نمایشگر پیشرفته فلیپ سامسونگ به‌صورت رسمی در ایران معرفی شد

صبح امروز و در یک سمینار خبری که در دفتر شرکت سامسونگ الکترونیکس برگزار شد، نسل جدید نمایشگر تعاملی سامسونگ با نام فلیپ در ایران رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم، مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی سامسونگ گفت: بسیار خوشحال هستم که نخستین مراسم خبری سامسونگ در سال ۲۰۱۹ را برگزار می‌کنیم. امروز برای معرفی یک نمایشگر حرفه‌ای و تعاملی که وارد بازار شده در خدمت شما هستیم.

پس از وی، فرزین شریعتی، مدیر ارشد راهکارهای سازمانی سامسونگ به روی صحنه آمد و گفت: در این بخش، ما به مصرف کننده کم‌تر جنس می‌فروشیم و به سازمان‌ها، راه‌حل‌ها را ارایه می‌دهیم تا به مشتری نهایی خود عرضه کنند.

یکی از قسمت‌هایی که از قدیم شامل این بخش بوده، آی‌تی است که مانیتورهای سامسونگ شامل آن می‌شوند و البته مصرف شخصی هم دارد. تغییراتی که از سال گذشته اتفاق افتاد و مانیتورهای خمیده را با حجم بیشتری در بازار عرضه کردیم، این محصولات به درد کاربردهای اداری هم می‌خورد.

همچنین مانیتورهای بزرگ‌تری را برای کارکردهای پیچیده‌تر مانند گیمینگ ارایه دادیم، در همین راستا بزرگ‌ترین مانیتور خمیده دنیا با سایز ۴۹ اینچ در ایران عرضه شد و در اختیار مصرف کننده قرار دارد. به‌تازگی مانیتور اسپیس را در نمایشگاه CES 2019 معرفی کردیم که برای نیازهای کاربران در محیط‌های خلوت‌تر و منظم‌تر طراحی شده است.

نمایشگر حرفه‌ای بخش دیگری از کار ماست که برای مصارف خاص طراحی شده و به‌صورت ۲۴ ساعته روشن بوده و در شرایط خاص می‌توان از آن بهره گرفت. از این محصولات در نور مستقیم آفتاب هم می‌توان استفاده نمود و دارای کناره‌های بسیار باریک هستند که ویدیو وال نامیده می‌شوند. ما خوشبخنانه یکی از جدیدترین سری‌های این محصول را در ایران ارایه می‌کنیم. این محصولات را ا ز طریق شرکت سام الکترونیک به بازار عرضه می‌کنیم که به ساپورت قوی در بازار ایران معروف هستند.

ما تجهیزات پزشکی را هم در بازار ارایه می‌کنیم که در حدود ۱۰ سال است چنین کاری را انجام می‌دهیم و شامل دستگاه‌های سونوگرامی و کاردیوگرافی می‌شود. سهم بازار خیلی خوبی هم داریم با آنکه چراغ خاموش حرکت کرده‌ایم. این محصولات توسط شرکت تکوین عرضه و پشتیبانی می‌شوند.

امروز می‌خواهیم محصول فلیپ را به عنوان یک نمایشگر تعاملی معرفی کنیم. این دستگاه کارکردهایی دارد که به صورت خاص توسعه داده شده تا بتوان جلسات هم اندیشی را ثبت کنیم و از بین نبریم.

پس از شریعتی، نوبت به طناز رحیمی، مدیر بازاریابی راهکارهای سازمانی سامسونگ رسید، وی صحبتش را این‌گونه شروع کرد: ما از مشتریان خود پرسیدیم برای محیط کار خودتان به چه چیزی نیاز دارید؟ بسیاری پاسخ می‌دادند به صفحه نمایش بزرگی که تاچ باشد و بتوان با آن به‌راحتی کار کرد. به مدت ۳ سال سامسونگ تحقیقی را در بین ۷۰۰ نفر از گروه‌های مختلف انجام داد. ۳ سال پیش سامسونگ مسیری را شروع کرد که باعث شد ما امسال در خدمت شما باشیم.

ما پیش فرضی داشتیم که افراد یک رفتار مشترک در بین‌شان وجود دارد. نکته اول این بود که ۹۵درصد اعتقاد دارند جلسات رو در رو بهترین نوع جلسه هستند. مورد دوم این است که افراد کاغذ و قلم را به عنوان یک عنصر مهم در برگزاری جلسه می‌دانند، به این ترتیب که اگر می‌خواهند موردی را یادداشت یا حذف کنند، به آن نیاز دارند. مورد سوم این است که وقتی افراد در یک جلسه هستند، دوست دارند به اطلاعات‌شان دسترسی داشته باشند. مورد چهارم هم وقتی جلسه انجام شد، باید نتایج جلسه با دیگران به اشتراک گذاشته شود، بسیاری از صفحه نمایش وایت برد عکس می‌گیرند، یا یادداشت برمی‌دارند.

بر اساس همین نیازها بود که دستگاه فلیپ توسط سامسونگ تولید و وارد بازارهای جهانی شد. دو گروه اصلی مشتری اصلی این دستگاه به حساب می‌آیند. گروه نخست شرکت‌های بزرگ که دارای اتاق جلسات متعددی بوده و بودجه ویژه‌ای را هم برای این تکنولوژی‌ها کنار گذاشته‌اند، مانند تسلا هستند. گروه دوم هم شرکت‌های کوچک و متوسطی بوده که دوست دارند همگام با تکنولوژی پیش بروند. البته از نظر ما آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحان مد و لباس و… هم این دستگاه برای‌شان بسیار مفید خواهد بود.

نفر آخری که بر روی صحنه آمد، پیمان علیزاده، مدیر ارایه راهکارهای سازمانی سامسونگ بود، وی گفت: امروز می‌خواهم بیشتر موارد فنی این نمایشگر را خدمت شما عرض کنم. در حقیقت فلیپ به این منظور طراحی شده که نمایشگری با قابلیت ارایه باشد، تاچ اسکرین بوده و بحث نقل و انتقال آن هم راحت باشد، همچنین بحث ارتباطات در آن هم مهم است.

سامسونگ یک نمایشگر ۵۵ اینچی اولترا اچ‌دی را برای فلیپ در نظر گرفته است. این امر سبب می‌شود تا بتوانید محتوا را با بهترین کیفیت ارایه دهید، در حالی‌که از نظر اقتصادی هم مقرون به‌صرفه است. این دستگاه بایستی جوری طراحی می‌شد که بتوان آن را به صورت افقی و عمودی به‌خوبی حرکت داد. معمولا در نمایشگرهای حرفه‌ای شما نمی‌توانید آن را به راحتی حرکت دهید. در فلیپ نوع دفع حرارت و تامین دهنده نیرو هم طوری طراحی شده که با چرخش به خوبی فعالیتش را ادامه دهد.

در تاچ اسکرین ما از فناوری Advance IR استفاده کردیم و تا حدی ضد ضربه و ضد خش نیز است. ما پلتفرم تایزن را بر روی فلیپ داریم که برای سامسونگ بوده و توسط خود ما توسعه یافته است. در کنار آن از سامسونگ ناکس بهره گرفتیم که سیستم امنیتی سامسونگ است و روی پلتفرم‌های گوناگونی کار می‌کند.

ما سنسورهای متفاوتی را هم بر روی دستگاه استفاده کرده‌ایم. اینکه شما نزدیک شوید از حالت خاموش به صورت روشن در بیاید یک مدل متفاوت سنسور می‌خواهد. همچنین یک حافظه ۸ گیگابایتی هم برای ذخیره اطلاعات به همراه ۲ گیگابایت رم تعبیه شده است.

یکی از آیتم‌های اساسی در جلسات، نوشتن است. افراد دوست دارند آیتم‌ها را یادداشت کنند و معمولا در هر اتاقی یک وایت برد وجود دارد. ما این کار را به صورت دیجیتال انجام می‌دهیم. در بخش نوشتن یک قلم پسیو طراحی شده که باتری نداشته و دارای دو سر یکی نازک‌تر و یکی ضخیم‌تر است. تجربه نوشتاری بر روی دستگاه بسیار عالی است، شاید مثل قلم نوت نباشد اما در مقایسه با نمایشگرهای مشابه بسیار عالی است.

۴ نفر به‌صورت هم زمان می‌توانند بر روی فلیپ بنویسند، مهم هم نیست تخته افقی یا عمودی باشد، کارکرد آن به صورت یکسان خواهد بود. برای اشتراک گذاری چند روش مختلف وجود دارد که شامل ایمیل، پرینت، یو‌اس‌بی، اسکرین شیر و نتورک درایو است.

قیمت پایه این دستگاه در حدود ۴هزار دلار است. البته در ایران هنوز قیمت گذاری رسمی نشده و بسته به شرکت و قراردادی که با سام الکترونیک می‌بندد، تعیین می‌شود. قیمت کلی دستگاه هم برای هر منطقه می‌تواند تا حدی متفاوت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH