مشکل جدید اینستاگرام؛ فالورهای کاربران یک شبه ناپدید شدند

کاربران اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر از ناپدید شدن ناگهانی هزاران فالور خود در اینستاگرام خبر داده‌اند و هنوز مدیران این شبکه اجتماعی پاسخی رسمی درباره این اتفاق ارایه نکرده‌اند.

مشخص نیست اتفاقات شب گذشته از پیش تعیین شده بود یا یک باگ مسبب آن است. گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی بیش از صد هزار فالور خود را یک شبه از دست داده‌اند. به طور مثال آریانا گرانده خواننده و بازیگر سرشناس آمریکایی، بیش از 3 میلیون فالور خود را از دست داده است! سلنا گومز دیگر خواننده مشهور که 143 میلیون طرفدار در اینستاگرام دارد نیز 2 میلیون دنبال کننده‌اش در یک شب کم شده است.

یکی دیگر از مشکلاتی که توسط کاربران این شبکه اجتماعی گزارش شده است، تفاوت در عدد تعداد فالورهای نمایش داده شده حساب‌های اینستاگرام در نسخه وب‌سایت و اپلیکیشن آن است.

حدود سه ماه پیش بود که اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد از این پس، به‌صورت جدی با حساب‌های کاربری دارای فالور، لایک و کامنت فیک، برخورد کند. آن‌ها از کاربران خود درخواست کرده بودند اپلیکیشن‌های غیرقابل‌اعتماد افزایش فالور را که با قوانین اینستاگرام در تضاد هستند، کنار بگذارند.

رویکرد اینستاگرام در حذف فالورهای فیک مقابله با نشر اطلاعات غلط و دروغ در شبکه‌های اجتماعی است، جایی که یک سری افراد با سواستفاده از فضا روی افکار عمومی تاثیر می‌گذارند، همانند جنجال انتخابات آمریکا که منجر به شکست کلینتون برابر ترامپ شد.

اگر حذف فالورهای فیک در اینستاگرام به صورت هدفمند آغاز شده باشد، احتمالا اینستاگرام تا ساعاتی دیگر به صورت رسمی در مورد آن بیانیه‌ای صادر خواهد کرد. باید تا مشخص شدن موضوع و واکنش رسمی مسئولان اینستاگرام منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH