اندروید Q

اندروید Q قابلیت تشخیص چهره و WPA3 را به همراه خواهد داشت

اگرچه هنوز تا رونمایی از اندروید Q زمان زیادی باقی مانده است، اما به لطف جستجوگران و لودهنگان دنیای فناوری تا به حال اطلاعات نسبتا خوبی را از نسخه بعدی سیستم عامل اندروید به دست آورده‌ایم. وب‌سایت 9to5Google به‌تازگی اطلاعات جدیدی را از نسخه بعدی اندروید منتشر کرده است.

اولین نکته در رابطه با اندروید Q این است که این نسخه با شماره 10 شناخته خواهد شد، درست هم‌چون اندروید P با شماره 9 و شماره 8 که مربوط به اندروید O است. این نسخه از اندروید هم‌چنین قابلیت تشخیص چهره را به صورت پیش‌فرض به ارمغان می‌آورد. بخش تشخیص چهره منویی هم‌چون بخش تنظیم اسکنر اثر انگشت دارد و از منوی trusted face جدا شده است.

 

اندروید Q هم‌چنین قابلیت فیلم‌برداری از صفحه نمایش را به صورت داخلی ارایه می‌دهد، موردی که هم‌اکنون به نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث احتیاج دارد. بخش خدمات اضطراری نیز دیگر قابلیت اندروید Q است که در این نسخه می‌توان آن را در منوی پاور مشاهده کرد. این قابلیت هم‌اکنون از طریق لاک اسکرین قابل دسترس است.

دیگر قابلیت جدید این نسخه اندروید Sensor Privacy نام دارد، به کمک این بخش می‌توانید تمام سنسورهای دستگاه را از کار بیندازید، هنوز نمی‌دانیم این قابلیت چه کاربردی می‌تواند داشته باشد و هدف آن چیست. آخرین ویژگی کشف شده نیز پشتیبانی از Wi-Fi WPA3 و 5G در اندروید Q است.

گوگل در اوایل ماه مه و در جریان کنفرانس I/O از جدیدترین نسخه اندروید رونمایی می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد انتشار عمومی نسخه بتا اندروید Q به‌زودی انجام پذیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH