم و عوارض گمرکی رو از طریق پست پرداخت کردم ولی گوشی رو در سامانه همتا ثبت نکردم و الان کاملا از شبکه خارج شده گوشیم و سامانه همتا هم که اون پیغام رو میده به نظرتون چجوری باید گوشی رو ثبت کنم

      1. سلام
        ممنون از وقتی که میزارین و پاسخ میدین به سوالات

        من این مدارک رو دارم و حتی شناسه پرداخت رو پست بهم تحویل داده به کجا بایستی مراجعه کنم برای گرفتن کد فعل سازی و ارائه مدرک.
        تشکر

  35. سلام من ۶ ام دی گوشی خریدم الان ۲ روزه .هزینه گمرک رو پرداخت کردم ولی وقتی اصالت گوشی رو چک میکنم مینویسه گوشی شما غیرقانونی است. یعنی هنوز ثبت نشده؟؟ درضمن هنوز کد فعال سازی هم نفرستاده .گفتن تا ۷ روز میفرستن؟؟ این یعنی چی که گوشی غیرقانونی است؟ من گمرکش رو که ۵۰۰ تومن بود پرداخت کردم دیگه…لطفا جواب بدین

    1
    1
      1. من ده روز پیش یک گوشی سامسونگ خریداری کردم هنوز هیچ کدی برام ارسال نشده نه ۴رقمی نه ۶رقمی،و هنوز هم از گوشی هیچ استفاده ای نکردم،فروشنده هم هر بار میگه ارسال میشه نگران نباش ،ممکنه یک ماه طول بکشه،چه کار کنم؟

        1. معمولا کد ابتدایی بایستی سریع ارسال بشه و کد دوم که فعال سازی هست هفت تا ده روز بعد، زیاد از حد طول کشیده و فروشنده بایستی پاسخگو باشه

  36. سلامن من یک ایفون اکس اس اوردم دیروز ثبت کردم منتظر پیامک هستم االان می تونم سیم کارت بزارم تو گوشی یا نه و اینکه باید سیم کارتی ک میزارم تو گوشی به اسم شخص مسافر باشه یا نه
    لازم ب ذکره در سایت گمرک شماره مسافر وارد کردم

    1
    1
    1. تفاوتی نداره سیم کارت به اسم چه شخصی باشه و می‌تونید از گوشی استفاده کنید. اما کد فعال‌سازی به سیم‌کارتی که ثبت شده ارسال می‌شه و البته می‌تونید از طریق پنل همتا هم اون رو دریافت کرده و با هر شماره‌ای که بخواهید، گوشی رو فعال نمایید

  37. من honor8xاز همین طریق ثبت کردم فقط ۱۰ روط زمان برد بعد کد فرستاد به شمارم و فعالسازی کردم بنام شد.

  38. امروز خواستم گوشی j4 رو بصورت مسافری ثبت کنم.سریال سیم اول رو از من خواست وارد کردم و مبلغ 26تومان پرداخت کردم اما بعدش خواستم سیم 2 رو وارد کنم ارور داد که با هر گذرنامه 1موبایل میشه
    خلاصه همتا هم میگه ما برگشت میزنیم و باید هردو سیم رو با هم پرداخت کنید-برگشت هم بزنن پول ما برنمیگرده و دوباره هم نمیشه ثبتش کرد چون اطلاعات پرداخت حذف نمیشه.
    فیلمی درست کردن برا ملت

    16
    1. سلام وقت بخیر
      من گوشیم دو سیم کارته ولی فقط imei سیم یک رو موقع پرداخت زدم نمیدونستم میشه دوتا imei رو وارد کرد الانم پرداخت کردم ولی گوشیم هنوز ریجستره و انتن نداره بعد پرداخت باید چه مراحلی رو برم؟ همتا هم میخوام ثبت کنم میگه قانونی نمیباشد لطفا راهنمایی کنید یک دنیا ممنون

      1. سلام من به درگاه پرداخت که میرم برای ریجستری خطای دریافت اطلاعات میده و نمیتونم پرداخت کنم چکار باید بکنم؟

      2. سلام….بنظر من که شماره همراه باید بنام شخص صاحب کد ملی و یا صاحب شناسه فراگیر باشه….من زدم…اخرش مینویسه عدم انطباق شماره همراه و شماره گذرنامه

    1. ۶ مدل از گلکسی A6 Plus‌ در سامانه گمرک موجود هست که یکی از آن‌ها مربوط به محصول شماست و البته بایستی سریال دقیقش را از روی جعبه و یا مشخصات گوشی، با نمونه مرتبط تطبیق دهید

      1. باید با این شماره تماس بگیرید و بخواهید که مدل گوشی شما را در سایت قرار دهند. از شما مدل و مقدار حافظه ی دستگاه پرسیده می شود و در سامانه گذاشته می شود. من بعد از حدود بیست دقیقه پشت خط انتظار بودن سایت گمرک این پاسخ را دریافت کردم و این شماره را به من دادند.

        02188501432

        داخلی 3317

      1. آقا چی نیاز نیست!!!!!1
        امروز من بخاطر همین که فقط 1 سیم رو زدم فیلم درست شد برام-همتا برگشتش میزنه اگر فقط سیم 1 رو بزنی
        هیچ کسی هم پاسخگو نخواهد بود

        6
        6
        1. در سایت گمرک و مرحله نخست شما IMEI سیم کارت اول را بزنید، پس از آنکه کد فعال‌سازی ارسال شد و شما گوشی را اکتیو کردید، با شماره‌گیری #7777* و گزینه افزودن دستگاه، IMEI دوم را وارد کرده و سپس فعال می‌شود (در این قسمت نیز ابتدا IMEI سیم نخست را زده و سپس IMEI سیم دوم را بایستی وارد کنید)

          2
          14
    1. با سلام میخواستم بدونم اگه صاحب پاسپورت اخیرا سفر خارجی نداشته میشه گوشی رجیستری کرد یا نه

      3
      7
  39. عیسی زارعی

    من دوگوشی باخودم ازامارات اوردم اطلاعات یکی ازانهاواردشده ودیگری رانمیتوانم ثبت کنم وانتن دهی اون قطع شد
    اخه چرافقط یک گوشی شماکه عوارضشو میگیریدچرا دیگه مردمو مجبورمیکنید فقط یک گوشی بیشترباخودشون نیارن

    3
    66
  40. امین پروین

    کاری کردن اشتباه شایدم کاری کردن بخوان فقط آشنا های خودشون بتونن راحت گوشی وارد کنن همه داشتن خیلی راحت گوشی رو با پرداخت عوارض داشتن وارد میکردن قاچاق هم نبود اما الان کاری کردن هم گوشی گرون شد هم خیلی ها رو بیکار کردن واقعا متاسفم براشون

    8
    176

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH