کمپانی اینتل پتنت مربوط به گوشی تاشو خود را ثبت می‌کند

امسال احتمالا تعداد زیادی از تولیدکنندگان، اسمارت‌فون‌های تاشوی خود را روانه بازار خواهند کرد. این رویه با معرفی هندست سامسونگ گلکسی F طی ماه آینده آغاز می‌شود. براساس پیش‌بینی‌ها دستگاه تاشوی هواوی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و شیائومی نیز اخیرا از یک گوشی تاشو با قابلیت خم شدن از بالا و پایین رونمایی کرد. نهایتا اکثر تولیدکنندگان مدل‌های مشابهی را ارایه خواهند کرد. با کاهش قیمت دستگاه‌های تاشو این قالب طراحی می‌تواند به پیدایش حیاتی جدید در صنعت اسمارت‌فون منجر شود.

اینتل یکی از کمپانی‌های تولیدکننده تراشه است و توجه این شرکت به سخت‌افزارهای تاشو احتمالا کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. به گفته وب‌سایت LetsGoDigital پیش‌تر و در سال 2017 موسسه USPTO پتنتی را به اینتل اعطا کرد. این پتنت تحت عنوان “دستگاه الکترونیکی با پنل‌های نمایشگر تاشو” ارایه شد و تصویر همراه آن نمایانگر دستگاهی است که به وسیله لولاهایی حول مرکز صفحه‌نمایش باز می‌شود. لولای دیگر در 2 طرف نمایشگرهایی با اندازه‌های یکسان قرار می‌گیرد و در صورت بازگشایی کامل، دستگاه را به یک تبلت تبدیل می‌کند.

یک تصویر هوشمندانه، الگویی مشابه پتنت سال گذشته مایکروسافت در رابطه با پروژه دستگاه تاشوی اندرومدا را نمایش می‌دهد. تابستان گذشته این پتنت رسما رونمایی شد. در این سبک از طراحی، یکی از پنل‌ها به حالت افقی باز شده و پنل میانی در بخش فوقانی پنل خارجی دیگر قرار می‌گیرد. این اقدام دستگاه تاشو را به یک لپ‌تاپ کوچک به‌همراه نمایشگر مرکزی با کاربری یک کیبورد QWERTY مجازی مبدل می‌کند (تصویر فوق). همچنین به‌خاطر داشته باشید که اینتل از یک قلم استایلوس برای دستگاه رونمایی کرده است. در صورت بسته بودن دستگاه این قلم در روزنه تحتانی آن مستقر خواهد شد.

براساس پیش‌بینی‌ها اینتل در آینده نزدیک تولید یک گوشی تاشو را آغاز نخواهد کرد. این پتنت می‌تواند در زمینه تولید برخی تراشه‌های سفارشی برای سایر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های تاشوی همراه به اینتل کمک کند. تصاویر ایجاد شده توسط وب‌سایت LetsGoDigital دستگاه متعلق به پتنت اینتل با سیستم‌عامل ویندوز 10 را نمایش می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH