گلکسی A10 با حسگر اثر انگشت جدید و پردازنده‌ای پرقدرت در راه است

حدودا پنج سال پیش بود که برای اولین بار شاهد استفاده از نسل اول حسگرهای اثر انگشت در گوشی‌های سامسونگ بودیم. از یکی دو سال پیش نیز نسل جدید این حسگرها که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرند، در گوشی‌های پرچمدار کمپانی‌های مختلف دیده می‌شود. در خبرها شنیدیم گوشی گلکسی S10 که تا دو ماه آینده معرفی می‌شود، دارای چنین اسکنری خواهد بود. مطابق آخرین گزارشات، گوشی جدیدی از سری A با نام احتمالی گلکسی A10 همانند گوشی گلکسی S10 دارای حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

تصویری از گوشی گلکسی A8s با نمایشگر حفره‌دار اینفینیتی O

اطلاعات جدیدی که از سوی برخی منابع صنعتی به دست آمده، نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد نسل جدید حسگرهای اثر انگشت را در محصولات آتی خود به‌کار گیرد. در این گزارشات ادعا شده گوشی جدیدی از سری گلکسی A که نام آن احتمالا گلکسی A10 خواهد بود، به اولین اسمارت‌فون سامسونگ تبدیل خواهد شد که مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر می‌شود. تا به این لحظه هیچ اطلاعاتی درباره نحوه طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این هندست منتشر نشده و درباره آن چیز خاصی نمی‌دانیم. با این حال چیزهایی وجود دارد که شاید بتوان آن‌ها را به گوشی گلکسی A10 مرتبط دانست.

اگر خاطرتان باشد، سامسونگ چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد برخی ویژگی‌های اختصاصی پرچمداران را برای اولین بار در گوشی‌های میان‌رده خود مورد استفاده قرار دهد. برای مثال، تصویر فوق به گوشی گلکسی A8s تعلق دارد که مجهز به پنل نمایشگر جدیدی ملقب به اینفینیتی O است. انتظار داریم چند ماه بعد چنین پنلی را در گوشی پرچمدار گلکسی S10 ببینیم. به علاوه، چند ماه پیش اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که سامسونگ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک دیوایسی را از سری A معرفی کند که مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 خواهد بود.

اگرچه گلکسی A10 یک دیوایس متفاوت در این خانواده خواهد بود، اما شاید استفاده از پردازنده‌ای پرچمدار در این هندست کمی دور از ذهن باشد. با این حال وقتی نگاهی به کمپانی هواوی بیندازید و ببینید که گوشی میان‌رده‌ای مانند هواوی نوا 3 دارای پردازنده کایرین 970 است، این شک و تردید برطرف می‌شود. بد نیست بدانید گوشی گلکسی A9 2019 که دارای دوربین اصلی چهارگانه است، مجهز به چیپست اسنپدراگون 660 بوده و گوشی گلکسی A8s نیز دارای چیپست اسنپدراگون 710 است.

تصویری از گوشی گلکسی A9 2018 که اولین اسمارت‌فون دارای دوربین اصلی چهارگانه در جهان به شمار می‌رود

می‌توان انتظار داشت که این محصول نسخه‌ای مدرن‌تر و رده‌بالاتر از گوشی گلکسی A9 2018 باشد. در حقیقت سامسونگ قصد دارد با معرفی گوشی گلکسی A10 پلی میان سری گلکسی S (خصوصا گوشی پرچمدار گلکسی S10) و گلکسی A ایجاد کند تا اختلاف‌ها میان این دو رده کاهش یابد. درباره زمان معرفی این گجت هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست اما اگر به تاریخچه سامسونگ نگاهی بیندازیم، باید انتظار داشت که گلکسی A10 اوایل ماه ژانویه و هم‌زمان با رونمایی از گوشی‌های جدیدی سری گلکسی M معرفی شود. در غیر این صورت می‌توان پیش‌بینی کرد کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون که دهه اول اسفند ماه آغاز به‌کار می‌کند، میزبان کهکشانی جدید سامسونگ خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH