گوشی تاشو ال‌ جی

پتنت گوشی تاشو ال‌جی منتشر شد: یک دستگاه سه تکه‌ای با دو نمایشگر تاشو!

خبرها حاکی از ثبت پتنت جدیدی برای یک گوشی تاشو ال‌جی است. دستگاه سه تکه‌ای که دو نمایشگر تاشو دارد و فاقد هرگونه پورتی است.

اسمارتفون‌های تاشو هنوز آن‌چنان که باید و شاید راه خود را در میان مشتریان باز نکرده‌اند و این از آن جهت است که گوشی‌های تاشویی مانند سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت X هنوز وارد بازار نشده‌اند. با وجود این، فناوری نمایشگرهای تاشو همچنان به قوت خود باقی است و گذشت زمان مشخص خواهد کرد که مسیر حرکت آن به چه سمت‌وسویی خواهد بود. در این بین اما، کم‌تر شرکتی به اندازه ال‌جی بر روی این نوع نمایشگرها وقت گذاشته است.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، ولی این غول کره‌ای هنوز هیچ اسمارتفون تاشویی در بازار اسمارتفون‌ها ندارد. اما این یک واقعیت است که ال‌جی از اوایل سال ۲۰۱۴ و حتی سال ۲۰۱۳، در حال رهبری انقلاب نمایشگرهای تاشو بوده است. از آن موقع تا به‌حال، چندین پتنت طراحی گوشی تاشو و رول‌شونده از طرف ال‌جی به ثبت رسیده و حتی شایعاتی مبنی بر همکاری آن با چند شرکت مطرح دیگر وجود داشته است. یکی از مهمترین نمونه‌های آن، ساخت نمایشگرهای قابل انعطاف برای آیفون‌های ۲۰۲۰ اپل است. همچنین باید به تلویزیون‌های رول‌شونده‌ای هم اشاره کرد که توسط ال‌جی دیسپلی تولید می‌شوند. بنابراین، به نظر می‌رسد که موضوع گوشی تاشو ال‌جی مسلما چیزی بیش از یک رویاست.

اما اینکه تا چه اندازه این رویا به واقعیت نزدیک‌تر شود محل بحث‌وگفتگوست. البته نه اینکه تکنولوژی موردنیاز آن، در اختیار ال‌جی نباشد، بلکه از آنجاییکه شرکت قصد معرفی نمایشگر دوگانه خود در رویداد IFA 2019 را دارد، فعلا احتمال ساخت یک گوشی تاشو از طرف آنها خیلی کم است. با این‌حال، طراحی‌های موجود در پتنت مذکور بسیار جالب هستند و می‌توانند در نهایت ال‌جی را به سمت تولید و عرضه اسمارتفون‌های تاشو رهنمون سازند.

پتنت مذکور با عنوان «اسمارتفون تاشو از نوع Z-FOLD» به‌تازه‌گی در اداره جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده است و طراحی‌های بسیار زیادی را شامل می‌شود. آنچه از تصاویر پیداست، دستگاه، یک نمایشگر تاشو را که به سمت داخل تا می‌شود با یک صفحه‌نمایش جداگانه دومی ترکیب کرده و هر دوی آنها را به روش کاملا هوشمندانه‌ای بر روی یک لولا قرار داده است. ظاهرا، دو تکه بیرونی گوشی، بر روی تکه ثابتی که در وسط قرار دارد تا می‌شوند و در نهایت، بعد از تا شدن، یک نمایشگر جداگانه‌ای را در پیش روی کاربر قرار می‌دهند. بر روی این دستگاه هم مانند هر اسمارتفون دیگری، دوربین اصلی در پشت گوشی و دکمه پاور و دکمه کم‌ و زیاد کردن صدا در لبه کناری و اسپیکرها هم در پایین آن قرار دارند.

گوشی تاشو ال جی

لازم به ذکر است که برخی از ویژگی‌های مرسوم، از جمله پورت USB-C، در آن غایب است و احتمالا دستگاه یک روش شارژ بی‌سیم دارد. همچنین هیچ دوربین سلفی و سیستم خواندن اثر انگشت قابل رویتی بر روی گوشی وجود ندارد. احتمال دارد که هر دوی این ویژگی‌ها، در زیر نمایشگر جادهی شده‌ باشند.

با همه این تفاسیر، بعید است که به این زودی‌ها شاهد گوشی تاشو ال‌جی در دنیای واقعی باشیم. هنوز ایده‌های بزرگ زیادی وجود دارند که می‌توانند بر روی اسمارتفون‌های تاشو فعلی بهبود یابند. با این‌حال، باید منتظر ماند و دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH