دستگیری یکی از هکرهای معروف در ماجرای هک آی‌کلاد

در روز 31 ام ماه اوت سال 2014، بدترین اتفاق در دنیای اینترنت به وقوع پیوست. در این روز حدود 500 تصویر شخصی از افراد مشهور توسط هکرها در اینترنت منتشر شد. اغلب این تصاویر متعلق به هنرمندان مشهوری بودند که بسیار از این تصاویر شامل تصاویر برهنه از این هنرمندان بوده است. این تصاویر در معروف‌ترین سایت عکس، یعنی 4Chan نیز منتشر شدند. این واقعه بزرگ، که بدترین تجربه برای شرکت اپل و سرویس آیکلاد بود و هنوز هم قربانی می‌گیرد، به نام‌هایی مثل The Fappening و Celebgate مشهور است. این حادثه که تبعات آن هنوز در دنیای اینترنت مشاهده می‌شود، از معروفترین حمله‌های هکری در تاریخ اینترنت به شمار می‌آید.

اثرات بد این حادثه برای شرکت اپل نیز تا مدت‌ها ماندگار بود، به طوری که سهام این شرکت با افت زیادی رو‌به‌رو شد. هم‌چنین اپل در‌پی وقوع این هک بیانیه‌ای صادر کرد و گفته هکرها با استفاده از حفره‌های امنیتی و حملات فیشینگ توانستند رمز عبور این افراد را به دست آورند.

علاوه‌بر این بیانیه شرکت اپل، این شرکت با اضافه کردن تایید هویت دومرحله‌ای به نسخه جدید iOS قصد داشت تا از رخ دادن چنین حوادثی جلوگیری کند. لازم به ذکر است که فقط سلبریتی‌ها و شرکت اپل قربانیان این حمله نبودند و انتشار این تصاویر در سرویس‌های گوگل، خطرات زیادی را برای این شرکت بزرگ درپی داشت.

اما در روزهای اخیر، یکی دیگر از عوامل این هک نیز به دادگاه رفته و به 34 ماه حبس محکوم شده است. قاضی فدرال در حکمی کریس برانان که یک معلم در دبیرستان است را به دلیل تجاوز به حریم شخصی، دسترسی غیرمجاز به رایانه‌های محافظت شده و اتهام سرقت در خصوص منتشر کردن تصاویر شخصی دیگران، به حبس محکوم کرد.

کریس اعتراف کرد که 200 حساب کاربری در سرویس آیکلاد اپل، فیسبوک و یاهو را از طریق حملات فیشینگ و هم‌چنین مهندسی اجتماعی، هک کرده است.

در حالی‌که حکم حبس این هکر میتوانست به مدت هفت سال باشد، او به دلیل اعتراف به اعمال خود، کمترین میزان حبس را دریافت کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH