اوپو پتنت طراحی کشویی جدید خود با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالا را ثبت کرد

دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) اطلاعات مربوط به پتنت یک تولیدکننده چینی تلفن‌همراه با نام اوپو را (به نقل از وب‌سایت TigerMobiles) منتشر نموده است. اوپو فایند X نخستین اسمارت‌فون کمپانی با طراحی کشویی بود. ساختار کشویی این هندست، دوربین جلویی و دوربین‌های پشتی دوگانه دستگاه را تا زمان نیاز به آن‌ها مخفی می‌کرد. اکنون طراحی کشویی جدید اوپو شامل دوربین‌های دوگانه‌ای است که در قسمت پشتی گوشی قرار گرفته و ابدا پنهان نخواهند شد. در عین‌حال قسمت کشویی از یک جفت دوربین سلفی در جلوی دستگاه میزبانی می‌کند.

تصاویر پتنت جدید اوپو

اخیرا تصویری از کیس یک گوشی موسوم به اوپو رنو به نمایش گذاشته شد. اوپو از این هندست در روز 10 آوریل رونمایی خواهد کرد. به منظور طراحی اوپو رنو با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالا بدون استفاده از ناچ (که در حقیقت دلیل اصلی برای به‌کارگیری کلیه الگوهای کشویی، نمایشگرهای حفره‌دار، دوربین‌های کشویی و پنل‌های جانبی مشاهده شده در هندست‌های جدید امروزی است)، این گجت از یک گو بهره می‌گیرد. این ساختار به‌صورت مکانیکی و از قسمت فوقانی دستگاه خارج می‌شود.

تصاویر ارایه شده به‌همراه این پتنت نشان‌دهنده یک گوشی با ساختار کشویی ثبت شده جدید است؛ اما در عین‌حال اسکنر اثرانگشت به چشم نمی‌خورد. این موضوع می‌تواند بیانگر عدم به‌کارگیری مشخصه مذکور در این پتنت یا تصمیم احتمالی اوپو برای عرضه گوشی‌هایی با طراحی کشویی جدید و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر باشد.

درخواست ثبت این پتنت ابتدا در ماه ژانویه ارایه شد؛ اما نهایتا امروز شاهد ثبت رسمی و انتشار آن بودیم. این پتنت در روز 30 ژانویه سال 2024 منقضی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH