آی‌فون‌های 2019

آی‌فون‌های 2019 از کمبودی بزرگ رنج خواهند برد؛ عدم وجود خلاقیت!

در سالی که بر اساس اخبار و شایعات، سامسونگ و گوگل به صورت همه جانبه‌ای در حال ارتقای قابلیت گوشی‌های هوشمند خود هستند، به نظر می‌رسد تغییرات اپل برای آی‌فون‌های 2019 در حد چند آپگرید خواهد بود. به همین دلیل کارشناسان عقیده دارند آی‌فون‌های نسل بعدی کسل‌کننده و فاقد خلاقیت خواهند بود. در واقع در یادداشت جدیدی که کارشناسان Mizuho منتشر کرده‌اند، اشاره شده است که در اتفاقی نادر، به احتمال فراوان کوپرتینویی‌ها محصولاتی مشابه برای دو سال پیاپی وارد بازار خواهند کرد.

در این یاداشت با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده، آمده است که در سال 2019 دو آی‌فون اولد و یک آی‌فون LCD منتشر خواهد شد. این پنل‌ها مشخصاتی به مانند محصولات سال جاری اپل خواهند داشت، با این تفاوت که مجهز به فناوری Force Touch خواهند شد. در خصوص تامین‌کنندگان این پنل‌ها، یاداشت به شرکت Japan Display اشاره می‌کند که منبع اصلی تامین پنل‌های LCD خواهد بود. ال‌جی دیسپلی و شارپ نیز دو شرکت دیگر خواهند بود که وظیفه تولید این پنل‌ها را بر عهده خواهند داشت. از طرف دیگر انتظار می‌رود سامسونگ تنها تامین‌کننده پنل‌های آی‌فون 11 باشد و برای اولدهای مدل مکس پای دیگر شرکت کره‌ای، یعنی ال‌جی نیز به بازی باز شود.

آی‌فون‌های 2019

برخلاف شایعات اولیه، پنل آی‌فون‌های 2019 از نظر ناچ و اندازه تغییری نخواهند داشت. البته امکان کمتر کردن حاشیه‌ها در طرفین همیشه وجود دارد اما مطمئنا این تغییر مانند چند سال گذشته جلوه‌گر نخواهد شد. بر اساس شنیده‌ها در پرچم‌داران از پردازنده A13 استفاده می‌شود که تفاوت چندانی با پردازنده A12 بایونیک به کار رفته در آی‌فون XS ندارد. تقریبا باید با اطمینان بگوییم که خبری هم از 5G نخواهد بود.

کارشناسان اعتقاد دارند بزرگترین تغییرات مربوط به آی‌فون‌های 2019 در دوربین این هندست‌ها خواهد بود. اپل در آی‌فون 11 و مدل مکس از سه دوربین استفاده خواهد کرد. در این میان بیشترین امید به لنز سوپر واید انگل است که شاید تصاویر گرفته شده با آی‌فون‌ها را متحول کند. اما سوال اصلی در این زمینه آن است که آیا تغییر در دوربین کلید تحول و خلاقیت برای اپل محسوب می‌شود؟ با در نظر گرفتن این موضوع که سامسونگ و هواوی اسمارت‌فون‌هایی با دوربین‌های چندگانه وارد بازار کرده‌اند، پاسخ به این سوال منفی خواهد بود.

آی‌فون‌های 2019

گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که دوربین اصلی و تله‌فوتو در آی‌فون 11 و مدل مکس 12 مگاپیکسلی بوده و باید منتظر تغییراتی سخت‌افزاری برای بهبود کیفیت تصاویر پرتره باشیم. ظاهرا مدل ارزان‌تر با نام آی‌فون 11R نیز مجهز به همین دوربین اصلی و تله‌فوتو خواهد بود. دوربین سلفی نیز تغییراتی خواهد داشت؛ جایگزینی یک لنز 12 مگاپیکسلی با لنز 7 مگاپیکسلی حال حاضر. این دوربین در پوششی مشکی تعبیه می‌شود که لنز را مخفی کرده و ظاهر زیباتری به ناچ می‌بخشد. شاید این پوشش به پنل پشتی و دوربین‌های آن نیز انتقال یابد.

در هر صورت، پس از در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، حجم تولید و هزینه‌ها، به نظر می‌رسد اپل با آی‌فون‌های 2019 سال خوبی را پشت سر نگذارد. نکته جالب در گزارش Mizuho به این موضوع برمی‌گردد که کارشناسان این شرکت پیش‌بینی کرده‌اند به احتمال فراوان کوپرتینویی‌ها در آینده به دنبال فرصت‌های تجاری جدید خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH